Kate Bush

S

stikken

Gjest
Hører rykter om at Kate Bush kommer med nytt album 25.okt.
Gleder meg. ;D

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Antall liker
1.375
Torget vurderinger
1
Jøss - lever hun ennu? 8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Spennende.. men det skal vel mye til for å overgå "The Kick Inside".. eller hva?

Mvh Vidar P

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
357
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Spennende.. men det skal vel mye til for å overgå "The Kick Inside".. eller hva?

Mvh Vidar P
Enig, men helt likestilt er Hounds Of Love. Den er bare nydelig, dette er Kate Bush på sitt beste. Her viser hun seg som en skikkelig moden artist som behersker artistkunsten

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Enig, men helt likestilt er Hounds Of Love. Den er bare nydelig, dette er Kate Bush på sitt beste. Her viser hun seg som en skikkelig moden artist som behersker artistkunsten
Enig, og endel av kuttene der er helt fantastiske.. husker ennå første gang jeg hørte Jig of Life...

Synd med den litt "rare" lyden i skiva, lydmessig er Kick mye bedre!

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
357
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Synd med den litt "rare" lyden i skiva, lydmessig er Kick mye bedre!
Satte nettopp på plata for å sjekke dette fenomenet. Du har helt rett, det er en slags metallisk lyd over det hele, med en noe underlig romklang.

Enig i at lyden på Kick Inside er suveren, men så har også Dave Gilmore en finger med i produksjonen av denne.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Satte nettopp på plata for å sjekke dette fenomenet. Du har helt rett, det er en slags metallisk lyd over det hele, med en noe underlig romklang.

Enig i at lyden på Kick Inside er suveren, men så har også Dave Gilmore en finger med i produksjonen av denne.
Jeg har irritert meg på denne "sound'en" på Hounds, tror ikke det er noe mer å hente lydmessig.. jeg har konkludert med at innspillingen er lite organisk, med en litt hard og uvelkommende klang ja.. synd det, og jeg er ikke engang sikker på om det kler musikken det minste..

Jeg har Hounds på CD (fra da den kom ut), men pga litt skuffende lyd kjøpte jeg den på vinyl.. det var ikke mye bedre.. så kjøpte jeg den på EMI's 100-års jubileumsserie; kvalitetsmasteringer rett fra den originale mastertape, presset på 180g topp vinyl.. ørlite bedre, men i bunn og grunn samme triste fenomen..

Mvh Vidar P

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
357
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
OK, får nøye meg med den orginale cd'en fra 85 dersom det ikke er noe å hente ut over denne.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
OK, får nøye meg med den orginale cd'en fra 85 dersom det ikke er noe å hente ut over denne.
.. ikke så mye at det er verdt det iallefall.. (i min oppfatning)

Da hadde jeg heller brukt pengene på en kopi av f.eks Lionheart :D

Mvh Vidar P

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har ikke sett den (Lionheart) på ny vinyl, men det er jo massevis av denne på bruktbutikker da.. billig også, og de originale pressingene er så gode at det neppe er grunn til å kjøpe noe annet vel?

Gå for tidlige pressinger med utbrettscover.

Mvh Vidar P

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
357
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Takk! Stikker en tur ned på den lokale bruktsjappa med det første.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Takk! Stikker en tur ned på den lokale bruktsjappa med det første.
Få med deg et eksemplar av Never For Ever også da  :D
Og hvis du liker "Hounds of Love" vil du sikkert like The Dreaming..

Mvh Vidar P

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
79
Torget vurderinger
2
Har ikke sett den (Lionheart) på ny vinyl, men det er jo massevis av denne på bruktbutikker da.. billig også, og de originale pressingene er så gode at det neppe er grunn til å kjøpe noe annet vel?

Gå for tidlige pressinger med utbrettscover.

Mvh Vidar P
Vær oppmerksom på at Lionheart også er gitt ut på ATR 008 (ATR Mastercut Recording). Det er en 180gr pressing og er vel den mest vellydende versjonen av Lionheart jeg har vært borti Har vel 6*vinyl + 3*cd.
Mvh
Boden9

cox

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
357
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Da snakker vi jo stort sett om hele katalogen, The Sensual World har jeg allerede. Kan jo like godt hoppe i det, har alltid hatt sansen for å komplettere artister.

Har ingen aning om Never For Ever og The Red Shoes er OK

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Never for Ever, KB's tredje fra 1980;

Har jo sjefskuttet Breathing, samt Babooshka, Army Dreamers og flere..

Skulle jeg valgt meg Kate Bush-skiver, ville jeg først og fremst hatt de tre første; Lionheart, Kick Inside og Never Forever... jeg synes de er essensielle. Så kommer jo dernest de senere, som man jo også bør ha..

Boden9; takk for tips, jeg har etpar andre skiver fra ATR (Ester Ofarim bl.a) og har et veldig positivt inntrykk av selskapet!

Mvh

J

jekri

Gjest
Jeg har irritert meg på denne "sound'en" på Hounds, tror ikke det er noe mer å hente lydmessig.. jeg har konkludert med at innspillingen er lite organisk, med en litt hard og uvelkommende klang ja.. synd det, og jeg er ikke engang sikker på om det kler musikken det minste..

Mvh Vidar P
Jeg har ikke hørt den, men kan det være bevisst fra Kate Bush sin side? Jeg leste et sted at noe av det siste George Harrison ba Jeff Lynne å gjøre var å mikse lyden på "Brainwashed" slik at den høres "skitten" ut.

Det gleder meg forøvrig å høre at Kate Bush kommer med nytt album

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Ut ifra det jeg hører tviler jeg på at det er bevisst; sounden er litt glasshard og minner mer om overprosessert tidlig digitalteknikk enn om bevisst sound; når den i tillegg ikke kler musikken..

Eksemplet du viser til er kun ett av utrolig mange; mange ønsker jo slik-og-slik sound... i all vesentlighet for å tilføre musikken noe..

Mvh Vidar P

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Dette blir spennende! Helt enig i at "Kick" og "hounds" er store, men i min hjerne hender det like ofte at strofer fra red shoes dukker opp og blir der en dag eller to. Særlig "moments of pleasure". Hvem andre kunne sluppet unna med så mye sukk og ynk uten å låte patetisk? Det var forrige come back. I min bok var det et godt. Vi får se hvordan det går denne gangen! Fallhøyden er der...

Hell og lykke

mvh
Sniff

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Plata (dobbelCD)'n er kjedelig.
Låter moderne men altfor ensformig, litt sånn det værste av Vollenveider blandet med noe P. Gabriel har hatt til overs.
Er også litt skuffet over produksjonen og mixingen.
Kan ikke anbefale denne. Max en 3'er.

YMMV

:-/

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Kate Bush er helt klart best på vinyl...foreløpig. Har forhåndsbestilt den nye, som skal slippes om 4 dager...det blir litt julekveld når den kommer. :D

The Dreaming syntes jeg er hennes absolutt beste plate rent kunstnerisk, men man skal være kald og hard for å ikke like mye annet også ;)

O.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
The Dreaming er helt klart hennes beste med Never forever på 2. plass. Kick inside er også ok.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Da fikk jeg akkurat mail fra Play:

"Your order for Aerial (2CD) - Kate Bush has been posted.
Please allow 3-5 days delivery."

Det er bare å glede seg til mandag eller tirsdag ;D

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Takker :D

Leste også din karakteristikk av den nye skiva...Vollenveider og Gabriel....hjeeeeeelp! Glad jeg ikke har lastet det ned...for da har jeg ihvertfall spenningen, men det høres IKKE lovende ut. Jeg har vært stor fan av Gabriel(til og med IV + So under tvil) - men bare ordet Vollenveider får meg til å tenke på heiser, kjøpesentre og andre ting jeg finner komplett uinspirerende. Yuk!

Men..får gi skiva en sjanse. Kate fortjener det :D

O.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Mulig jeg tok litt hardt i, har kun hørt igjennom 1 gang med headphones (HD595). Men det var 'noe' som ikke stemte for meg, mulig det låter bedre med dine Gallo's. For meg så virker det som hun er desperat etter å låte moderne. Følge med i tiden etc......

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det hjelper jo ikke om lyden og produksjonen er fantastisk, hvis ikke låtene er der...og det var jo tross alt det som Kate Bush sin forte - utrolige låter. Frem til og med Hounds of Love, forrige comeback syntes jeg heller ikke noe om. Så nå er forventningene skrudd ned mange hakk. Så får jeg heller bli gledelig overrasket...

O.

Horny

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2004
Antall liker
1.587
Torget vurderinger
5
Har riktignok bare hørt den nye platen en gang, men synes den holder mål i massevis. Ikke like eksperimentell og eksentrisk som de tidlige platene hennes, men klart bedre en The Red Shoes (så langt den eneste av utgivelsene hennes som har skuffet).

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det høres ikke så ille ut...får den vel i morgen tenker jeg...skal nok gi den tid og oppmerksomhet nok til at den får en sjanse! :D

O.

achri-d

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.10.2005
Antall liker
110
Sted
Kolsås
Torget vurderinger
3
Jeg leste tilfeldigvis denne tråden idag og bet meg merke i diskusjonen om lyden på "hounds of love". I det etterfølgende refererer jeg til EMI CDP7461642 fra 1985 (det eneste eksemplaret jeg har hatt).

Det er flere år siden, minst 5-6, siden jeg sist hørte på CDen og jeg var enig i det som er skrevet ovenfor om CDens lydkvalitet. Den var rett og slett ikke iht det jeg forventer og derfor fant den ikke veien til spilleren min.

Så hvorfor dette innlegget? Idag satte jeg den på (pga denne tråden) og fant at den lyder meget bra!? En kvikk sammenligning med eksempelvis "the kick inside" EMI CDP7460122 bekreftet dette inntrykket.

Gjennom de siste årene har jeg skiftet ut hele anlegget mitt og har kanskje bedre komponenter enn før(?). Det kan dermed være så enkelt som at denne CDen er litt kilen mht komponenter og deres innbyrdes samspill.

Tilslutt - er dette bare en erindringsforskyvning? Jeg tror ikke det. Jeg har tross alt ikke spilt CDen på mange år pga kvaliteten. Den tid er nå over - "hounds of love" kommer til å bli spilt adskillig mer enn før.

Mvh

E.I.A.

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.07.2004
Antall liker
3.786
Torget vurderinger
49
Thor Milde ga den en sterk 6 er på P4 i dag .
Beste plata på mange år sa han .
Har ikke hørt den selv enda ,så jeg venter med egen komentar 8)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Så hvorfor dette innlegget? Idag satte jeg den på (pga denne tråden) og fant at den lyder meget bra!? En kvikk sammenligning med eksempelvis "the kick inside" EMI CDP7460122 bekreftet dette inntrykket.

Gjennom de siste årene har jeg skiftet ut hele anlegget mitt og har kanskje bedre komponenter enn før(?). Det kan dermed være så enkelt som at denne CDen er litt kilen mht komponenter og deres innbyrdes samspill.
Går ikke an å være uenig i at du synes lyden er bra; kan bare si at hos meg har den alltid vært klart "rarere" og mer prosessert enn f.eks "kick". Jeg tror ikke det dreier seg om utstyr; hos meg har den snurret på alt som er av utstyr omtrent, samme greia uansett.. jeg legger imidlertid merke til at den låter noe bedre over høyttalere som er godt tilbakelent i mellomtonen, og gjerne ikke byr på veldig direkte presentasjon, typisk Mirage eller liknende..

Spørs kanskje hva du sammenlikner med av masteringer på "kick" også; min LP er veldig veldig god, også en EMI 100-års jubileumsskive.. skulle bare mangle, men den låter uendelig mye bedre enn den kalde, harde "kick" jeg har på en tidlig cd-master..
Poenget mitt er at "hounds" ikke har mye potensiale til å låte bedre enn den originale CD, noe jeg baserer på at selv audiofile pressinger ikke har noe egentlig lydforsprang over original-CD'en.

Mvh Vidar P

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Og min har pokker ikke kommet ennå!! :(
Det jeg har lest gjør meg mer enn interessert i åpne plasten på akkurat den cden...

O.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Jeg har sagt det før og sier det igjen. Denne dama hadde flotte pupper på 70 tallet.. ;D..utover det ble ikke min interesse fanget ;)
Sleiven

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg har sagt det før og sier det igjen. Denne dama hadde flotte pupper på 70 tallet.. ;D..utover det ble ikke min interesse fanget ;)
Sleiven
Har aldri egentlig engasjert meg i pupper fra 70-tallet, men noe sier meg at det må være en lite håndgripelig interesse... :D
Det blir litt som sneen som falt i fjor, eller hva?

Mvh Vidar P

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Har aldri egentlig engasjert meg i pupper fra 70-tallet, men noe sier meg at det må være en lite håndgripelig interesse...  :D
Det blir litt som sneen som falt i fjor, eller hva?

Mvh Vidar P
Joda mimre mimre ;D, den gangen gikk ingen med BH og alle med tynn stroppe topp..eller indisk bomull bluse knyttet i livet..
silikon fantes heller ikke, fine tider for en fjortis....

Nå er man bare en gammel gris.... 8)

Men nå må jeg opp og sette på LPene jeg kjøpte idag..

*Getz/Gilberto, dere vet den med med Jobim og Gertrude (Ipanema jenta osv)

*Volleweider-White Winds

* Jimi Hendrix- Cornerstones 67-70 (samlede)

Så daså... ;)

Sleiven

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.874
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Kjøpte Cden på platekompaniet på mandag til 169 og skrev flg rå tirsdag til en kompis:

Kanskje jeg trenger mer tid på å vurdere det; hadde likevel en høyttidsstund i går. Damen har modnet, stemmen er ikke så ekstrem, tekstene kanskje hverdagsligere og musikken uten den ekstreme eksperimentering som preger enkelte spor på The Dreaming, Hounds of Love og The Sensual World; men de store landskapene er der, de spennende lydmaleriene er der, gleden over å utforske klangen, den karakteristiske og helt unike bruken av fretless bassene til Del Palmer og Eberhard Weber er der, catchy tunes og det uventede, men det hele i en mer intim og kanskje moden setting enn tidligere

Og ufattelig bra lyd.

Katta vår satte seg foran høyttalerne ved flere anledninger, mye spenstig bruk av fuglelyder som tittelen Aerial kanskje kan sladre om.

Hørte CDen riktignok på nr 2 anlegget - den ene elektrostaten min pakket sammen og mine nye MS5 blir levert i morgen :). Nærmere lytting skjer i helgen på Wadia/CJ MT2500 komboen - gleder meg

Topp Bunn