Audiomix
Bransjeaktør
I dette tilfellet ville jeg valgt Vero board. Det er vel ikke snakk om noen serie?vega65 skrev:Har sagt det før men det tåler å gjentaes: nydelig håndarbeid Stig.
Kan du utdype pcb + ebay.?
I dette tilfellet ville jeg valgt Vero board. Det er vel ikke snakk om noen serie?vega65 skrev:Har sagt det før men det tåler å gjentaes: nydelig håndarbeid Stig.
Kan du utdype pcb + ebay.?
Det skal ikke så høy DC spenning til for å lage en lysbue. Ref sveising.Slarssen skrev:Ifølge de relé AN'ene så er AC mye lettere å bryte enn en DC spenning, så derfor putta jeg releet der det står. - Slarssen
Takker, kjøper to koteletter som jeg knytter fast på hver albue. Funker som rakkern, og etterpå er de møre å fine og klar til middagCobra2 skrev:Flott arbeid!
( Hvor finner du så store bøtter med albu-grease? ;D )
Arne K
Thanks Har fulgt din stue-bygge tråd med likedan holdningRoDa skrev:Fantastisk S!
Herlig å følge med på dette, du gjør lekkert håndarbeid. 8)
R
Takk for den Vegard. Jeg har jo en litt annen B+ situasjon, pluss forsinket innkobling etter at rørene er blitt varme, så jeg har antakelig vis ikke bruk for denne dioden da. Det er flott.vega65 skrev:Husket at jeg spurte Jane om dette med dioden i bygge tråden hans:
"Så ser jeg en diode mellom gitter og katode på 6cg7 første halvdel.Hvilken funksjon har denne dioden? "
B2+ er i motsetning til B+ matet fra en solid-state likeretter. Det vil si at forsyningsspenningen til inngang/drivertrinnet i løpet av noen hundre millisekunder er oppe i 300V. Siden inngangstrinnet er DC-koblet til neste trinn opptrer følgende situasjon før rørene er varme og starter å trekke strøm: Anodespenningen i inngangstrinnet og dermed gitterspenningen inn i neste trinn (LTP) ligger på 300V mens katodespenningen i LTP-en trekkes ned mot 0V av CCS-en. Altså ligger det ca 300V positiv spenning mellom gitter/katode. En diode vil begrense denne spenningen til ~0.7V. Så det er rett og slett for å være snill med 6CG7 rørene.
Jeg er forøvrig mektig imponert stig
Takk for den BT. Trenger ingen utdannelse for slikt vet du, kun tålmodighet og et smålig naivt forhold til tidsbruk. Slik som 'Disse 183 hullene er jo fort gjort å bore', og 'Å pusse ned den ripa der i alu plata er ikke et problem i det hele tatt.' og 'Å bruke dette skiltet til sideplatene er en god idé.' og 'jeg legger inn en justerings-millimeter eller to og filer ned resten for hånd.'BT skrev:Herlig prisjekt, Stig! Dette ser jo knall ut så langt.
Nesten så jeg begynner å lure på om jeg valgte feil linje for 1 1/2 evighet siden....
Blir bra med litt assistanse i November ja, på tide å få litt real fremgang.Andreas skrev:Gleder meg til å komme innom i november å se dette her "live". Bare herlige bilder!!
Utfordrer deg på den at trafoer og sideplater må ha samme farge. Ikke at det ikke dét blir stilig, men hva med å prøve sideplater og kondiser i samme farge, trafoer svarte og topplata svart eller bare alu. Sånn på tegnebrettet, da vel å merke.
Når man legger jobb i designet er det kanskje et tips å tenke omgivelser også. Det slo meg da jeg var på visning i et hus med veldig mye treverk. Begynte å lure på om de kritthvite høytalerne mine ville ta seg like bra ut der som de gjør blandt de hvitmalte gipsveggene de står mot nå.
gormj skrev:Imponert!
Det første som slår meg er hvordan i alle dager du får boret så mange hull så nøyaktig. Ser du bruker "målepapir", men du må da ha noen andre knep i ludo også?
Eller kanskje bare papiret er en imponator-effekt, mens du har en 2D-drill på bakrommet
Skulle egentlig jeg gjerne hadde en datastyrt maskin drill eller fres, men har nok ikke det. Har bare tatt meg veldig godt tid. Veldig godt tid.Har du noe nytt å fortelle Stig?
Har du landet på jordingsfilosofi? Har en pensjonert ex-kollega som har 40 års erfaring med støy og jordingsproblematikk som jeg kan spørre om du er interessert.
Oslo?Andreas skrev:Ser knallbra ut den lakkjobben der, S. Hilsen fra Oslo.
Mer OT: Det høres ut som en fortreffelig helg.Andreas skrev:OT: Oslo, jepp. Stikkord er 10 års dag, Harry Potter, hotel plaza.
Det har du neppe bruk for heller ;DSlarssen skrev:Kjøpte disse på eBay for 15 dollar stykket. 32-pinner, 750V og 5A. Dog neppe 750V og 5A samtidig. Later til å kunne gjøre jobben bra.
[ - Slarssen
I enkelte kretser er han tross alt kjent som: "The Soldeling Expelt!" 8)Andreas skrev:Kan bare ikke forstå hvordan du greier å lodde på sånne ørsmå komponenter. Ville garanter endt opp slik:
om jeg skulle prøvd meg.
Jeg fikk faktisk ei 1.5mm alu plate levert litt plutselig på Fredag, fin finish med beskyttelses-folie på en side. Planen nå er å få boret hull i denne å ha den liggende rett på toppen, muligens polert. Tilbudet ditt med laserkuttet rustfritt stål er dog fortsatt meget fristende, for å si det mildt. Planen er å se hvor bra jeg egentlig får til denne alu plata...leifen skrev:F... Stig!! Du imponerer igjen!!
Har du fundert ut hvordan du skal gjøre det med topplata på forsterkeren din?
Mvh
Leif
Hoved problemet er egentlig at man lett glemmer å lodde den andre sida av komponentene. Man fester først komponenten på ene siden, deretter tar man den andre. Som regel så fester man en rekke komponenter på rad på den ene siden, og til slutt lodder man på andre siden. Da er det meget lett og overse en eller flere loddinger Mest antakelig her du ville ha hatt mes problemer, AndreasAndreas skrev:Kan bare ikke forstå hvordan du greier å lodde på sånne ørsmå komponenter. Ville garanter endt opp slik:
om jeg skulle prøvd meg.
Hei! Jeg tror nok det kan bli fint med ei polert aluplate også. Du kan jo ta den med til et firma somleifen skrev:F... Stig!! Du imponerer igjen!!
Har du fundert ut hvordan du skal gjøre det med topplata på forsterkeren din?
Mvh
Leif