Klassisk meny

K

kbwh

Gjest
Sv: Klassisk meny

Selvfølgelig ute av katalogen denne også. EUR 90 hos Amazon.fr. LvB op. 95 er sikkert ikke dum den heller med Hagen. Alternativer? Takacs? Innsyn i DGs gjenutgivelsesplaner?
 
B

Back_Door

Gjest
Sv: Klassisk meny

Merker meg at Edvard Grieg nesten aldri nevnes i diskusjoner rundt klassisk musikk. Er han ikke "avansert" nok? Synes det er litt merkelig, da dette tross alt er et norsk forum.
Personlig synes jeg at Grieg har laget mye usedvanlig vakker og stemningsfull musikk.
 
K

kbwh

Gjest
Sv: Klassisk meny

Det kan jo være fordi vi har fått Herskapelig-rosa Grieg i oss etter foie gras-metoden fra vi kunne banke med kjøkkenredskaper?

Jeg har lite snøring på Grieg, har bare det vanlige. Jeg har hørt et arrangement for to pianoer han har gjort av en Mozartsonate for solopiano (KV545 "Für Anfänger"). Den var kjekk, men jeg tror det kan være lurt å kjenne Mozartverket på forhånd.

Vi vil vel lære litt om Grieg vi da, Back_Door?

Forresten. Jeg har hørt på denne her. Har bare ikke somlet meg til å handle. Ikke noe Herskapelig-rosa over framføringen:



http://www.amazon.com/Intimate-Voices-David-Finckel/dp/B000E6UMKI

Edit: Amazon Marketplace er fine greier. £7 omtrent fra Cayman. På vei hit.
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
Sv: Klassisk meny

Det er en skandale at Hagen i D 887/Beethovens op. 95 ikke er tilgjengelig. Begge verkene i moderne, ferske referanseinnspillinger ute av katalogen? Forhandlere i Oslo-området må da vel endelig ha et par kopier liggende. Sikker på at en liten telefonrunde løser problemet.

Grieg-startpakke: Lyriske stykker (utvalg) med Gilels (den tryggeste) eller Pletnev (mer eksperimentell, spennende), a-moll konserten med Zimerman/Karajan/BPO og Peer Gynt suitene (1973-innspillingen) og Holberg-suiten med Karajan/BPO. Alt på DG. Har ikke sjekket katalogen, men hvis også dette er borte, er forsyne meg både bransje og marked gått av ledd. Nevnte kvartettplate med Emerson hører naturlig hjemme i enhver klassisk musikksamling.
 

kibsgard

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
818
Antall liker
1
Sv: Klassisk meny

Denne legendariske innspillingen av D887 og "Death and the Maiden" går jeg sporentreks til anskaffelse av :):

 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Sv: Klassisk meny

Valentino skrev:
Edit: Amazon Marketplace er fine greier. £7 omtrent fra Cayman. På vei hit.
Lykke til med å få den levert da... Det kan ta år og dag med den leverandøren. Men jeg vil gjerne skryte av Newbury Comics, fantastisk rask levering, jeg betaler gjerne litt ekstra for å kjøpe fra dem.
 
K

kbwh

Gjest
Sv: Klassisk meny

Jeg har gode erfaringer med Cayman fra før. Vi får se.
 

awe

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
2.059
Antall liker
1.827
Sted
Kragerø
Torget vurderinger
2
ABM-boksen anbefales helhjertet fra dette hold. Opptakene er gjort mellom 1949 og 1988, hvis jeg ikke husker feil, så lydkvaliteten varierer selvfølgelig mye.

Ellers vil jeg legge inn et godt ord for Deccas gjenutgivelse av Radu Lupus Schubert-innspillinger. Fire cder med tolkninger av ypperste merke: Ni sonater, to (helt utrolige) scherzi samt Moments musicaux D 780.
 
K

kbwh

Gjest
Bach_Man skrev:
Valentino skrev:
Edit: Amazon Marketplace er fine greier. £7 omtrent fra Cayman. På vei hit.
Lykke til med å få den levert da... Det kan ta år og dag med den leverandøren. Men jeg vil gjerne skryte av Newbury Comics, fantastisk rask levering, jeg betaler gjerne litt ekstra for å kjøpe fra dem.
I dag kom den, fra New Zealand! Norsk postvesen kan ikke lastes.
 
Topp Bunn