Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Og her kommer et Tips for de av derre som ønsker Kvalitets lyd til Pølse pris,
    DEt jeg hørte her sammen m Hegel Røst, vil få mangt en sjel til at løfte et øyenbryn.
    Var inde at sjekke Devialet sider, hvordan målinger på basgengivelsen så ut for at verifisere om det jeg hørte stemte.
    Og det gjorde det, og jeg vil sammenligne denne Klipsch høytaler målinger med det som blev opnået m PMC Twenty 5-24.

    Spendor A4 siges at være et produkt der stikker sig ut i deres program, pris kontra lyd.

    Det samme kan siges om denne høyttaler, modellen er den nye RP 280 F.

    Prøv at ta en lyt på denne! Og du kommer kansje frem til at det er alt du trenger.

    Mvh
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    ^Gratulerer med nye høyttalere, syns det høres ut som du gjorde et fornuftig valg.

    Kan hende det er lettere å selge RF-7 igjen enn Palladium, hvis det blir aktuelt. Hvis jeg skulle hatt meg nye, dyre Klipsch selv nå tror jeg at RF-7 III ville stått øverst på min liste også.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Takker, ja det er fuldt mulig.
    Skal nor leiligheten byder sig, ta en lyt på Forte III, og Cornwall, men status her, for øyeblikket er at RF 7iii, er en imponerende Høytaler, som bringer dig meget tet på den virkelige konsert opplevelse.

    Blev svært imponeret over gengivelsen, på det musik, som blev benytte til evalueringen.

    Mvh
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er iallfall mitt inntrykk at det ofte er lettere å omsette brukt hifi som er mer i mellomklassen prismessig, og Palladium er i tillegg til å være noe tilårskommen også i utgangspunktet ganske kostbare. Derfor tror jeg det er lettere å selge Reference serien, også fordi flere vet hva det er.

    Sikkert greit å få hørt både Forte og Cornwall også, jeg for min del kommer nok til å høre på nye RF-7 ved anledning. Virker som den er et slags skjæringspunkt i Klipsch-sortimentet for tiden med en kombinasjon av kvaliteter som gjør den lett å leve med. Selv om den også har blitt relativt kostbar. Men blir nok ikke noe mer Klipsch på meg før jeg har fått kvittet meg med det jeg allerede har som bare står og samler støv. :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Det er iallfall mitt inntrykk at det ofte er lettere å omsette brukt hifi som er mer i mellomklassen prismessig, og Palladium er i tillegg til å være noe tilårskommen også i utgangspunktet ganske kostbare. Derfor tror jeg det er lettere å selge Reference serien, også fordi flere vet hva det er.

    Sikkert greit å få hørt både Forte og Cornwall også, jeg for min del kommer nok til å høre på nye RF-7 ved anledning. Virker som den er et slags skjæringspunkt i Klipsch-sortimentet for tiden med en kombinasjon av kvaliteter som gjør den lett å leve med. Selv om den også har blitt relativt kostbar. Men blir nok ikke noe mer Klipsch på meg før jeg har fått kvittet meg med det jeg allerede har som bare står og samler støv. :)
    RF7iii er vel også den som er mest tilgjengelig at få lytte på i diverse butikker, der er vel væsenlig lengere mellen muligheter for at få en lytter på Forte, Cornwall, den eneste butik a ved om er Sterefil i Oslo.
    Og da dette land er rundt 300mill langt. Kan det bli lidt vel langt at reise, for at få sjekket det op.;D

    Mvh
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er nok ikke like lett hvis man bor langt unna Oslo, nei. Skjønner ikke hvorfor ikke Hifiklubben med sine filialer rundt om i landet prøver å få agenturet på Klipsch.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    1.991
    Torget vurderinger
    8
    Og her kommer et Tips for de av derre som ønsker Kvalitets lyd til Pølse pris,
    DEt jeg hørte her sammen m Hegel Røst, vil få mangt en sjel til at løfte et øyenbryn.
    Var inde at sjekke Devialet sider, hvordan målinger på basgengivelsen så ut for at verifisere om det jeg hørte stemte.
    Og det gjorde det, og jeg vil sammenligne denne Klipsch høytaler målinger med det som blev opnået m PMC Twenty 5-24.

    Spendor A4 siges at være et produkt der stikker sig ut i deres program, pris kontra lyd.

    Det samme kan siges om denne høyttaler, modellen er den nye RP 280 F.

    Prøv at ta en lyt på denne! Og du kommer kansje frem til at det er alt du trenger.

    Mvh
    Ja RP280 er helt utrolig sammen med RF63 til prisen
     

    cb_600

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.02.2011
    Innlegg
    413
    Antall liker
    352
    Sted
    Stokke
    Torget vurderinger
    12
    Føler jeg må slenge inn en kommentar angående den pågående debatten om palladium være den desidert beste Klipsch høyttaleren.

    Har ikke hørt palladium med mer enn ett tilfelle, og er usikker på hvorvidt det var p38 eller p39, trolig sist nevnte ettersom de var nokså store. Og skal derfor heller ikke påberope at jeg sitter med noen form for sannhet. Men må altså slenge en kommentar inn når palladium virker til å få utelukkende skryt.

    Jeg hørte altså ett par p38/p39 på et Onkyo m-5000r oppsett hos en som jeg kjøpte noen subber av. Han spilte mer enn gjerne både en og flere låter i ulike volum ettersom jeg var mer enn nysgjerrig etter å lytte på de. Jeg kan dessverre ikke si at jeg likte det jeg hørte, da i sammenligning til Klipsch Heritage.

    For misforstå meg rett, det spilte bra, men spilte ikke i forventning til pris og ikke på høyde med det meste som jeg har hørt av Heritage. Kan trekke frem Cornwall II som en bedre høyttaler, etter min mening.

    Sånn, da er det kommentert og hyllesten av palladium noe mer nyansert, så får det bli opp til den enkelte å vurdere. ;)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Sådan generel tror jeg at man bør være lidt forsiktig m at generalisere på hva man for at inntrykk av en høytaler, i enkeltstående tilfælde.

    Mye av det oplevede, er rom realateret, og tilsluttet udstyr.
    Og det er sådan at når vi taler High end Høytaler, som balanserer på grensen til hva der er mulig at oppnå i, aspekter, som Neutralitet, Klang, åpenhet, dynamisk formåen, ja da skal der ikke så meget til at oplevet lytte inntrykk kan bli negativt, vis ikke parameterne for Rom noder, efterklangs tid, symmetrisk opstilling, og kontroll av første reflektioner er på plads.

    Har ikke hørt Cornwall og Forte selv, men jeg begynner at sjønne hvorfor mange liker disse.

    I de Akustik programmer kan det se ut til at i mange rom vil man få en vesentlig mere liniær basgengivelse i lytte posionen, ved at de har plasseret basenhederne på de dimentioner som er valgt, og man følger deres opstilling veiledning, set i forhold til hva man for av resutat vis høytalerne er designet mere tradiotionel.

    Med traditionelle Gulv stående høytaler visse programmene at Pig og dip er mere uttalte på de fleste rom dimentioner, i sammen ligning de to nevnte Høytalere her.

    Må se om a kan finde midlene til et par Forte eller Cornwall hen av veien, også her hos mig ser målings resustatet, penere ut med de to modeller, set i sammenligning til hva der kan oppnås m gulvstående modeller.

    Mvh
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    5300 skulle de ha i frakt!!!

    Det har sat sig på tvers i mit indre univers, som Anne linnett synger.

    Ikke ind i helvede heller, så der jobbes m en anden løsning for at få høytalerene ned her,

    Vi for se om vi ka få det til.
    Hva? Fikk ikke med meg hvor og til.
    Men jeg gikk høyttalere på en pakke, VS VR4 gen 3, riktignok 3 store esker som ikke gikk utover pallen.
    Hentet av Bring uti havgapet utenfor Trondheim til meg litt nordom Bergen. Betalte vel ca 17-1800 i frakt hbis jeg husker riktig. 1 eller 2 år siden
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens.
    Følgt med i tråden en stund.

    Impulskjøp på meg, av klipsch rp 160m
    Tenkte det kunne være en grei sjekk/start.
    Er det bra?
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    5300 skulle de ha i frakt!!!

    Det har sat sig på tvers i mit indre univers, som Anne linnett synger.

    Ikke ind i helvede heller, så der jobbes m en anden løsning for at få høytalerene ned her,

    Vi for se om vi ka få det til.
    Hva? Fikk ikke med meg hvor og til.
    Men jeg gikk høyttalere på en pakke, VS VR4 gen 3, riktignok 3 store esker som ikke gikk utover pallen.
    Hentet av Bring uti havgapet utenfor Trondheim til meg litt nordom Bergen. Betalte vel ca 17-1800 i frakt hbis jeg husker riktig. 1 eller 2 år siden
    5300 fra Kristiansund til rett ved Haugesund med Bring.
    Ville dele på fraktkostnader for kunde da d ikke er billig å frakte så store høyttalere.
    Undersøkte da Hurtigruten Kristiansund Bergen og d kostet 1800. Håpet på at kunde tok seg en kjøretur for å få ned prisen, men d passet ikke med timeplanen hans da.
    Så fant jeg ut at Nor Lines som sender med hurtigruten også har bilfrakt så de transporterte med hurtigruten fra Kristiansund til Bergen og bil fra Bergen til Haugesund for 2600.
    Når kjøper fikk de opplysningene hadde han allerede bestilt fra Budal......

    Fraktet et kolli gjennom jobb fra Kristiansund til Oslo for 8 år siden.
    Schenker skulle ha 6000 for jobben.
    Ringte de når jeg mottok fakturaen.
    Med fraktavtale med de så kom prisen ned til 1200.
    Er d privatpersoner som skal holde fraktselskapet med overskudd?

    Sonicfrontiers
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Det er vel sådan at Konkuransen mellem frakt firmaene bevirker at de køre en Agresiv pris politik, som bevirker at firma kunder for special rabatter, og når så privat person Ola Nordmann skal ha et eller andet transporteret, ja da kliner man til m en Normal pris som er helt hinsides, se i sammenligning m foreksempel hva stor kunder betaler.

    Frakt Pris en vis størrelse, avregnes halve og hele paller, indenfor en vis vegt, og mål i højde..
    Købte engang et par Legacy høytalere, samme størelse, i USA, frakt rute var følgende, vis jeg husker ret.

    Bil fra fabrik til lokal lufthavn
    Indenrigs luft frakt i USA,
    Luft frakt Usa Frankfurt.
    Luft frakt Frankfurt København Oslo.
    Bil Oslo Haugesund Olensvåg.

    Pris til sammenligning 18.000Nkr.

    Tilbage til musiken, Skånevik igår.

    E0170493-96DE-4C3B-8B37-F800250B5C45.jpg


    Jeff Beck, Lydtrykk 113-118 db C veret, målt ved mixer Pult, med liniær mix

    8F311483-045F-469C-9EA6-6597003988F6.jpg


    Det blir lige en 5, 6 db formeget for ørene, Og derfor begynner det at føles ubehagelig over tid, han spilte vel en i 1,5 time.

    Gruppen efterpå lå m et generel lydtrykk på en rundt 5 db lavere nivoe, med en lidt faldende frekvensgang mod diskanten.
    Det er mere behagelig for ørene.

    Ellers havde vi det koselig, barne barn var med om eftermiddag, og ville gjerne ha været m på kvelden, med jeg er glad for at hun blev hjemme, blandt andet fordi det blev halv koldt, og det lydtrykk på 118 db ikke er Sundt for en 6 åring.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    5300 skulle de ha i frakt!!!

    Det har sat sig på tvers i mit indre univers, som Anne linnett synger.

    Ikke ind i helvede heller, så der jobbes m en anden løsning for at få høytalerene ned her,

    Vi for se om vi ka få det til.
    Hva? Fikk ikke med meg hvor og til.
    Men jeg gikk høyttalere på en pakke, VS VR4 gen 3, riktignok 3 store esker som ikke gikk utover pallen.
    Hentet av Bring uti havgapet utenfor Trondheim til meg litt nordom Bergen. Betalte vel ca 17-1800 i frakt hbis jeg husker riktig. 1 eller 2 år siden
    5300 fra Kristiansund til rett ved Haugesund med Bring.
    Ville dele på fraktkostnader for kunde da d ikke er billig å frakte så store høyttalere.
    Undersøkte da Hurtigruten Kristiansund Bergen og d kostet 1800. Håpet på at kunde tok seg en kjøretur for å få ned prisen, men d passet ikke med timeplanen hans da.
    Så fant jeg ut at Nor Lines som sender med hurtigruten også har bilfrakt så de transporterte med hurtigruten fra Kristiansund til Bergen og bil fra Bergen til Haugesund for 2600.
    Når kjøper fikk de opplysningene hadde han allerede bestilt fra Budal......

    Fraktet et kolli gjennom jobb fra Kristiansund til Oslo for 8 år siden.
    Schenker skulle ha 6000 for jobben.
    Ringte de når jeg mottok fakturaen.
    Med fraktavtale med de så kom prisen ned til 1200.
    Er d privatpersoner som skal holde fraktselskapet med overskudd?

    Sonicfrontiers
    Snakk med noe som ofte har kontakt med Bring via jobben. Få en epost adresse derfra..
    Jeg fikk pris ved at jeg kontaktet samme mann som jeg bruker på jobb..og fikk en annen epost adresse av han til privat avd. Så skrev jeg der at må få et godt tilbud
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei folkens.
    Følgt med i tråden en stund.

    Impulskjøp på meg, av klipsch rp 160m
    Tenkte det kunne være en grei sjekk/start.
    Er det bra?
    Tillykke m de nye høytalere, har ikke hørt disse, men hvor for skulle de ikke være det.

    Håber de falder i smag og vil give dig musikalsk glæde, i fremtiden.

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Vis man skal prøve at etterligne dette i hjemlige omgivelser

    7BD2545A-FD70-4408-ACBD-F6D60503D492.jpg


    Er der vel ikke så meget der ute ud over Klipsch der for det til;)

    Jo det er sandt, Store Wilson og RockPort høytalere, til minimum 10 gange prisen

    :cool:
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Mye spesielle fraktavtaler ja. Der jeg kjøpte mine RF-7 nylig så kunne jeg få de 2000,- billigere om jeg hadde en firma adresse for levering istedenfor en privat adresse. Dette var med Postnord.
    Ble litt trassig og slapp å betale de 2000,- ekstra. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Mye spesielle fraktavtaler ja. Der jeg kjøpte mine RF-7 nylig så kunne jeg få de 2000,- billigere om jeg hadde en firma adresse for levering istedenfor en privat adresse. Dette var med Postnord.
    Ble litt trassig og slapp å betale de 2000,- ekstra. :)
    Jaaaa..jeg fikk levert til jobben min pga at jeg da var 'hjemme" og kunne ta i mot de selv
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens.
    Følgt med i tråden en stund.

    Impulskjøp på meg, av klipsch rp 160m
    Tenkte det kunne være en grei sjekk/start.
    Er det bra?
    Tillykke m de nye høytalere, har ikke hørt disse, men hvor for skulle de ikke være det.

    Håber de falder i smag og vil give dig musikalsk glæde, i fremtiden.

    Mvh
    Jo takk for det :)

    Jeg tror de vil låte flott utfra YouTube video
    Så bare å glede seg ja..
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei folkens.
    Følgt med i tråden en stund.

    Impulskjøp på meg, av klipsch rp 160m
    Tenkte det kunne være en grei sjekk/start.
    Er det bra?
    Tillykke m de nye høytalere, har ikke hørt disse, men hvor for skulle de ikke være det.

    Håber de falder i smag og vil give dig musikalsk glæde, i fremtiden.

    Mvh
    Jo takk for det :)

    Jeg tror de vil låte flott utfra YouTube video
    Så bare å glede seg ja..
    Hva slags forsterker skal du bruke på dem ? :) bare nyserrig :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei folkens.
    Følgt med i tråden en stund.

    Impulskjøp på meg, av klipsch rp 160m
    Tenkte det kunne være en grei sjekk/start.
    Er det bra?
    Tillykke m de nye høytalere, har ikke hørt disse, men hvor for skulle de ikke være det.

    Håber de falder i smag og vil give dig musikalsk glæde, i fremtiden.

    Mvh
    Jo takk for det :)

    Jeg tror de vil låte flott utfra YouTube video
    Så bare å glede seg ja..
    Hva slags forsterker skal du bruke på dem ? :) bare nyserrig :)
    Musical Innovation
    Så var jeg tenkt ha de på rom nr 2. Der er det ikke kjøpt inn noe enda. Har en Doxa effekt, men planen var en forsterker med innebygget alt. Marantz kanskje?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Jo takk for det :)

    Jeg tror de vil låte flott utfra YouTube video
    Så bare å glede seg ja..
    Hva slags forsterker skal du bruke på dem ? :) bare nyserrig :)
    Musical Innovation
    Så var jeg tenkt ha de på rom nr 2. Der er det ikke kjøpt inn noe enda. Har en Doxa effekt, men planen var en forsterker med innebygget alt. Marantz kanskje?
    Vedr. Marantz, skal du kansje være lidt forsigtig. Maranzt har gennemgående haft ry for en lidt varm klang, og det har de også en snert av i mellemtonen, men jeg synes faktisk de var ganske åben Opad, ihvertilfald PM 11S3. Men det er fuld mulig at det vil gå bra, men en kontrol lytning vil nok være at anbefale.

    Har hørt Hegel Røst på RP 280f , og det lød faktisk bra synes jeg, så det er mulig at denne kombination ikke er så tosset m RP 160.
    Skal ikke være helt umulig at finde en Soundgarden butik hvor det er mulig at få lyttet på denne kombi.

    Men vis det var mit valg ville jeg kombinere med Primaluna Rørforsterker m EL 34 rør. Alt siger mig, at det er en kombi, der virkelig vil synge klang messig, ifølge intuinationen min.

    men det er mig , der er kansje andre indeher der har mere pejling?

    mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Der ligger også et par Accuphase her på Torget, med er lidt usikker på Klang engenskaberne til disse , da de benytter sig av andre udgang transistore en den model jeg bruger.
     

    hammershaug

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.04.2006
    Innlegg
    938
    Antall liker
    1.054
    Sted
    Gausdal
    Torget vurderinger
    3
    Jo takk for det :)

    Jeg tror de vil låte flott utfra YouTube video
    Så bare å glede seg ja..
    Hva slags forsterker skal du bruke på dem ? :) bare nyserrig :)
    Musical Innovation
    Så var jeg tenkt ha de på rom nr 2. Der er det ikke kjøpt inn noe enda. Har en Doxa effekt, men planen var en forsterker med innebygget alt. Marantz kanskje?
    Vedr. Marantz, skal du kansje være lidt forsigtig. Maranzt har gennemgående haft ry for en lidt varm klang, og det har de også en snert av i mellemtonen, men jeg synes faktisk de var ganske åben Opad, ihvertilfald PM 11S3. Men det er fuld mulig at det vil gå bra, men en kontrol lytning vil nok være at anbefale.

    Har hørt Hegel Røst på RP 280f , og det lød faktisk bra synes jeg, så det er mulig at denne kombination ikke er så tosset m RP 160.
    Skal ikke være helt umulig at finde en Soundgarden butik hvor det er mulig at få lyttet på denne kombi.

    Men vis det var mit valg ville jeg kombinere med Primaluna Rørforsterker m EL 34 rør. Alt siger mig, at det er en kombi, der virkelig vil synge klang messig, ifølge intuinationen min.

    men det er mig , der er kansje andre indeher der har mere pejling?

    mvh
    For det det er verdt, PrimaLuna med KT150 spilte meget bra hos meg på Forte III.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Rør blir det ikke. Ferdig med det.
    Vert fall frem til jeg finner ut hvordan en unngår enhver inntekt støy fra f.eks parabol tuner. hehe..

    På YouTube låt det flott med Marantz, men var jo rolige låter.

    Har Doxaen enda, men da må en jo ha rør-pre igjen eller MI pre.

    Kan sikkert få sjekket på Soundgarden ja..
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Siden Soundgarden ikke kan selge meg RP150m for pølsepris, brukte jeg heller de pengene på ett par titan membraner til KLF20. Dette skal bli spennende. :)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Siden Soundgarden ikke kan selge meg RP150m for pølsepris, brukte jeg heller de pengene på ett par titan membraner til KLF20. Dette skal bli spennende. :)
    Ikke meg heller
    Men syns det var rart i hele tatt.
    Nett startet opp fra konkurs og slike tilbud. Mulig det var fra oppkjøpet av konkursbo.
    Men jeg hadde vel lagt de ut for litt mer.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Det er sånn at man begynner å lure om de har dumpet prisen på høyttalere som aldri var på lager for å få de andre tilbudene til å se bra ut.
    Veldig snodig at ingen fysiske butikker har dem inne. Jeg vurderte å ta turen innom SWSG i Haugesund idag for å se om de hadde dem inne, men orket ikke å ta turen.

    De har R14pm til samme prisen og det klør i fingrene etter å kjøpe de også, men med 6 stereoanlegg + en bluetooth høyttaler i huset greier jeg ikke å finne ett bruksområde for dem. Jeg har allerede 2 anlegg (rp280 og klf20 hjulpet av to eminence lab12) som når godt inn til kjøkkenet.

    Jeg tror rett og slett at jeg kjeder meg litt.
     
    Sist redigert:

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Har hatt en lytterunde på rp280 i kveld og må si at de fortsatt imponerer meg etter 3 år. De står i ett rom som gir en stor peak rundt 200Hz som kan få bassen til å høres overdreven ut (derav tanken om å bytte dem i stativhøyttalere). Jeg dro klf20 i hus for å erstatte rp280 og frigjøre litt kapital til diy, men begge har blitt stående. KLF spiller selvsagt høyere og etter oppgradering av diskant spiller de også penere. Rp280s styrke er spredningen. Med klf må jeg sitte nøyaktig på sweetspot for at alt skal klaffe. RP280 høres bra ut 1.5m til hver side.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Litt som den sportsbutikken, hva hette den nå? XXL?
    Når en kommer til butikken så, nei det er utsolgt, alltid.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    ER soundgarden regelret re-etableret eller er det regelret et Konkurs salg av eksisterende vare lager fra konkursen, for at dekke kreditor krav fra konkurs boet.

    Vis det er det sidste drejer det sig vel mest om at få solgt demo modellerne i diverse butikker landet rund, og eventuel et fåtal av varer der er på lager.

    Mit inntrykk var at de ikke lå inde med et større lager av produkter, ihvertilfælde i Dynaudio regi, begge høytaler jeg har købt derfra i det sidste år, kom direkte fra fabrik i Danmark.

    Tror hele den Reklame kampanje ser lidt misvisende ut og det er enkelt stående produkter i enkelt stående butikker det drejer sig om, og vis det er tilfælde ville det nok ha været lidt lurt at spesifisere hvilke butikker der har hva, i stedet for at bringe den fremtidens kunde gruppe pis i kog, med henblikk på videre førsel i soundgarden regi.

    Også er det de holder på med m denne Reklame kampanje direkte markeds ødeleggende for Klipsch, med henblikk på verdi setting, av produkterne, hvilken nok vil bringe deres tidligere kunde pis i kog.

    Det ser ærlig talt ikke så lovende ut, med henblikk på en videre førsel i Soundgarden regi.

    Man kommer ikke ret langt, med at pisse på tidligere og eksisterende kunder, da det er dem som også skal sikre omsetningen i fremtiden.

    Personlig tror jeg også at Klipsch folkene, og importør i dette land, neppe er særlig begeistret for hva de ser nu.

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Høytalerne ankommet, disse kasser er at sammenligne i størrelse m de kasse Dynaudio C60 bliver leveret i.
    Altså ikke noget du for med dig i en Toyota Avansis, Bare så det er sagt.

    B9B15770-8A33-414A-AB66-B453D27D0DBC.jpg


    Tilsammenligning C30 fra Dynaudio

    6931921C-43CC-435D-B9F3-659CCAD9F0A9.jpg


    Pause nu, fortsettelse følger.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Tross størrelsen er RF-7 raske å pakke ut og sette opp.
    Brukte selv ikke mange minuttene.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Fortsatt bare en superb ... Hehe. Nei da. Har Audi A6.. latterlig liten inni. Superb neste gang, vanvittig gode biler.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatt bare en superb ... Hehe. Nei da. Har Audi A6.. latterlig liten inni. Superb neste gang, vanvittig gode biler.
    Hadde Audi A4 allroad før denne.. har å prøvd A6 og eneste komfortmessige forskjell er at Audi har litt nyere gadgets.. men Skoda sine funker ;) skal jeg ha Audi igjen så blir det RS6. Skoda er mye bil for pengene :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn