Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Oslo Hi-Fi Center

Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.06.2013
    Antall liker
    387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Klipsch venner, det melder regn i hovedstaden i morgen, så de av dere som har tid og lyst er velkommen innom OHC for demo av de majestetiske Klipsch Jubilee i morgen kl 12:00 - 16:00.

🎶 Velkommen til en lydopplevelse uten sidestykke!
    Førstkommende lørdag 24.05 inviterer vi deg til å høre legendariske Klipsch Jubilee i samspill med McIntosh-elektronikk – en kombinasjon som virkelig må oppleves.

Kom innom for en kopp kaffe og en hyggelig hi-fi-prat med oss i butikken.
    Vi lover gåsehud og god stemning. 🎧☕

Adressen er Dronning Mauds Gate 1-3 i Vika i Oslo
    Stedet er Oslo Hi-Fi Center

Spørsmål. ta kontakt med Christian på telefon 45216888
    Kom og hør.png

Velkommen!

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.164
    Torget vurderinger
    29
    Ghost-konsert på kvelden, så dette kan jo bli en fin oppvarming😎

Oslo Hi-Fi Center

Bransjeaktør
    Ble medlem
    20.06.2013
    Antall liker
    387
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Takk til dere som var innom idag å lyttet til Klipsch oppsettet. Det var veldig kort varsel på dette arrangementet, men om noen har lyst til å komme på demo så kan dere kontakte Christian direkte på mail eller telefon. Velkommen skal dere være.
    Mobil: 45216888 eller epost: christian@oslohificenter.no

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.741
    Torget vurderinger
    49
    Har spilt på Heresy 1 i en uke nå, og synes de spiller veldig bra til å være 45år gamle.
    Alt inni ser it til å være originalt fra 1980.
    Har testet med diverse sweeps og det høres ut som alle elementene er i orden, samt låter likt, har samme nivå i begge høyttalerne.
    Er det noe som pga alder allikevel burde byttes ut?
    Ser endel på nettet bytter kondensatorene, 2 stk pr delefilter på 2uf.
    Delefilteret er type E.
    Fikk med noen kondensatorer, 6stk, men kun 2 har riktig verdi, se bilde.
    Tips mottas😊

IMG_2330.jpeg

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.297
    Torget vurderinger
    2
    Kjøpte en NAIT 50 for et års tid siden, har ikke fått pakket den opp enda.
    Kanskje den hadde fungert bra på Forte eller Heresy?
    Hadde egentlig tenkt å bruke den på Herritage Special eller Graham Ls6 AE.
    Vel, får bli til høsten, har pakket ned anlegget for sommeren.
    Mye sol og alltid åpen terassedør er ikke bra for fineren 😂
    Er det sånn at du ikke hører musikk fra mai til oktober?

Du må gjerne sende over NAIT 50, slik at den ikke vansmekter på samme måte som Prøysens teddybjørn....

Jeg ble'kke pakket opp engang
    Han la meg på et kott
    Og jeg som trodde rike NAIM'er
    Hadde det så godt
    Da hadde det vært bedre
    Å bli vunnet av en venn
    Som ikke eide penger
    Men som elsket en igjen

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.741
    Torget vurderinger
    49
    Er det sånn at du ikke hører musikk fra mai til oktober?

Du må gjerne sende over NAIT 50, slik at den ikke vansmekter på samme måte som Prøysens teddybjørn....
    Joda, hører musikk hver dag, men om sommeren står som regel terrasse døren åpen mot sola, og liker ikke tanken på at den fine fineren skal misfarges😅
    Nå fikk jeg tak i den perfekte sommerhøyttalere kledd med «nydelig» eike vinyl.

Det er ingen »fornuftig» forklaring på hvorfor NAIT 50 ikke er tatt i bruk enda.
    (Jeg)Har stor tro på at den låter helt fantastisk, og passer inn i less is more filosofien, som jeg liker godt.
    Jeg trodde den ville fly av hyllene,, derfor sikret jeg meg en tidlig.
    Har investert i Naim kabler også så alt ligger til rette for et gøy anlegg når den en gang pakkes opp😊
    Liker å si jeg setter sammen et anlegg for pensjonist tilværelsen, der et av kravene er lett vekt, har allerede en brukbar samling lette høytalere.
    Akurat nå er jeg litt på Klipsch Heresy 1, og hvordan jeg kan optimalisere den.
    Men har foreløpig landet på at hvis det låter bra, ikke begynn å fikle med det.

Wolfen

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2012
    Antall liker
    39
    Hei! Noen som vet verdien på kondensatorene til Klipsch rp-280f delefilter?!?

ssnht

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2004
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    4
    Hei! Noen som vet verdien på kondensatorene til Klipsch rp-280f delefilter?!?
    Det jeg var mest nysgjerrig på, var delefilteret, og det var mye enklere enn i CF-3, selv om begge er 3. orden for både bass og horn. I hvertfall tror jeg det er 3. ordens for RP-280F også selv om jeg ikke fikk se printbanene på baksiden. På CF-3 er delefilteret i to etasjer og hvert kort er nesten like stort som dette ene.

Komponentene er C1 - 6,2 µF/100V, C2 - 10 µF/100 og C3 er 24 µF/100V. Spolene er L1 0.30 mH, L2 0,51 mH og L3 3,0 mH. Og så var det to motstander, R1 er 10W 3,5 ohm og R2 10W 4,5 ohm. Siden jeg ikke har sett printbanene er jeg litt usikker på hvor motstandene går, men tipper i hvertfall den en er for å dempe nivået til hornet, men den andre? Kan de være i parallell? Uten å ha sett på delefilterkalkulator, går jeg ut ifra at C1, C2 og L3 (den store spolen) er for hornet, og L1, L2 og C3 (den store kondensatoren) er for bassene? Delefrekvensen skal være 1750 Hz.
    Kopi av innlegg fra 2019

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn