Jeg har fått pakke!

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
skal du ha basskontrol kan du jo prøve en rørbat (vk51se) -den fikser dette uten problemer, stålkontrol.;)
jakr
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei. La meg føyes inn i rekken av gratulanter, OMF.
Spenstig valg du har gjort synes jeg; kjøpe en brukt rørpre, prepaid fra "østen" og uprøvd.

Slike tilsynelatende sjansepregede valg kan fort gå galt for den noe mindre "erfarne". I ditt tilfelle, derimot, er det tydelig at det ligger masse erfaring og omtanke bak, slik at byttet blir et bevisst valg.

AR produktene har alltid stått for meg som noe av det ypperste innen rørverden. Skulle jeg konvertere, vil nok valget stå mellom VTL, AR og noen ganske få andre.

Synes videre dine nøkterne betraktninger i etterkant av de første lydopplevelser er beundringsverig frie for de voldsomme superlativer, og for meg desto mer troverdig.
Forbilledlig.
Noen som vet om en pre som kombinerer bassen til DP C1b og mellomtonen til AR forresten?

Mvh
Morty
Tja,….synes jo ikke det var så veldig dristig…det fines jo en del tester, som er ganske samstemte. Og skulle det gå galt, regnet jeg ikke med at det hadde vært noe problem å kvitte seg med den på bruktmarkedet her hjemme igjen….men det blir nok en stund til den havner der…

Så også på VTL TL 7.5, men har fremdeles til gode å se den på bruktmarkedet.

Og til ditt siste spørsmål, tja si det…..men la det være sagt, det er ingen som kommer til å kommentere at bassen er noe annet enn stram hos meg, det er bare det at den var enda strammere med DP, og dette er helt i bunnen….

Mvh
OMF
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
88
Torget vurderinger
7
Nei, VTL finner man vel ikke så ofte på bruktbørsen.
Like greitt, jeg hakke råd til denslags uansett i øyeblikket, og jeg er litt i tvil om jeg har vært snill nok for nissefar....(eller mor ;D)

Egentlig er jeg vel ikke ute etter noe paradigmeskifte heller, er rimelig fornøyd med oppløsning og tonal balanse som det er, men alt kan jo bli bedre - så på sikt...

For tiden har jeg "syslet" litt med signalkabler og oppnådd forandringer som går samme vei som de du har beskrevet ved skifte av PRE:
Med Cardas G R. kommer mellomtonen litt mer frem, litt mer glød og kropp kan man si, og det blir merkbart mer luft rundt stemmer og instrumenter, mens den aller dypeste bassen blir en "tad" mindre fysisk.
Dette i forhold til Black Magic Rev. Furutech.
Forskjellen er små på enkelte CDer, større på andre, uten at jeg på noen måte skal prøve å sidestille dette med skifte av Pre, som selvfølgelig blir en helt annen greie.

Morty
 
J

Janpe

Gjest
Morty, jeg har også syslet (veldig) mye med kabler i de siste månedene. Det er veldig mye å hente, ikke kun snakk om små justeringer. Selv har jeg komplett sett fra en leverandør/fabrikk og har tro på den modellen.

OMF:
Fantastisk flott pre, nok en av de aller beste.
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Hmmm hører du forskjell på kabler?, da er det bare oss to da ;D.

Kjempe pre du har kjøpt deg O.M.F.



Morty, jeg har også syslet (veldig) mye med kabler i de siste månedene. Det er veldig mye å hente, ikke kun snakk om små justeringer. Selv har jeg komplett sett fra en leverandør/fabrikk og har tro på den modellen.

OMF:
Fantastisk flott pre, nok en av de aller beste.
 

Morty

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
529
Antall liker
88
Torget vurderinger
7
Hmmm hører du forskjell på kabler?, da er det bare oss to da ;D.

Kjempe pre du har kjøpt deg O.M.F.
Bare to som hører forskjell på kabler sier du. - Tre burde du vel kunne telle til, du som er flink gutt. ;D ;D
Men fullt så "gæli" er det nok ikke, - jeg vet om flere sjeler i OAS som har kommet ut av skapet og bekjent at de hører forskjell!
Ja, i "sekta" vår er det faktisk ateistene som står inne i skapene! ;D :D ;)
Og nå ved juletider pleier vi å invitere dem ut på julebord og så heller vi i dem så mye akk akk at de ikke finner veien tilbake til skapet igjen. :-*
Amen.

Morty
 

Eivind

Hi-Fi interessert
Ble medlem
27.05.2002
Innlegg
63
Antall liker
0
skal du ha basskontrol kan du jo prøve en rørbat (vk51se) -den fikser dette uten problemer, stålkontrol.;)
jakr
Dette skal testes. Fikk i går kveldet koblet opp BAT VK51SE i anlegget mitt ;D Svært lovende.......det ble sent for å si det sånn. Har ikke helt fått ut potensiale i BAT'en da jeg ikke har fått bypassed pre'en i Meridan, og jeg bør også ha en annen signalkabel (Morty ;) ).
Men jeg hører allerede nå at dette er meget god pre, selv med den "krykkeløsningen" jeg kjører med nå.

OMF: hvordan går det med AR Ref.3 nå som du har fått spilt litt på den ? Det er en fin test av den i siste Stereophile av Paul Bolin, men det har du sikkert sett. Alltid moro å lese om produkter man selv har.
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.858
Antall liker
8.854
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!
Joda, har spilt en del og jeg er ikke mindre fornøyd! ;D

Hadde en episode hvor jeg glemte å slå av preampen, og høyst uoffisielt så synes jeg den spilte bedre etter å ha stått på et døgn....

Må omorganisere litt i racket før jeg begynner å gi Ref skikkelig arbeidsforhold! Skal komme med en siste rapport da jeg har fått noen småtveak på plass!

Mvh
OMF
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Alle preer jeg har hørt funker bedre med et døgns oppvarming under skallet...

Min har en standby-modus den står i, men lyden ER bedre en 4-5 timer etter overgang til driftsmodus eller om man lar den stå i drift hele tiden, men går jo litt mere strøm da...
 
K

kbwh

Gjest
Det er ikke mange ordentlige transistorforforsterkere som ikke kjører klasse A, så riktig arbeidstemperatur, strømtrekk og forvrengningsspektrum nås ikke med en gang. Tror min trekker 30W. Det er forresten like mye som effektforsterkerne mine trekker på tomgang. ;D
 
Topp Bunn