Klipsch Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Hei.
    83 låter fett syns jeg, og ikke noe dårligere en type 7 syns jeg. Er et voldsomt trykk i 83 syns jeg.

    Helt enig. Er vanvittig ørevennlig lydsignatur i RF83, og når man tror de er på "max" spl.. så har dem jaggu meg en lang vei å gå til dem faktisk er det :p. RF7mk1 og 2 er knallbra, men jeg syns kanskje dem blir litt for energiske i toppen når man drar på skikkelig (men her har nok andre bedre erfaring enn meg, med andre forsterkere etc.).
    Takk for svar begge to :)
    Har vurdert litt fram og tilbake, om jeg skal prøve RF7 mot 83, men har egentlig slått meg til ro med at 83'erne gjør nytta. Jeg er forøvrig knallfornøyd med de, og kommer nok til å beholde de uansett om det kommer inn noe nytt :)
    Ja, de spiller rock n roll som bare det! Vanvittig trøkk i dem. Gleder meg til å prøve MA8000 på dem ;)
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Accuphase E-470, 180watt 8 ohm.

    Dynaudio er solgt, så jeg trenger lidt inspil på hva a skal gå for av følgende Klipsch Modellerne.

    Gjerne lidt om hva, hvor de forskjellige modeller utmerker sig, hianden imellom.

    Klipsch. Forte, Cornwall, RF 7III, er hva der er på tale om her.

    Så Venligst gi dit besyv med på hva, hvor og hvorfor, en skal foretrekke den ene model frem for den anden.

    På forhånd tak

    Mvh
    Hi-rex
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    1.991
    Torget vurderinger
    8
    Har du penger og plass så ville jeg testet de nye RF7. Eller så har du jo selvfølgelig Palladium på brukten.
    Er du fornuftig så finner du RF63 til pølsepris
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Accuphase E-470, 180watt 8 ohm.

    Dynaudio er solgt, så jeg trenger lidt inspil på hva a skal gå for av følgende Klipsch Modellerne.

    Gjerne lidt om hva, hvor de forskjellige modeller utmerker sig, hianden imellom.

    Klipsch. Forte, Cornwall, RF 7III, er hva der er på tale om her.

    Så Venligst gi dit besyv med på hva, hvor og hvorfor, en skal foretrekke den ene model frem for den anden.

    På forhånd tak

    Mvh
    Hi-rex
    RF-7 MK3. Beste av begge verdener.

    Mvh Aleksander
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja RF7iii er en Hot, kandidat, det er så vidt den der går lengst ned i bassen, såvidt jeg kan se.

    En av de ting som den tidlige model blev kritiserte lidt for var sammenheng mellem diskanten og 10 tommer enhederne.
    Men det har de vel jobbet lidt med her i den nyeste indikation?

    Klangstrykturen til Accuphase passer vel også bra med de respektive modeller.

    Vil jeg eventuel få en bedre mellentone gengivelse ved at velge Forte og så eventuel kombinere m 2 sub is man vil ha det dybeste med?

    Hva er de største forskjellene i gengivelsen mellem Forte og RF7iii?

    Mvh
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Ja RF7iii er en Hot, kandidat, det er så vidt den der går lengst ned i bassen, såvidt jeg kan se.

    En av de ting som den tidlige model blev kritiserte lidt for var sammenheng mellem diskanten og 10 tommer enhederne.
    Men det har de vel jobbet lidt med her i den nyeste indikation?

    Klangstrykturen til Accuphase passer vel også bra med de respektive modeller.

    Vil jeg eventuel få en bedre mellentone gengivelse ved at velge Forte og så eventuel kombinere m 2 sub is man vil ha det dybeste med?

    Hva er de største forskjellene i gengivelsen mellem Forte og RF7iii?

    Mvh
    Etter hva jeg har skjønt så må du ikke lese deg ihjel på data. Da RF-7 har en bass å dø for og jeg har skjønt at Hserien mangler litt iforhold akkurat der. RF-7 river hele kvartalet om de blir bedt om det.

    Sånn i forhold til frekvens deling så er ikke det mye å tenke på den er ingen problem sånn sett.

    Mvh Aleksander
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.435
    Antall liker
    1.991
    Torget vurderinger
    8
    P38 til salgs her inne nå så da hadde ihvertfall ikke jeg hvert i tvil! En mellomtone i verdensklasse. Krever dog litt mer effekt kontra RF
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei Alek, og Skorob.

    Nei Rf 7 er vel den som ser mest fultone ut på papiret.
    Cornwall er tet på, ser det ut til, Skorob mener. da kansje at vi kan selge de overskydende watt.;)

    Hvilken av dem er mest Ørevennlig ?

    Skorob og Alek, kan i beskrive hva som Mellemtone hornet i Cornwall og Forte gør av forskel i gengivelsen, set i forhold til RF 10 tommer enheder.

    Er der nogen av dem sig egner sig mest til lidt finere musik som Klassisk, og Jazz, Kor, ect. Eller kommer det nærmest ut på et?

    Eller er forskellen mest udtalt på måten strenge instrumenter gengives på?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Du hadde ikke vært i tvil nei.. deg om det. Har du hatt RF-7mk3 eller RF63? Eller noen av de andre stor RF modellene for den sakskyld?
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    P 38 f, er det til at få tag i nye enheder, i tilfeldig at noget sku gå galen?

    SKOROB DU HAR P37F, I KOMBINATION M ACCUPHASE. OG CORNWALL-
    Med det du har hørt er det da P38F jeg skal gå For?
     

    karstein89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.08.2017
    Innlegg
    53
    Antall liker
    25
    Sted
    Vestfold, Hof
    Har du penger og plass så ville jeg testet de nye RF7. Eller så har du jo selvfølgelig Palladium på brukten.
    Er du fornuftig så finner du RF63 til pølsepris
    Har både penger og plass nok om jeg vil, men det finnes også andre ting å bruke penger på for marginale forskjeller, for en vanlig dødelig som meg.

    Nå er forskjellen på 63 og 83 såpass liten FOR MEG, at det er ikke et tema en gang. Har testet 63, og det er knallbra høyttalere, men ikke "så mye bedre" enn 83. (min mening).

    Det jeg absolutt digger med 83, er den brutale bassen med solid fundament, om den ene har mer eller mindre korrekt lyd, er for meg revnende likegyldig.

    Veit at enkelte har 63 som favoritt, men jeg liker sålangt 83 veldig godt :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    ER berømt for at kan ta en beslutning på sparken, så jeg har lavet, en done Deal.

    Så det blir altså P38F i Kombination M Accuphase E-470 .

    MVH
    TAK FOR INSPILD OG HJELP
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    I mine øyne var det ikke en god beslutning men hva vet jeg. Med tanke på hva du gir dem av strøm. P38 krever og vil ha.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    I mine øyne var det ikke en god beslutning men hva vet jeg. Med tanke på hva du gir dem av strøm. P38 krever og vil ha.
    ska ta en sjek på det, men E-470 er vel ikke ligefrem en Pyse.

    Vis det går helt til helvede, kan de jo selges igen, men vi for se.

    Mvh.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Klipsch opplyser at P38F har en følsomhet på 98db 1 meter., højst sannsynlig målt på en høytaler, så lad os se lidt på det

    98db, 1m Lytteavstand
    95db, 2m
    92db, 3m
    89db, 4m

    Og Vi vinder 3 db ved at benytte 2 høyttalere

    Så lad os se lidt på effekt behov. Lytte avstand 3 meter. Da blir det følgende.

    1 watt, 95db
    2 watt, 98db
    4 watt, 101db
    8 watt, 104db
    16 watt, 107db
    32 watt, 110db
    64 watt, 113db
    128 watt, 116db
    256 watt 119db
    516 watt, 122db.
    O.s.v.

    Klipsch oplyse Max lydtrykk 2 høytalere i Rom til 122db. Hvilket er en hel del.

    Accuphase E-470 er konservativ opgitt til 180watt, 8 ohm 20-20000Hz, og ca 270 watt i 4 Ohm. Disse tal erkonservative og garenteret ved lav for forvrengning. Normal målt vil den yde 200wat 8ohm 20-20000

    D137406D-1F19-43FE-84B1-23FE81245D13.jpg

    A0F5355C-C29B-491F-9ECB-36ADBE3DF6BA.jpg


    Talene vise at vis Vi sender 128 watt i 4 ohm, hvilket er under halv par ten av hva Accuphase kan levere vil vi opleve et lydtryk i lytte poison 3 meter a stand, på 116 db, hvilket alt andet rimelig må være nok.

    Men det siger ikke alt, da det også avhenger av forsterkeren current kapasitet, hvilket i det tilfælde her med de mange enheder involvere, har inflydelse.

    Så det er godt mulig at Alek har et poing her, men der er ikke andet at gøre ved det end at prøve i dette tilfelle.

    Har man sagt A, så følger B, så a står ved ha som er avtalt m selger. I verste fald kan det ikke gå helt galt, der er en røss m Klipsch fanatikere i Nabolaget, og når de ser denne høytaler i virkeligheten, vil den nok kunne finde sig et nyt hjem her i nabolaget.

    Mvh.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Klipsch opplyser at P38F har en følsomhet på 98db 1 meter., højst sannsynlig målt på en høytaler, så lad os se lidt på det

    98db, 1m Lytteavstand
    95db, 2m
    92db, 3m
    89db, 4m

    Og Vi vinder 3 db ved at benytte 2 høyttalere

    Så lad os se lidt på effekt behov. Lytte avstand 3 meter. Da blir det følgende.

    1 watt, 95db
    2 watt, 98db
    4 watt, 101db
    8 watt, 104db
    16 watt, 107db
    32 watt, 110db
    64 watt, 113db
    128 watt, 116db
    256 watt 119db
    516 watt, 122db.
    O.s.v.

    Klipsch oplyse Max lydtrykk 2 høytalere i Rom til 122db. Hvilket er en hel del.

    Accuphase E-470 er konservativ opgitt til 180watt, 8 ohm 20-20000Hz, og ca 270 watt i 4 Ohm. Disse tal erkonservative og garenteret ved lav for forvrengning. Normal målt vil den yde 200wat 8ohm 20-20000

    Vis vedlegget 499454
    Vis vedlegget 499455

    Talene vise at vis Vi sender 128 watt i 4 ohm, hvilket er under halv par ten av hva Accuphase kan levere vil vi opleve et lydtryk i lytte poison 3 meter a stand, på 116 db, hvilket alt andet rimelig må være nok.

    Men det siger ikke alt, da det også avhenger av forsterkeren current kapasitet, hvilket i det tilfælde her med de mange enheder involvere, har inflydelse.

    Så det er godt mulig at Alek har et poing her, men der er ikke andet at gøre ved det end at prøve i dette tilfelle.

    Har man sagt A, så følger B, så a står ved ha som er avtalt m selger. I verste fald kan det ikke gå helt galt, der er en røss m Klipsch fanatikere i Nabolaget, og når de ser denne høytaler i virkeligheten, vil den nok kunne finde sig et nyt hjem her i nabolaget.

    Mvh.
    Watt er flott, men det må være strøm bak dem.

    Har mer watt her, og ikke minst betydelig mer strøm bak dem... Skulle gjerne hatt mer.

    Og i realiteter kan du slå av noen db på Klipsch sin følsomhet..
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Palladium trenger mye :) veldig mye
    Tolker det lidt sådan at du også tror at E+470 kan bli i mindste laget?

    Tidligere ejer oplyse at P38F er blevet drevet av en Manley rør forsterker, effekt 18 Watt.
    Men jeg ser i din avatar at du benytter dig av lidt kraftigere greier.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Som mangeårig klipschoman kan jeg i vært fall si att det kommer ikke noe annet enn palladium i hus fra den kanten..

    Byggekvaliteten er milevis bedre enn annet derfra.. og lyden.. ja et helt eget kapittel :)
    Enig.. ble ekstremt positivt overraska. Har hørt dem før.. men da syns jeg dem var litt kjedelige.. men når jeg fikk dem i hus selv, i kjent territorium ble det noe helt anna. Angrer på jeg ikke gikk for p38 :p
    Beklager Skorob, så ikke denne før nu.
    Og X-cell, kan se at der er flere som liked P her;), selv om i siger den liker lidt kraft.

    Men jeg er fakstisk ikke så bekymret vedrøende E470, den er faktisk ganske Guffi og dynamisk, har også dempning faktoren der skal til for at holde styr på det, og her veies den op mod forsterkere som Devialet 400, Gryphon Diablo, og krudt tønnen til Marantz.

    Og som Tyskerne siger, Der klang meister, i referense klasse, går det sikkert helt fint, m P38F.

    Håb,et lever fortsatt. Ser at Paladium serien roses for stemmegengivelsen, og da vurdere jeg at den må være klangmessig bra avstemt hen over mellemtone området, hvilket bekymrede lidt vedr et par av de andre alternativer som var nevnt.

    Men det får vi jo klarhet på om nogen dage, i værste fald kan a jo gøre som Strussen og stoppe hovedet i Sandet, selv om det vil holde hårdt, at skulle medrivende at i var klogere ;)
     

    Leggen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.02.2015
    Innlegg
    232
    Antall liker
    82
    Torget vurderinger
    0
    Hei.
    83 låter fett syns jeg, og ikke noe dårligere en type 7 syns jeg. Er et voldsomt trykk i 83 syns jeg.

    Helt enig. Er vanvittig ørevennlig lydsignatur i RF83, og når man tror de er på "max" spl.. så har dem jaggu meg en lang vei å gå til dem faktisk er det :p. RF7mk1 og 2 er knallbra, men jeg syns kanskje dem blir litt for energiske i toppen når man drar på skikkelig (men her har nok andre bedre erfaring enn meg, med andre forsterkere etc.).
    Takk for svar begge to :)
    Har vurdert litt fram og tilbake, om jeg skal prøve RF7 mot 83, men har egentlig slått meg til ro med at 83'erne gjør nytta. Jeg er forøvrig knallfornøyd med de, og kommer nok til å beholde de uansett om det kommer inn noe nytt :)
    Ja, hadde jeg ikke hatt så stor plass, hadde jeg solgt alt som var av 7 og beholdt 83.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    E-470 er rimelig kraftig... men må si meg enig med de andre her.... Palladium (iallefall P37F) virker å suge til seg det som er av strøm i forsterkeren.... RF63, som dem erstatta var ekstremt "lett på fot" så fort volumet gikk opp... Palladium er litt mer "late" :p.

    Men, jeg tror den komboen din blir ekstremt bra, med mindre du bare skal kjøre på party nivå ;).

    Gratulerer med P38F... tror du har gjort en veldig bra deal :). Sikla på dem lenge selv. Finishen er ekstremt fin!
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Tak skal i ha, janu for vi i alt fald prøve:eek:

    Har ikke set set så mange målinger av denne, ser at storebror også dipper lidt vel under 4 Ohm, i området rundt 130Hz ref stereophile.

    Er der nogen av de tyske magasiner som har haft testet høytalerne fra Paladium serien?

    Den Paladium serie, havde fullstendig gået min oppmerksomheten forbi, her av en eller anden grund, kansje fordi den ikke var hva man normal vil forbinde m Klipsch.

    De ser jo regelret også nydelig ut, men Heritage serien har en sjarme som tiltaler og falder i smag her.

    Hauge land kraft kommer i morgen for at udskifter måleren her, og vis P38F er så sugen, kan jeg jo spørge om det er mulig vi kan få tagget hoved traffoen en tand eller to op!!!!, her i bygge feltet:D

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Nu hvor vi er ved Paladium, så lad os prate lidt om opstilling.

    I manualen skriver Klipsch lidt om at disse trenger lidt luft rundt sig, og de anbefaler vinkling, ind mod ørene.

    Hvilke erfaringer har i gjort jer?.

    I ser jeg prøver at ta en snarvei nu;), men det er jo hyggelig at dele erfaringer.

    Mvh
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Cornwall på E-470 er iallefall konge :D.
    Så vis det går til helvede her m P38F, ja da for vi jo se om vi ikke kan finde en mulighet, for en bytte handel.

    Er du med på denne Skorob?, VI har vel taget være beslutninger end det.

    Mvh
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    819
    Antall liker
    257
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Cornwall på E-470 er iallefall konge :D.
    Så vis det går til helvede her m P38F, ja da for vi jo se om vi ikke kan finde en mulighet, for en bytte handel.

    Er du med på denne Skorob?, VI har vel taget være beslutninger end det.

    Mvh
    Jeg driver høyttalerene med 18 rørwatt.
    Accuphase kan vel ikke være en dårligere forsterker.
    Tror helt sikkert d går megabra :)
    Lykke til med komboen.

    Sonicfrontiers
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er veldig spent på den komboen han får nå . Accuphase skal ha strømreserver til gode..
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Om accuphase skulle bli liten så burde du i allefall gi p38 en sjangs med mere strøm :)

    Mine p37 tømmer a32 uten problem.. dog er det høyt :)

    Men det er en høyttaler som fortjener en velbygget og overdimensjonert amp.
    Jeg drømmer om å gi mine mer..
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Cornwall på E-470 er iallefall konge :D.
    Så vis det går til helvede her m P38F, ja da for vi jo se om vi ikke kan finde en mulighet, for en bytte handel.

    Er du med på denne Skorob?, VI har vel taget være beslutninger end det.

    Mvh
    Jeg driver høyttalerene med 18 rørwatt.
    Accuphase kan vel ikke være en dårligere forsterker.
    Tror helt sikkert d går megabra :)
    Lykke til med komboen.

    Sonicfrontiers
    En lidt vemodig dag, men disse skal av leveres idag.

    88AF905E-5126-4A55-B0F6-D5FE075DCC01.jpg


    Ved de har fundet et godt hjem i kombination m Diablo

    Fik vi nogen avklaring vedrøende frakt?

    MVH
    JOHNNY
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn