Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.105
    Antall liker
    3.216
    Torget vurderinger
    1
    Hvor mange par eller stykk Klipsch høyttalere må man ha for å bli æresmedlem?
     

    haraldo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2012
    Innlegg
    2.469
    Antall liker
    2.313
    Sted
    Endor
    jeg har en vinterhage som jeg skal bygges ny så jeg kan sitte der hele året.Vinterhagen er på 10m2.Dette er ikke meningen å skulle bli ett pengesluk.I utganspunktet kjøpte jeg Klipsch for å bruke på Tandberg TR-1010 da jeg syntes den spiller veldig bra og har en nydlig lydsignatur.Har lest B3 skal fungere bra her men er ikke lett å få tak i.Har også Audioromy FU29 30+30w push-pull rør.Den spiller også bra men er litt hissig og slisom i toppen i forhold til 1010 men ellers ligner lydsignaturen.Dette er slik det er nå men det er jo alltid en vei videre og Klipsch fortjener sikker noe bedre på sikt.

    Jeg hører mest på Soft jazz ala Diana Krall,Norah Jones+Country som Alison Krauss.Don Williams.Jim Reeves og lignende.Musikksmaken heller mot det romantiske.
    lydsignaturen jeg liker jeg er stram dyp bass uten at den er alfor tørr,sødmefylt krisp diskant og bra timing.
    Jeg bruker PC og Henry DAC som signalkilde.
    Subwoofer med 10"

    MVH
    Thor-Erik
    Knallbra ;)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer på å bytte ut mine RF-7mk3 i enten Forte 3, Chorus 2, Cornwall 3. Si ifra om noen er interessert :)

    Om det ikke er noen vurderer jeg å bytte til RF-63(andre prioriteringer til høsten)

    Mvh Aleksander
     

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer på å bytte ut mine RF-7mk3 i enten Forte 3, Chorus 2, Cornwall 3. Si ifra om noen er interessert :)

    Om det ikke er noen vurderer jeg å bytte til RF-63(andre prioriteringer til høsten)

    Mvh Aleksander
    Vurdert CornScala?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg lurer på å bytte ut mine RF-7mk3 i enten Forte 3, Chorus 2, Cornwall 3. Si ifra om noen er interessert :)

    Om det ikke er noen vurderer jeg å bytte til RF-63(andre prioriteringer til høsten)

    Mvh Aleksander
    Vurdert CornScala?
    Kan ikke være så store å bælete.. ellers hadde jeg nok rett å slett vurdert khorn hehe :)
     

    Ivaols

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.12.2004
    Innlegg
    1.190
    Antall liker
    507
    Sted
    Flekkerøy
    Fremdeles Klipsch her i gården, men toveis pluss sub og aktiv deling. Bruker original Klipsch driver K-69 til mellomtone/diskanthornet K-402.

    Overgangen fra Cornwall III til passiv KPT-535 var stor. Overgangen fra passiv treveis KPT-535 til toveis aktiv er enda større.

    Ingen vei tilbake fra aktiv deling, store horn og store elementer.
     

    Vedlegg

    rellingsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.02.2014
    Innlegg
    357
    Antall liker
    231
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    1

    Pjokk

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    18.06.2018
    Innlegg
    81
    Antall liker
    25
    Er klipsch Palladium P-27C noe å anbefale? Kontra RC-64 mk3?
    Har RC-64 mk1 idag, og vurderer om det er verdt å oppgradere...

    Ps: Da var oppgradering til Palladium p-27c gjort:) Første inntrykk er meget bra, mykje klarere og meir detaljert rett ut fra boksen. Og satser på dei blir enda bedre når dei har fått spilt ei stund:-D
     
    Sist redigert:

    frojac

    Medlem
    Ble medlem
    27.03.2012
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Nykirke
    Har kjøpt RP-600M.Hvilke forsterkere vil fungere bra på disse?.Mine tanker går i retning hybrid klasse D eller rør.
    Jeg har en NAD c338 som jeg er fornøyd med , høytallerene er veldig lettdrevene .Er veldig fornøyd , men kjøpte 12 Klipsch sub til.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Sitter å håper på mer galskap fra Klipsch snart. Den nye serien er kjempe flott og ser meget bra ut :) men jeg syntes de holder seg på litt for trygg grunn.. Rf-7 mk1 ett vanskelig udyr men fremdeles den morsomste og mest live RF’n jeg har hørt og med en bass som til og med får liv i gamle Erik. Rf-63 en høyttaler som har overrasket meg stort og har en helt egen evne til å skremme vannet av den uvitende.

    Jeg vil ha galskap i form av mastodont kjøleskap eller galskap dyp som Mjøsa(Rf-63)

    Jeg sier ikke at RP-280f eller 8000 er kjedelig, eller noen av de andre RF/RP modellene for den saks skyld men regner med at dere skjønner hva jeg mener.
    For meg nå er den eneste interessante RF modellen RF-7 III (som er galskap og finesse i harmoni)

    Som dere sikkert har skjønt så gjelder dette kun RF modellene for min del.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    tester med målinger for nysgjerrighetens skyld. 8000 er mye mer nøyaktig enn rf7
    https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/klipsch-rp-8000f/conclusion
    https://www.henleyaudio.co.uk/shop/product/viewfile?FileId=4754&ProductId=937

    rf7 er tvilsom rundt delefrekvensen:
    Vis vedlegget 551420

    rf7 klokker inn på 92.8db. 92.1db for RP-8000
    Men hvem er mest gøyal? Og gir mest rockefot? Det er vel ett mer relevant spørsmål når det kommer til klipsch. Fint at de forbedrer modellene og gir dem mer sømløs frekvens kurve så lenge det ikke blir mindre moro å høre musikk. Når det kommer til RF-7 III vs RP-8000 så har jeg ikke snøring på hvilken som spiller “best” eller mest gøyalt. Jeg mener RF-7 III er fantastisk men er RP-8000 bedre og mer gøyal så er jo det bare bra :) RP-8000 ser iallfall meget bra ut!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Alle Klipsch er gøyale og hvis RP8000 til under halve prisen måler bedre så hadde ikke jeg hvert i tvil
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Har selv hatt masse fra Klipsch, siste RP 5000F rett og slett fabelaktige til peisen, men reagerer når jeg ser målingene av følsomheten, hvorfor såpass forskjell? vet rom og andre faktorer spiller inn men likevel.

    Virker og være stor forskjell fra faktiske målinger til hva produsenten selv utgir.

    Uansett takk for målingene interessant og lese =)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    Har selv hatt masse fra Klipsch, siste RP 5000F rett og slett fabelaktige til peisen, ....
    Ja, du. Så de er å få i bjerkefinér, altså? Eller er det rett og slett hel ved? Synes vel kanskje du er litt i overkant slem nå....!
    :D:D:D:D
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Har selv hatt masse fra Klipsch, siste RP 5000F rett og slett fabelaktige til peisen, ....
    Ja, du. Så de er å få i bjerkefinér, altså? Eller er det rett og slett hel ved? Synes vel kanskje du er litt i overkant slem nå....!
    :D:D:D:D
    Haha sorry la ut litt fort så jeg nå beklager hehe 😝

    Neida men om jeg får til et bedre dempet lytterom/stue, mye mulig jeg titter ekstra på RP 8000 for finishen i Premiere mkII er rett og slett råbra som igjen lyden også er.

    Klipsch er knall det men uansett hvor mye tepper og inventar jeg har hatt så har jeg aldri fått det til og sitte skikkelig, forsterker kraft har aldri vært et problem men gjengivelsen har vært nærmest umulig i mitt tilfelle.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Ryktes om en ny oppdatering av Cornwall som skal avdukes snart. Blir spennende og se hva de bringer til bordet denne gangen. :)
    Forte-hornet til mellomtonen kanskje?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er helt naturlig at både Heresy og Cornwall oppgraderes nå.. dumme er av vi nok vil se en prisstigning på minst 10k på Cornwall IV. La Scala har jo gått opp 20000kr! etter nylanseringa. Skjønner ikke helt hvorfor nye K-horn heter AK6 og LaScala AL5.. hva skjedde med nummerrekka :p.
     

    cbarth1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2012
    Innlegg
    2.197
    Antall liker
    2.444
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    2
    Ryktes om en ny oppdatering av Cornwall som skal avdukes snart. Blir spennende og se hva de bringer til bordet denne gangen. :)
    Forte-hornet til mellomtonen kanskje?
    Cornwall med Forte-mellomtonehorn blir vel mer en Chorus? Klipsch Heresy og Cornwall har jo nærmest vært med siden tidenes morgen, med deres Constant Directivity mellomtonehorn. Quartet, Forte II og Chorus II ble solgt paralellt med Heresy og Cornwall på 90-tallet. De var jo på flere områder en videreutvikling med deres Tractrix mellomtonehorn. Likvel var det Cornwall og Heresy de fortsatte å produsere.
    Nei, Cornwall og Heresy skal ha CD-mellomtonehorn :cool:
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da får jo klipsch ett problem igjen hvis RP-8000 er bedre enn RF-7 III, da må det bli en ny RF-7 igjen snart hehe ;) Jeg kommer ikke til å bytte RF-7 i RP-8000.. en ny RF-63/83 det er en annen sak :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.423
    Antall liker
    1.973
    Torget vurderinger
    8
    Heritage har priset seg ut etter min mening
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Heritage har priset seg ut etter min mening
    Enig i det, syns både Heresy og Cornwall som jeg tidligere har eid selv i flere år, har blitt latterlig overpriset. Siden 2012 har prisen på begge disse mer enn doblet seg. Tror man skal være rimelig ivrig fanboi for å betale 65.990,- for ett par Cornwall III.

    Seriøst, come on ffs... skulle nesten tro prisene hadde blitt bestemt i fylla.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    På tide at de utnyttet plassen - bør være brukbar oppgradering det der! :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Fortsatt mye plastikk, men ser bra ut - både med det nye mellomtonehornet, og det nye fronttrekket.

    Kan man gå ut fra at prisene på hjemmesidene til importøren allerede er oppdatert til den nye utgaven av Cornwall?
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    De var fine med grillene på, nakne syns jeg det såg helt Jæ#¤%¤ ut med 3 luftporter i bunn... Hvorfor ikke få designet en avlang luftport med innvendig delevegger eller fått integrert de bedre? Ser ut som høyttaleren har 5 diskant/mellomtone horn som tilsynelatende ved første øyenkast forklarer energien og kreativiteten som har oppstått og nådd klimaks sent på overtid rett før håpløsens stilstand; -Gutter, Vi gir faen kjør på... Minner om en høyttaler jeg så i min ungdom over grensen med MASSE elementer og luftporter til 999,- med plakat som det stod HI-end (ikke high-end), HAHA
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Såså :)
    69393618_10156792584854401_4788496597799403520_n.jpg

    Syns de passer bra mot resten av uttrykket.

    Portene er nok valgt slik av en grunn. Bevarer kanskje stivheten i frontblaffel bedre?
    Hadde sikkert vært billigere og lage en stor, men tror ikke det hadde blitt noe finere.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Såså :)
    Vis vedlegget 552147
    Syns de passer bra mot resten av uttrykket.

    Portene er nok valgt slik av en grunn. Bevarer kanskje stivheten i frontblaffel bedre?
    Hadde sikkert vært billigere og lage en stor, men tror ikke det hadde blitt noe finere.
    Den grunnen kan like gjerne være at det er billigst å bruke noe de hadde fra før, istedenfor å designe og produsere noe nytt. Ligner ikke de portene litt på de som sitter på de nye reference seriene?
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Såså :)
    Vis vedlegget 552147
    Syns de passer bra mot resten av uttrykket.

    Portene er nok valgt slik av en grunn. Bevarer kanskje stivheten i frontblaffel bedre?
    Hadde sikkert vært billigere og lage en stor, men tror ikke det hadde blitt noe finere.
    :cool:Hvis utrykket er "Dra til Hælvete" så skal jeg være enig... hehehe Blir for vulgært for min del i alle fall. -Der har vi det; Vulgært er utrykket jeg leter etter. Mulig etter noen par Øl/Whisky i kveld skal jeg inn å vurdere. Det er mulig det er sånn disse ble skapt..
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.713
    Antall liker
    11.174
    Torget vurderinger
    2
    ^^ Ser sånn passe bøse ut. Det kan jeg virkelig like. Som om Hells Angels kommer mot deg i godt driv. Klipsch skal skremme litt, vet du.

    :)

    Mvh
    Håkon Rognlien
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.826
    Antall liker
    952
    tror ikke desse portene gjør noe akustisk i det hele tatt. endring for endringens skyld. "se de har oppgradert bassreflexen, sikkert bedre bass"
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Mye mulig dette, men merker jo stor forskjell fra runde porter fra reference serien til Tractrix porter på Premiere serien for og ta et eksempel.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Mye mulig dette, men merker jo stor forskjell fra runde porter fra reference serien til Tractrix porter på Premiere serien for og ta et eksempel.
    Har du hørt en premiere med runde porter? Forskjellen kommer nok mer av element og kabinettdesign.
     

    Twsts

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.08.2015
    Innlegg
    456
    Antall liker
    410
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    5
    Såså :)
    Vis vedlegget 552147
    Syns de passer bra mot resten av uttrykket.

    Portene er nok valgt slik av en grunn. Bevarer kanskje stivheten i frontblaffel bedre?
    Hadde sikkert vært billigere og lage en stor, men tror ikke det hadde blitt noe finere.
    Den grunnen kan like gjerne være at det er billigst å bruke noe de hadde fra før, istedenfor å designe og produsere noe nytt. Ligner ikke de portene litt på de som sitter på de nye reference seriene?
    Skulle være bra råflaks om de hadde tre stykker som passa akkurat, men hvem vet..
    Klipsch har ihvertfall gjort ett poeng av de portene med tractrixprofil tidligere - regner med de mener det er verdt ekstra monteringstid. Argumentet med at de kan stå nærmere veggen holder ihvertfall ikke her..

    Er vel Roy Delgado som har hatt ansvaret her og det virker som strikken er godt tøyet mens man bevarer det orginale konseptet. Så tipper det både er målt og lyttet før de landa her :)
    Mener og ha lest at de skal dele inn mellomtonen på 600Hz mot dagens 800Hz, og med bratte filtre - regner med det blir her den største lydforskjellen blir :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn