Jammy musikk det der Bernt.berxter skrev:Bartók: Strykekvartetter, med ABQ. I første omgang de to første, så får jeg se:
B
Jammy musikk det der Bernt.berxter skrev:Bartók: Strykekvartetter, med ABQ. I første omgang de to første, så får jeg se:
B
Skjønte jo at du måtte ha no av henne i hus.Valentino skrev:Jeg har noen av platene hennes. Hun heller litt i retning eruptiv og streng alpha female i fremføringen til tider.emotikon skrev:Hmmmm...monn tro om hun ikke får det ut i innhegningene. Hun er jo tam.kibsgard skrev:Synes det er morsomt poeng med Helene Grimaud, at hun er svært interessert i ulver. Hun driver med oppdrett og har et Wolf Conservation Centre. Mon tro om man kan høre denne pasjonen i fremførelsene hennes?
Må med antagelig stor skam melde at jeg ikke har en eneste innspilling med henne :-[
Du kan jo ta en liten prøvelytt her:http://open.spotify.com/artist/0VkQgzGZUmazUc7ouT5S79emotikon skrev:Hun er ikke tam altså?
Ikke som jeg kan finne:http://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%A9l%C3%A8ne_Grimaud#Discographyemotikon skrev:Takker.
Hun har ikke silkehansker på i åpningen av Rachm. i allefall. Skal lytte mer ved anledning.
Har hun gjort Tchai. 1?
Finner den ikke i farten på Spoty. Skulle gjerne hørt hvordan hun event. spiller den, da jeg har den friskt i øret etter div. innspillinger med den i formiddag.
Takk, er litt travel her..Minutten skrev:Ikke som jeg kan finne:http://en.wikipedia.org/wiki/H%C3%A9l%C3%A8ne_Grimaud#Discographyemotikon skrev:Takker.
Hun har ikke silkehansker på i åpningen av Rachm. i allefall. Skal lytte mer ved anledning.
Har hun gjort Tchai. 1?
Finner den ikke i farten på Spoty. Skulle gjerne hørt hvordan hun event. spiller den, da jeg har den friskt i øret etter div. innspillinger med den i formiddag.
Regner med at Barry holder mål- i og med at du synger medJøgga skrev:Jammen tror jeg det er høsten som har brutt ut på HFS Klassisk, sånn som folket utfolder seg.
Emotikon minner meg på at jeg burde samle komplett Jansons med Oslo Folharmoniske.
Her er det sommer fremdeles, med fotballbanemusikkfestival som høres over hele byen.
Noen av oss har istedet nytt flere konserter sesongåpning med Fabio Biondi, og syns det er mer spennende.
Men akkurat nå er det enkel underholdning med dører og vinduer åpne.
![]()
Man tillater seg å synge med. Jeg blir aldri lei av gode gamle Barry Tuckwell.
Høst? Der ert jo rene sommeren her.Jøgga skrev:Jammen tror jeg det er høsten som har brutt ut på HFS Klassisk, sånn som folket utfolder seg.
Emotikon minner meg på at jeg burde samle komplett Jansons med Oslo Filharmoniske.
Deilig sommer ja, jeg bare erter resten av landetMinutten skrev:Høst? Der ert jo rene sommeren her.Jøgga skrev:Jammen tror jeg det er høsten som har brutt ut på HFS Klassisk, sånn som folket utfolder seg.
Emotikon minner meg på at jeg burde samle komplett Jansons med Oslo Filharmoniske.
Har du 1812 Overturen med Janson på LP? Hvis ikke var det en til et par-tre tiere hos Recordworld i dag.
-Minutten
Moffo er ukjent for meg, men den der står på ønskelisten.Supertramp skrev:Vakker - bare vakkert
![]()
Fine ting. Og så var det de Wagner-Ring-boksene med Boulez, de har stått en stund nå, sammen med både Mozart og Verdi opera-bokser. Kanskje noen andre har lyst på, de koster jo ingenting. Vi er jo storsinnet på HFS Klassisk.Minutten skrev:Du skal se ikke bort fra at noen andre her ville ha den 1812 platen, pleier jo ikke akkurat være kø ved klassisk platene.
Den Handel boksen hadde jeg plukket med meg, men la den tilbake. (angret litt etterpå)
Men fikk med meg et par Mahler symfonier Abbado i #3 og Waler i #5, Böhms Don Giovanni, Alfred Brendel ,Pictures at an Exhibition pluss noen til, også noen jazzplater selvfølgelig.
-Minutten
Har nettopp kjøpt 3 komplette utgaver av Ringen på vinyl og så har jeg Boulez sin Ring på DVD, så den klarte jeg faktisk å la være å kjøpe.Jøgga skrev:Og så var det de Wagner-Ring-boksene med Boulez, de har stått en stund nå
Merkelig sammentreff, det dervredensgnag skrev:Kan det være denne testen, tro? (pdf-link under)
;D
Jeg lytter til denne:
![]()
Den der må jeg bare få lov å understreke, Waltons Belshazzars Feast med Previn er noe av det sterkeste.otare skrev:...... hørt Belshazzar's Feast flere ganger før, men ikke denne innspillingen. Det var først denne gangen det slo meg som stor musikk. .........
Da er det sikkert betimelig å minne om hvilken fantastisk konstellasjon LSO og Previn var på første halvdel av 70-tallet, og især i noen retninger moderne musikk. Ikke minst russisk og engelsk musikk syntes å være bullseye.Jøgga skrev:Den der må jeg bare få lov å understreke, Waltons Belshazzars Feast med Previn er noe av det sterkeste...otare skrev:...... hørt Belshazzar's Feast flere ganger før, men ikke denne innspillingen. Det var først denne gangen det slo meg som stor musikk. .........