Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Så snart muslimene og for så vidt andre hjernevaskede mennesker får mulighet til å tilegne seg kunnskap OG får anledning til å tenke selv, samt bli kvitt den klamme imam-hånda (eller den klamme prestehånda), ja da vil etter min mening verden gå i riktig retning, men ikke før! Spredning av generell kunnskap, appelere til den frie tanke pluss respekt for enkeltmenneskets menneskeverd vil kunne gi et paradigmeskifte i verden. Vi får håpe.

Kabeldragern
    Helt enig.
    Kunnskap om menneskeverd og toleranse, kommer ihvertfall ikke gjennom ekskludering. Lar vi ikke andre ta del i vårt samfunn, kan vi heller ikke forvente at vi kan påvirke det vi mener er negative sider ved "de andre".

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Du skal ha at du er flink til å finne ensidige linker. Påstår ikke at innholdet er feil, men du er med på å tegne et veldig svart bilde. Ville gjort deg bra som propagandamisiter i enkelte parti. Ikke mye til liberaler ihvertfall, snarere erkekonservativ, tør jeg bruke ordet "mørkemann"?
    Pass på så jorda fra skyttergravs-gravinga ikke faller over deg.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Du skal ha at du er flink til å finne ensidige linker. Påstår ikke at innholdet er feil, men du er med på å tegne et veldig svart bilde. Ville gjort deg bra som propagandamisiter i enkelte parti. Ikke mye til liberaler ihvertfall, snarere erkekonservativ, tør jeg bruke ordet  "mørkemann"?
    Siden du åpenbart har en ad-hoc definisjon av begrepet "konservativ" gir det du skriver ingen mening med mindre du avklarer denne definisjonen. Jeg ser ingenting konservativt i å advare mot eller ville bekjempe religiøse samfunnsdoktriner som politisk styrende prinsipper. Snarere tvert imot. Det er de som forsvarer muslimenes rett til å la religionen styre samfunnet som støtter religiøs konservatisme.

Pass på så jorda fra skyttergravs-gravinga ikke faller over deg.
    Skal det forestille en punchline? Den gir ingen mening, igjen forespørres en forklaring.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Jeg håper du er tålmodig Honk. Dette vil ta flere generasjoner, pluss aktiv støtte utenfra. Og mye juling til muslimske mannssjåvinister.

Så du programmet fra India her om dagen. Kvinneunderskuddet i den muslimske befolkninger var på 30%. (0,7 jenter for hver gutt) 50 mill jentebarn var drept av sine egne foreldre rett etter fødselen. I flere landsbyer fantes det ikke en eneste jente. Alt dette fordi jenter ikke var noe verdt.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg håper du er tålmodig Honk. Dette vil ta flere generasjoner, pluss aktiv støtte utenfra. Og mye juling til muslimske mannssjåvinister.

Så du programmet fra India her om dagen. Kvinneunderskuddet i den muslimske befolkninger var på 30%. (0,7 jenter for hver gutt)  50 mill jentebarn var drept av sine egne foreldre rett etter fødselen. I flere landsbyer fantes det ikke en eneste jente. Alt dette fordi jenter ikke var noe verdt.
    Smertelig klar over problemet Oddgeir. Kina sliter med samme driten. Alt for mange menn uten kvinner = frustrasjon = konflikthunger...
    Men jeg tror fortsatt på at vi står foran et skred av positive endringer... jeg tipper ca 20 år.
    :)
    Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Temperaturen i Irak stiger, og de fortsetter med å ødelegge sin egen fremtid, ved å kidnappe og henrette sine egne forskere og lærere. Denne gangen er det ansatte i departementet som får nakkeskudd.

Dagbladet

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ....mens her i landet er de fremmedkulturelle kvinnene på vei opp og fram! Og så vi som trodde de bare var underkuede, burkakledde og tvangsgifte, da gitt!

http://www.nytid.no/?sk=irix&id=3802

Honkey
    Ja, det kan ligne Ny Tid å avbilde en muslimsk jente med hijab, mens det de skriver om er vietnamesiske og kinesiske studenter.
    Det er jo godt kjent at innvandrere fra disse landene er arbeidsomme og lett integrerbare, og de har sågar en yrkesdeltagelse som er høyere enn vår.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Ja, det kan ligne Ny Tid å avbilde en muslimsk jente med hijab, mens det de skriver om er vietnamesiske og kinesiske  studenter.
    Det er jo godt kjent at innvandrere fra disse landene er arbeidsomme og lett integrerbare, og de har sågar en yrkesdeltagelse som er høyere enn vår.
    Om du leste hele artikkelen så oppdaget du vel at sto om et par andre ting også.

Honkey

kake

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2006
    Antall liker
    0
    Og Bin Laden er sikkert ansatt i CIA ::)
    får mer virkelig en god latter av dere.
    ikke direkte ansatt, men TRENET og FINANSIERT av CIA.
    hva i huleste slags info har du til å påstå noe annet?
    bush og bin laden familien har vært involert i hverandre i godt over 20år.
    ensidige idioter som deg lærer historie på tv2 nyhetene og cnn...
    men dette gidder du vel ikke søke på engang? bevisene dokumentasjonen og indisier i tusenvis florrer på nettet. men de er jo naturligvis fabrikert og oppdiktet. ::)
    music is nothing if the audience is deaf

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg holder på med den siste boken til Hege Storhaug, og det er interessant og frustrerende lesning.
    Dette som vi diskuterte angående statsborgerskap fikk jeg i alle fall bekreftet Honkey, etter å ha vært gift med en norsk statsborger i 4 år, får man selvstendig norsk statsborgerskap, man kan skille seg og importere ny ektefelle om ønskelig, og dette gjøres, i stor stil.
    I enkelte miljø sees hver eneste oppvoksende familiemedlem på som et visum til Norge for en slektning i for eksempel Pakistan. Det betyr lite og ingenting hva foreldrene mener, de er så sterke disse storfamiliene, at her er det ingen bønn. Blant 1. generasjonsinnvandrerne hentes nærmere 80 prosent av ektefellene i hjemlandet, dette er også felles i andre Europeiske land, noen gifter seg med landsmenn her og bare noen ytterst få prosent gifter seg med etnisk norske. Når man kommer til 2. generasjon skulle man kanskje tro at ting forandrer seg, den gang ei, faktisk er andelen som her importerer ektefelle enda større. Og sånn fortsetter det.
    Og de har mange geniale løsninger. Flerkoneri er f.eks utbredt. En mann skiller seg etter norsk lov fra sin kone etter 4 år, hun blir, han blir, og importerer seg nye kone. Det geniale er at etter muslimsk lov er de ennå gift, det enda mer geniale er at den første konen sees på som alenemor her, hun får støtte, trygd osv. merkelig nok fortseter hun å få barn, disse registreres gjerne med ukjent far, han slipper å betale bidrag. Fire nye år med nye kone, ny skilsmisse, osv. De bor gjerne i samme boligblokk, dette er vi med på å sponse. Er det ikke flott?

En annen vri som praktiseres i enkelte grupper er kryss-skilsmisse. Et par i Norge skiller seg, et par, gjerne slekt f.eks hans bror skiller seg i hjemlandet. Så importerer de i Norge hver sin av de fraskilte i hjemlandet, ingen har oversikt over hvem som lever med hvem uansett, og etter 4 år her så er det tilbake til sine opprinnelige ektefeller.
    Mesteparten av innvandringen til Norge skjer nå gjennom familiegjenforening, de utnytter systemet til fulle, dette er tragisk både for alle de unge som utsettes for dette kyniske spillet, og det blir tragisk for oss når vi importerer så mange analfabeter som ikke bidrar særlig i samfunnet. Selv ikke de funksjonshemmede slipper unna, og de er det en del av på grunn av at det er så mye innavl, de gifter seg de og, men en frisk slektning fra hjemlandet, det er så kynisk at man kan reint bli dårlig.
    ALLE bør lese denne boken, selv klassekampen anbefaler den, så det er helt trygt. :)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg holder på med den siste boken til Hege Storhaug, og det er interessant og frustrerende lesning.
    Dette som vi diskuterte angående statsborgerskap fikk jeg i alle fall bekreftet Honkey, etter å ha vært gift med en norsk statsborger i 4 år, får man selvstendig norsk statsborgerskap, man kan skille seg og importere ny ektefelle om ønskelig, og dette gjøres, i stor stil.

Jeg betviler selvsagt ikke at det finnes individer som GROVT utnytter det norske systemet, spørsmålet er hva du legger i uttrykket "stor stil".

For øvrig er din påstand om 4 år fortsatt ikke helt korrekt, i beste fall en viss omskriving av de faktiske forhold. UDI har et klart regelverk, som sier dette (i parantes bemerkes at UDI vet dette bedre enn Hege Storhaug, ettersom statsborgerskapet kommer herfra):

Om oppholdskravet og unntak fra dette
    For å bli norsk statsborger må du i utgangspunktet ha oppholdt deg i Norge syv år i løpet av de siste ti årene. Du må ha oppholdt deg her med arbeids- eller oppholdstillatelser av minst ett års varighet. Du må bo fast i landet når du søker om norsk statsborgerskap, og når søknaden behandles.

Har du fått tillatelse før du reiste inn i Norge, eller er du nordisk borger, regnes oppholdstiden fra da du kom til landet. Er datoen ukjent, regnes oppholdstiden fra da du ble registrert hos politiet eller i folkeregisteret, eller fra når du på annen måte kan dokumentere at du kom til landet.

Fikk du tillatelse etter at du reiste inn i Norge, regnes oppholdstiden fra du søkte om tillatelse.

Ulovlig opphold i Norge godskrives ikke som oppholdstid.

Unntak fra oppholdskravet:
    Hvis du kom til Norge før du fylte 18 år, må du ha bodd her til sammen fem år i løpet av de siste syv årene.

Hvis du er gift, registrert partner eller samboer med norsk borger, må tiden du har bodd i Norge og tiden dere har vært gift, registrerte partnere eller samboere totalt være minst syv år. Du må ha bodd i Norge til sammen minst tre år i løpet av de siste ti årene. Det er et vilkår at dere fremdeles er gift, registrerte partnere eller samboere og bor sammen på vedtakstidspunktet.

Hvis du er nordisk borger eller har vært norsk borger tidligere, er det tilstrekkelig at du har bodd i landet de siste to år for å få norsk statsborgerskap.

Hvis du er statsløs og over 18 år, må du ha bodd de siste tre årene i Norge (for barn gjelder bare kravet om bosettingstillatelse).

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg betviler selvsagt ikke at det finnes individer som GROVT utnytter det norske systemet, spørsmålet er hva du legger i uttrykket "stor stil".

For øvrig er din påstand om 4 år fortsatt ikke helt korrekt, i beste fall en viss omskriving av de faktiske forhold. UDI har et klart regelverk, som sier dette (i parantes bemerkes at UDI vet dette bedre enn Hege Storhaug, ettersom statsborgerskapet kommer herfra):

Om oppholdskravet og unntak fra dette
    For å bli norsk statsborger må du i utgangspunktet ha oppholdt deg i Norge syv år i løpet av de siste ti årene. Du må ha oppholdt deg her med arbeids- eller oppholdstillatelser av minst ett års varighet. Du må bo fast i landet når du søker om norsk statsborgerskap, og når søknaden behandles.

Har du fått tillatelse før du reiste inn i Norge, eller er du nordisk borger, regnes oppholdstiden fra da du kom til landet. Er datoen ukjent, regnes oppholdstiden fra da du ble registrert hos politiet eller i folkeregisteret, eller fra når du på annen måte kan dokumentere at du kom til landet.

Fikk du tillatelse etter at du reiste inn i Norge, regnes oppholdstiden fra du søkte om tillatelse.

Ulovlig opphold i Norge godskrives ikke som oppholdstid.

Unntak fra oppholdskravet:
    Hvis du kom til Norge før du fylte 18 år, må du ha bodd her til sammen fem år i løpet av de siste syv årene.

Hvis du er gift, registrert partner eller samboer med norsk borger, må tiden du har bodd i Norge og tiden dere har vært gift, registrerte partnere eller samboere totalt være minst syv år. Du må ha bodd i Norge til sammen minst tre år i løpet av de siste ti årene. Det er et vilkår at dere fremdeles er gift, registrerte partnere eller samboere og bor sammen på vedtakstidspunktet.

Hvis du er nordisk borger eller har vært norsk borger tidligere, er det tilstrekkelig at du har bodd i landet de siste to år for å få norsk statsborgerskap.

Hvis du er statsløs og over 18 år, må du ha bodd de siste tre årene i Norge (for barn gjelder bare kravet om bosettingstillatelse).

Honkey
    Jeg skal sjekke opp i dette, det er jo mulig at reglene nå nylig er endret, hadde hun hatt denne eventuelle faktafeilen regner jeg med at hun ville fått på pukkelen for det for lenge siden. Poenget er i alle fall at dette utnyttes for alt det er verdt. Hun kommer f.eks med et eksempel på en enslig mann som kom her for litt over 30 år siden, han fikk over familien med ca 10 barn, de hentet ektefeller i hjemlandet, noen ble skilt, hentet ny ektefelle, de fraskilte hentet også nye ektefeller, barna deres igjen henter ektefeller, det er systematisk dette, denne ene mannen alene står for at 81 nye personer til landet. I hvor stor stil det skjer vet jeg ikke, men de aller fleste pakistanerne i Norge kommer fra samme sted, så at dette gjelder mange er det ingen tvil om.
    Selv de "vellykkede" pakistanerne som akvokaten og høyredamen (husker aldri navnene) har slitt med dette.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg sendte mail til Hege Storhaug, og fikk dette til svar:

” Reglene er: gift/samboer/partner i tre år her, gir mulighet for opphold- og arbeidstillatelse på selvstendig grunnlag etter søknad. Etter totalt fire år gir samlivet mulighet for å oppnå statsborgerskap etter søknad.

Har ikke hørt at noe skal være endret i denne sammenhengen.
    Beste hilsen fra Hege”

Så da er det altså mulig å søke etter 3 og 4 år, og det kan jo se ut til at det er lett å få positivt svar på søknaden.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg sendte mail til Hege Storhaug, og fikk dette til svar:

” Reglene er: gift/samboer/partner i tre år her, gir mulighet for opphold- og arbeidstillatelse på selvstendig grunnlag etter søknad. Etter totalt fire år gir samlivet mulighet for å oppnå statsborgerskap etter søknad.

Har ikke hørt at noe skal være endret i denne sammenhengen.
    Beste hilsen fra Hege”

Så da er det altså mulig å søke etter 3 og 4 år, og det kan jo se ut til at det er lett å få positivt svar på søknaden.
    Vel; da tar Hege Storhaug feil, men det kan jeg glatt tilgi, tross alt har hun skrevet mye, hun kan ikke vite alt om alt heller. Reglene er sakset direkte fra UDI's nettsider. Meg bekjent deler ikke HRS ut statsborgerskap, ergo må vi nesten forholde oss til de som rent faktsik gjør det.

Honkey

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    I et forslag fra Arbeids- og inkluderingsdepartementet foreslås å innføre en aldersgrense for familiegjenforening gjennom ekteskap, kombinert med et tilknytningskrav. Forslaget som er sendt på høring har frist innen 23.november.

Send en undertegnet e-post til HRS med kodeord JA, som viser at du støtter forslaget om aldersgrense på 21 år for oppholdstillatelse i Norge for ektefeller/samboere utenfor EØS-området, kombinert med at ektefellene/samboerne må ha sterkere samlet tilknytning til Norge enn til et annet land.

post@rights.no

Dette er et forsøk på å gjøre det litt vanskeligere å utnytte unge med innvandrerbakgrunn og tvinge dem inn i et ekteskap de ikke ønsker, så nå har alle som mener at dette er et problem det trengs tiltak imot, muligheten til å gjøre noe for å vise sin støtte til disse ungdommene.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    En ting lurer jeg på. Jeg innser at vi ikke blir kvitt morderen og terroristen Mullah Krekar, men hvorfor i helvete går han på trygd?
    Det må da være en jobb vi kan sette ham til. Rake løv i kommunale parker, eller hva som helst. Han er jo en hån mot de som virkelig er syke. Jeg spørger kun.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Ville du like å ha han i parken, rakende?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Jeg foretrekker å ferdes trygt i parken.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    En ting lurer jeg på. Jeg innser at vi ikke blir kvitt morderen og terroristen Mullah Krekar, men hvorfor i helvete går han på trygd?
    Det må da være en jobb vi kan sette ham til. Rake løv i kommunale parker, eller hva som helst. Han er jo en hån mot de som virkelig er syke. Jeg spørger kun.
    Går han på trygd?? Merkelig. Ingen som kan bruke en halvgammal terrorist til noe i dette landet? Skytebas?

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Denne er bra. Hvordan palestinske selvstyremyndigheter sammen med fransk TV trakk hele Europa og Midtøsten dypere inn i antiisraelismen, ved å forfalske omstendighetene rundt drapet på Mohammed Al Dura. Nå blir det rettssak:

Link 1.
    Link 2.
    Om rettssaken.

Bra jobbet, det skal de ha. Nå er nordmenn og européere veldig suseptible for historier om stakkars uforskyldte palestinere, men dog, dette var glimrende PR-arbeid.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Denne er bra. Hvordan palestinske selvstyremyndigheter sammen med fransk TV trakk hele Europa og Midtøsten dypere inn i antiisraelismen, ved å forfalske omstendighetene rundt drapet på Mohammed Al Dura. Nå blir det rettssak:

Link 1.
    Link 2.
    Om rettssaken.

Bra jobbet, det skal de ha. Nå er nordmenn og européere veldig suseptible for historier om stakkars uforskyldte palestinere, men dog, dette var glimrende PR-arbeid.
    Har ennå ikke rukket å lese alt, men denne historien behøver virkelig å belyses grundig.
    Så håper jeg den får mediadekning og analyser som kan bringe opplysthet og forståelse for det kyniske spillet som foregår, både i stor (verdenspolitisk) og liten (personlig engasjement) målestokk.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Har ennå ikke rukket å lese alt, men denne historien behøver virkelig å belyses grundig.
    Så håper jeg den får mediadekning og analyser som kan bringe opplysthet og forståelse for det kyniske spillet som foregår, både i stor (verdenspolitisk) og liten (personlig engasjement) målestokk.
    At norsk og europeisk presse, inkl NRK, stadig blir lurt trill rundt av araberne er åpenbart.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    At norsk og europeisk presse, inkl NRK,  stadig blir lurt trill rundt av araberne er åpenbart.  
    Alle har sin egen agenda og forsøker stadig med sleipe triks for å fremme sin egen sak.

Men dette omhandlet fransk presse, er franskmenn også blitt arabere nå?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    At norsk og europeisk presse, inkl NRK,  stadig blir lurt trill rundt av araberne er åpenbart.  
    Du får lære de litt om sannheten du som har den!

;D

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det var jo en troverdig blekke du har sakset fra her.
    Er det alt du har å si?
    Tror du politimannen lyver? Gjør det overhodet ikke inntrykk på deg at utvandringen fra Nederland er større enn innvandringen?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.662
    Er det alt du har å si?
    Tror du politimannen lyver? Gjør det overhodet ikke inntrykk på deg at utvandringen fra Nederland er større enn innvandringen?
    Ja.
    Vet ikke.
    Nei.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn