KINKI STUDIO

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Prisen for forsterkeren er egentlig veldig fin hos Moiz, med dagenskurs og selvimport hadde det jo kosta nærmere 23k også. Beste er at man får 5 års reklamasjonsrett.

    Edit: Kanskje blir det mulig med hjemlån etterhvert fra Moiz?
    Må jo få hjemmelån på Kinki hvis ikke så blir de useriøst,det er jo hjemme i din egen stue alt må bli testet.
    Selvimport tenker du på prisen til vinshine det blir ikke helt riktig fordi han også skulle jo tjene på salg,rette prisen er rett ifra produsent å va lå den på?
    Du får kjøpe rett fra produsent du da.
    Ja hvorfor ikke.
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Legger priser og importører dødt,bedre at denne tråden handler om å dele erfaringer om produktene til Kinki.
    Så nå må jeg teste ut Kinki selv ble meget interesert etter å ha lest alle de gode erfaringene folk har fått med Kinki.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Er det noen som bor i Oslo / Bærum og som er nysgjerrige på Kinki EX-M1 og også deres eminente DAC-1 så inviterer jeg gjerne på en lytt og en kopp god kaffe. Høyttalerne jeg spiller på er Harbeth C7-ES3. Vi kan også spille vinyl med Rega RP8 / Hana SL / Soundsmith MCP-II.

    Jeg bor på Fornebu med utmerkete buss og parkeringsmuligheter. Interessert? I så fall ikke nøl med å sende meg en PM.

    Mvh
    -BB-
     

    Sst

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2015
    Innlegg
    692
    Antall liker
    471
    Grattis! Forsterker og dac? Gleder meg til å høre hvordan du synes ampen funker på D7.
    Kun forsterker i denne omgang. Kommer til å bli brukt sammen med Auralic Vega.

    He he, det har gått litt unna de siste dagene. I forbindelse med rydding til flytting, så ble D7 solgt her om dagen. Fantastisk høyttaler, men det er jo gøy med blanke ark og velfylt lommebok.
    Så akkurat nå blir det Harbeth C7ES3 og Kinki, men jeg skal kjøpe meg et par til når flytting er unnagjort om et par måneder. Eller kanskje før om jeg kommer over et uimotståelig tilbud.

    Har du D7 om dagen, Valfy?
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.181
    Antall liker
    1.395
    Torget vurderinger
    11
    Grattis! Forsterker og dac? Gleder meg til å høre hvordan du synes ampen funker på D7.
    Kun forsterker i denne omgang. Kommer til å bli brukt sammen med Auralic Vega.

    He he, det har gått litt unna de siste dagene. I forbindelse med rydding til flytting, så ble D7 solgt her om dagen. Fantastisk høyttaler, men det er jo gøy med blanke ark og velfylt lommebok.
    Så akkurat nå blir det Harbeth C7ES3 og Kinki, men jeg skal kjøpe meg et par til når flytting er unnagjort om et par måneder. Eller kanskje før om jeg kommer over et uimotståelig tilbud.

    Har du D7 om dagen, Valfy?
    Jeg holdt på å kjøpe Vega, men gikk for vision dac-1, gleder meg til å høre din opplevelse med vega'n. Blir sikkert kanonbra.
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Hvordan vil I beskrive qualitet følelsen på volume hjulet ?
    Er det nemt at skrue op og ned med fjern betjeningen ( nøjagtig ) ?
    Kan i lytte i lang tid uden lytte træthed ?
    Vil i beskrive forstærkeren som skandinavisk i lyd signatur eller engelsk, týsk ?

    Takk
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Hvordan vil I beskrive qualitet følelsen på volume hjulet ?
    Er det nemt at skrue op og ned med fjern betjeningen ( nøjagtig ) ?
    Kan i lytte i lang tid uden lytte træthed ?
    Vil i beskrive forstærkeren som skandinavisk i lyd signatur eller engelsk, týsk ?

    Takk
    Kvalitetsfølelsen på hjulet er meget bra med små steps (klikk). Men du ender opp med å bruke den sjelden da den har 256 steps og da går det raskere med fjernkontrollen som også er av aluminium og god kvalitet. Jeg opplever den som meget presis.

    Lyttetretthet eksisterer ikke med Kinki og den har ingen markante toneområder som skiller seg irriterende ut fra andre. Selv gikk jeg fra rør til Kinki.

    Godt spørsmål! Den låter som....Kinki. Jeg opplever den som behagelig men ikke sedat. Presis men ikke sylskarp. Varm men uten å være svulmende. Kraftig men uten støy og varmeutfordringer.

    Mvh
    -BB-
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.906
    Antall liker
    3.229
    Hvordan vil I beskrive qualitet følelsen på volume hjulet ?
    Er det nemt at skrue op og ned med fjern betjeningen ( nøjagtig ) ?
    Kan i lytte i lang tid uden lytte træthed ?
    Vil i beskrive forstærkeren som skandinavisk i lyd signatur eller engelsk, týsk ?

    Takk
    Kvalitetsfølelsen på hjulet er meget bra med små steps (klikk). Men du ender opp med å bruke den sjelden da den har 256 steps og da går det raskere med fjernkontrollen som også er av aluminium og god kvalitet. Jeg opplever den som meget presis.

    Lyttetretthet eksisterer ikke med Kinki og den har ingen markante toneområder som skiller seg irriterende ut fra andre. Selv gikk jeg fra rør til Kinki.

    Godt spørsmål! Den låter som....Kinki. Jeg opplever den som behagelig men ikke sedat. Presis men ikke sylskarp. Varm men uten å være svulmende. Kraftig men uten støy og varmeutfordringer.

    Mvh
    -BB-
    Fint så er den ikke spor Kinky.
     

    bjornid

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.10.2007
    Innlegg
    222
    Antall liker
    131
    Sted
    Ensjø, Oslo
    Til dere som har Kinki EX-M1. Spesifikasjonene sier at dybden på den er 37 cm. Er dette inkludert volumknotten og høyttalerterminalene eller er det kun boksen? Jeg har Unnu vegghengt stereobenk fra Hifiklubben, den dypeste varianten som er 45 cm. Er det noen sjanse for at Kinki-forsterkeren får plass i den?
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Til dere som har Kinki EX-M1. Spesifikasjonene sier at dybden på den er 37 cm. Er dette inkludert volumknotten og høyttalerterminalene eller er det kun boksen? Jeg har Unnu vegghengt stereobenk fra Hifiklubben, den dypeste varianten som er 45 cm. Er det noen sjanse for at Kinki-forsterkeren får plass i den?
    Dybden på 37cm er uten terminalen bak og knottene foran. Dette er viktig for meg da tilgjengelig dybde er ekstremt begrenset på grunn av en dør/gang. Min USM reol er også 37cm dyp og jeg ønsker ikke at snuten skal stikke ut foran i vesentlig grad.

    Her er et bilde som sier det meste. Legg merke til døra og også avstanden fra benet til reolen og gulvlisten bak. Du kan bruke linjene i tregulvet for å få inntrykk av hvor mye den stikker frem i døråpningen.

    14733661-FCC8-4EE6-9F5E-9F66ED4199A2.jpg


    45cm er ikke noe problem og spesielt ikke hvis du i tillegg kan flytte reolen litt frem fra veggen bak. Da får du plass til de fleste "monsterplugger og kabler"

    -BB-
     
    Sist redigert:

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Til dere som har Kinki EX-M1. Spesifikasjonene sier at dybden på den er 37 cm. Er dette inkludert volumknotten og høyttalerterminalene eller er det kun boksen? Jeg har Unnu vegghengt stereobenk fra Hifiklubben, den dypeste varianten som er 45 cm. Er det noen sjanse for at Kinki-forsterkeren får plass i den?
    Dybden på 37cm er uten terminalen bak og knottene foran. Dette er viktig for meg da tilgjengelig dybde er ekstremt begrenset på grunn av en dør/gang. Min USM reol er også 37cm dyp og jeg ønsker ikke at snuten skal stikke ut foran i vesentlig grad.

    Her er et bilde som sier det meste. Legg merke til døra og også avstanden fra benet til reolen og gulvlisten bak. Du kan bruke linjene i tregulvet for å få inntrykk av hvor mye den stikker frem i døråpningen.

    Vis vedlegget 524626

    45cm er ikke noe problem og spesielt ikke hvis du i tillegg kan flytte reolen litt frem fra veggen bak. Da får du plass til de fleste "monsterplugger og kabler"

    -BB-
    Det så ryddigt og fint ut ser veldig fine ut kinki produktene hvordan låter dacen
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.145
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ser du har DAC stående på forsterker. Burde det ikke vært motsatt? Regner med ampen utvikler mindre varme.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Takk seboemer. Dac-1 er den mest musikalske dac`n jeg har hørt til nå og jeg valgte å beholde den fremfor Chord Hugo.

    Når det gjelder varme så blir Kinki forsterkeren knapt lunken selv etter flere timer med spilling så dette anser jeg ikke som noe problem.

    Mvh
    -BB-
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Denne tråden fortjener flere bilder. Fyr løs folkens!

    Jeg stjeler rått og hemningsløst fra Kinki:



    Dette fine bildet er fra tom-a her på forumet som nå ligger ute på hjemmesiden til Kinki. Flott anlegg!





    Fantastiske Boenicke i kombinasjon med Kinki:





    Kinki Studio THR-1 og Sennheiser HD820:





    Kinki EX-M1 er like fin på innsiden som på utsiden:



    -BB-
     

    seboemer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    192
    Antall liker
    83
    Fine bilder BeetleBug ser jo lovende ut, lay outen på den integrerte ser ryddig og fint ut ble ikke noe mindre sugen når jeg fikk se de bildene;)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Fine bilder BeetleBug ser jo lovende ut, lay outen på den integrerte ser ryddig og fint ut ble ikke noe mindre sugen når jeg fikk se de bildene;)
    Hyggelig!

    Hvis du syntes EX-M1 ser ryddig så burde du også ta en nærmere titt på deres DAC-1

















    Byggekvaliteten på Kinki står ikke tilbake for noe annet der ute!

    -BB-
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.165
    Antall liker
    10.691
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er ihvertfall riktig.
    Skikkelig bygget og fornuftig priset.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Er det noen som bor i Oslo / Bærum og som er nysgjerrige på Kinki EX-M1 og også deres eminente DAC-1 så inviterer jeg gjerne på en lytt og en kopp god kaffe. Høyttalerne jeg spiller på er Harbeth C7-ES3. Vi kan også spille vinyl med Rega RP8 / Hana SL / Soundsmith MCP-II.

    Jeg bor på Fornebu med utmerkete buss og parkeringsmuligheter. Interessert? I så fall ikke nøl med å sende meg en PM.

    Mvh
    -BB-
    God fredag all Kinki venner (nesten vanskelig å ikke smile... :) )

    På tirsdag 15.01 kl 19.00 har jeg avtalt et lite treff hjemme hos meg hvor det vil være å mulig å lytte til landets første Kinki oppsett i kombinasjon med streaming og vinyl.

    Velkommen!

    Mvh
    -BB-
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Er det noen som bor i Oslo / Bærum og som er nysgjerrige på Kinki EX-M1 og også deres eminente DAC-1 så inviterer jeg gjerne på en lytt og en kopp god kaffe. Høyttalerne jeg spiller på er Harbeth C7-ES3. Vi kan også spille vinyl med Rega RP8 / Hana SL / Soundsmith MCP-II.

    Jeg bor på Fornebu med utmerkete buss og parkeringsmuligheter. Interessert? I så fall ikke nøl med å sende meg en PM.

    Mvh
    -BB-
    God fredag all Kinki venner (nesten vanskelig å ikke smile... :) )

    På tirsdag 15.01 kl 19.00 har jeg avtalt et lite treff hjemme hos meg hvor det vil være å mulig å lytte til landets første Kinki oppsett i kombinasjon med streaming og vinyl.

    Velkommen!

    Mvh
    -BB-
    Sånn siden du nå har spart så mange kroner på forsterker, sponser du flybillett fra Bergen? :rolleyes:
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Er det noen som bor i Oslo / Bærum og som er nysgjerrige på Kinki EX-M1 og også deres eminente DAC-1 så inviterer jeg gjerne på en lytt og en kopp god kaffe. Høyttalerne jeg spiller på er Harbeth C7-ES3. Vi kan også spille vinyl med Rega RP8 / Hana SL / Soundsmith MCP-II.

    Jeg bor på Fornebu med utmerkete buss og parkeringsmuligheter. Interessert? I så fall ikke nøl med å sende meg en PM.

    Mvh
    -BB-
    God fredag all Kinki venner (nesten vanskelig å ikke smile... :) )

    På tirsdag 15.01 kl 19.00 har jeg avtalt et lite treff hjemme hos meg hvor det vil være å mulig å lytte til landets første Kinki oppsett i kombinasjon med streaming og vinyl.

    Velkommen!

    Mvh
    -BB-
    Sånn siden du nå har spart så mange kroner på forsterker, sponser du flybillett fra Bergen? :rolleyes:
    Beklager men den tok jeg ikke. Bare slik at det er nevnt så betalte jeg full pris inkl alle avgifter og jeg har overhodet ingen forbindelse med Moiz eller Kinki som varemerke.

    Fly fra Bergen til G.Moen koster langt mindre en hva enkelte er villig å betale for en liten meter kabel.

    -BB-
     
    Sist redigert:

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Det Valfy mente var at du har spart mye penger på å kjøpe Kinki. For andre forsterkere/dac som yter like bra vil koste langt mer enn prisen du har betalt :cool:
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Det var ment som sammy sier ja; en spøk og i beste måte mulig :)

    Beklager at jeg ikke gjorde det klarere.
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    denafrips.jpg

    Kinki er ikke det eneste kule merkenavnet Alvin selger, noen som har kjennskap med denafrips? Terminator dac på bildet.
    Perverst pent oppbygget også disse :)
    Hadde vært noe for Responsene mine å blitt drevet av en Kinki - Terminator :p
    Beklager avsporingen!
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Vis vedlegget 524831
    Kinki er ikke det eneste kule merkenavnet Alvin selger, noen som har kjennskap med denafrips? Terminator dac på bildet.
    Perverst pent oppbygget også disse :)
    Hadde vært noe for Responsene mine å blitt drevet av en Kinki - Terminator :p
    Beklager avsporingen!
    Det lille jeg har lest om den dacen er forferdelig lovende.

    Er denne inni hampen overdimensjonert eller er alle andre dacer underdimensjonert? 8)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Denafrips DAC er solgt til noen feinschmekere i Norge hvor den ene har med stor suksess modifisert klokkene og resultatet er at den nærmest matcher hans MSB dac. Modifikasjonen han utførte delte han på Denafripsforumet og klokkene koster ca 10 000,- pr stk om jeg ikke husker feil.

    Mvh
    -BB-
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hvis jeg ikke husker feil så har Viking en slik dac. Send han en PM så kan man høre om hans synspunkter.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Og Denafrips har nettopp kommet med forsterkere som matcher utseendet til DAC`en:

    Hestia forforsterker:





    Hyperion effektforsterker:







    Ikke er dem dyre heller.

    -BB-
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Denafrips DAC er solgt til noen feinschmekere i Norge hvor den ene har med stor suksess modifisert klokkene og resultatet er at den nærmest matcher hans MSB dac. Modifikasjonen han utførte delte han på Denafripsforumet og klokkene koster ca 10 000,- pr stk om jeg ikke husker feil.

    Mvh
    -BB-
    Han het vel ikke Geir Fredriksen?
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Ikke er dem dyre heller.

    -BB-
    Bevares - hva er egentlig dette?
    Technical Highlights, Hyperion:

    Class-AB, True Balanced, Fully Discrete Power Amp

    Input

    XLR

    Output

    4mm Speaker Binding Pos

    Gain: 28dB

    Output Power: 80w RMS per channel into 8ohms

    Frequency Response: 10-80kHz(-2.2dB)

    THD+N: 0.00078%

    S/N Ratio: 125dB

    Dynamic Range: >121dB

    Stereo Crosstalk: -110dB

    AC Power Requirement: 110/240VAC, 50/60Hz

    Power Consumption: 35W (Idle), 234W (Operational)

    Dimension: 320W x 380D x 100H mm

    Weight: 16.5 Kg

    Color: Black/Silver

    Warranty: 36 Months

    Price: $1.698,00
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.448
    Antall liker
    12.578
    Sted
    Sørlandet
    Dette er Denafrips. Nært beslektet med Kinki.

    Alle priser er i Singapore Dollar. 1 SSD = 6.25 NOK

    Denafrips Pontus DAC = 2200 SSD
    Denafrips Venus DAC = 3850 SSD
    Denafrips Hyperion effekt = 1698 SSD
    Denafrips Hestia Forforsterker = 1198 SSD

    Samtlige av disse produktene har 320 mm bredde og sammen vil dem sikkert bli et "killer" kompaktanlegg for dem som ikke trenger hundrevis av watt.

    https://www.vinshineaudio.com/shop

    -BB-
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Den prisingen virker å være heeeelt vill :D
    (Fysisk) design filosofi minner om Lumin, selv om den ikke er helt der.
    Lumin har fått fotfeste, det ser man på prisingen.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.304
    Antall liker
    9.552
    Torget vurderinger
    2
    https://www.clasohlson.com/no/Skrutrekker/Pr204247000

    funker det i Norge med Norsk TI nett, der er ingenvav fasene er nullpunkt og begge faser(les ledere) har spenning mot jord. Skulle gjern visst hvordan den dingsen funker og om den kan skille en norsk fase fra den andre.... . Har det somkalles en fasepenn et ser her omring mhmmm...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn