Jeg var på konsert i dag/går!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hedde

    Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Innlegg
    6.588
    Antall liker
    3.281
    Skal på John Scofield om en time. Gleder meg til det ja:-D
    Kan anbefales på det varmeste hvis man liker jazz/fusion.
    Verdensklasse.
    Var på Scofield i går og det gjør inntrykk. Dessverre fikk jeg bare ståplass bakerst i lokale, men det ar bra å se at jazzfolket kjenner sin besøkelsestid når storheter er innom vår lille nordnorske by.

    Overvar konserten med Tord Gustavsen og Sigvard Dagsland i konsertsalen fra rad 5. Det var faktisk likevel dagens høydepunkt. En mye mere aktiv og energisk Gustavsen med verdens beste, reneste og mest nyanserte flygellyd, spizenklasse lyd, sitter i fortsatt. Sigurd Hole (bass)
    Torstein Lofthus (perkusjon) of sjefen sjøl gjorde Dagsland til en meget aktuell artist for meg. Det blei faktisk liv i salen til tider, men med myyyye dynamikk i uttrykk.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Skal på John Scofield om en time. Gleder meg til det ja:-D
    Kan anbefales på det varmeste hvis man liker jazz/fusion.
    Verdensklasse.
    Var på Scofield i går og det gjør inntrykk. Dessverre fikk jeg bare ståplass bakerst i lokale, men det ar bra å se at jazzfolket kjenner sin besøkelsestid når storheter er innom vår lille nordnorske by.

    Overvar konserten med Tord Gustavsen og Sigvard Dagsland i konsertsalen fra rad 5. Det var faktisk likevel dagens høydepunkt. En mye mere aktiv og energisk Gustavsen med verdens beste, reneste og mest nyanserte flygellyd, spizenklasse lyd, sitter i fortsatt. Sigurd Hole (bass)
    Torstein Lofthus (perkusjon) of sjefen sjøl gjorde Dagsland til en meget aktuell artist for meg. Det blei faktisk liv i salen til tider, men med myyyye dynamikk i uttrykk.
    Håper Mr. Scofield er i toppform i kveld når han og bandet entrer Victoria Nasjonal jazzscene:) Blir en bra kveld!
     

    Nightpuma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.01.2005
    Innlegg
    2.432
    Antall liker
    495
    Sted
    Agder
    Torget vurderinger
    2
    Skal på John Scofield om en time. Gleder meg til det ja:-D
    Kan anbefales på det varmeste hvis man liker jazz/fusion.
    Verdensklasse.
    Var på Scofield i går og det gjør inntrykk. Dessverre fikk jeg bare ståplass bakerst i lokale, men det ar bra å se at jazzfolket kjenner sin besøkelsestid når storheter er innom vår lille nordnorske by.

    Overvar konserten med Tord Gustavsen og Sigvard Dagsland i konsertsalen fra rad 5. Det var faktisk likevel dagens høydepunkt. En mye mere aktiv og energisk Gustavsen med verdens beste, reneste og mest nyanserte flygellyd, spizenklasse lyd, sitter i fortsatt. Sigurd Hole (bass)
    Torstein Lofthus (perkusjon) of sjefen sjøl gjorde Dagsland til en meget aktuell artist for meg. Det blei faktisk liv i salen til tider, men med myyyye dynamikk i uttrykk.
    Håper Mr. Scofield er i toppform i kveld når han og bandet entrer Victoria Nasjonal jazzscene:) Blir en bra kveld!
    Han er så proff at form ikke er så avgjørende. Blir nok helt kanon:)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.415
    Antall liker
    14.389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Var på Scofield i går og det gjør inntrykk. Dessverre fikk jeg bare ståplass bakerst i lokale, men det ar bra å se at jazzfolket kjenner sin besøkelsestid når storheter er innom vår lille nordnorske by.

    Overvar konserten med Tord Gustavsen og Sigvard Dagsland i konsertsalen fra rad 5. Det var faktisk likevel dagens høydepunkt. En mye mere aktiv og energisk Gustavsen med verdens beste, reneste og mest nyanserte flygellyd, spizenklasse lyd, sitter i fortsatt. Sigurd Hole (bass)
    Torstein Lofthus (perkusjon) of sjefen sjøl gjorde Dagsland til en meget aktuell artist for meg. Det blei faktisk liv i salen til tider, men med myyyye dynamikk i uttrykk.
    Håper Mr. Scofield er i toppform i kveld når han og bandet entrer Victoria Nasjonal jazzscene:) Blir en bra kveld!
    Han er så proff at form ikke er så avgjørende. Blir nok helt kanon:)
    Det ble en meget bra aften! Siste halvdel ble nesten magisk til tider. Joe Lovano kom opp som special guest star på slutten og da skal man ikke klage. To legender på en kveld;)

    478613E6-20A2-4A7E-8A80-392761ECB2B1.jpg
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.938
    Antall liker
    32.868
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Regner med at flere fra HFS var på Sentrum Scene i går. Steve Hackett leverte som vanlig en meget bra konsert , og Selling England by the Pound i sin helhet var verd billetten alene. Men de leverte to sett hvor første del besto av materiale fra siste solo album samt Spectral Mornings som har 40 års jubileum i år. Craig Blundell spiller trommer på denne turneen ( sist sett med Steven Wilson) , samt Jonas Reingold på bass. Resten av gjenget har vært med Hackett en god stund nå. Lyden var riktig bra også - i alle fall der jeg satt på galleriet.

    Band Line-Up:
    Steve Hackett: Vocals, Guitars
    Roger King: Keyboards
    Craig Blundell: Drums, Percussion
    Rob Townsend: Saxes, flutes
    Jonas Reingold: Bass, 12-string guitar
    Nad Sylvan: Vocals

    HackettTour2019-MainHeader.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Steve Hackett konserten var naturlig nok utsolgt, og litt til. Arrangøren hadde tydelig solgt unna flere billetter enn hva Sentrum Scene tok. Dette medførte en del forvirrende meldinger fra vaktmannskapene om hvor man kunne oppholde seg uten sete på galleriet. Når man først hadde fått annektert et sted, og kommet unna de få middelaldrende idiotene som hadde spist mengder med papegøye frø, og trodde de var på fest, falt roen ned over meg også.

    Steve Hackett er fremdeles teknisk briljant og lyrisk. Kort sagt drivende god, samt at han står ikke noe tilbake for seg selv og tidligere meritter. Dog burde han stilt med likeverdige musikere over HELE linja. Således burde rytmeseksjonen opp 2 knepp. Nad Sylvan er som snytt ut av nesa på Peter Gabriel på vokalfronten. Resten ligner ikke noe sted.

    Fremførelsen av albummet "Selling England by the Pound" var strålende, og midtveis under fremførelsen peaket bandet og gav oss skyhøy kvalitet . Jubelen ville nesten ingen ende ta, og Steve så ut til å kose seg voldsomt. Hvilket selvfølgelig er ham vel unt mtp hva vi fikk.

    Undertegnede er overmåte kjær i hans 2 soloalbum "Voyage of the Acolyte" og "Spectral Mornings", og mye av det vi fikk fra sistnevnte satt midt i sikringsboksen. I det hele tatt vidunderlig fremført av en herre på 69 år som det virkelig står respekt av.

    Da er det bare å vente på at erkeengelen Peter Gabriel forbarmer seg over oss.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Trikset på Sentrum Scene er å komme seg forbi den første vegggen av folk som står. Det er veldig ofte overraskende god plass foran scenen.
     

    Steen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2005
    Innlegg
    1.079
    Antall liker
    1.279
    Steve Hackett er fremdeles teknisk briljant og lyrisk. Kort sagt drivende god, samt at han står ikke noe tilbake for seg selv og tidligere meritter. Dog burde han stilt med likeverdige musikere over HELE linja. Således burde rytmeseksjonen opp 2 knepp. Nad Sylvan er som snytt ut av nesa på Peter Gabriel på vokalfronten. Resten ligner ikke noe sted.
    ???. Ja ja , så forskjellig kan ting oppfattes. Den eneste som ikke holdt mål i går kveld var IMHO mr. Sylvan. Lite engasjert, dårlig pust, ukonsentrert, og ja, han høres ut som Gabriel innimellom, men det er vel ikke en karaokekonsert vi betalte for. Blundell på trommer var virkelig på hugget i går. Cymbalen ute på høyre side var for kraftig micket, men bortsett fra det var det en fornøyelse å høre synkopespill i toppklasse. Hjemmeleksen var gjort til "Selling England...." og de nesten tjue minutter vi fikk fra "Trick of the Tail". Hackett selv vinner ethvert publikum pga. sin charm, og sin mangeårige erfaring med å bygge opp et show. Kan ikke umiddelbart komme på en bedre iscenesettelse, mht. musikalsk progresjon mot ekstranumrene. fucking perfect.
    Alt i alt en superopplevelse for både meg og yngstegutten.
    Steen
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Steve Hackett er fremdeles teknisk briljant og lyrisk. Kort sagt drivende god, samt at han står ikke noe tilbake for seg selv og tidligere meritter. Dog burde han stilt med likeverdige musikere over HELE linja. Således burde rytmeseksjonen opp 2 knepp. Nad Sylvan er som snytt ut av nesa på Peter Gabriel på vokalfronten. Resten ligner ikke noe sted.
    ???. Ja ja , så forskjellig kan ting oppfattes. Den eneste som ikke holdt mål i går kveld var IMHO mr. Sylvan. Lite engasjert, dårlig pust, ukonsentrert, og ja, han høres ut som Gabriel innimellom, men det er vel ikke en karaokekonsert vi betalte for. Blundell på trommer var virkelig på hugget i går. Cymbalen ute på høyre side var for kraftig micket, men bortsett fra det var det en fornøyelse å høre synkopespill i toppklasse. Hjemmeleksen var gjort til "Selling England...." og de nesten tjue minutter vi fikk fra "Trick of the Tail". Hackett selv vinner ethvert publikum pga. sin charm, og sin mangeårige erfaring med å bygge opp et show. Kan ikke umiddelbart komme på en bedre iscenesettelse, mht. musikalsk progresjon mot ekstranumrene. fucking perfect.
    Alt i alt en superopplevelse for både meg og yngstegutten.
    Steen
    Ja, der kan du se hvor forskjellig vi oppfatter formidlet lyd og opptreden. Men for å stikke fingeren i såret så synes jeg generelt at PA lyden var så som så, og som du selv påpeker var cymbalene ute på høyre flanke for kraftig micket opp. I det hele tatt burde trommesettet vært skrudd 3db ned IMHO. Skarpe cymbaler freser godt i øra, og over tid blir det et irritasjonsmoment. Men for all del, Mr. Blundell er ingen førstereisgutt, og i lange partier spilte han meget godt. Bassisten, Mr. Reingold drev litt ut og inn av lydbildet, men hadde også sine gode perioder. Den som overhode ikke leverte mener du var Nad Sylvan, og jeg har ingen problemer med å tro deg på det. Jeg har sett ham i flere sammenhenger i filmopptak, og synes vel i grunn fyren er såpass full av seg selv at han virker smått arrogant og narsissistisk med sin pompøse væremåte. Meg om det!

    I sum våger jeg å si at Mr.Hackett bør foreta en bedre lydsjekk slik at alle instrumenter er micket og tjunet mer "korrekt" i forhold til hverandre, og stramme opp den pompøse herr Sylvan før de går på scenen neste gang :rolleyes:

    Uansett overfylt lokale, lyd, enkeltprestasjoner osv. så koste jeg meg på konsert med nok en legende som er i live.
    Så ikke ta det så tungt Steen :cool:
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Trikset på Sentrum Scene er å komme seg forbi den første vegggen av folk som står. Det er veldig ofte overraskende god plass foran scenen.
    «Problemet» er terrassene, for å komme til nederste nivå, nærmest scenen må man gjennom en vegg av kjøtt for hvert nivå.
    Så er det god plass bakerst på hvert nivå nedover. Jeg er 2m/100kg og finner meg ofte enkelt til rette bakerst på nederste nivå. Armslag og god sikt. Unntaket var ZZtop, da var det så mange tunge karer med olme blikk at jeg ga opp ved kjøttvegg nr.2
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Symphony-X rocket Rockefeller 21.05.2019

    At Symphony-X er blant eliten av Progmetall band er hevet over enhver tvil.
    Dette beviste de også til gangs i går kveld på Rockefeller.
    Band line-up:
    Michael Pinnella (Keyboards) | Michael Romeo (Guitar) | Russell Allen (Vocals) | Michael LePond (Bass) | Jason Rullo (Drums)
    Bandet har bra fartstid og er svært samspilte, ingen av medlemmene har vært mindre enn 20 år i bandet.
    For å trekke frem et par av de, vil jeg si at Romeo briljerte med et særdeles bra gitarspill, og stiller i klasse med størrelser som Satriani og Petrucci.
    Russell Allen må være en av verdens beste vokalister i genren. Med sin nesten utrolig kraftige stemme er han helt sjef på scenen.

    Når det gjelder musikken har de modnet sakte over lang tid og har vel etablert sin stil og sitt utrykk. Låtvalget på den 90 minutter lange konserten var absolutt representativt for hva bandet er best på: Heftige rytmer, vanvittige gitarsoloer og sterke vokalprestasjoner.
    Låtene var plukket fra de 4 siste utgivelsene, og høydaren ble den 25 minutter lange Odyssey fra plata av samme tittel.

    Dette er progmetall på sitt ypperste.
     
    Sist redigert:

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Symphony X leverte en fantastisk konsert i går. Endelig fikk jeg sett dem etter å ha lyttet på dem i ca. 15 år.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Elder på Landmark for noen dager siden var konge. Steike de kan spille. Varme anbefalinger om det er en konsert nær deg disse dager.

    Stoner/prog/hard rock.

    Dette er et liveband! Beste konserten så langt i år.

    Her fra en annen konsert men det gir en pekepinn på hva det handler om:

     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Mark Knopfler på Plenen

    Veldig trivelig, god lyd og fabelaktige musikere. Litt lunken anmeldelse av Engelen i BT men han har misforstått litt dersom han mener at det var en litt uengasjert konsert og publikum. Det var ingen mas der jeg stod, men en god gjeng litt eldre som virkelig satte pris på fantastisk håndverk av nye ting og spennende variasjoner av det gamle materialet fra Dire Straits. Det meste var representert fra det siste til det gamle. Jeg har virkelig satt pris på det han har gitt ut de siste 10-15 årene men det var artig å høre 10-11 mann gjøre akustiske versjoner av 80-talls materiale.

    God lyd på Plenen (mellomstor scene på festningen i Bergen ca 8000 plasser) noe vi er bortskjemt med etterhvert.
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Forresten, har ikke sett dette før:

    Kunne kjøpe konsertopptak. Kjøpte (forhåndsbestilling) fra gårsdagens konsert en flac nedlastning. Alternativt var det en 320 kbp versjon og en usb dongle formet som en Gibson gitar.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20190608_215848.jpg


    ZZ TOP, Tjuvholmen HAMAR 8/6.
    Utsolgt siden november i fjor.Regnet øste ned.
    Mye solbriller, bikervester, huetørkler, hår og skjegg på publikum. En del husmødre fra Hamar Vest, og sportsmafian fra sykkelgruppa i Ottestad lurte nok litt på hvordan de hadde havnet på denne festen.
    Utafor var det utstilling av motorsykler og Hot Rods.
    Det var hit parade med blant annet; Give me all your loving, Gotsta get paid, Sharp dressed man, Legs, Tush og La Grange.
    Alle fikk det de ville, og alle var fornøyd.

    IMG_20190608_223803 (2).jpg
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Omvendt rekkefølge:

    Robert Plant, Halden:

    20190702_213655.jpg


    Dette var mye bedre enn forventet. Steike for noen utrolige gode musikere. Alle av dem. Og lyden var uvanlig bra.

    Iggy Pop, Trondheim:

    20190629_215221.jpg


    Iggy var i form og det var kult å se han. Veldig bra konsert, men kunne gjerne ha spilt mer fra The Stooges tiden. Flinke musikere, men Iggy fikk nesten all oppmerksomhet. Bevisst tror jeg.

    Deerhunter, Rockefeller:

    20190604_222640.jpg


    Endelig fikk jeg se dem live. Bradford Cox var kul, men flere av de andre var mer som å se på en datanerd på kontorjobb. Bra musikk da!
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    Rammstein. Pyro er tøft. Mye pyro er tøffere. Denne konserten var episk.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Fra sweet spot ;)

    IMG_0900.jpg


    IMG_0903.jpg


    IMG_0902.jpg


    Det var en magisk konsertavslutning med fossende regn fra himmelens åpne sluser i kombinasjon med pyroeffekter og avsluttende låt 'Rammstein'. Regnet kom heldigvis ikke før helt på slutten av konserten, men da kom det til gangs. Ble gjennomvåt, men hvem bryr seg :)
     
    Sist redigert:

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.623
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Her er et bilde helt fra starten av konserten (den begynte rundt kl. 20:30 og varte til ca. kl. 23), men bildet havner feil vei her på HFS uansett hvordan jeg roterer det på min PC i forkant. Håpløst. Dere får vri på hodet :)

    IMG_0899.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.514
    Antall liker
    57.382
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Kaare og Partiet, featuring Harald Fossberg på Heia Hamar 10.08.
    Ikke mye folk, men ganske artig. De fleste som var der var gamle kjente. Inkludert bandet:)

    1565472668093.jpg


    IMG_20190811_081533.jpg


    Norske pønkpionerer som ga ut en av de første egenproduserte og sjølfinansierte pønkeplatene her til lands.(1980)
    Dette er folk som senere har vært involvert i f.eks Hærverk, Betonghysteria, Siste Dagers Hellige, Russian Amcar Club, Turbonegro, Sister Rain for å nevne noe.

    IMG_20190811_081942.jpg


    IMG_20190811_091926.jpg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.371
    Antall liker
    12.374
    Sted
    Sørlandet
    Jeg var på konsert i går og FOR en konsert det var! Kongestoler, nydelig drikkevarer, ingen pratsomme skravlebøtter og en fantastisk artist som ga absolutt ALT:

    78660-amazing-grace_0.jpg


    Gimle Kino.jpg



    Sterkt anbefalt!

    -BB-
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Rammstein på Ullevål var sanseløst bra. Hvilken energi og for ett trøkk (ja, jeg kunne ønsket meg 10 db lavere volum). Det knallharde rullende gotisk steampunk toget er så velregissert hva lys, lyd og pyro effekter angår at INGEN andre når opp til dette nivået. Bandet er så "tight" og samspilt at man får ikke inn et barberblad mellom riffene. Till Lindemanns evige "jakt og mobbing" av den "stakkars" keyboardisten gir oss den humoristiske "twitchen" vi trenger opp i alt alvoret. I går overgikk de all forventning! Bandet hadde plukket frem mange tidligere innslag som fint lar seg resirkulere. Lys ansvarlig må ha fått jobben fra himmelen, makan til stemning han malte med tusenvis av led lys og pærer. Kort sagt må dette oppleves for å skjønne rekkevidden av hvor spektakulært det er. Etter en snau halvtime oppdaget Till at han var "hjemme" med publikum som har lengtet og "forguder" dem. Det gjorde tydelig noe med ham, og han ble om mulig litt mer energisk.
    Etter nær sagt å ha blitt balsamert i bass, tok gutta en pause. Det virket som om det var slutt allerede etter 1,5 timer der de sto og bukket ærbødig til publikum. Men etter en liten evighet dukket de opp på venstre side, og kjørte "Engel" akustisk, og deretter "stageraftet" gutta tilbake til hovedscene hvor Till sto og ventet på gangbroen med et skilt som ønsket dem velkommen.
    Så tok det helt av med flammer som steg høyt over Ullevål :cool:
    Det gnistret og sprutet i ett kjør, og deretter ble publikum skummet ned ;)

    Jeg satt til høyre for hovedscenen midt på tribunen med godt innsyn til scenen, men fikk ikke med skjermen. Noe som ikke var spesielt nøye.

    DSC_0146.jpg


    DSC_0181.jpg


    DSC_0187.jpg


    DSC_0192.jpg
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.678
    Antall liker
    2.875
    Sted
    Bergen
    WILCO - Verftet Bergen 07.09.19

    B4EDFCD9-5BB0-4898-8F38-B6C60A74D4AB.jpg


    De fire største byene i Norge fikk i forrige uke besøk av Wilco.
    Ikkje mye å utsette på musikerne Jeff Tweedy omgir seg med og konserten i Bergen var rett så bra.
    Både Arne Nordheim og Lemmy genet fikk sine minutter.


    /\ Her hele konserten fra Paradiso, Amsterdam i juni i år.
    Profesjonell lyd og bilde - konserten starter etter ca 5 min.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Per Mathisen Super Trio Deluxe

    Full trøkk, ble det i Tromsø i går:)

    Per er virkelig Jaco Pastorius’ «alter ego» på bassen, selv uten fretless.

    Ulf Wakenius har fortsatt mye Oscar Peterson i seg, men det forhindret ikke en rekke improvisasjoner med hærlig og friskt «moderne» jazzdriv.

    Og Gary Husband var for meg kveldens store overraskelse. Sjelden (kanskje aldri) har jeg sett/hørt en trommis «gønne» sånn på og likevel holde seg til svært lyttbar jazz/jazzrock. Det var som om trommehinnene mine til tider møttes inni skallen, og cymbaler og top hat ramlet sammen mellom slagene;)

    Takk for en flott musikalsk aften til Tromsø Jazzklubb:cool:

    6002162A-C0D8-47A1-8C37-DE33C3F9AEF9.jpg

    4987E9D7-099A-4AB8-B69F-3458838F762F.jpg
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Michael Wiehe & Ebba Forsberg

    IMG_1183.jpg


    Micahel Wiehe og Ebba Forsberg forsterket med tangenter, gitar og litt digital tromme gjorde lørdagskvelden til en begivenhet for et så godt som fullsatt Nøtterøy Kulturhus.

    Fine musikere!
    En fin kveld!
     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.678
    Antall liker
    2.875
    Sted
    Bergen
    Joshua Ray Walker - Lille Ole Bull Scene

    Joshua Ray Walker har nettopp gitt ut debutalbum og turnerer for tiden i Sverige og Norge.
    Uten bandet fra albumet og aleine med gitaren sørget Joshua for at tirsdagens konsert ble en helt fantastisk opplevelse.

    Egon Holstad anmeldte søndagens Tromsø konsert:
    713398EF-9E2E-4E36-AF21-92FBC4C47D96.jpg


    4 konserter igjen på østsiden av fjellet:
    C9A89504-CF73-4AF5-818B-7586807A1587.jpg
     

    torf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    175
    Antall liker
    185
    Jeg var på Turbonegers 30-årsmarkering på Rockefeller lørdag.
    Stod bak miksebordet. DB-meteret stod på 103,5dB nesten konstant. Om det var en måler vet jeg ikke men lydtrykket var på nivå som i gode gamledager. Bislett Guttekor sang Alice Coopers "School's out!" :)
    Været var ustablit med 28mm ølnedbør, spredte damebyger og gitarnedslag blant publikum 8)
    60-åringen følte seg som 19 igjen..
    Turbonegro-på-Rockefeller-med-Bislett-guttekor.jpeg
     
    Sist redigert:

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Snarky Puppy. Forq som support.

    Sentrum Scene, utsolgt.
    Knall konsert, sympatisk gjeng som spiller fletta av ganske mye.
    tidvis litt spiss og kjip diskant når alle ga jernet...

    AECA7807-9F75-44A3-B668-62284FC9254B.jpg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn