Flotte saker .
Fortell mer, hva slags poweramper er dette?![]()
Hovland Stratos Reference......gamle og gode![]()
Jeg må bare få feriepenger i år, neste år og året etter det igjen så skal det nok gå fint serruHvis
Hvis noen ønsker seg slike, så er det et sett tilsalgs i Tyskland nå.......ikke ofte de dukker opp, prisen er 24,500 Euro, spretter nok fort opp i 350k ferdig momset........er de værdt det ?????? Et rungende JA fra meg![]()
Jeg må bare få feriepenger i år, neste år og året etter det igjen så skal det nok gå fint serru
Men takk for svar, alltid gøy å lese seg opp på noe nytt![]()
Virkelig en mektig høyttaler. Er det 2,5 veis eller 4-veis deling på denne?
Fountek neocd2.0 har lenge vært undervurdert pga. for lav pris?, har brukt denne noen år med godt resultat ved riktig deling. Kresen på vertikal høyde, men justert riktig spiller den slik jeg ser den meget bra i forhold til pris.Istvan har brukt denne diskanten i MKII utgaven, forholdshvis riemlig, men veldig bra.
![]()
Test Bench: Fountek NeoCD2.0 High-End Ribbon Tweeter
The Fountek brand is now being manufactured by Shanghai Nada Technology (formerly Fountek Electronics), updating a large portfolio of high-end range of transducers (woofers, midbass drivers, full-range drivers, and ribbons high-frequency devices). The device that was sent to Voice Coil is the...audioxpress.com
Bass seksjonen er den samme som i MK I utgaven, men med noe større volum og andre delefilter komponeneter, Scanspeak mellomtonene henger også med sånært som på en bokstav forskjell i dele nummeret, men også her med delefilter justeringer........ men resultater er veldig bra....... og den første prototypen OG MK I varianten er til salgs....... begynte faktisk og regne på om jeg hadde råd til en av de........ men og ha de i sommerhuset blir vel råflott...... og frakt til Norge er håpløst medmindre jeg kjøper meg en kassevogn.
Var den serien en del av Leif Ernstsens arbeid for Tanberg?Den låter da slettes ikke dårlig, 40 år på baken er ingen hindring, holder 12" bassene i JBL'ene bra i øra. Var ikke bare Electeocompaniet i Norge som kunne lage vellydende forsterkere.
Vis vedlegget 1119049 Vis vedlegget 1119050
Var den serien en del av Leif Ernstsens arbeid for Tanberg?
Tandberg brukte gode komponenter i signalveien.Ja, han sa til og med en gang at han var fornøyd med disse husker jeg, bygd for og vare og låte bra.
Slike opplevelser med gammelt utstyr er veldig trivelig, syns jeg. Etter litt tlc på min gamle Thorens TD126 MkIII for et par dager siden ble den koblet opp på hovedanlegget i stua. Veldig fornøyd med hvordan den spiller, sammen med Sumiko Premier MMT og Ortofon Cadenza Red. Skulle ikke tro dette kom fra en spiller/arm-kombinasjon fra 1978/79. Med ny pickup riktignok, men likevel.Satte opp 3012a'en litt mer ordentlig i dag......og du verden og den overrasker positivt, jeg forstår ikke hvordan jeg kan ha unngått og oppdage den tidligere.
Har sittet og lest litt mere inngåendeom den i kveld og det ser ut til at den er oppbygd utifra et 3006 effekttrinn med en noe forenklet 3008 preamp innebygd.
Vanligvis når jeg tester utstyr, så spiller jeg et eller to kutt i fra en cd......men i kveld spillte jeg av hele The road to hell, hele Yello baby og en annen Yello jeg i farten ikke husker navnet på og et Eagles live album rett og slett fordi det er gøy og høre på.....er litt sånn: jeg tror ikke mine egne ører aktig....skikkelig drag i bassen og mellombassen, naturlig og veloppløst mellomtone og diskanten bare føger opp resten.......og det i fra en 40 år gammel Tandberg integrert forsterker.....jeg hadde en Krell Kav300iL i fjor og den kan jeg ikke huske at jeg orket og høre en hel side av Yello på.
Mosfet er på parti med musikken!den er oppbygd utifra et noe forminsket 3006 effekttrinn med Mosfet utgangs transistorer