Albeniz - Iberia
Turina - Danzas Fantasticas SXL2243
Turina - Danzas Fantasticas SXL2243
Vedlegg
-
153.8 KB Visninger: 464
Se her ja! (liner notes) Har alltid hatt sansen for Gergev, skal se han er en audiofil også!ayaboh skrev:LSO/Valery Gergiev er ute med en ny innspilling av Mahlers 5. Utgitt av B&W, og tilgjengelig i 24/48 og 16/44.1.
Iflg "liner notes":
The huge dynamic range of the Symphony presents special problems for conductor and recording crew. Gergiev made it clear from the start that a wide dynamic range was very much part of his conception and he did not want there to be any technical compression. If that meant that, in some of the intensely still moments such as the opening of the famous Adagietto, extraneous sounds could be heard then so be it. The music is what matters.
Se der ja, det er visst noe der:pengesluk skrev:Se her ja! (liner notes) Har alltid hatt sansen for Gergev, skal se han er en audiofil også!ayaboh skrev:LSO/Valery Gergiev er ute med en ny innspilling av Mahlers 5. Utgitt av B&W, og tilgjengelig i 24/48 og 16/44.1.
Iflg "liner notes":
The huge dynamic range of the Symphony presents special problems for conductor and recording crew. Gergiev made it clear from the start that a wide dynamic range was very much part of his conception and he did not want there to be any technical compression. If that meant that, in some of the intensely still moments such as the opening of the famous Adagietto, extraneous sounds could be heard then so be it. The music is what matters.
Velkjent LP. Står i hylla hjemme.emotikon skrev:Litt "ukurrant" sak - som låter aldeles greit:
Kalinnikov; Symfoni nr.1 - Moscow Phil. Orch. - Kondrashin
Denne symfonien ble første gang fremført februar 1897.
Dette er sangbar og optimistisk musikk, tross komponistens eget motsatte og så alt for korte liv.
Her føler jeg formelig åpenheten fra de store Russiske steppene strømme mot meg.
(steike, så lyrisk jeg ble nå da....)
Godt.erato skrev:Velkjent LP. Står i hylla hjemme.emotikon skrev:Litt "ukurrant" sak - som låter aldeles greit:
Kalinnikov; Symfoni nr.1 - Moscow Phil. Orch. - Kondrashin
Denne symfonien ble første gang fremført februar 1897.
Dette er sangbar og optimistisk musikk, tross komponistens eget motsatte og så alt for korte liv.
Her føler jeg formelig åpenheten fra de store Russiske steppene strømme mot meg.
(steike, så lyrisk jeg ble nå da....)
Flott sett det der.ottone skrev:Daniel Barenboim -Beethoven sonate nr.26 op.81a
Baadsvik er dyktig, god reklame for sitt instrument. Han skal spille her på søndag, desverre en helg da jeg er bortreist.baluba skrev:Ferdig med dagens dont, og snart skal jeg nyte dagens fangst på kompaniet. Dette er tuba uten klovnenese, noe jeg er glad i.
![]()
Vår egen Øystein Baadsvik spiller tubakonserter fra det 20'de århundre med Singapore SO og Anne Manson med taktstokken.
Platen åpner med et stykke som du sikkert kjenner fra brass-verdenen, R. Vaughan Williams Concerto for Bass Tuba. Jeg har faktisk aldri hørt det stykket med strykere før, så dette er ganske spennende (og spenstige) saker for meg. Et gøy album for oss som liker messinglyd. Tuba-svisker? Ikke helt riktig å skrive det heller. Men virkelig gøy og engasjerende å høre på. Gleder meg storveis til å komme hjem til Karmøy i påsken og spille den i lydkjelleren til lillebror. Får litt mer fokus der noen ganger, og han er rette person å dele dette med.ottone skrev:Baadsvik er dyktig, god reklame for sitt instrument. Han skal spille her på søndag, desverre en helg da jeg er bortreist.baluba skrev:Ferdig med dagens dont, og snart skal jeg nyte dagens fangst på kompaniet. Dette er tuba uten klovnenese, noe jeg er glad i.
![]()
Vår egen Øystein Baadsvik spiller tubakonserter fra det 20'de århundre med Singapore SO og Anne Manson med taktstokken.
ottone skrev:Torgeir Kinne Solsvik spiller Geirr Tveitt invensjoner op.2
på CD
![]()