KINKI STUDIO

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Hva slags underlag benytter du på ex-m1 og gir det forbedring av lyden?
    Det er Nordost Sortkone BC.
    Ville bare teste litt etter å ha lest en test av Kinki, der han fant lydforskjeller mellom gulvplassering og rackplassering.
    Ikke hatt tid til og sammenligne enda, men jeg fikk en morsom reaksjon fra dama ihvertfall ;)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    Filterne låter forskjellig og jeg hører det spesielt godt på piano/klaver stykker. Foretrekker selv sharp/slow hjemme hos meg.

    -BB-
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Spennende produkter tror nok det blir litt kinki på meg også.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.277
    Antall liker
    3.322
    Torget vurderinger
    49
    Skriv gjerne noen ord og legg ut bilder:)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg sliter litt med å ta anmeldelser seriøst når jeg leser slikt: I did notice that a Belden power cable with the smooth and relaxed Oyaide C-079, rather than the more neutral C-004, made for the best balance of virtues for the amp while the DAC’s already impressive resolution was enhanced by using the C-004 rather than the C-079.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Jeg sliter litt med å ta anmeldelser seriøst når jeg leser slikt: I did notice that a Belden power cable with the smooth and relaxed Oyaide C-079, rather than the more neutral C-004, made for the best balance of virtues for the amp while the DAC’s already impressive resolution was enhanced by using the C-004 rather than the C-079.
    Om ikke annet så er det jo morsom lesing da.
    6moons sine betrakninger om denne ampen synes jeg er gode og grundige. Det lille jeg har hørt virker svært bra.
    Mulig jeg bestiller pre/monoblokkene før det blir endringer i distribusjon.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Håper Kinki Studio EX M-1 blir å finne i butikker i Norge, det virker som en god forsterker ut i fra det jeg har lest om som dere har skrevet her som har den. Den står nå på ønskelisten.
    Hei hansa-bergen,

    Vi er snart i 2019 og det finnes absolutt ingen grunn for at man skal henvende seg til en norsk / lokal forhandler når man kan kontakte produsent direkte. Kinki / Vinshine svarer lynrask på alle henvendelser og Alvin snakker glimrende engelsk. Frakten er gratis og du får varene levert på døra kun få dager etter at dem er sendt. Gratis retur ved reklamasjon og gode garantier.

    Mvh
    -BB-
    Enig i den.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    IMG_20181229_213117.jpg

    Melder meg herved inn som venn med denne perlen av en forsterker! Vil rette en stor takk til E.I.A og Beetlebug for masse god oppmerksomhet og info om denne forsterkeren,det førte til innkjøp og masse musikkglede;) Jeg har hatt masse forsterkere de siste årene, men dette er den mest komplette og musikalske forsterkeren jeg har hørt/hatt! Det jeg trodde var kremoppsettet med rørpre og klasse A monoblokker ble lagt ut for salg på dagen etter å fått koblet opp denne. Den spiller så musikalsk og innsmigrende at det er helt vilt. Jeg klarer nesten ikke å løsrive meg fra anlegget . Jeg blir til og med sittende å høre på musikk jeg egentlig ikke hører på til daglig ,fordi det låter så forbannet bra. Den har vært tilkoblet en cdspiller,satt på repeat, og har spilt dag og natt i 300 timer nå.
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg sliter litt med å ta anmeldelser seriøst når jeg leser slikt: I did notice that a Belden power cable with the smooth and relaxed Oyaide C-079, rather than the more neutral C-004, made for the best balance of virtues for the amp while the DAC’s already impressive resolution was enhanced by using the C-004 rather than the C-079.
    Om ikke annet så er det jo morsom lesing da.
    6moons sine betrakninger om denne ampen synes jeg er gode og grundige. Det lille jeg har hørt virker svært bra.
    Mulig jeg bestiller pre/monoblokkene før det blir endringer i distribusjon.
    Joda, det er ikke bare gærnt :)

    Jeg er nesten overbevist til å bestille en uhørt, men det skal mye til før den spiller bedre enn Pliniusen. Ikke vær fremmed for å sende meg en pm hvis noen i Bergensområdet har fått en Kinki i hus :p
     

    hansa-bergen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    65
    Sted
    Bergen
    Jeg har prima luna hp på sonusfaber venere 2.5 og det spiller meget fint.
    Tenkte en ny forsterker til 2 etg. til de nye Sonusfaber venere 2.5 som er kommet i hus. Er det noen som har noen mening og KINKI STUDIO kan passe, har bare lest mye fint om forsterkeren på denne siden.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har prima luna hp på sonusfaber venere 2.5 og det spiller meget fint.
    Tenkte en ny forsterker til 2 etg. til de nye Sonusfaber venere 2.5 som er kommet i hus. Er det noen som har noen mening og KINKI STUDIO kan passe, har bare lest mye fint om forsterkeren på denne siden.
    Har du to par med identiske høyttalere?
     

    hansa-bergen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.11.2005
    Innlegg
    161
    Antall liker
    65
    Sted
    Bergen
    Jeg har prima luna hp på sonusfaber venere 2.5 og det spiller meget fint.
    Tenkte en ny forsterker til 2 etg. til de nye Sonusfaber venere 2.5 som er kommet i hus. Er det noen som har noen mening og KINKI STUDIO kan passe, har bare lest mye fint om forsterkeren på denne siden.
    Har du to par med identiske høyttalere?
    Ja to par med identiske høyttalere, et sett i loftstuen og et sett i lytterom i 2etg.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    Jeg sliter litt med å ta anmeldelser seriøst når jeg leser slikt: I did notice that a Belden power cable with the smooth and relaxed Oyaide C-079, rather than the more neutral C-004, made for the best balance of virtues for the amp while the DAC’s already impressive resolution was enhanced by using the C-004 rather than the C-079.
    Om ikke annet så er det jo morsom lesing da.
    6moons sine betrakninger om denne ampen synes jeg er gode og grundige. Det lille jeg har hørt virker svært bra.
    Mulig jeg bestiller pre/monoblokkene før det blir endringer i distribusjon.
    Alvin / Vinshine audio er pragmatisk til kabler og skriver selv at Kinki kommer med ”el cheapo” strømkabler og at det et opp til hver enkelt om dem ønsker å teste ut andre kabler. Selv benytter jeg en Supra Lorad strømkabel.

    Gratulerer til alle sammen med nye, flotte produkter.

    -BB-
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.884
    Antall liker
    13.881
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer til eierne av Kinki produkter.
    Veldig moro med slike produkter som kommer inn med full kraft og blir en snakkis.

    Jeg prøver å danne meg et bilde av hvordan produktene låter, og har et inntrykk fra det dere skrive om at dette er litt varmt/mykt/bredpensel i gjengivelsen?
    Samtidig så får jeg inntrykk av at det passer bra med høyttalere som er allround eller litt varme og flere snakker om innsmigrende og magi i lyden.

    Er det noen som kan skrive litt sammenlignende ord om hva de opplever kontra andre forsterkere (og DACer) som har vært i samme anlegg?

    mvh
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Alvin / Vinshine audio er pragmatisk til kabler og skriver selv at Kinki kommer med ”el cheapo” strømkabler og at det et opp til hver enkelt om dem ønsker å teste ut andre kabler.
    Det passer muligens med denne linken i Kinki tråden?
    https://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/11095-cashebo-effect-er-dette-relevant-oss-folkens.html
    Jeg skjønte ikke helt denne. Hva var relevansen her?
    BeetleBug sin referanse til ‘el cheapo’.
    Kinki virker å være en killer til prisen.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Alvin / Vinshine audio er pragmatisk til kabler og skriver selv at Kinki kommer med ”el cheapo” strømkabler og at det et opp til hver enkelt om dem ønsker å teste ut andre kabler.
    Det passer muligens med denne linken i Kinki tråden?
    https://www.hifisentralen.no/forumet/hi-fi-generelt/11095-cashebo-effect-er-dette-relevant-oss-folkens.html
    Jeg skjønte ikke helt denne. Hva var relevansen her?
    BeetleBug sin referanse til ‘el cheapo’.
    Kinki virker å være en killer til prisen.
    ja, og det er en killer uansett prisklasse! Det er ofte sånn at hvis noe virker å være for godt til å være sant, så er det gjerne det, men dette er et unntak.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer til eierne av Kinki produkter.
    Veldig moro med slike produkter som kommer inn med full kraft og blir en snakkis.

    Jeg prøver å danne meg et bilde av hvordan produktene låter, og har et inntrykk fra det dere skrive om at dette er litt varmt/mykt/bredpensel i gjengivelsen?
    Samtidig så får jeg inntrykk av at det passer bra med høyttalere som er allround eller litt varme og flere snakker om innsmigrende og magi i lyden.

    Er det noen som kan skrive litt sammenlignende ord om hva de opplever kontra andre forsterkere (og DACer) som har vært i samme anlegg?

    mvh
    Jeg synes dette oppsummerer lydsignaturen ganske bra: (Srajan Ebaen i 6moons) 6moons audioreviews: Kinki Studio EX-M1

    The Ex-M1 is silky smooth, not warm, fast as hell, its overall macro-dynamics give a powerful presentation, there is no noise therefore it is extremely detailed but not analytical, colours are true to life and the bass control is iron-fisted. It also develops an excellent soundstage with precise placement of the players on the stage. I refer to this sound as the "Swiss-European" taste: clean, clear, accurate, coming right up to the point without crossing it of being analytical/electrical sounding

    20181230_131303.jpg
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer til eierne av Kinki produkter.
    Veldig moro med slike produkter som kommer inn med full kraft og blir en snakkis.

    Jeg prøver å danne meg et bilde av hvordan produktene låter, og har et inntrykk fra det dere skrive om at dette er litt varmt/mykt/bredpensel i gjengivelsen?
    Samtidig så får jeg inntrykk av at det passer bra med høyttalere som er allround eller litt varme og flere snakker om innsmigrende og magi i lyden.

    Er det noen som kan skrive litt sammenlignende ord om hva de opplever kontra andre forsterkere (og DACer) som har vært i samme anlegg?

    mvh
    Jeg synes dette oppsummerer lydsignaturen ganske bra: (Srajan Ebaen i 6moons) 6moons audioreviews: Kinki Studio EX-M1

    The Ex-M1 is silky smooth, not warm, fast as hell, its overall macro-dynamics give a powerful presentation, there is no noise therefore it is extremely detailed but not analytical, colours are true to life and the bass control is iron-fisted. It also develops an excellent soundstage with precise placement of the players on the stage. I refer to this sound as the "Swiss-European" taste: clean, clear, accurate, coming right up to the point without crossing it of being analytical/electrical sounding

    Vis vedlegget 523572
    Helt enig Lars, den beskrivelsen oppsummerer lydsignaturen perfekt. Jeg ser at du har Buchardt Audio s 400! Kan tenke meg det er en avsindig bra kombo, har faktisk snakket varmt om kinki studio ex-m1 med Mads Buchardt på messenger og han ble gira og vurderer en selv!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.884
    Antall liker
    13.881
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer til eierne av Kinki produkter.
    Veldig moro med slike produkter som kommer inn med full kraft og blir en snakkis.

    Jeg prøver å danne meg et bilde av hvordan produktene låter, og har et inntrykk fra det dere skrive om at dette er litt varmt/mykt/bredpensel i gjengivelsen?
    Samtidig så får jeg inntrykk av at det passer bra med høyttalere som er allround eller litt varme og flere snakker om innsmigrende og magi i lyden.

    Er det noen som kan skrive litt sammenlignende ord om hva de opplever kontra andre forsterkere (og DACer) som har vært i samme anlegg?

    mvh
    Jeg synes dette oppsummerer lydsignaturen ganske bra: (Srajan Ebaen i 6moons) 6moons audioreviews: Kinki Studio EX-M1

    The Ex-M1 is silky smooth, not warm, fast as hell, its overall macro-dynamics give a powerful presentation, there is no noise therefore it is extremely detailed but not analytical, colours are true to life and the bass control is iron-fisted. It also develops an excellent soundstage with precise placement of the players on the stage. I refer to this sound as the "Swiss-European" taste: clean, clear, accurate, coming right up to the point without crossing it of being analytical/electrical sounding

    Takker
    Det kan virke som den kommer fra samme skole som min Audionet.
    Bare dobbelt opp med MOSFET på kjøleribben og med mer krefter fra kineseren. 8)
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    En liten digresjon;
    Spiller med full gain, synes det passer responstid på volum bedre.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    Hei,

    Jeg handlet mitt direkte fra produsent og via hjemmesiden https://www.vinshineaudio.com/ som blir betjent av Alvin.
    -BB-
    Finner ingen Kinki produkter på hjemmesidene deres lengre....
    De har endret strategi for at andre distributører ikke skal ‘lide’. Danmark er p.t. nærmeste forhandler.....
    Da håper jeg virkelig at de lokale yter like god service, beholder de samme, lave prisene, svarer like raskt på mail uansett tid på døgnet, sender varene like lynraskt og at frakten er like gratis som tidligere!

    -BB-
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    I Danmark er det jo 46tusen danske for forsterker og dac
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.691
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Ja. ja. Da slipper vi å vurdere innkjøp av det merket så lenge. Men før eller siden vil det vel dukke opp noen brukte i Norge til en fornuftig pris.
     

    Lars™

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.10.2004
    Innlegg
    670
    Antall liker
    469
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    4
    Ja. ja. Da slipper vi å vurdere innkjøp av det merket så lenge. Men før eller siden vil det vel dukke opp noen brukte i Norge til en fornuftig pris.
    Jeg sikret meg både den integrerte samt pre- og monoblokkene P7 og B7 før stengetid :)
    Fullpris er fornuftig bruktpris....eller røverkjøp om du vil
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Er jo sprøtt at man evt må handle via Danmark
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Ja. ja. Da slipper vi å vurdere innkjøp av det merket så lenge. Men før eller siden vil det vel dukke opp noen brukte i Norge til en fornuftig pris.
    Har en god kontakt i Singapore som muligvis kan greie og omgå denne nye praksis.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Det er litt feil informasjon her. De som enda vil bestille til gamle gode priser kan kontakte Vinshine Audio direkte på sales@vinshineaudio.com.

    Tanken er at land med egen importør/forhandler må bruke disse, men siden vi ikke har Norsk forhandler (enda) kan vi handle direkte fra Singapore.

    Jeg har bestemt meg for å bestille en uhørt, og legge Plinius ut for salg...
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Dere som har kjøpt ampen, hva kom prisen på totalt?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.430
    Antall liker
    12.527
    Sted
    Sørlandet
    Dere som har kjøpt ampen, hva kom prisen på totalt?
    Prisen er avhengig av valutakursene. Amp koster 2 898 Singapore Dollar som i dag utgjør 18 540 NOK. Deretter kommer mva på denne prisen:
    18 540 x 1.25 = 23 175,- Ekspressfrakten med DHL er gratis og hvis ikke så måtte du ha betalt MVA på den også.

    -BB-
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn