Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Et arguments gyldighet er uavhengig av hvem som formidler det, du kan bedre enn så åpenbar ad hominem.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Så det å være kritisk til kilden, bare kilden bringer det du ønsker, er likegyldig ?
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Problemet med å bruke slike kilder ligger i om de er etterrettelige. Man skal være kritisk til kilder, f.eks er wikipedia en tvilsom kilde som er kjent for å ha endel rask...
     

    Ivar_Loekken

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Innlegg
    2.486
    Antall liker
    2
    Så det å være kritisk til kilden, bare kilden bringer det du ønsker, er likegyldig ?
    Nei, men hvis du mener at argumentet er ugyldig, så tilbakeviser du det på dets innhold, ikke på kildens beskaffenhet. Ingen har ennå lagt noe for dagen som tilsier at det som skrives om Malmö ikke er sannferdig.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Ingen har ennå lagt noe for dagen som tilsier at det som skrives om Malmö ikke er sannferdig.
    Man ønsker ikke å diskutere dette. Man feier det under teppet, så slipper man å bli konfrontert med ting som ikke passer inn i drømmen om det fargerike fellesskapet.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Tvertimot. Noe som kommer fra en slik kilde trenger jeg ikke argumentere saklig mot.

    Det jeg kan si er at Malmø er en fin by. Jeg har bodd og jobba der et år.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Nei, men hvis du mener at argumentet er ugyldig, så tilbakeviser du det på dets innhold, ikke på kildens beskaffenhet. Ingen har ennå lagt noe for dagen som tilsier at det som skrives om Malmö ikke er sannferdig.
    Bevisbyren ligger hos den som er uenig? Feil! Når du legger fram en påstand må du selv greie å gi belegg for den. Her er det en politimann som siteres, og han trekker generelle konklusjoner ut fra sitt subjektive ståsted. Vitenskapelig sett er ikke dette nok, selv om det er greit i en debatt.

    De som er uenig i påstanden skal ikke ha bevisbyrden. Bevisbyrden ligger alltid hos den som hevder et syn.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Tvertimot. Noe som kommer fra en slik kilde trenger jeg ikke argumentere saklig mot.

    Det jeg kan si er at Malmø er en fin by. Jeg har bodd og jobba der et år.
    Javel, du avlyser altså integreringsproblemene i Malmø?
    Det som står i svenske aviser er bare tøys?
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Javel, du avlyser altså integreringsproblemene i Malmø?
    Det som står i svenske aviser er bare tøys?
    Jeg kan ikke diskutere hva som står svenske aviser, jeg leser ikke svenske aviser. Men den type avis som Løkken hentet sitt sitat fra er lite troverdig i mine øyne. Jeg har ikke noe til overs for publikasjoner fra den brune siden av politikken.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Ja det hender det. Malmøproblemet har jeg kjent til siden jeg bodde der 97-98. Så det er ikke noe nytt.
    Så det kan faktisk hende at det som er omtalt i denne avisartikkelen er riktig? :eek:
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Så det kan faktisk hende at det som er omtalt i denne avisartikkelen er riktig? :eek:
    Det fins plasser og hente informasjon fra som er mer nyansert enn det nynazister kommer med. Er du ikke enig i det ?
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Det fins plasser og hente informasjon fra som er mer nyansert enn det nynazister kommer med. Er du ikke enig i det ?
    Jeg er mer opptatt av innholdet. Er intervjuet med denne politimannen korrekt gjengitt, spiller det ingen rolle hvor det er trykket.
    I Sverige er det dessuten også slik at invandringskritiske artikler ikke blir trykket i main stream media, derfor kan man ikke alltid velge fra øverste hylle.
    Se ellers denne.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Tror jeg vil sortere i hva slags kilder jeg lar meg påvirke av. Da går nazi-kilder først i den store arkivskuffen (søpla).
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    Tror jeg vil sortere i hva slags kilder jeg lar meg påvirke av. Da går nazi-kilder først i den store arkivskuffen (søpla).
    Situasjonen i Rosengård er omtalt i aviser over hele verden. Det har vært laget reportasjer for TV-stasjoner i Europa og USA. Det er fritt fram fro deg å la deg informere. Dagbladet har hatt flere artikler og reportasjer om dette.
    Budskapet forsvinner ikke selv om du kaster budbringeren.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Problemene finnes ikke om man nekter å se, høre, lese og følge med. Da kan man leve i lykkelig uvitenhet... i alle fall en stund til ...
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    En budbringer med ekstrem politisk agenda, og ditto analyse skal man være forsiktig med. Bruk de troverdige kildene, slik at alle kan ha tillit...
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Problemene finnes ikke om man nekter å se, høre, lese og følge med. Da kan man leve i lykkelig uvitenhet... i alle fall en stund til ...

    Det skal jeg huske på, neste gang jeg treffer noen. Takk for tipset!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.119
    Antall liker
    9.429
    NRK kan man ikke stole på. De er fulle av venstrevridde journalister. Det samme er VG og Dagbladet. Og alle avisene til A-pressen. Og egentlig hele den norske presse. Men en nynazistisk blekke i Sverige eller en blogg fra Italia er etterrettelig.
    Ærlig talt, jeg trodde dere var skarpere enn dette.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    NRK kan man ikke stole på. De er fulle av venstrevridde journalister. Det samme er VG og Dagbladet. Og alle avisene til A-pressen. Og egentlig hele den norske presse. Men en nynazistisk blekke i Sverige eller en blogg fra Italia er etterrettelig.
    Ærlig talt, jeg trodde dere var skarpere enn dette.

    Selektivt kildevalg kalles det. ;)
     
    W

    wurst

    Gjest
    NRK kan man ikke stole på. De er fulle av venstrevridde journalister. Det samme er VG og Dagbladet. Og alle avisene til A-pressen. Og egentlig hele den norske presse. Men en nynazistisk blekke i Sverige eller en blogg fra Italia er etterrettelig.
    Ærlig talt, jeg trodde dere var skarpere enn dette.
    Det skader ikke å være føre var!
     

    lomt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Innlegg
    1.475
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Om å være mer religiøs enn paven:

    http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/11/23/483880.html

    Sånn går man altså i utakt. Muligens er det reaksjoner på noe som oppfattes som vestlig løssluppen lvisstil? Merkelig er det uansett!

    Honkey
    I linken leser jeg nedover, og ser en person med skrivemaskin....
    Jeg kan ikke forstå hva som er frigjørende med en slik fremtoning. Hvor lett er det å se ut? Hvordan skreller man en appelsin med slike hansker på? Hvor behagelig er det å gå omtullet i svart en varm dag langt der sør?

    Det må da være et resultat av massiv inndoktrinering (hjernevasking)...
    På den annen side, så har mange Norske jenter problemer med "bilringer" som følge av å gå med mave/rygg parti udekket i kalde vinterdager. Noe som gjør dem til fettsugings"offer" på sikt.
    Vi sier de gjør det fordi de vil, vi er så fri at de kan gjøre slikt.
    Men vi har vel egentlig samme problem, press fra religiøse ledere i ene situasjonen og press fra moteskaperne i andre.
    Sluttresultatet er misnøye og begrensing av frihet
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Om å være mer religiøs enn paven:

    http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/11/23/483880.html

    Sånn går man altså i utakt. Muligens er det reaksjoner på noe som oppfattes som vestlig løssluppen lvisstil? Merkelig er det uansett!

    Honkey
    Dette er ikke utakt, dette er den nye takten. Tildekkingen av kvinner er et av islams beste våpen, dette er drømmen som går i oppfyllelse for islamistene, og et mareritt for friheten. Og jo mer dette brer om seg, jo vanskeligere er det for de muslimske kvinnene som ønsker å slippe, å la være, det blir et gruppepress, og de som ikke dekker seg til stemples.
    Bruk at tildekking brer også om seg i muslimske land, så å tolke dette kun som et resultat at vestlig livsstil er feil.
    Det er heller et tegn på sterkere fanatisme og ekstremisme innen islam.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Intet nytt under solen. Og korstoget går sin gang.
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    "Pesten" er så mangt. I dag kjenner jeg at jeg lar meg provosere av alle som ønsker så inderlig å skape splid, misforståelser og frykt.
    Det er ikke godt for meg, så jeg tror jeg får avstå fra å si det jeg egentlig mener.

    Honkey

    PS: Jeg kunne jo ta en mellomløsning; linke til I. Løkkens siste innlegg! ;) :D:D
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    En venn av meg ble intervjuet av VG for noen år siden. Han fortalte meg om hva han hadde sagt. Da jeg leste intervjuet stod det noe helt annet der. Vennen min kjente seg ikke igjen heller...

    Stoler ikke på VG.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    For den som er glad i den tradisjonelle julefeiringen, kan det var interessant å vite at i midt-england er det nå stortsettslutt på a kalle det Christmas. Det heter winter woo, eller winter seasom celebration.
    De muslimske landsmennene finner seg ikke i at det markeres som en kristen høytid.
    Det samme fenomenet finner man så langt nord som Danmark. Nisser, stjerner og jesuskrybber blir gradvis fjernet fra juledekorasjonene i butikker etc.

    Joda, dette blir bra.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Midtvintersblotet er gjort til noe kristent. De tre vise menn var vel arabere ?
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.741
    Antall liker
    503
    Vi vil ha tilbake midtvintersblotet! Det er det som er vår kultur! Vi er lei av den bleike kvite-krist som alltid skal snu andre kinnet til! Vi vil også forsvare vår ære!

    ;)
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    En venn av meg ble intervjuet av VG for noen år siden. Han fortalte meg om hva han hadde sagt. Da jeg leste intervjuet stod det noe helt annet der. Vennen min kjente seg ikke igjen heller...

    Stoler ikke på VG.
    Deler din skepsis, men denne saken er omtalt i alle de store avisene, så da kan det kanskje være noe i det?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    For den som er glad i den tradisjonelle julefeiringen, kan det var interessant å vite at i midt-england er det nå stortsettslutt på a kalle det Christmas. Det heter winter woo, eller winter seasom celebration.
    De muslimske landsmennene finner seg ikke i at det markeres som en kristen høytid.
    Det samme fenomenet finner man så langt nord som Danmark. Nisser, stjerner og jesuskrybber blir gradvis fjernet fra juledekorasjonene i butikker etc.

    Joda, dette blir bra.

    Hverken nisser eller stjerner er vel så veldig kristent, eller gikk jeg glipp av noe i det gode gamle kristendomsfaget i sin tid? Mye av det som hører vår julefeiring til, hører vel til guden "Mamon".
    Poenget mitt er at vi alle har noe å lære av hverandre. Uten påvirkning utenfra, hadde vi fortsatt sitti i ei jævla grå og kald steinrøys. Har overhodet ikke problemer med å se negative trekk og faremomenter ved Islam. Men derfra til å stemple alle muslimer som notorisk onde, med eneste mål å underlegge seg alle, hallo? Årets fredsprisvinner passer f.eks dårlig i det bildet, men han er sikkert unntaket som bekrefter regelen??
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn