Kjelleren til Rudi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Ellers må jeg si at Definitive Technology høyttalerne er et virkelig hyggelig bekjentskap, så bra lyd fra såpass slanke kasser og rimelig pris hadde jeg ikke trodd var mulig, har egentlig ikke plass, men må nok beholde minst et av settene selv, det fulgte med en senterhøyttaler også.......kanskje jeg skulle lagd til et surround anlegg, det er noe jeg har pratet om i mange år, men aldri fått ut fingeren med, er jo i teorien bare en surroundforsterker unna nå.......kanskje det er nå eller aldri 🙃
    På en måte er det kanskje ikke så rart at jeg opplever høytalerne som gode, de fikk 5 stjerner både her og der i tester og omtaler og ser ut til at de kostet 800 dollar for de minste og 1100 dollar for de litt større.......spør du meg er de et bargain prismessig, problemet her hjemme er vel at de går litt under radaren til folk flest......jeg har hørt om de mange ganger, men aldri tatt meg tid til og lytte på de.......så det var på tide at jeg fikk ta del også, sier så fordi jeg har ordentlig god lyd her nå. Kanskje noen får ta turen hit snart og bekrefte mine opplevelser.......😉

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    34.347
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Vurderte Def Tech for noen år siden, etter en sen kveld hvor tre av diskantene i Mirage'ne jeg hadde dengang, brant opp.
    Det var usikkert om det var mulig å få tak i nye elementer, så da var Def Tech en kandidat.

Veldig spennende syntes jeg, og kunne fås for edruelige priser.

Men, Roar Malmin greide å reparere diskantene til Mirage, så de ble værende. 😊

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.677
    Sted
    Hus
    I går kompleterte jeg Tandberg samlingen litt med at 3080'en fikk tilhørende cd spiller, vet ikke om de egentlig hører sammen, men de har nå runde knotter begge to. Cd spilleren må nok ha en liten service etter 36 år i Finnmark fordi skuffen må ha litt hjelp for og åpne seg, men det finner jeg ut av etterhvert, bare gøy og få tak på en slik spiller, det er faktisk ganske langt mellom de, recivere, forsterkere, bånd og kassettspillere blir avertert hele tiden, men ikke cd spillerne, så gøy og få tak på en.

Vis vedlegget 1120166
    14 bits spiller ser det ut til med TDA 1540 DAC. 16 bit etter serienummer 2000 med TDA 1541 DAC. 16 bit hadde True 16 Bit Four Times Oversampling i stedet for Four Times Oversampling. Synes de spiller bedre enn 3035A.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Definitive Technology høyttalerne spiller dustete bra til og være små billige gulvhøyttalere. I rommet her sammen med den 49 år gamle Pioneer M22 forsterkeren spiller det med bra tyngde i bassen på en måte som jeg bare har hørt i fra høyttalere som er vesentlig større.......orntli artig.......og stort og brett lydbilde. Føler faktisk at det er Grado Reference pickupen som er litt bremsekloss i oppsettet da jeg mistenker at den ikke er ordentlig tilspillt ennå.

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Grado Reference pickupen begynner og vise andre musikalske takter... har fått et 50 talls lp sider og ting begynner og løsne litt.......men det er en pickup som profiterer på litt mer moderne innspillinger , 70 talls innspillinger låter heller tynnt og pistrete, mens med 90 talls og nyere innspillinger faller det hele mer på plass.
    Etter en del småjusteringer, så skal jeg ikke røre den mer......føler at den "sitter" riktig nå.

20250517_143506.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    25 grader i går........10 grader i dag = depresjon, begynner og innse at jeg har altfor mye utstyr stående som jeg aldri får brukt....... innser også at jeg finner mer glede i og få rimelige og aldrende utstyr til og spille optimalt enn alt det dyre utstyret som jo spiller veldig bra men som ikke bringer frem gleden i meg. Qobuz abo har jeg og flere gode dac'er har jeg, men har ikke brukt noe av det siden før påske. For tiden går det bare i vinyl.......og jeg koser meg med det.......og det er vel det ...det hele egentlig skal handle om......altså og kose seg med musikken. Driver og blar meg innover i platebunken og har kommet frem til en gammel kjenning jeg ikke har spillt på mange år fordi den platen ble i sin spillt til døde pga sine audiofile kvaliteter......hører at lyden fremdeles er god, men det kan godt risikere at det går 10 år til neste gang den finner veien opp på platetallerkenen 😁

20250521_125312.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    De dumme små Definitive Technology høyttalerne fortsetter og overraske, sammen med den gamle 30 watts klasse A Pioneer forsterkern kommer det masser av godlyd, kanskje litt på den mørke siden, men riktig så trivelig og avslappende og lytte til. Synes det er gøy og oppdage slike små perler......er i allfall bevis på at god lyd ikke behøver og koste skjorta.......det lar seg gjøre og få god lyd ut av ting andre folk for lengst har avskrevet.
    20250521_125515.jpg

Rudi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Antall liker
    12.373
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    39
    Pickupen jeg bruker for tiden er en Grado Reference Platinum II Yarra wood, en m-i pickup til ca 4-5k..... så ikke noen high-end pickup, men musikalsk og som heller litt mot det mørke. Anlegget presterer et breeeedt og presist lydbilde med en god del "luftighet" og oppløsning.......det såpass god presisjon at det er lett og høre hvor "alle" står i lydbildet......som sagt gøy og høre på.

20250521_132037.jpg
    20250521_132121.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn