lille hiawata
Hi-Fi freak
60 cm mener jeg.
Har ikke forsøkt med siste variant, men vil anta den ikke skiller seg voldsomt fra Brio-R. Og generelt sett spiller Brio-R helt fantastisk med mange Klipsch-modeller, men snakker vi om RF-63, har du nok klemt den noe inn i hjørnet. Det er ganske strømsugne høyttalere det er snakk om (evt. kan du bruke rør med stivt power og bunnsolide utgangstrafoer), og Brio rår over begrensede ressurser i så måte. Ville nok sett et par hakk opp i porteføjen, du finner f.eks. en Elex-R på Finn til 9000,- og jeg vil anta den kanskje kan prutes ned en tusenlapp.Brio-R eller den nye Brio til Klipsch?
Kan de drive RF-63?
Det finnes alltid en mulighet, og har du først RF-63, vokser de enormt ettersom du eventuelt koster på dem høyere kvalitet fra kilde og forsterker.^ Tenkte på lavbudsjettanlegg pluss 63. Må sjekke litt på finn skjønner jeg.
Alltid hatt lyst på rør men redd jeg ikke er kyndig nok.
Ikke noe hast, men setter stor pris på gode råd.Det finnes alltid en mulighet, og har du først RF-63, vokser de enormt ettersom du eventuelt koster på dem høyere kvalitet fra kilde og forsterker.
Å følge rørdrømmen i lag med RF-63 er dessverre en ganske dyr affære, men du kommer nok svært hederlig ut av det med Mastersound Duetrenta, om noe sånt dukker opp på brukten.
Enklere og rimeligere med transistor, 63 responderer bra på mye effekt og god kontroll. De spiller flott også med klasse D, som ofte har en helt fantastisk kontroll på bassen fra disse høyttalerne. Og den er imponerende!!
Hvilket budsjett har du? Jeg kan sjekke Finn litt for deg, om du indikerer prisområde. (Merk: Jeg eide RF-63 i flere år, virkelig glad i dem, og har forsøkt dem med en lang rekke forsterkere)
Da ville jeg ganske enkelt satset på Brio / Brio R. Den vil selvsagt være seg selv også på RF-63, men tenker du å ta'n helt ut med ei flaske whisky og Rage Against The Machine, er ikke Brio nevneverdig entusiastisk, for å si det sånn. Men spiller du på moderat volum, er jo Brio bare "alt for bra", jeg har ved gjentatte anledninger (på lett last) hørt den spille ringer rundt mye dyrere forsterkere med letthet. I de tilfeller jeg sjekket ut høyttalere i lag med 4 - 5 forskjellige forsterkere (klasse a og d, rør og transistor), var den i de fleste tilfeller den nest beste av dem alle, da kun slått av Audio Note til mange ganger prisen. Så fordi RF-63 lett spiller høyt, vil du få glede av Brio's unike evne til rytmikk og liv, det eneste du ikke vil få, er den totale brutaliteten høyttalerne har i seg. Så være ikke redd for å holde deg til denne lille perlen av en forsterker, dessuten kan den med stor suksess pares med en lang rekke Klipsch og andre lettdrevne høyttaler den dagen barna flytter og tar med seg dette "smykkeskrinet".Ikke noe hast, men setter stor pris på gode råd.
Har et trangt budsjett pga konfirmasjonsgave i form av en lenge lovet utenlandstur dessverre. Og lite plass. Dette er mitt «nr 2 anlegg» som jeg egentlig vil ha som et rent Rega anlegg sett bort i fra RF-63 som jeg ønsker å beholde. Regner med min datter stikker av med dette om et par år så det må være plassbesparende. Men HT mine får hun aldri.
Hvor f... er Lotto-premien når jeg behøver den som mest??Her er omsider norsk pris på Jubilee. Det koster å være kar...
KLIPSCH JUBILEE
The Klipsch Jubilee is the final project that founder Paul W. Klipsch (PWK) worked on. It was his dream to create a fully horn-loaded speaker that would satisfy the most ardent audiophiles. Originally intended to be the successor to the Klipschorn, PWK soon realized it was much more than that...oslohificenter.no
Jeg kan ikke finne dem på Mono sine sider...Haha.. husker jeg spurte Mono om de der for nåen år tilbake.. dem viste ikke hva jeg snakka om engang .
Hold deg unna den premien, den er min!!!Hvor f... er Lotto-premien når jeg behøver den som mest??
Jeg stusset også over dette, utrolig respons De har trikset litt for å få til dette:Hvor f... er Lotto-premien når jeg behøver den som mest??
Eeehh..... ned til 18 Hz ved -3 dB med følsomhet på 107 dB???? Er det i det hele tatt mulig??
Du er i mål med Forte tenker jegHadde vært morsomt og vite hva som anbefales hvis man ønsker å ta'n helt ut med ei flaske whisky og Rage Against The Machine
Ja, det er sant.Du er i mål med Forte tenker jeg
For eksempel denne:Hadde vært morsomt og vite hva som anbefales hvis man ønsker å ta'n helt ut med ei flaske whisky og Rage Against The Machine
Det mest vanlige er og oppgi følsomhet med et gjennomsnitt mellom 300 Hz og 3 kHz. Når de her deler det opp, så er LF trolig i nedre delen av den den skalaen. Altså fra 300 Hz og et stykke opp i frekvens.Hvor f... er Lotto-premien når jeg behøver den som mest??
Eeehh..... ned til 18 Hz ved -3 dB med følsomhet på 107 dB???? Er det i det hele tatt mulig??
Den har ikke passivt delefilter og bruker DSP til aktiv deling og hele frekvensområdet. DSP er forresten ikke synonymt med romkorreksjon. Et aktivt delefilter som utelukkende korrigerer høyttalerne slik et passivt gjør det er DSP.DSP under ca Schroeder er godt innafor, selv for en bakstrever som meg selv.
Hehe, ja hva funker til en slik kveld mon troHadde vært morsomt og vite hva som anbefales hvis man ønsker å ta'n helt ut med ei flaske whisky og Rage Against The Machine
Jeg føler jeg har tatt den helt ut men mine Forte3. De fylles av en LM-845 Premium. Jeg er helt i HiFi nirvana. Byttesyken har for lengst forlatt megJa, det er sant.
Men tenkte på forsterker.
Jeg bytter ikke lenger, jeg samlerJeg føler jeg har tatt den helt ut men mine Forte3. De fylles av en LM-845 Premium. Jeg er helt i HiFi nirvana. Byttesyken har for lengst forlatt meg
Selv takk mister. Det er vel ikke overraskende at tilårskomne ører foretrekker hevingen fra ca 3000hz og oppover.^ Takker for den, @BeetleBug
EDIT: Jeg hadde rett, og han adresserer meg direkte ved å be meg få ørene mine sjekket. Too late, de er føkka for lengst.
Det spennende er at jeg hører eksakt det samme han beskriver, og vil gjerne beskrive det omtrent på samme måte, bare med motsatt fortegn! Spennende.
Folk bruker jo mangfoldige 1000 kroner på kabler, hvor det ikke er forskjell i hele tatt...Men er ev en forskjell så betydelig at det er verdt å bruke ca 5000.- NOK på å kjøpe det kit'et fra GR-research?
Forsterkeren min er på service, så har bare fått hørt med ørepropper - disse pleier dog å være gode på å avsløre mikrodetaljer som ikke alltid er like enkle å høre i et rom. Men dersom jeg opplever forskjellene på samme måte med anlegget hjemme, og disse forskjellene karakteriseres som betydelige i hifi-sammenheng - da har du spart meg for JÆVLIG mye kroner resten av livet 4-string!Betydelig forskjell, i mine ører låter A klart best.
Absolutt ikke, hadde nok heller kjøpt helt andre høyttalere da gitt.Men er ev en forskjell så betydelig at det er verdt å bruke ca 5000.- NOK på å kjøpe det kit'et fra GR-research?
Det ser jo ut som denne GR research finner feil med det aller meste av høyttalere han får inn, så må du vel regne med å kjøpe et sånnt kit da uansett hva du kjøper av høyttaler?Absolutt ikke, hadde nok heller kjøpt helt andre høyttalere da gitt.
Helt enig, skjønner at noen kan oppgradere men handler jeg Klipsch (noe jeg omtrent bare gjør) så er det fordi lyden og designet er som det er, ferdig snakkaKjøper jeg et sett høyttalere er det fordi jeg liker lyden slik den er, ville aldri tuklet med dem.
Ser jeg en annonse der det står, «oppgradert med bedre komponenter» klikker jeg raskt videre.
Ønsker jeg studiomonitor lyd, kjøper jeg studiomonitorer.