JanR's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.103
    Torget vurderinger
    1
    Her oppe er det en våt affære i dag. Vått, regn og slaps. Har kjedelig nok blitt en innedag her, men det hadde vært større utfordringer knyttet til å jage familien ut i såpass kjedelig vær. Jeg er ute alle dager, uansett hvis ønskelig.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    En tur i skogen er jo like positivt for helse og trivsel som noe annet JanR ;) så deilig ut :) jeg fikk meg en en deilig tur med sykkeln i dag, 5,4 mil sammen med gode venner ;D

Passer det med et besøk på torsdag tror du? Da passer det bra for meg :)

Destiny.. :)
    Passe på mens det er vær, iaf hvis man skal få med ungene :)
    En bonus er jo at de blir slitne - trøtt og en smule enklere å ha med å gjøre når det nærmer seg sengetid ;)

Torsdag er bra dag. Skal ha kaffe og litt småsnaks klar, og varmt anlegg selvsagt.
    Har katter her så hvis du reagerer på pelsdottene er det bare å hive innpå noen tabbiser.
    Trond kjenner drillen ;D

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bjornh skrev:
    Her oppe er det en våt affære i dag. Vått, regn og slaps. Har kjedelig nok blitt en innedag her, men det hadde vært større utfordringer knyttet til å jage familien ut i såpass kjedelig vær. Jeg er ute alle dager, uansett hvis ønskelig.
    Vi prøver å få tatt oss noen turer såframt været er ok, igjen...ungene liker ikke regn og drittvær.
    Det skal sies at vi har vært litt sløve i år, men tar igjen til året. Skal sørge for at fiskestenger og grillutstyret står klart til våren :D

Er vel jeg som trenger de turene mest, mye stillestand på jobben og altfor lett å sette seg til her hjemme. Lover bot og bedring.

/jan

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Supert :) Da sier vi at jeg kommer smygende på torsdag... Rubyred ville vel også være med en tur minns jeg å huske ;)

Katter, hunder,elg, rådyr, e.l går veldig bra, men en Rev derimot kan nok slå meg ut ;D

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Supert :) Da sier vi at jeg kommer smygende på torsdag... Rubyred ville vel også være med en tur minns jeg å huske ;)

Katter, hunder,elg, rådyr, e.l går veldig bra, men en Rev derimot kan nok slå meg ut ;D

Da skal jeg sørge for at det er rev-fri-sone her torsdag ;)

Han mumlet om det, og hans trofaste følgesvenn kameraet.
    Velkommen skal dere begge være :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Fått den her på besøk 8)

Ontech "monster" dac.
    Må få takke Parelius som låner velvillig vekk :)

/jan

P

Parelius

Gjest
    Noen av dere i «klubben» som er innom Oslo i dag eller i morgen?

Når dere nå «dissekerer» den doble utgaven (monster), så har jeg jo den enkel utgaven også stående her hjemme, proppet med Black Gate kondiser - kostet visst over 4.000 bare de. (Ikke dermed sagt at den spiller bedre på noen som helst måte. Jeg har aldri foretatt direkte sammenlikninger av dem. Men det var jo engang at det var så hype med BG…)

Vedlegg

P

Parelius

Gjest
    Lagga skrev:
    Skal innover i aften....

::)

Morten
    Da går det et par ting med superkurér sørover…

(Håper det ikke blir plagsomt for «klubben» med all denne lyttingen og så lite tid til Mariekjeks. Det går rykter om at det er det som kommer på bordet etter at «besøket» er dratt…)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Parelius skrev:
    Lagga skrev:
    Skal innover i aften....

::)

Morten

(Håper det ikke blir plagsomt for «klubben» med all denne lyttingen og så lite tid til Mariekjeks. Det går rykter om at det er det som kommer på bordet etter at «besøket» er dratt…)
    ;D

Morro å låne ørene til monsterdac spesielt.
    Gago/Canales skryter veldig av den og sikkert ikke uten grunn.

Hyggelig at Morten tar på seg jobben med å leke varetaxi.

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.034
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Mye som skjer her da... Lagga på tur til tigerstaden og stor uttesting av danske dacer..

Prøvd noen andre rør eller?

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    Mye som skjer her da... Lagga på tur til tigerstaden og stor uttesting av danske dacer..

Prøvd noen andre rør eller?

mvh
    lassemann
    Stillestand er en uting ;)

Så vidt fått testet litt med RCA og ECC33 rør, hatt litt annet å henge fingrene i kveld.
    Men i morgen skal jeg ta ett par timer i bunkersen. Det som blir interesant er vel å teste dac 1 mot monsterdac.
    Når det er sagt, den låter betydelig bedre her enn hos deg, ingen ide om hvorfor. Røret er nok ikke helt på topp + mismatch kan det virke som.

Du trives med dac 1 ?

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.034
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    DAC 1 spiller forrykende Jan. Spilte litt i formiddag, men i ettermiddag har jeg vært Carlson på taket og tilpasset taksten av alle ting. Rød av teglstøv var det godt å komme inn, dusje og litt DAC 1 igjen.. Joda, dette spiller Jan. Kanskje det blir AN på meg gitt..

mvh
    lassemann

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.128
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Parelius skrev:
    Lagga skrev:
    Skal innover i aften....
    (Håper det ikke blir plagsomt for «klubben» med all denne lyttingen og så lite tid til Mariekjeks.
    Det går rykter om at det er det som kommer på bordet etter at «besøket» er dratt…)
    ååå, det er alltid tid til Mariekjeks, beste Parelius! ::)

Hadde en hyggelig tur til lille Oslo med junior, han er 17, og bor uveisomt til hos sin mor, så jeg ser ham alt for sjelden om dagen.
    Men nå var det altså en liten tur, med innlagt middag i en anbefalingsverdig Viet-Thai restaurant, rett i nærheten av Big Dipper -
    spør meg ikke hva gaten heter....

Var forresten en snartur innom Big Dipper og.... ;D

Men etter middag, og etter litt rusling og handling, satte vi nesa mot Parelius' adresse, dvs; GPS'en slet med å finne satelitter.
    Junior foreslo, med tanke på den angitte adresse; "kan vi ikke bare kjøre oppover?"
    Som sagt så gjort, og når GPS'en endelig "fant seg selv", var vi bare 500 meter unna målet(!)

Et særs hyggelig, om enn kort, møte senere; gikk så veien hjem til Olavs By, via Aurskog.....

Parelius la fakisk ved et bonuslån, det var således med nogen nysgjerrighet jeg pakket opp forsendelsen.

Malten i bakgrunnen, er bare plassert ut for å skape en passende bakgrunn...

DAC med strømforsyning:

Samt en meget spennende pre....

Vennlig hilsen

Morten

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    lassemann skrev:
    DAC 1 spiller forrykende Jan. Spilte litt i formiddag, men i ettermiddag har jeg vært Carlson på taket og tilpasset taksten av alle ting. Rød av teglstøv var det godt å komme inn, dusje og litt DAC 1 igjen.. Joda, dette spiller Jan. Kanskje det blir AN på meg gitt..

mvh
    lassemann
    Så morro :)
    Det var artig å høre den i ett annet anlegg, spilte jo over all forventning.
    Hender de dukker opp på brukten i sverige og danmark, gjerne i original stand.

Tak ja, en av de tingene jeg ikke savner så veldig fra min tid som tømrer.
    Men det må gjøres. Min bedre halvdel vil ha ny shingel på vårt. Heldigvis ikke så høyt og bratt som deres, vi får se hva det blir til :)

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Men etter middag, og etter litt rusling og handling, satte vi nesa mot Parelius' adresse, dvs; GPS'en slet med å finne satelitter.
    Junior foreslo, med tanke på den angitte adresse; "kan vi ikke bare kjøre oppover?"
    Som sagt så gjort, og når GPS'en endelig "fant seg selv", var vi bare 500 meter unna målet(!)

Et særs hyggelig, om enn kort, møte senere; gikk så veien hjem til Olavs By, via Aurskog.....

Parelius la fakisk ved et bonuslån, det var således med nogen nysgjerrighet jeg pakket opp forsendelsen.

DAC med strømforsyning:

Vennlig hilsen

Morten
    Knallskiver de der to Morten. Fikk Steven Wilson skiva i posten for ett par uker siden, den snurrer titt og ofte :)

Ett øyeblikk trodde jeg du hadde tømt barskapet til Parelius også :D
    "lille" dac'en ja, spennende. Pre'n, enda mere spennende. Håper ikke du har loppet mannen helt for hardware Morten ;)

/jan

lassemann

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Antall liker
    5.034
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    2
    Lagga skrev:
    Parelius skrev:
    Lagga skrev:
    Skal innover i aften....
    (Håper det ikke blir plagsomt for «klubben» med all denne lyttingen og så lite tid til Mariekjeks.
    Det går rykter om at det er det som kommer på bordet etter at «besøket» er dratt…)
    ååå, det er alltid tid til Mariekjeks, beste Parelius! ::)

Hadde en hyggelig tur til lille Oslo med junior, han er 17, og bor uveisomt til hos sin mor, så jeg ser ham alt for sjelden om dagen.
    Men nå var det altså en liten tur, med innlagt middag i en anbefalingsverdig Viet-Thai restaurant, rett i nærheten av Big Dipper -
    spør meg ikke hva gaten heter....

Var forresten en snartur innom Big Dipper og.... ;D

DAC med strømforsyning:

Vennlig hilsen

Morten
    Mmmmmmm, og all den gode malten da Morten. For svinge meg i forhold til barnevakt skjønner jeg... Til den 30. ;D

mvh
    lassemann

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    OnTech monster dac;-
    Lekt litt med rør i dag, fikk låne Lagga's ører også ;)

Vært innom Mullard ECC33 brown og black base - RCA 6SN7 og Cossor 6SN7GT.
    Og for å være ærlig så slet jeg med å høre forskjell på RCA og ECC33. Små små nyanser kanskje. I blindtest hadde jeg neppe hørt forskjell, tror jeg.
    Cossor noe mere frampå, spesielt på stemmer og øvre bass - lav mellomtone (i mangel av ett bedre ord)

Monsteret låter ikke galt bare så det er sagt :)
    Skal få testet den mot Dac 1 nærmere helgen.

/jan

P

Parelius

Gjest
    Noen tanker om hvorfor opplevelsen av ONTechen er forskjellig hos deg og lassemann?

Spent på inntrykk av Klynesaken. Alltid artig å høre andres opplevelse av noe en kjenner godt selv.

Tillegg: Du nevnte mulig mismatch. Noen gjetninger på hva det skulle være? (Det du sier om rørene skulle vel kunne holde det ute av likninga.)

Ellers ser det ut som Lagga har plassert pre-en i vante omgivelser. ;)

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.128
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Mmmm, joda, Klyne var meget vakker å se til.
    Måtte gi den en passende ramme, men låter den ikke som den ser ut -
    døper vi den i billig rom....... ;D

8)

Morten

P

Parelius

Gjest
    Lagga skrev:

8)

Morten
    Bare dere ikke strør Mariekjeks over den …

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.128
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Parelius skrev:
    Lagga skrev:
    Man er da urban, vi dypper......

Vennlig hilsen

Morten

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    429
    Torget vurderinger
    1
    Takk for en hyggelig lyttekveld JanR :) Deilig å høre litt god gammel pink floyd: Dark side of the moon og Wish you were here...

Et utrolig deilig spor fra Terje Rypdal The Singels Collection fikk vi også før vi måtte gå!

God kaffe og kaker fikk vi også ;D Kommer gjerne tilbake en annen gang.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Destiny skrev:
    Takk for en hyggelig lyttekveld JanR :) Deilig å høre litt god gammel pink floyd: Dark side of the moon og Wish you were here...

Et utrolig deilig spor fra Terje Rypdal The Singels Collection fikk vi også før vi måtte gå!

God kaffe og kaker fikk vi også ;D Kommer gjerne tilbake en annen gang.

Ligeså :)
    Hyggelig at du dro med deg Mr.K

En stund siden jeg hørte de skivene, artig og høre de igjen, skal det sies.
    Terje R er sjelden feil imo. Bra trykk i den skiva ;)

Velkommen tilbake akkurat når det måtte passe, kan ikke love muffins hver gang men kaffe garanterer jeg ;D

/jan

shaunv

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Visste du at man kan snu plata og spille på baksiden også? :eek:

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    Visste du at man kan snu plata og spille på baksiden også? :eek:
    Gi deg a. Fått for meg at lp's og cd's var like i så måte.

Skal sies at det ble spilt det meste i dag, kassett/cd/vinyl.
    Steinar A på kassett skal man ikke fnyse av !

DT og Deep P er morro det også men det finns annet ;) (ble ikke spilt i dag 8) )

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Parelius skrev:
    Noen tanker om hvorfor opplevelsen av ONTechen er forskjellig hos deg og lassemann?
    Ett par løse tanker kanskje, eller synsing om du vil.
    Rør var nok en medvirkende årsak. Det røret som satt i er nok litt "ullent" og har en kul på midten, stemmer-øvre bass-nedre mellomtone. Føles litt slik her også.

Anlegget til Lasse er mørktlydende (ikke på en dårlig måte) og/eller har en mørk signatur.
    Tror man skal være litt forsiktig med å bruke for mye mørktlydende elektronikk der. Nå skal det sies at den lyden Lasse har er meget bra syns jeg. Og han har brukt lang tid på å komme dit han er nå, stikkord --> tålmodighet.

Hvis jeg ikke misforstod Canales helt så er den dac'en mørktlydende. Plager overhodet ikke meg her.
    Liker at det heller mot det mørke. Syns ikke den har, på noen måte, en plagsom mørk signatur.
    H.R er også meget fornøyd med Monster dac og jeg stoler på de gutta :)

Så hvorfor låt det "ullent" hos Lasse, tja...matching i den grad det har noe å si, rør som ikke passet helt inn i dac/anlegg. Blir iofs bare synsing og gjetting fra min side.

Parelius skrev:
    Ellers ser det ut som Lagga har plassert pre-en i vante omgivelser. ;)
    Den gleder jeg meg til å prøve, ser ut som ett seriøst bygge. Og for ett herlig utseende/finish det er på'n :)

Skal bruke ett par - tre timer i kveld på å leke litt med Monster dac og lillebroren.
    Skal bli morro ;)

edit:
    Nå kjenner ikke jeg til spec's på dac men det skal vel godt gjøres at den ikke skal fungere i de fleste oppsett/driverk ?

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Lagga skrev:
    Parelius skrev:
    Lagga skrev:
    Man er da urban, vi dypper......

Vennlig hilsen

Morten
    For ordens skyld, her i bunkersen går det mest i muffins. Mariekjeks er en Halden greie ;)

/jan

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    da er det hælj.
    shootout monster vs. dac1?
    blir spennende. 8)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Canales skrev:
    da er det hælj.
    shootout monster vs. dac1?
    blir spennende. 8)
    Måtte den beste vinne 8)

Den som fungerer best, i mine ører, blir.

/jan

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kommer sent men godt.
    Dac "testing", noe jeg har gledet meg vilt til.

Som sikkert noe har fått med seg så hadde vi en kveld hos lassemann med Theta/AN Dac 1/Abrahamsen og OnTech monster dac.
    OnTech ble med meg hjem og har blitt spilt på noen dager. Fikk en OnTech "lillebror" dac i hus rett før helgen så den har også fått noen timer.
    Monster dac --> 2x lillebror + ett stk 6SN7 rør. Dual mono, velbygd og gjennomtenkt sak.
    Lillebror er som sagt en halv Monster dac minus røret.

Ikke fått min Dac 1 tilbake ennå. Håper den dukker opp ila eftan. Hadde vært utrolig morro å testet den mot OnTech'ene. Kommer tilbake til det.

Hadde en artig "test" her i går kveld.
    Jonas på 15 og mora ble dratt ned i bunkersen og parkert i stol å sofa.
    "nå skal dere leke dac testere" smalt det fra far 8)
    Fant fram Kari Bremnes "over en by" - Jeff Beck "who else!" - Loreena McKennit "an ancient muse" - Cat Power "jukebox" - Susanna and the magical orchestra "melody mountain" og til sist Miles Davies "kind of blue"
    Burde vel dekke det meste mente jeg. Ett par skiver de kjente og resten relativt ukjent for de.

Spilte halve låter på hver dac - hver artist. Kortids-musikk-minne vet dere. Begynte vi med Monster dac så ble det byttet til lillebror og så tilbake til Monster dac på samme låta, syns det virket fornuftig der og da.

Først ut Jeff Beck,-
    Jonas " syns den store dac'en låt for skarpt (edit: oppløst i min bok). Noe som ikke stemmer helt med gitaren, mere bass hadde vært kult også "
    Mor: " litt snill kanskje, rock skal jo være mere rølp, (edit: hjelpe og trøste) veldig klar og fin lyd"

Jonas: " liker den lille dac'en bedre, Fender'n låter mere som jeg liker og mener den skal låte, bra bass "
    Mor: " kulere (med ett smil) "

Kari Bremnes,-
    Jonas: " hva fan slags musikk er det her !! " (edit: hehehe) " hu dama låter bra da "
    Mor: " Kari låter best på Monster, mere fremme i lydbildet og stemmen er bedre. Litt mere rufsete på lillebror "

Cat Power,-
    Jonas: " kul lyd, herlige trommer. Likte hu dama best på den lille "
    Mor: " Trommelyden best på den lille, stemmes hennes best på den store uten tvil, mere "rom" også "

Loreena McKennit,-
    Jonas: " best på den store, gitaren i førsten på låta var kul, klar og fin lyd "
    Mor: " uten tvil best vokal og gitarlyd/ukulele (?) på den store, fin stemme, litt tøffere bass på den lille "

Susanna and the...,-

Jonas: " fan har du ikke bedre musikk ?! Likte låta best på den lille, kul bass på den cd'n "
    Mor: " stemmen best på den store, hu synger til deg, den lille er tøffere i bassen "

Miles D,-

Jonas: " kan vi spille mere Jeff Beck ? (edit. unger!) trompeten låter som en trompet jo på den store dac'en. Litt skarpt kanskje (edit. oppløst imo) "
    Mor: " den store uten tvil ! "

Jaja, en rask gjennomgang det der men dere ser vel tegninga. Morro var det :)
    Vokal - akustisk låt best på den store tror jeg de var enig om, mere driv og "lett å like" den lille.
    Jonas ville valgt den lille skjønte jeg. Passer nok kanskje bedre til hans musikk smak. Han har mange gode musikk år foran seg så han lærer nok å sette pris på annet enn bare "rølpe musikk" etterhvert ;)
    Mor ja, hu var derimot usikker. Likte den lille godt skjønte jeg. Hu har gode ører men gidder sjelden å "lytte". Spiller musikk og er nøyd med tingenes tilstand.
    Tror nok den store ligger litt foran, mest pga Kari B 8) God på stemmer og rom sa a.
    Det skal også sies atdet var utrolig morro og se - høre på de to når det ble spilt musikk og spesielt i mellom låt og dac skifte. Tok det her alvorlig hehe. Og for ett herlig-befriende "språk" de har for å forklare hva de hørte. Totalt hifi-nerd-fritt-språk. Takk mine kjære.

Så hva syns far...tja.
    Skal ikke påberope meg noen ekspertise på hverken anlegg - lyd - beskrivelser. Men vet hva jeg liker om ikke annet.

Monster dac:
    Som tidligere nevnt en meget potent og velbygd dac. Det meste er vel gjort riktig,
    Dac chip, 2x AD1865, 1stk 6SN7 + en masse annet godis :)

Lillebror dac:
    God sammenskrudd den her også. Som sagt så er det en halv Monster dac uten rør. Ellers mer eller mindre like.

Aldri hørt noen av de tidligere. Canales her på forumet har hatt (minst 1?) Monster dac og vært meget fornøyd med den/de skjønte jeg. H.R overtok den. Ikke mindre nøyd han vet jeg :) Derfor ble jeg jo litt ivrig når Parelius lot meg "rappe" den fra lassemann. Lagga svingte innom ett par dager senere med lillebror dac.

Begynne med å si at den ikke brå imponerer noen (er vel blitt nevnt i andre tråder på hfs)
    Men den har en evne til å få deg til å høre på den eller musikken om dere vil. Gjør ikke mye vesen av seg, bare er der. Ikke noe galt i det :)
    Den låter ikke fullt så mørkt som jeg trodde selv om den absolutt heller mot det mørke. Det den er god på er å male opp ett stort rom, slipper kanskje ikke høytalerne så godt her som jeg er vant med men pytt pytt det er ikke noe stort problem. Meget bra på vokal, uansett hvor høyt eller lavt men spiller er ting på plass. Det sliter lillebroren litt mere med, mer om det senere.
    Det jeg savner mest er mere "krefter/drag" nedover. Er veldig glad i 6SN7 rør og ble litt tatt på senga over at det røret ikke låt mere som jeg kjenner det. Altså, varmt og godt, litt småmørkt, behagelig men savner litt mere driv - engasjemang. Igjen det er i forhold til Dac 1 som jeg bruker til vanlig.
    Den er god på de fleste "hifi" parametre, rom-luft-3d men igjen savner litt fandenIvolskhet. Savner også (hater ordet) mørkere bagrunn.
    Det er nok også smak og behag inni bildet her :)
    Tror det er en dac som alle leire kunne likt. ikke best på noe egentlig, men heller ikke dårligst. Langt i fra.

Så summasumarium --> god på det meste uten å være verdensmester, musikalsk, varm-romantisk uten å bli "rørete", veldig god på stemmer (på rør og horn iaf) og tilstedeværelse. Fan i det hele tatt en likanes dac :D

Lillebror ja, tøffingen i familien ;)
    Litt mere bøllete en sin storebror. Tøffere nedover, vannvittig god på rock og prog, herlig driv.
    Det den ikke er fullt så god på som storebroren er oppløsning-rom. Javist er det der bare i litt mindre grad enn hos broren.
    Skulle komme tilbake til det med stemmer på lillebror vs Monster.
    Lillebror føles litt mere stresset på høyt volum på stemmer, ikke noe problem med diskant eller bass men mellomtone delen der stemmer ligger. Ikke plagsomt men det er der og merkes best når man bytter mellom dac'ene der og da. Kan selvsagt ha noe med "matching" å gjøre, eller at jeg spiller jævlig høyt til tider ;D
    Men det er mere merkbart på lillebror enn storebror.

Wow, ble litt i overkant mye skriblerier det her.
    Men ta det for det det er. Sånn opplever jeg de dac'ene her hos meg på mitt anlegg i mine ører.

Begge er absolutt gode dac'er. Liker Monster men...alltid ett men :)
    Håper jeg får testet de her to mot Dac 1 før jeg må levere de fra meg. Hadde håpet i dag men ser stygt ut :-\

Takk for oppmerksomheten (fra mine 2-3 faste lyttere/seere ;) )

edit:
    Hadde satt pris på om Canales og H.R slengte inn noen ord ang Monster Dac :)

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn