Original master recording og greier....... MEN, den platen krever en pickup som har riktig nålesliping kontra skjæringen........ og det har definitivt IKKE Ortofon MC20 Supreme, så i løpet av morgendagen må jeg finne ut av hvilken sliping som passer best....... skulle ikke forundre meg om en gammel konisk slipimg vil passe, kanskje en DL103c er det rette........ eller faktisk at en av Signet pickupene vil passe inn....... må testes.
I løpet av helgen planlegger jeg og ta i bruk Kenwood KD500'en litt igjen og deretter skal Denon DP59'en få svingt seg litt....... bare sånn at de ikke står ihjel........ egentlig burde jo det store anlegget og de dyre platespillerne få jobbe litt også......... men det er liksom ikke så gøy og drive med de fordi jeg vet allerede at de låter bra og det blir liksom litt forutsigbart fordi hvis det låter "sånn" så vet jeg hvordan jeg skal justere og hvis det låter annerledes "sånn" så vet jeg hvordan det skal justeres....... og Rockport høyttalerne har jeg stuet bort....... og det såpass godt at det blir masse pes og ta de frem igjen, men før eller siden.
Jeg er veldig klar for at Sonotron effekt trinnet kommer hjem igjen slik at jeg kan få testet ut det mot GAS Son of Ampzilla, Pioneer M22 og Mc275....... alle disse er gode, men de er kresne på preamp, så man MÅ finne riktig preamp og det er ikke noen autofasit på at den "riktige" preampen er innenfor samme merke...... nei det ville vært altfor enkelt serru
Ellers fikk jeg positive OG negative nyheter om det digre Rotel effekt trinnet jeg kjøpte på auksjon via en bekjent i Japan........ det positive er at den kom hel frem til Ungarn og han som skal renovere den....... det negative er at begge utgangskortene på den er svidd......... så repratøren sa at hvis ikke fikk tak noen andre på ebay, så fikk han vurdere om han skal lage nye, men han også at det kommer til og ta tid og ekstra penger....... men jeg er imponert, det var aldri noe snakk om.... NEI det går ikke..... bare, jeg får heller lage nye.
Det minner meg veldig om en Finsk karrosseriemester jeg vanket sammen med for mange år siden....... han påtok seg renoveringen av en 50 tall's Rolls Royce av typen gibbal med digre forskjermer med masser av profiler som viste seg og være veldig skadet av rust og gamle dårlige reprasjoer, han fikk vite prisen på nye skjermer i fra england som var helt bak mål....... hvorpå han utbrøt...... "Jag lagar dom sjalva"........ også gjorde han det...... han håndknakka ut begge forskjermene for hånd og det med perfekt passform og resultat....... jeg var bare rått imponert over den mannen, makan til proff........ men det finnes sånne folk enda...... også innenfor vår hobby.