[No message]
Vedlegg
-
2.2 KB Visninger: 304
|
Nevnte ikke jeg at det bare var å begynne og pule på seg noen unger med den svære tomta deres?jan#jan skrev:Seff... glimrende det der ... har jo mer enn nok plass på tomta .. er ikke det det står på ;D
Er så jævla bra den filmen, og det siste kuttet " mein furer, i can walk...."Canales skrev:se der, ja.
classic.
RoDa skrev:Nevnte ikke jeg at det bare var å begynne og pule på seg noen unger med den svære tomta deres?jan#jan skrev:Seff... glimrende det der ... har jo mer enn nok plass på tomta .. er ikke det det står på ;D
Du får lære litt av JanR, han har sikkert noen tips. ;D
Tror det er dårlig veigrep på de hjemmestrikka lestan så han slet med å hoppe av i svingen.....![]()
![]()
![]()
Litt størrelse på karet, bra filtre, og sette sammen ett miljø som selvsagt passer fisken du skal er alfa og omega.Milenko skrev:Fine fisk og reker
Vekker barndomsminner, faren min hadde et par akvarium helt til han kjøpte en syk fisk som hadde med seg smitte slik at pryd fiskene hans gikk bort, da sa han stopp.
Hadde et par spede forsøk på gullfisk på gutterommet i min barndom, men var vel ikke noen stor suksess akkurat.
Agurk, altså? Må prøves.JanR skrev:Ikke så mye jobb med det heller, bytter vann ett par ganger i mnd'en, litt rekemix og noen agurker til mallene, bare morro![]()
Har du maller (ancistrus) så elsker de agurk. Dvs de spiser ikke skæletDazed skrev:Agurk, altså? Må prøves.JanR skrev:Ikke så mye jobb med det heller, bytter vann ett par ganger i mnd'en, litt rekemix og noen agurker til mallene, bare morro![]()
Her skiftes halvparten av vannet en gang i uka. ...Men karet er jo bittelite, så...
Vel, kona må gjøre noe riktig, for platyene her formerer seg som et uvær, og de to mallene som har bodd oppi der siden jula 2004 eller noe sånt har blitt godt over 20 cm. lange, i et 54 liters kar. (Hvor lenge lever sånne, egentlig?)JanR skrev:Små kar er mere jobb enn større kar. Både med tanke på vannbytter og fiskesammensettning - miljø.
Men morro er det lell. De minste her (ungene altså) er født og oppvokst med kar og fisker, litt stas vettu.
De bør du få ut av karet !Dazed skrev:Vel, kona må gjøre noe riktig, for platyene her formerer seg som et uvær, og de to mallene som har bodd oppi der siden jula 2004 eller noe sånt har blitt godt over 20 cm. lange, i et 54 liters kar. (Hvor lenge lever sånne, egentlig?)JanR skrev:Små kar er mere jobb enn større kar. Både med tanke på vannbytter og fiskesammensettning - miljø.
Men morro er det lell. De minste her (ungene altså) er født og oppvokst med kar og fisker, litt stas vettu.
Så hver gang jeg legger ut ett bilde av akvarier/fisk skal du spise fisk til middag ???rolfozzy skrev:Blir fisk til middag her i dag.
Ajaj. Da er det teppebanker som gjelder.jan#jan skrev:I min spede start med akvarie så hadde jeg et mini kar på 13 liter ... oppi der hadde jeg 2 slørhaler.... + planter....
Min niese... dengang 2-3 år gammel ... hehehe... hva gjorde hun ??
Jo hu putta oppi 2 fulle pakker med rød mix og et glass med jordbærsyltetøy.... dette var grytidlig på morgenen og ble ikke sett av meg før litt senere...
;D
Men dem overlevde med glans gitt![]()
Enig den med for lite kar til fisken... det var starten.. gikk vel bare et par tre mnd før jeg fikk et på 60 så et på 80 og det største jeg hadde var på 325 liter .. før jeg pensjonerte meg med et på 125.JanR skrev:Ajaj. Da er det teppebanker som gjelder.jan#jan skrev:I min spede start med akvarie så hadde jeg et mini kar på 13 liter ... oppi der hadde jeg 2 slørhaler.... + planter....
Min niese... dengang 2-3 år gammel ... hehehe... hva gjorde hun ??
Jo hu putta oppi 2 fulle pakker med rød mix og et glass med jordbærsyltetøy.... dette var grytidlig på morgenen og ble ikke sett av meg før litt senere...
;D
Men dem overlevde med glans gitt![]()
Men det å ha slørhaler og gullfisk i ei bolle er dyreplageri ! Gjelder vel egentlig de fleste fisker når jeg tenker meg om.
Akvarier og fiskehold er morro, men...lese seg opp litt på fisk - fiskehold først er ett must.
Det som er enda værre er tullingene som jobber i de fleste "dyrebutikkene", de har bare ikke greie på hva de driver med, i det fleste tilfellene.
Dagens tordentale
/jan
Ja. Fin påminnelse om at jeg spiser for lite fisk.JanR skrev:Så hver gang jeg legger ut ett bilde av akvarier/fisk skal du spise fisk til middag ???rolfozzy skrev:Blir fisk til middag her i dag.
Hvis ja, da blir det mange bilder fremover.
/jan
Da skal jeg holde det varmt fremoverrolfozzy skrev:Ja. Fin påminnelse om at jeg spiser for lite fisk.JanR skrev:Så hver gang jeg legger ut ett bilde av akvarier/fisk skal du spise fisk til middag ???rolfozzy skrev:Blir fisk til middag her i dag.
Hvis ja, da blir det mange bilder fremover.
/jan
Så i dag blir det torsk.
Godt det finns noen orntli folk der utejokris skrev:i sympati med fiskene dine blir det grandiosa her idag ;D
Kontrolløren det vettulassemann skrev:Og hagenissen.. Hva gjør den i garasjen ???
mvh
lassemann
Canales skrev:zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz![]()
H.R skrev:Det er ingen hagenisse, det er BHO. ;D