Ja, hvis du har DSP vil det alltid bli tidsforsinkelse, som mange mener er hørbart... Hovedpoenget med å koble subwoofer direkte på høyttalerterminalene et at du får med "signaturen" til fosterkeren med også inn i subwooferen...Om signalet til sub kommer via linje eller høynivå inngang må det uansett gjennom DSP i suben og gjennom forsterkeren i suben. Dette medfører garantert forsinkelse i forhold til fronthøyttalerene. Hvor mye forsinkelse varierer mellom subbene, og i hvilken grad avvik i delay er hørbart kan nok diskuteres.Ok, jeg har ikke prøvd. Er fan av enkel og renest mulig signalvei selv, som sagt.Jeg tror på enkelhet, minst mulig komponenter og enkle løsninger, mange som får det til med høynivå utganger fra forsterkerMulig, kanskje, veitaf.... ikke alltid lett å vite hva som er "best" til enhver tid. Virker som mange som har mer komplekse oppsett med separate bassystemer benytter seg av en eller annen form for aktiv deling, med eller uten DSP som gir mulighet for fase- og løpetidskorrigeringer o.s.v. Selv er jeg temmelig plug & play av meg, så selvsagt vil jeg helst ha det enklest mulig. Mange sier det er vanskelig å integrere sub'er skikkelig uten mulighet for løpetidskorrigering og aktiv deling bl.a.
Personlig synes jeg at sub alltid har vært gøy selv før jeg fikk orden på fase/forsinkelse. Når det er sagt går jeg ikke tilbake til et system som ikke har mulighet for justering av avstand etter å ha hørt hva riktig fase betyr.
En lærerik øvelse for meg var å justere avstand til suben mens jeg hørte på basstung musikk.
Hvis du skal ha DSP i subwoofer er det kanskje best å gå på en type Lyngdorf eller NAD løsning med digitalt delefilter i forsterkeren og DSP innebygget her, og ingen DSP i subwoofer overhode...