- Ble medlem
- 05.01.2006
- Antall liker
- 0
Deg jeg angrep i mitt anlegg var nettopp det du her sikter til; det å skille mellom handlinger og mennesker, og DET poenget tok ikke du, muligens fordi du ikke ser min ironi, eller fordi jeg er en dårlig formidler.Hva mener du med disse kristne, tenker du her på alle de kristne eller en liten gruppe ekstremister?
Du tar ikke poenget du heller Honkey. Du reagerer mer på kritikken av islam, enn det som foregår innen islam. Du tar ikke inn over deg at vi ikke kan kritisere det verste ved islam uten å krenke religionen og den elskede profeten deres.
Og det å dra frem brune ansikter er bare direkte smakløst. Hva med de muslimske jentene som jeg forsvarer, hvilken farge har deres ansikt? Det som er mest grumsete i disse debattene er beskyldninger om rasisme når noen prøver å kritisere islam, det er et forsøk på å kneble sine motstandere. Jeg tar overhodet ikke inn over meg denne typen argumentasjon, hudfargen er helt uten betydning og det vet du godt. Mener du at man ikke kan kritisere handlinger begått av noen med annen hudfarge, mot andre med samme hudfarge, så er det faktisk dette som er rasisme, for da ser du på denne gruppen mennesker som så ynkelige, eller dumme eller hjelpeløse at de må beskyttes for kritikk.
Vigrid bør kanskje heller ikke kritiseres? Denne gruppen består vel foruten noen få idealister mest av en gruppe tapere og mobbeofre som ser en sjanse til å ta litt igjen i samlet flokk. De fleste her er også bare helt vanlige mennesker, men i flokk kan de bli farlige. De må ikke få for mye makt med sine forkvaklede meninger, men jeg tviler ikke på at som mennesker er de kjekke sympatiske og snille gutter og jenter som stort sett ikke gjør en katt fortred. En drepte en gutt for noen år siden, men vil tro det var et anfall av forvirring og galskap, ikke noe som kan knyttes opp mot nasisme eller rasisme, bare en tilfeldighet.
Jeg har ALDRI forsvart handlingene, jeg forsvarer de enkeltpoersoner (majoriteteten) som må lide for din og andres ukritiske islamofobi. Du fremstiller invandrerkvinner som gruppe som ofre og innvandrermenn som overgripere, tenk litt over hva den gruppe føler om slik generalisering.
Hadde du sagt at: "Slike handlinger kan vi ikke ha i samfunnet, de menneskene som begår dem må straffeforfølges, eventuelt utvises... " etc om konkrete handlinger, hadde jeg sagt ett enkelt ord: ENIG!
Men du sier: "Dette er islams skyld. Vi må passe oss for islam og innvandrere, de plager og dreper, truer og forsurer". Du gjentar og gjentar dette, jeg gjentar og gjentar at slik er ikke verden. Synet på handlingene er ikke kontroversielle overhodet, Kompo, dersom du begynner å argumentere mot handlingen i stedet for den diffuse gruppa "innvandrere med islamsk bakgrunn" så skal jeg joine deg umiddelbart. Sånn du nå argumenterer fremstår du som en fremmendfiendtlig bitch, og det tillater jeg meg å "heve min skrift" mot. Like it or not. Du veit jeg går i tog hånd i hånd med deg i kampen for kvinners og homsers rettigheter any day!
Honkey