S
stikken
Gjest
Hører rykter om at Kate Bush kommer med nytt album 25.okt.
Gleder meg. ;D
Gleder meg. ;D
|
Enig, men helt likestilt er Hounds Of Love. Den er bare nydelig, dette er Kate Bush på sitt beste. Her viser hun seg som en skikkelig moden artist som behersker artistkunstenSpennende.. men det skal vel mye til for å overgå "The Kick Inside".. eller hva?
Mvh Vidar P
Enig, og endel av kuttene der er helt fantastiske.. husker ennå første gang jeg hørte Jig of Life...Enig, men helt likestilt er Hounds Of Love. Den er bare nydelig, dette er Kate Bush på sitt beste. Her viser hun seg som en skikkelig moden artist som behersker artistkunsten
Satte nettopp på plata for å sjekke dette fenomenet. Du har helt rett, det er en slags metallisk lyd over det hele, med en noe underlig romklang.Synd med den litt "rare" lyden i skiva, lydmessig er Kick mye bedre!
Jeg har irritert meg på denne "sound'en" på Hounds, tror ikke det er noe mer å hente lydmessig.. jeg har konkludert med at innspillingen er lite organisk, med en litt hard og uvelkommende klang ja.. synd det, og jeg er ikke engang sikker på om det kler musikken det minste..Satte nettopp på plata for å sjekke dette fenomenet. Du har helt rett, det er en slags metallisk lyd over det hele, med en noe underlig romklang.
Enig i at lyden på Kick Inside er suveren, men så har også Dave Gilmore en finger med i produksjonen av denne.
.. ikke så mye at det er verdt det iallefall.. (i min oppfatning)OK, får nøye meg med den orginale cd'en fra 85 dersom det ikke er noe å hente ut over denne.
Få med deg et eksemplar av Never For Ever også daTakk! Stikker en tur ned på den lokale bruktsjappa med det første.
Vær oppmerksom på at Lionheart også er gitt ut på ATR 008 (ATR Mastercut Recording). Det er en 180gr pressing og er vel den mest vellydende versjonen av Lionheart jeg har vært borti Har vel 6*vinyl + 3*cd.Har ikke sett den (Lionheart) på ny vinyl, men det er jo massevis av denne på bruktbutikker da.. billig også, og de originale pressingene er så gode at det neppe er grunn til å kjøpe noe annet vel?
Gå for tidlige pressinger med utbrettscover.
Mvh Vidar P
Jeg har ikke hørt den, men kan det være bevisst fra Kate Bush sin side? Jeg leste et sted at noe av det siste George Harrison ba Jeff Lynne å gjøre var å mikse lyden på "Brainwashed" slik at den høres "skitten" ut.Jeg har irritert meg på denne "sound'en" på Hounds, tror ikke det er noe mer å hente lydmessig.. jeg har konkludert med at innspillingen er lite organisk, med en litt hard og uvelkommende klang ja.. synd det, og jeg er ikke engang sikker på om det kler musikken det minste..
Mvh Vidar P
Akkurat det hørtes da spennende ut!!!!Vollenveider blandet med noe P. Gabriel
Går ikke an å være uenig i at du synes lyden er bra; kan bare si at hos meg har den alltid vært klart "rarere" og mer prosessert enn f.eks "kick". Jeg tror ikke det dreier seg om utstyr; hos meg har den snurret på alt som er av utstyr omtrent, samme greia uansett.. jeg legger imidlertid merke til at den låter noe bedre over høyttalere som er godt tilbakelent i mellomtonen, og gjerne ikke byr på veldig direkte presentasjon, typisk Mirage eller liknende..Så hvorfor dette innlegget? Idag satte jeg den på (pga denne tråden) og fant at den lyder meget bra!? En kvikk sammenligning med eksempelvis "the kick inside" EMI CDP7460122 bekreftet dette inntrykket.
Gjennom de siste årene har jeg skiftet ut hele anlegget mitt og har kanskje bedre komponenter enn før(?). Det kan dermed være så enkelt som at denne CDen er litt kilen mht komponenter og deres innbyrdes samspill.
Har aldri egentlig engasjert meg i pupper fra 70-tallet, men noe sier meg at det må være en lite håndgripelig interesse...Jeg har sagt det før og sier det igjen. Denne dama hadde flotte pupper på 70 tallet.. ;D..utover det ble ikke min interesse fanget
Sleiven
Joda mimre mimre ;D, den gangen gikk ingen med BH og alle med tynn stroppe topp..eller indisk bomull bluse knyttet i livet..Har aldri egentlig engasjert meg i pupper fra 70-tallet, men noe sier meg at det må være en lite håndgripelig interesse...
Det blir litt som sneen som falt i fjor, eller hva?
Mvh Vidar P