Jeg har fått pakke!

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Lekkert. Gratulerer. Godt å se at noen har vært så snill gutt i år at nissen tilogmed kom på forskudd. :)
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Nei, nei. Ikke sånn oppblåsbar..

Men en sånn en:

He he, en kompis av meg hadde en sånn i studenthybelen. "Ulla" het den ;D ;D
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
Gratulerer, håper den spiller fantastisk i oppsettet dit.

Lf
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Utrolig nice. Er det mye å spare på å kjøpe Audio Research ifra Kina?
 

Peter

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2002
Innlegg
911
Antall liker
282
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Gratulerer! Da er det bare å vente på neste pakke... :D

Gleder meg til lyttesession hos deg. Venter invitasjon 8)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.008
Antall liker
6.236
Kineserne lager troverdige kopier, ser jeg.
::)
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.597
Antall liker
765
Torget vurderinger
8
Gratulerer! Den der saken kunne jeg virkelig tenkt meg selv......
 
K

kiwi

Gjest
Grattis har aldri hørt den men vis den lyder like bra som den ser ut så har du virkelig noe og glede deg til :)
Hmm....

Skjønner ikke helt hvordan Berg har hacket denne, men det er muligens photobucket som har sladret...



Janhella og de andre.....kan dere ikke poste det dere ønsker dere til jul i andre tråder.... ;D

Mvh
OMF
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Ville vel heller sagt, hvis den lyder like godt som den ser jævlig ut, må den være bra ;D
 

behemoth

Fersking
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
3
Antall liker
0
Ville vel heller sagt, hvis den lyder like godt som den ser jævlig ut, må den være bra ;D
Premien for tåpelige kommentarer kan bli din janhella. Hvis du ikke har noe fornuftig å komme med kan du vel holde fred?
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
Hvis det er opportunt å skryte uhemmet av et produkts utseende, må det vel være like opportunt å mene at utseende ikke er noe særlig.

Eller skal meningspolitiet på HFS avgjøre hva som til en hver tid er gjeldende standard for hva som ser bra ut eller ikke?

Noen liker ARC, andre ikke, og når man legger ut en slik bildetråd, bør man tåle alle reaksjoner.

IMHO
 
T

tjn

Gjest
Hvis det er opportunt å skryte uhemmet av et produkts utseende, må det vel være like opportunt å mene at utseende ikke er noe særlig.

Eller skal meningspolitiet på HFS avgjøre hva som til en hver tid er gjeldende standard for hva som ser bra ut eller ikke?

Noen liker ARC, andre ikke, og når man legger ut en slik bildetråd, bør man tåle alle reaksjoner.

IMHO
Dette er jeg helt enig i men la det være saklig og ikke flåsete og dumt, vi trenger ikke kalle det jævlig. Tror de fleste av oss aksepterer at smaken er forskjellig.
 

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Innlegg
1.434
Antall liker
117
HIFI utstyr ser meget sjeldent pent ut. Kunne jeg kjøpt en HIFIboks på størrelse med en liten bok, og som låter like bra som eksempelvis ARC, ville nok valget vært såre enkelt.......

Lf
 

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Innlegg
228
Antall liker
1
Gratulerer så mykje med nytt utstyr!
Den såg vakker og maskulin ut!
Kva kostar ein slik sak?
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
Ja alle har jo ikke samme smak. Jeg personlig synes at bare de to håndtakene er grunn nok for ikke å kjøpe den. Er det mulig å skifte frontplaten?

Og bare for å ha sagt det når det gjelder min egen forsterker:
Jeg la inn et bilde av forsterkeren på forsiden til windows hos "en venninnde" En dag kom datteren og spurte "hvorfor har du bilde av en mikrobølgeovn på kontoen din mor?" (da ble jeg fornærmet da) ;)
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Gratulerer med ny boks! Men, de håndtakene er no-buy hos meg...
 

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Innlegg
528
Antall liker
173
Torget vurderinger
12
Gratulerer med ny boks! Men, de håndtakene er no-buy hos meg...

"Jeg kan ikke kjøpe forsterkeren fordi den er praktisk å bære...." hjelp
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Skal du parre den med mye av det som er lagt ut på bilde siden din (fra 2005?).

Netopp kjøpt ny forsterker her, og så kommer du med den, missunlig neida, men kunne ha vært greit å hatt den ARC,en der, men det får bli en annen gang 8).
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Hvis det er opportunt å skryte uhemmet av et produkts utseende, må det vel være like opportunt å mene at utseende ikke er noe særlig.

Eller skal meningspolitiet på HFS avgjøre hva som til en hver tid er gjeldende standard for hva som ser bra ut eller ikke?

Noen liker ARC, andre ikke, og når man legger ut en slik bildetråd, bør man tåle alle reaksjoner.

IMHO
Hadde vært enig med deg om det var trådstarter som kom med utsagnet som janhella vred på. Nå så det bare litt upassende ut. Men nok om det..

OMF: Gratulerer med ny boks. Syntes den var fin jeg siden vi er inne på emnet. Håper den låter like bra som jeg tror den gjør.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
@ thomand; det var ikke tilfeldigvis Martin som fikk en i bursdagsgave?

@ OMF; ser spennende ut. Håper den gir deg det du ønsker. Tror kanskje at min lydpreferense vil bli mer tilfredsstilt nå, ettersom du har fått inn lyd god rør-magi i stuen. Blir spennende å høre dine opplevelser og erfaringer, og så blir det vel med tid og stunder tid og mulighet til en lytteseanse. Så kan vi diskutere hva som funker best, DP`n eller ARC.......... Har tidligere hørt transistor-effekt og rør-pre med godt resultat jaffal.............!!!

Hvor kjøpte du den fra, siden den kom fra området ikke langt fra Midtens rike?

Mvh
Proffen
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Har jeg husket å gratulere her? Gjør det uansett nå: gratulerer :) Det står respekt av det kompromissløse designet til Audio Research. Ikke noe for smågutter, nei. Ser ut til å være et par av dem her forresten,smågutter altså.... Vel,vel... gratulerer en gang til, jeg er misunnlig :D
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Utrolig nice. Er det mye å spare på å kjøpe Audio Research ifra Kina?
Si det....det er en del å spare på å kjøpe brukt, og da må man nesten lete der de er å få tak i.

Mvh
OMF
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Skal du parre den med mye av det som er lagt ut på bilde siden din (fra 2005?).
Hei!
Den skal inn inn i oppsettet som står i signaturen min og som ble presentert i Fidelity 22. Har et håp om at denne skal kunne løfte anlegget et lite trinn til i riktige retning. Førsteinntrykket er bra.

Har et par andre grep på gang også, men mer om det siden.

Mvh
OMF
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
OMF; ser spennende ut. Håper den gir deg det du ønsker. Tror kanskje at min lydpreferense vil bli mer tilfredsstilt nå, ettersom du har fått inn lyd god rør-magi i stuen. Blir spennende å høre dine opplevelser og erfaringer, og så blir det vel med tid og stunder tid og mulighet til en lytteseanse. Så kan vi diskutere hva som funker best, DP`n eller ARC.......... Har tidligere hørt transistor-effekt og rør-pre med godt resultat jaffal.............!!!
Ja, gikk litt i tenkeboksen etter lyttekvelden hos meg. Også var jeg en tur oppe hos Samleren og fikk meg en dose med rørlyd.

Er et ganske bevist valg denne preampen - er jo ikke det som låter mest rør, men det har jeg heller ikke noe lyst på.

Skal teste den opp i mot DPen nå til helgen, men det er jo rått parti da, den ene koster tross alt mer enn 4 ganger det den andre koster.

Mvh
OMF
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Hei!
Den skal inn inn i oppsettet som står i signaturen min og som ble presentert i Fidelity 22. Har et håp om at denne skal kunne løfte anlegget et lite trinn til i riktige retning. Førsteinntrykket er bra.

Har et par andre grep på gang også, men mer om det siden.

Mvh
OMF
Blir overrasket om ikke den gjør et positivt løft ift din tidligere DP pre, dette basert på mine egne lydpreferanser og det jeg faktisk har hørt av disse forforsterkerne i ulike oppsett. Nå er det som jeg liker med AR Ref 3 nettopp at den er like hurtig/dynamisk og samtidig spiller bass med tyngde som de beste transistorreferansene, og at det i tillegg kommer enda litt mer luft mellom instrumenter/stemmer samt en dybde i lydbildet som er "til å dø for". Ref 3 er ikke bygd opp etter prinsipper om å få lydbildet til å havne i det typisk stereotypiske nostalgiske varme hovedområdet, men har likevel denne organiske og uforklarig deilige mellomtonen.

Gratulerer med eierskap av den pre-amp som står øverst på min ønskeliste (burde stå etter et ønske om noen gang ha nok penger til i det hele tatt vurdere kjøp av slike lydmessige godsaker!!)
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Ingen problemer med impedanser o.l. regner jeg med?
Ikke på papiret, og hva jeg har hørt til nå så tyder det ikke på at det er noe som er problematisk i det hele tatt.....

Mvh
OMF
 

oyvindk

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
360
Antall liker
109
Sted
Trondheim
Hei, Grattis!

Regner med at dette er en god oppgradering.
Den ser jo bra ut også, da.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Kan jo legge ut noen flere bilder. At folk synes denne er direkte stygg skjønner jeg ikke, men det er jo heller ikke noe som plager meg nevneverdig.

Av med topplokket.


Rørene var tatt ut og pakket i egne skumduppeditter som lå oppe i forsterkeren.



Så var rørene på plass:



Og resten av rørene....og en sexy bakende....


Så skal jeg se om jeg får tatt noen flere bilder i kveld, når jeg skal ha min første litt seriøse lytteseanse.....

Mvh
OMF
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Så skal jeg se om jeg får tatt noen flere bilder i kveld, når jeg skal ha min første litt seriøse lytteseanse.....
Mvh
OMF
Gratulere med ny pre! Blir spennende å høre hvordan den matcher resten av oppsettet. Den er fullbalansert, ja?
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Nice! Ser like flott ut på innsida som utapå!!
Igjen; gratulerer!

PK
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Selv om det viktigste er det indre, da dette vel betyr mest for de som er opptatt av selve LYDEN av elektroniske komponenter, er det i disse dager ikke uvesentlig hvordan det man skal sette i lytterom/stue ser ut?!! Utseende er det veldig delte meninger om kan jeg se av denne tråden, men vil likevel referere en mening hevdet av Paul Bolin i testen av Reference 3 i desembernummeret av Stereophile:

"The Ref.3 breaks new ground and is a leap into a greaceful, almost Goldmund-like 21st-century minimalist aesthetic. The preamp's few controls and large vacum-fluorscent display, easily readable from a considerable distance, make a striking impression. At last, an ARC preamp can actually be decribed as "beautiful"...."

Viktigere er det for meg hva hovedkonklusjonen for testeren i Stereophile er etter å ha hatt den på testbenken en stund, og den kan vel oppsummeres kort på denne måten:

"The Audio Research Reference 3 is the single most IMPRESSIVE and THOUGHT-PROVOKING piece of electronics I have heard since the Halcro DM58."

"The Ref.3 sets new standards for quietness in the realm of tube line stages, and in that respect is competitive with any solid-state design I have heard. In terms of resolution, timbral generosity and accuracy, soundstaging, dynamics, and the presentation of music as a whole thing, it is the best I have heard."
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
gratulasjon fra meg også ;D

blir spennende å se om ikke resten av elektronikken blir hetende ARC om en stund eller to.... ;)

dette er nok en av mine hiif-drømmer gitt. når det gjelder utseende tiltaler den meg, men nå skal det sies at også faller for accuphase sin fremtoning.

ser frem til førsteinntrykkene!

christian
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.855
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei Terry!

Leste den testen jeg og....

Også er den testet i TAS av Jonathan Valin - den endelig testen er vel ikke ferdig ennå, men det er vel hans absolutte referanse.

Den er testet i Hifi News - også en god test.

Og et par andre tester også..... så føler meg trygg på at det ikke er så mye mer å hente der....

Mvh
OMF
 

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Innlegg
296
Antall liker
114
Gratulerer så mykje med nytt utstyr!
Det er bare lukke øyene å nyte musikken for det kan ARC formidle.
De som synes ARC er så stygge :D ikke kjøp dem, dere går bare glipp av fantastisk lyd ;D ;D
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Jepp, ARC er rør uten typisk rørlyd i negativ forstand, men rørlyd med alt som skal være der. Det er i alle fall mine erfaringer, selv om de ligger noen år tilbake.
Hvilket firma har du handlet godsaken fra.......?
Er du kommet i de tankebaner at du (også) savnet litt mer "kjøtt og blod" enn DP-pre`en ga? Jeg foretrekker jaffal det, synes lyden blir mer "organisk" og autentisk da, samtidig som det klinger bedre i mine ører!

Kos deg i kveld!

Mvh Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.579
Antall liker
2.772
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Forøvrig var savnet av litt mer "kjøtt og blod" det eneste jeg hadde å bemerke på DP-oppsettet da vi hilste på. Resten av gjengivelsen står det stor respekt av, på alle måter!
 
K

kiwi

Gjest
Ja dette var jo også en fin formulering på og si hva du mener :(
Ville vel heller sagt, hvis den lyder like godt som den ser jævlig ut, må den være bra  ;D
 
Topp Bunn