Testet Brio pÄ La Scala og det ble for pÄgÄende i lyden for meg men vet ikke hvordan Aethos er i forholdHei.
Noen som har erfaring med Rega Aethos sammen med Klipsch Heresy IV (kan vÊre at andre Heresy versjoner og Forte/Cornwall ogsÄ har nogenlunde lik deling av mellomtone og kan vÊre pÄ samme liste).
Ta gjerne kontakt pÄ PM sÄ tar vi det derfra.
Lyden pÄ musikk er veldig bra, men jeg har en kraftig trafodur i mellomtonehornet pÄ den ene kanalen nÄr det ikke spilles musikk. SÄ derfor jeg gjerne vil hÞre om andre som har hatt eller hÞrt denne komboen, Aethos og Heresy IV ogsÄ har det eller om det er noe galt med min. Godt hÞrbart fra ca 2 meter med god hÞrsel.Testet Brio pÄ La Scala og det ble for pÄgÄende i lyden for meg men vet ikke hvordan Aethos er i forhold
Har byttet om pÄ kablerTrafodur, da snakker vi om 50 Hz som er hÞrbar kun pÄ den ene kanalen?
Bytta om pÄ hÞyttalerkablene sÄ det er verifisert at det flytter seg til andre hÞyttaleren? (aka om problemet ligger i hÞyttaler eller utgang pÄ amp)
Bytta om pÄ innsignalene til amp/byttet kilde og verifisert om det er kilde som er problemet?
VÊrt pÄ rep 2x uten bedring.Da hÞres det ut som det er selve forsterkeren som har problem.
Neste steg er vel da Ă„ lage en reklamasjon imot selger/fabrikant om den er innenfor 5 Ă„r.
Hvis de ikke klarer Ä fikse feil innen rimelig tid kan du heve kjÞpetVÊrt pÄ rep 2x uten bedring.
Mono kan ikke hoste opp noe tilsvarende Ä teste mot, kanskje bare bestille en ny for Ä teste hjemme hos meg og sende i retur innen angrerett har utlÞpt. Da kan jeg i hvertfall konstantere om det er forskjell pÄ min kontra ny...
Verksted har konstantert at det er trafostĂžy.
Her er lyden.
18. desember 2023
youtube.com
Ja jeg vil gjerne prÞve en annen Aethos, fÞr jeg gir meg, for lyden nÄr musikk spilles er veldig bra.Hvis de ikke klarer Ä fikse feil innen rimelig tid kan du heve kjÞpet
Har lest om stÞy og «crackle» pÄ ene kanalen pÄ Aethos.
Hadde en hjemme for test, den var stille, kun litt mer sus i ene kanal enn den andre.
Fikk ikke testet den pÄ Heresy, kun pÄ ProAc D18.
Edit: hÞrte pÄ videoen din nÄ, det hÞrtes ikke bra ut, hadde aldri kunnet leve med det! HÞrtes ut som kortslutning.
Ligger en grei mal Her du kan bruke til klage.
Jeg har kjĂžpt den brukt i sommer av en som kjĂžpte den av butikk januar i Ă„r, hadde vĂŠrt demo i butikk. Har kvitteringen fra januar.Hev kjĂžpet.
Tror det ikke er helt rett frem nei.GÄr det bra og heve kjÞp nÄr man er andre eier?
SelvsagtGÄr det bra og heve kjÞp nÄr man er andre eier?
Har testet uten noe annet enn strÞm pÄ input, ingen forskjell, testet hos andre, testet hos verksted, samme resultat.Merkelig. Kan det vÊre noe du har koble til Aathos'en som lager en "lei" slÞyfe? VÊrt litt pÄ "bucketlista" mi den der.. men det der er ikke bra.. samtidig som jeg alltid har vÊrt litt tvilsom til Rega sin kvalitet pÄ elektronikk .
Husk, at uten bilder har det ikke skjeddKjĂžpte et par RP-600M mk1 og satt opp med 2 subber. MĂ„ si det er sykt mye for pengene. Overraskende mye faktisk. Selv ved siden av HT til mange ganger prisen gjĂžr de seg slett ikke bort.
Ja Tannoyene. Hadde noen flotte egenskaper og en litt bedre allrounder, la til litt fylde i mellomtonen og bassen sĂ„ dĂ„rligere innspillinger fungerer greit, i mitt rom sĂ„ fĂžles faktisk ikke bassen dypere sĂ„ muligens derfor jeg sjelden savner bass pĂ„ Klipschene. Tannoy har ogsĂ„ flott dynamikk og âliveâ fĂžlelse men i langt mindre skalaGodt Ă„ se at Tannoy ble solgt @amason. Antar at du beholder La Scala litt til da
Uten at jeg kjenner detaljene i kjĂžpsforholdet.Selvsagt
(1) KjÞperen kan gjÞre krav som fÞlge av mangel gjeldende mot et tidligere salgsledd, for sÄ vidt tilsvarende krav pÄ grunn av mangelen kan gjÞres gjeldende av selgeren. |
(2) Ved salg mellom enkeltpersoner nÄr kjÞpet ikke hovedsakelig er knyttet til deres nÊringsvirksomhet, kan kjÞperen uansett avtale ogsÄ gjÞre krav gjeldende mot tidligere yrkessalgsledd etter forbrukerkjÞpsloven § 35. |
niceJaveldasÄbledetbilde
Vis vedlegget 980473
Eide en slik en periode. Disse ble bygget fra 2010 og et par-tre Är fremover.Har en SW 311 sub, noen som husker nÄr de ble produsert, solgt?
Eventuelt hva som fulgte med?
Mvh
Tidligere angrende La Scala eier.
Jeg startet min reise med et par the Sixes og en Rega P1disse overrasket meg i positiv forstand
Jeg som sa hifi var blitt sÄ dyrt
Her fÄr du hÞyttalere i ekte valnÞtt, forsterker(e) og dac + fjernkontroll og kabler til 7995,- !
Vis vedlegget 999335
Vis vedlegget 999337
The Sixes er gateway drug inn i Klipsch verdenJeg startet min reise med et par the Sixes og en Rega P1
Den er vel som du kan forvente, funker, men en separat er jo fort bedre...The Sixes er gateway drug inn i Klipsch verden
Er phono inngangen brukbar?
Som Forte-eier, er jeg selv i tenkeboksen pÄ Ä skaffe meg et par The Sixes til stuen. Tror madammen kan godta de ved tv'en, og jeg kan fÄ nyte Klipsch-lyd i stua ogsÄ.disse overrasket meg i positiv forstand
Jeg som sa hifi var blitt sÄ dyrt
Her fÄr du hÞyttalere i ekte valnÞtt, forsterker(e) og dac + fjernkontroll og kabler til 7995,- !