Skjønne møllerinner, vinterreiser og en svane som synger.
Vedlegg
-
158.4 KB Visninger: 86
Hjertelig.Vidar P skrev:Inspirert av Living Stereo-bildet ditt la jeg ut bilder av noen av mine her Emotikon;
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,50134.msg937135.html#msg937135
Mila eller varigheten på musikken?Jøgga skrev:Det bør kunne gå.
Kombinasjonen.emotikon skrev:Mila eller varigheten på musikken?Jøgga skrev:Det bør kunne gå.![]()
Jeg regner med at du har sett dokumentaren der hvor han gjør noen av sine siste innspillinger i leiligheten sin?vredensgnag skrev:Den Horowitz-innspillingen er vidunderlig.
Takk for tips. Den har jeg gått glipp av.shaunv skrev:Jeg regner med at du har sett dokumentaren der hvor han gjør noen av sine siste innspillinger i leiligheten sin?vredensgnag skrev:Den Horowitz-innspillingen er vidunderlig.
Takk for godt tips.shaunv skrev:Jeg regner med at du har sett dokumentaren der hvor han gjør noen av sine siste innspillinger i leiligheten sin?vredensgnag skrev:Den Horowitz-innspillingen er vidunderlig.
Tror faktisk jeg lastet den ned på en piratside. :Jøgga skrev:Takk for godt tips.shaunv skrev:Jeg regner med at du har sett dokumentaren der hvor han gjør noen av sine siste innspillinger i leiligheten sin?vredensgnag skrev:Den Horowitz-innspillingen er vidunderlig.
"The Last Romantic", den kunne jeg tenke meg å ha på DVD.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Last_Romantic
Men akk, den er utgått og prisene på amazon og andre er astronomiske.
Massevis av klipp på youtube riktignok, men dette hadde vært fint med skikkelig lyd og bilde.
Det var da litt av et cover. Er platebransjen blitt politisk korrekte nå?Jøgga skrev:Allessandro Scarlatti er en av årets mange jubilanter. Der er det veldig mye fint å ta av.
Nå: Stabat Mater
![]()
Sant det, men musikken er en katolsk "hyllest" til Maria....erato skrev:Nå kan det vel vanskelig hevdes at Jesus mor var katolikk?
Gjennom historien har det vært mange forsøk på å vise at Jesus ikke var jøde, og at familien var en "spesiell" familielinje og at kristendommen hadde røtter til før Kristus (!)erato skrev:Nå kan det vel vanskelig hevdes at Jesus mor var katolikk?
Denne er det jo mange som foretrekker, selv om Sviatoslav Richter ikke var spesielt begeistret for denne innspillingen.vredensgnag skrev:Som nevnt litt tidligere har jeg vært på Trippelkonsert-kick de siste dagene, og lyttet til ulike versjoner. Et flott verk, som virkelig avslører solisters samspill og orkesterets evne til å besjele musikken.
Den Minutten linker til er helt klart lytteverdig så det holder - faktisk vanskelig å velge favoritter her, fordi det er en del gode verk. Men lett å høre når det ikke fungerer.
Ikke helt A4 denne Richter, var jo bla ikke så veldig opptatt av hvilket instrument han spilte på,i motsetning til mange andre pianister. (Han brukte vel mye Yamaha i slutten på karrieren?)vredensgnag skrev:Richter koketterer.![]()
Godt eksempel på shit-in, shit out i Spotify.vredensgnag skrev:Fant den på Spotify! (Litt vanskelig å linke korrekt, den ligger på en samleplate - dette er link til første sats):
http://open.spotify.com/track/2UXk4zpb2maT3gR7jXZW6w
Det var da litt av en kommentar. Jeg kan ikke svare, og du skal slippe å utdype.Supertramp skrev:Det var da litt av et cover. Er platebransjen blitt politisk korrekte nå?Jøgga skrev:Allessandro Scarlatti er en av årets mange jubilanter. Der er det veldig mye fint å ta av.
Nå: Stabat Mater
![]()
......
Ja, hun kan til og med være muslim eller noe sånt. Tenke seg til.Damen på coveret er vel alt annet enn katolikk?