- Ble medlem
- 10.10.2008
- Antall liker
- 1.646
Arthur Rubinstein - Grieg Piano Concerto

Ajaj, Roberten. Er det den mini-LP LSC 2566? Hvor tar du det fra?Roberten skrev:Arthur Rubinstein - Grieg Piano Concerto
![]()
Eg må vedgå at eg liker lyden av BIS-utgjevingane både før og etter digitalalderen. Her, analogt i kveld:ottone skrev:Jeg liker disse gamle BIS-utgivelsene, dette er analoginnspillng fra den tiden da digitalis var på full fremmmarsj,
+1vagstol skrev:Eg må vedgå at eg liker lyden av BIS-utgjevingane både før og etter digitalalderen.ottone skrev:Jeg liker disse gamle BIS-utgivelsene, dette er analoginnspillng fra den tiden da digitalis var på full fremmmarsj,
Jeg ogbaluba skrev:+1vagstol skrev:Eg må vedgå at eg liker lyden av BIS-utgjevingane både før og etter digitalalderen.ottone skrev:Jeg liker disse gamle BIS-utgivelsene, dette er analoginnspillng fra den tiden da digitalis var på full fremmmarsj,![]()
The huge dynamic range of the Symphony presents special problems for conductor and recording crew. Gergiev made it clear from the start that a wide dynamic range was very much part of his conception and he did not want there to be any technical compression. If that meant that, in some of the intensely still moments such as the opening of the famous Adagietto, extraneous sounds could be heard then so be it. The music is what matters.
Hei achri-d m.fl - fra sidelinja - om det er lov...achri-d skrev:En av de undervurderte dirigenter
Mvh
Bare en til fra sidelinja. Du var nok litt uheldig med sitatet der.a/nubis skrev:Hei achri-d m.fl - fra sidelinja - om det er lov...achri-d skrev:En av de undervurderte dirigenter
.............
Mvh
Ser du har hørt gjennom et par symfonier av Sjostakovitsj med Petrenko.
Hadde vært takknemlig for noen kommentarer, inntrykk om kombinasjonen Sjostakovitsj / Petrenko...
Mvh
Geir
Ja, jeg tenkte på Paray som undervurdert. Petrenko i Shostakovich er veldig bra. En må vel tilbake til Mravinsky for å finne noe like bra i den åttende (Shostakovich: Symphony No. 8 - Evgeny Mravinsky, Leningrad Philharmonic Orchestra. Regis RRC 1250. 1 CD. 2006 (spilt inn i 1982)).ottone skrev:Bare en til fra sidelinja. Du var nok litt uheldig med sitatet der.
Tror nok ikke det var ment at Petrenko er undervurdert, den gjaldt nok gamle Paul Paray.
Men Petrenko har ellers gjort ba inntrykk på meg også, i Sjostakovitsj 5. symfoni.
Litt morsomt med Royal Scottish og Runnicles, de hørte jeg i Mahler 3 på The Proms i fjor. Kan de konkurrere i Mahler på plate?Vidar P skrev:Alt ligger an til siste cd fra BBC MM nå
.........
Dyrt altså? Da må det være bra. Nettopp ankommet?Valentino skrev:Ah.
![]()
Opptaksutstyrslista inneholder navn som DPA, Schoeps, van den Hul, EMM Labs, dCS og Chord...