Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan var konserten?
    Jeg har ikke klart å vende meg til Froddi, men til mitt forsvar så har jeg bare bodd i Stavanger siden 1999.
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.180
    Antall liker
    12.671
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan var konserten?
    Jeg har ikke klart å vende meg til Froddi, men til mitt forsvar så har jeg bare bodd i Stavanger siden 1999.
    Konserten var knallbra (5-er i Aftenbla i dag).
    Froddien var kanskje ikkje like spretten som han var i ungdommen, men god driv.
    Fantastiske musikerar som stod på frå start til slutt.
    God valuta for pengane.

    Peder
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.180
    Antall liker
    12.671
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Konserthuset i Stavanger i dag. Veldig bra.

    Barocktrompeten Ensemble Berlin:
    Barocktrompeten.jpeg


    Urframføring av Dobbelkonsert for trompet, trombone, strykeorkester og perkusjon av Torstein Aagaard-Nilsen:
    Aagaard-Nilsen.jpeg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.031
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    12
    Oscar Danielson på Festiviteten med Sweetheart som oppvarming. Trivelig intimkonsert.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.947
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    EFB88666-30C9-40F1-A631-57AA8468C0EF.jpeg
    0903B522-F796-4507-9A72-DE05E88D1A3F.jpeg


    Söndagskonsert på Kulturhuset. Äntligen efter två års väntan, Dominique Fils-Aime.
    Saknade lite tryck i hennes röst som kommer fram med på skivorna, skönt med lite trummor och bas live som vibrerade lite i bröstet.
    Stor minus för stolarna, som att åka tredje klass tåg. 🪑
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    725
    Torget vurderinger
    4
    Ane Brun med band på Sentrum Scene.

    Det var godt å komme på konsert igjen uten covidrestriksjoner. Konserten med Ane Brun ble flyttet både en og fire ganger. I går tirsdag kom endelig muligheten til å få med seg Ane på Sentrum Scene. Stinn brakke!

    Dobbelt trommesett plassert på stilling opp fra scenen var et lite varsel om hva som skulle komme. Det ble et slagkraftig møte med seks samspilte svensker. God kjønnsbalanse med kvinnelig bassist, trommis og stryk/ tangenter. Etter fire låter med fullt øs, roet det seg ned før det igjen dro seg til på slutten. Selv med snev av forkjølelse bar hennes særpregede stemme godt. Småprat imellom låtene bandt det hele sammen.

    Lyssettingen var enkel, men effektfull. Lyden ble dessverre skrudd litt høyere enn anlegg og rom klarte å fordøye. Det var de lave frekvenser som ble utfordrende, som nok også skapte litt grums i resten av frekvensområdet. Synd da det i det massive lydbildet som ble skapt, forsvant Anes stemme og detaljer til tider.

    Oppsummert: Flott konsert! Hyggelig å være blant musikkglade folk!

    PS! Skynder du deg kan det være noen billetter igjen til kveldens konsert. DS.

    IMG_1799 (2).JPG


    IMG_1801 (2).JPG


    IMG_1804 (2).JPG
    IMG_1805 (2).JPG
    IMG_1806 (2).JPG



    ( iPhonen får duge denne gangen som formidler av stemning, ikke som leverandør av bildekvalitet under litt utfordrende forhold. )

    PS. Vet ikke hvorfor jeg konsekvent skriver Bruun i stedet for Brun. Ser litt flottere ut med to uu`er da! ;-) DS.

    Mvh Olav E
     
    Sist redigert:

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Nydelig konsert med Hildegunn Gjedrem og Inger Marie Gundersen på Ogna scene i dag.
    Flott musikk, herlig lyd.
    IMG_20211105_235811_253.jpg

    IMG_20211105_235811_340.jpg
     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.678
    Antall liker
    2.875
    Sted
    Bergen
    Stein Torleif Bjella stemna frem som brøyteplogen på Verftet i går.
    Spesielt avslutningen svingte noe inn i hesterampen.

    CD9B57AD-E638-4CF2-8F05-513E724E027D.jpeg


    Geir Sundstøl til Venstre. Kenneth Kapstad gjømmer seg bak trommene.

    9376EB08-4D8D-4C2A-93BF-4B6B451C88FC.jpeg

    Kun 17 nummer unna fruktkorgen.
     

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.655
    Antall liker
    1.714
    Torget vurderinger
    1
    Oslo Spektrum i i kveld, Sonata Arctica og Nightwish. Dette var etterlengtet, herlig og være på konsert igjen. 2022 blir ett travelt konsert år, mye og ta igjen.
    18FF0269-EC0F-4771-98DE-212909AFD0C9.jpeg
    885381C9-B13D-4E01-B510-941ED0A92BB5.jpeg
    FFF849AF-56FC-47EF-8865-5F29C11DE47B.jpeg
    D846516F-45FF-40A0-A50D-A18091E94360.jpeg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Ikke helt i går, men for noen få dager siden ramlet jeg innom, tauet av husvaranen, en julekonsert med Chris Medina, Pernille Øiestad, Eirik Næss og Lars Støvland.

    Av disse var det Chris Medina jeg kjente ved navn uten å ha noe forhold til ham som musiker. Men denne gjengen imponerte faktisk stort.

    Medina har en meget behagelig stemme og framtoning, dyktig musiker uten tvil, men den som helt klart imponerte mest var den unge damen de hadde med. Pernille Øiestad er en person jeg håper jeg får høre mere til.

    Når de har fått turnert seg nedover landet vil nok programmet sitte 100%. Jeg var på lanseringskonserten og den var god, meget god, det er ikke det, men når de har levert showet noen ganger til sitter det nok enda bedre.

    Det var en meget intim og personlig konsert og det er slett ikke dumt for man får et nærmere frohold til de på scenen. Og da det var slutt sto de alle sammen ved utgangen og ønsket god kveld og vel hjem.

    Et første møte med artister jeg kommer til å se også ved neste anledning.
     

    ttmivar

    Medlem
    Ble medlem
    21.06.2009
    Innlegg
    36
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    1
    Jeg var på konsert i går kveld hos vår fantastiske konsertarrangør Bokhandlern på Tofte, Ronnie Mag Larsen. Har bla fått hit Unni Wilhelmsen 2 ganger, Linnea Dale, Tonje Halbjørhus, Elg, Paus og Bjella med flere. Og i går kveld var det duket for Løpende Utgifter med Amund Maarud, Stian Carstensen,Tom Stalsberg og Jarle Vespestad
    20211126_211219.jpg
    . Vanvittig å få sitte på første rad i et lokale med plass til 40 priviligerte.1,5 meter unna denne gjengen, blir jo ikke bedre, fullt trøkk fra første stavtak, makan til virtuos spilleglede iblanda humoristiske innslag fra Tom Stalsberg skapte en kveld som for meg og min kone vel er den sterkeste konsertopplevelsen ever. OG vi har vært på maaaange konserter de siste femti årene. Sist men ikke minst TAKK til RONNIE MAG LARSEN for alt hva han får til på vårt 20211126_211219.jpg
    20211126_211219.jpg

    lille Tofte. Akkurat fått Årets Grunderpris i Asker og Kulturpris i Asker for sitt arbeid.
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Det var endelig dags for den første virkelig store konserter med internasjonale artister etter at samfunnet åpnet igjen og Nightwish benyttet muligheten til å levere en heidundrande konsert.

    1 - Nightwish @ oslo spektrum 2021 (1 of 1).jpg
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Fredag å i dag er det MetallicA på chase Center i San Francisco. En fantastisk første konsert dag, så håper på det samme i kveld 🤘 DSC_0246.JPG
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Da har jeg kjøpt meg billett til første ordentlige konsert på en lite evighet. Blir fett med en en symbiose av omikron, øl og satan når Mayhem spiller på Rockefeller 27. febraur.
     

    rorres

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    1.492
    Torget vurderinger
    29
    Da var billett til UDO på Folken i Stavanger,10.april bestilt.
    Det skal bli gøy.
    Har hatt billett til de to siste konsertene, men begge har gått i dass for min del.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Bjørn Tomren.jpg

    Var på konsert med romsdaling Bjørn Tomre fra Tomrefjord i kveld. Var en julegave fra min søster. Hadde ikke så store forventninger før konserter, men fikk en helt annet innstykk under konserten. Veldig fin konsert fra et stort og uvanlig talent. Variert materiale fra gammelt 60 tal til dagens rock og rapp. har god ''standup'' komikk med egne historier fra hans ''turbulete'' oppvekst . Imponerende joddling og strupestemme, og en russisk stemmeparodi av høy klasse:ROFLMAO:. Er her sammen med kona som også er musiker. Blir i Trondheim neste uke, og resten av landet. Kan ikke annet en å anbefale et konsertbesøk av en anderledes artist.
     
    Sist redigert:

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Vis vedlegget 794721
    Var på konsert med romsdaling Bjørn Tomre fra Tomrefjord i kveld. Var en julegave fra min søster. Hadde ikke så store forventninger før konserter, men fikk en helt annet innstykk under konserten. Veldig fin konsert fra et stort og uvanlig talent. Variert materiale fra gammelt 60 tal til dagens rock og rapp. har god ''standup'' komikk med egne historier fra hans ''turbulete'' oppvekst . Imponerende joddling og strupestemme, og en russisk stemmeparodi av høy klasse:ROFLMAO:. Er her sammen med kona som også er musiker. Blir i Trondheim neste uke, og resten av landet. Kan ikke annet en å anbefale et konsertbesøk av en anderledes artist.
    Ellers så får Bjørn Tomren meget god kritikk hær lokalt. Han går for fulle hus over allt med utsolgte billetter. Det er muligheter for flere forestillinger. Det er i morgen på lørdag han skal spille i Olavshallen i Trondheim. Tomren bor i Bergen.
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Ellers så får Bjørn Tomren meget god kritikk hær lokalt. Han går for fulle hus over allt med utsolgte billetter. Det er muligheter for flere forestillinger. Det er i morgen på lørdag han skal spille i Olavshallen i Trondheim. Tomren bor i Bergen.
    Har kjøpt billett til Lørenskog hus 6april, gleder meg :)
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.611
    Antall liker
    1.472
    Sted
    Sunndalsøra
    Har kjøpt billett til Lørenskog hus 6april, gleder meg :)
    Ja, du kan se frem til denne konserten. Den nye kultursjefen her på stedet sa at det var det beste han har opplevd siden han begynte for flere år siden. Bjørn er også en entertainer som kommer med ''røverhistorier'' som var veldig morsomme. Det gir litt ekstra underholdnig, enn bare stå oppreist og lire av seg noen låter. Har med seg topp musikere. Da jeg er svært gitar interessert, så spillte han på en gammel Gibson ES 150 sånn rundt 45/tidlig 50 tall kan jeg tenke meg og en telecaster sånn rundt 60 tallet. Han imponerte noe med den mere rocka låten. Han er av den mere jordnære typen, som ikke prater hue av folk :)
    De sies at han vill komme ut med en plate snart. Får også håpe at det blir gitt ut på LP. Går ganske dypt denne strupestemmen. Han kunne fortelle at han spillte for 20 fulle folk på Vestnes, at han ble trua på livet for at han joddlet :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn