Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Muhammed giftet seg med en 9 år gammel jente. Kan han så kan andre, for alt Muhammed gjorde var rett og riktig og kan ikke kritiseres.
    Aisha er tydeligvis et eksempel til etterfølgelse, det er bare å lese rådgivningssiden Ask-Imam.com:

Question 6737 from Germany

I am 45 and married to already 15 years now after the sexual desire of my woman has nearly gone I am looking to marry again. And I would like to marry a woman who is 12 years old, her father and she has also agreed, my first wife told me that it could make problems if it will be a big different in age, and also some of my children are older than my second wife. What is your advise ? And is it allowed for me to have already sexual intercourse with these woman after we are married or to I have to wait till she reach at special age?

Answer 6737, 2002-10-01

According to the Shari’ah, if a girl is a minor (did not attain puberty), she may be given in marriage by her father. When she attains puberty, she has the right to maintain the marriage or discontinue the marriage. There is no age limit to be intimate with one’s wife even if she is a minor.

It is important for you, in your situation, to consider the age difference reservation expressed by your wife.

and Allah Ta'ala Knows Best

Mufti Ebrahim Desai
    Eller:

Question 2279 from United States

I acepted Islam 1 year ago. I have been married to a non-Muslim for 5 years. A Muslim man has asked me to marry him. Is this halal? Can I marry him while awaiting divorce from my non-Muslim husband?

I am still living with my non-muslim husband, because I am not sure what to do. A Sunni Muslim has asked me to consider being his wife and said that I can marry him even though I am still married to my non-muslim husband. My non-Muslim husband refuses to divorce me. Please advise me on what to do and what is halal.

Answer 2279, 2001-02-14

Your marriage with the non-Muslim has terminated upon three menses (or three months if not experiencing menses) after accepting Islam.

It is prohibited for you to stay with him. You should separate from him immediately. You may consider the proposal of the Muslim man and marry him immediately if you wish to.

In the United States (and basically all Western countries), bigamy (polygamy) is forbidden, i.e. nobody can marry again before the former marriage is not properly dissolved. This Muslim legal authority permits a Muslima to marry another man before she is divorced according to the laws of the United States. Obviously, the family, marriage and divorce laws of this infidel country are not recognized and Muslim authorities advice acting according to the Islamic Sharia regardless of the local law.

and Allah Ta'ala Knows Best

Mufti Ebrahim Desai
    Her oppfordres det åpent til å bryte de respektive lands lover, fordi de selvsagt er underordnet Sharia.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Er det riktig det du påstår, at muslimske menn gifter seg med barn ? Hvor finner du det ?
    Forøvrig syns jeg sangen var utrolig smakløs.

Selvsagt synes du det. Du er mest bekymret for å krenke muslamske menn, mens jeg er mer bekymret for de muslimske jentene.

Sangen er smakløs ja, men det er på grunn av dens grusomme sannhet.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Selvsagt synes du det. Du er mest bekymret for å krenke muslamske menn, mens jeg er mer bekymret for de muslimske jentene.

Sangen er smakløs ja, men det er på grunn av dens grusomme sannhet.

Nei jeg er personlig ikke bekymret for å krenke islamske menn. Jeg er ikke bekymret for å krenke noen religion. I mitt liv har jeg nok krenka både kristne og muslimer. Men det er historie. Jeg mener man må respektere hva folk tror på. Men når det gjelder sharialover som tillater pedofili, da har jeg ikke mer til overs for det enn det andre normale mennesker har. Ekstrem uttøvelse av religion, uansett hva den blir kaldt er jeg sterkt i mot. Katolske prester som fikler oppunder kjolen på korgutter og overgrep som har foregått på engelske kristne kostskoler, dette har jeg heller ikke noe til overs for. Men at sangen var dårlig og smakløs, det syns jeg.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Hvis Zappa hadde levd i dag ville han gitt ut en tilsvarende.
    Det skal vi nok ikke se bort fra. Var ikke like smakfult alt han skrev.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Det blir litt hysterisk å tro at et muslimsk sykehus i Nederland er et skritt på veien mot sharialover i dete landet.

I andre land med annen kultur blir karikaturer og annet oppfattet forskjellig fra oss. Det er ingen annen vei å gå enn å respektere andre for deres oppfatninger om de er kristne, muslimer eller andre. Vi trenger ikke gjøre ting som krenker andre, selv om vi lever i en kultur der ingenting er hellig lenger.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    I så fall bør det være like holdbart om feks Vigrid bygger sykehus og skoler kun for hvite.
    Hei Gjest, sikkert bare en forglemmelse, så jeg tenkte jeg skulle minne deg på denne. Svarene dine ha jo ellers vært konsistente og to the point, det var bare svaret på denne som manglet.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Svaret er at i et demokrati bestemmes lovene og pengebevilgningene av folket. Vigrid er så ekstremt at folket i Nederland ville gjøre som oss, og forby rasistiske organisasjoner å få fotfeste. Hvis muslimene var så ekstreme som Vigrid ville ikke vi tillatt deres moskeer her heller.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Svaret er at i et demokrati bestemmes lovene og pengebevilgningene av folket. Vigrid er så ekstremt at folket i Nederland ville gjøre som oss, og forby rasistiske organisasjoner å få fotfeste. Hvis muslimene var så ekstreme som Vigrid ville ikke vi tillatt deres moskeer her heller.
    Nå vet ikke jeg hvor mange dødstrusler tullingene i Vigrid har kommet med, men dine venner muslime ligger i alle fall ikke på latsiden.

http://www.thepeninsulaqatar.com/Di...eptember2006&file=World_News2006092991438.xml

Dette går vel også under demokratibegrepet går jeg ut fra?

At norsk presse finner dette uinteressant goes witout saying.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Din tillit til "folket" er nesten forstummende, det var nettopp "folket" som tillot Hitler å gripe makten i 1933, det var nettopp "folket" som muliggjorde den kommunistiske revolusjon med dertil hørende terrorvelde, det er nettopp "folket" som har gitt islamismen så stor innflytelse i midtøsten og øst-Afrika. "Folket" kan lett forledes til å ville innskrenke rettigheter og ønske totalitære styresett, det er bare et spørsmål om demagogi. Og demagoger mangler ikke akkurat islamismen, selv om de formelt går under betegnelsen "imamer".

Forøvrig er de fleste imamer og moskéer, også de som mottar statsstøtte, minst like ekstreme, om ikke mer ekstreme enn Vigrid, sett fra et normativt vestlig ståsted.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    I andre land med annen kultur blir karikaturer og annet oppfattet forskjellig fra oss. Det er ingen annen vei å gå enn å respektere andre for deres oppfatninger om de er kristne, muslimer eller andre. Vi trenger ikke gjøre ting som krenker andre, selv om vi lever i en kultur der ingenting er hellig lenger.
    Hvis muslimene hadde den toleransen du her snakker om, så hadde de respektert at i vår kultur er ingenting hellig. Men har de slik toleranse? Nei, de svarer på kritikk med vold, opptøyer og hærverk. At du får karikatur-saken til å høres ut som om det er vi som mangler toleranse er helt utrolig, det er de som angriper oss som ikke har toleranse for andre meninger enn sine egne.

Hvorfor skal vi ikke kreve at de respekterer oss og vår rett til ytring? Å proklamere noe som hellig er det samme som å heve det over enhver kritikk, som er det diametralt motsatte av toleranse. Fravær av hellighet er nettopp grunnlaget for et tolerant samfunn, at man ikke skal nekte noen å gjøre kritiske ytringer om noe. Nettopp det at ingenting er hellig er det ved vår kultur vi må forsvare, fordi andre ikke utviser toleranse ovenfor oss.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Mangelen på demokratisk sinnelag er påfallende mangelfull på arabisk side.  Israel fremstår som et demokratisk fyrtårn til sammenligning.  Meget tankevekkende.
    Man skal passe seg for å kalle det 'tankevekkende' når andre bekrefter ens egne meninger.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Nå har ikke jeg uttalt meg om muslimsk toleranse, eller om muslimer som sådan, og jeg er ikke spesielt muslimvennlig. Jeg er glad for å leve i et demokrati der lovene endres og tilpasses skiftende situasjoner. Om muslimene skulle bli en trussel, så regner jeg med at dette vil fanges opp av vår lovgiving.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Vi skal naturligvis ikke tolerere muslimenes intoleranse overfor andres tanker, tro og meninger.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Nei jeg er personlig ikke bekymret for å krenke islamske menn. Jeg er ikke bekymret for å krenke noen religion. I mitt liv har jeg nok krenka både kristne og muslimer. Men det er historie. Jeg mener man må respektere hva folk tror på. Men når det gjelder sharialover som tillater pedofili, da har jeg ikke mer til overs for det enn det andre normale mennesker har. Ekstrem uttøvelse av religion, uansett hva den blir kaldt er jeg sterkt i mot. Katolske prester som fikler oppunder kjolen på korgutter og overgrep som har foregått på engelske kristne kostskoler, dette har jeg heller ikke noe til overs for. Men at sangen var dårlig og smakløs, det syns jeg.
    Hva var det i sangen som var smakløs, sannheten eller det at den kommer frem? Kan du nevne eksempler på smakløsheten her?

Er det regler innen den katolske tro som gir deres prester lov til å fikle oppunder kjolene på korguttene?

Jeg mener at man IKKE skal respektere hva folk tror på når deres tro innebærer å krenke andre, og bestemme over andres liv, gjerne helt og fullt til minste detalj.
    Og man skal heller ikke godta apartheid i religionens navn som det man nå ser i Nederland.

Saken med den franske filosofilæreren er også horribel, men ikke interessant nok for norsk presse nei..

For øvrig kan jeg nevne at 57 % av afghanske jenter giftes bort før de fyller 16 år.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Nå har ikke jeg uttalt meg om muslimsk toleranse, eller om muslimer som sådan, og jeg er ikke spesielt muslimvennlig. Jeg er glad for å leve i et demokrati der lovene endres og tilpasses skiftende situasjoner. Om muslimene skulle bli en trussel, så regner jeg med at dette vil fanges opp av vår lovgiving.
    Våkn opp, muslimene er en trussel. Theo Van Gogh ble drept for å ha produsert en film, Salman Rushdie måtte gå i skjul for å ha skrevet en god bok, oppsettinger av Mozart-operaer kanselleres på grunn av fare for angrep, ingen tør å illustrere Muhammed i en barnebok om religion, Paris gikk opp i flammer for ett år siden, busser ble sprengt i London og tog i Madrid, WTC ble utradert fra verdens overflate, Hollandske MPer må gå i skjul....Europa har imidlertid en tendens til ikke å se trusler før det er for sent, hvilket medførte to verdenskriger i forrige århundre alene.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Hva var det i sangen som var smakløs, sannheten eller det at den kommer frem? Kan du nevne eksempler på smakløsheten her?

Er det regler innen den katolske tro som gir deres prester lov til å fikle oppunder kjolene på korguttene?

Jeg mener at man IKKE skal respektere hva folk tror på når deres tro innebærer å krenke andre, og bestemme over andres liv, gjerne helt og fullt til minste detalj.
    Og man skal heller ikke godta apartheid i religionens navn som det man nå ser i Nederland.

Saken med den franske filosofilæreren er også horribel, men ikke interessant nok for norsk presse nei..

For øvrig kan jeg nevne at 57 % av afghanske jenter giftes bort før de fyller 16 år.
    Den er smakløs hele sangen fordi den er laget utelukket for å provosere. Den er like smakløs som når Eddie Meduza synger "Josefin vill du suga min kuk"

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Vel Rolfozzy, du kan si hva du vil, men den får frem et viktig poeng, som det faktisk så ut som du ikke visste om, så lærte du noe i dag og.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Våkn opp, muslimene er en trussel. Theo Van Gogh ble drept for å ha produsert en film, Salman Rushdie måtte gå i skjul for å ha skrevet en god bok, oppsettinger av Mozart-operaer kanselleres på grunn av fare for angrep, ingen tør å illustrere Muhammed i en barnebok om religion, Paris gikk opp i flammer for ett år siden, busser ble sprengt i London og tog i Madrid, WTC ble utradert fra verdens overflate, Hollandske MPer må gå i skjul....Europa har imidlertid en tendens til ikke å se trusler før det er for sent, hvilket medførte to verdenskriger i forrige århundre alene.
    Jeg er enig i at sånt må bekjempes. Men det er nå ikke alle muslimer som står bak dette. Det er tross alt et mindretall som er de mest ekstreme. Tross alt så har jeg tro på at de fleste muslimer i verden er fredelige mennesker som deg og meg.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg er enig i at sånt må bekjempes. Men det er nå ikke alle muslimer som står bak dette. Det er tross alt et mindretall som er de mest ekstreme. Tross alt så har jeg tro på at de fleste muslimer i verden er fredelige mennesker som deg og meg.
    Jo da, men skjønner du ikke det viktige poenget her? Dette kan heller ikke kritiseres, for Muhammed kan ikke kritiseres. Han var ufeilbarlig, og siden han gjorde dette kan man ikke nekte andre. Det er det samme med tegningene, han skal ikke tegnes, og vi ser hva som skjer om man gjør det. Det er galskap! Rein skjær galskap, og vi aksepterer det, til og med i vårt eget land.(nå snakker jeg om tegneforbudet)

Mange muslimer er selvsagt uenig i dette, og de fleste praktiserer det heldigvis ikke, men pervoer har fritt spillerom. Og det gjør de i sin fulle rett.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.674
    Muhammed giftet seg med en 9 år gammel jente.
    Ja, det er like bekreftet som at Sara fikk barn når hun var 90. Det som er bekreftet er at europeiske konger giftet seg med småpiker, for 200-300 år siden.
    På Muhammeds tid, hva var gjennomsnittelig levealder da? 35 år? Kanskje det var vanlig å gifte seg i den alderen?
    De kulturer som har barnebryllup idag, er det det samme som at småpikene blir pult på bryllupsnatten, eller venter ektemannen til barnet er en kvinne?
    Jeg vet ikke, men det jeg vet er at barn blir senere modne i nordlige strøk enn i sør. Noen blir sågar aldri modne.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Vel Rolfozzy, du kan si hva du vil, men den får frem et viktig poeng, som det faktisk så ut som du ikke visste om, så lærte du noe i dag og.
    Var vel ikke bare for min skyld du viste dette makkverket ?
    I Norge har vi lover som skal ta seg av pedofile. Og vi har lover som skal ta seg av tvangsgifte, selv om lovene ikke fungerer like godt bestandig.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Ja, det er like bekreftet som at Sara fikk barn når hun var 90. Det som er bekreftet er at europeiske konger giftet seg med småpiker, for 200-300 år siden.
    På Muhammeds tid, hva var gjennomsnittelig levealder da? 35 år? Kanskje det var vanlig å gifte seg i den alderen?
    De kulturer som har barnebryllup idag, er det det samme som at småpikene blir pult på bryllupsnatten, eller venter ektemannen til barnet er en kvinne?
    Jeg vet ikke, men det jeg vet er at barn blir senere modne i nordlige strøk enn i sør. Noen blir sågar aldri modne.
    Meg bekjent er historien med Aisha et godtatt faktum, men det er for så vidt ikke det viktige her. Problemet er at det praktiseres i dag. Skrekk og gru PP, det høres faktisk ut som om du forsvarer dette. Er man pedofil, ser man neppe noen grunn til å vente, er man ikke pedofil finner man seg kanskje en som i hvert fall er kommet i tenårene.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.674
    Skrekk og gru PP, det høres faktisk ut som om du forsvarer dette. Er man pedofil, ser man neppe noen grunn til å vente, er man ikke pedofil finner man seg kanskje en som i hvert fall er kommet i tenårene.
    Nei, kjære vene. Tukling med barn tolererer jeg ikke. Men min tanke er om barn er barn lenger nå enn for 1400 år siden? Og om barn er barn lenger i Norge enn i svareste Afrika?
    Og en annen ting, innebærer disse ekteskapene sex? Hvis intensjonen til mannen er å passe på barnet til hun blir voksen og så leve som et ektepar?
    Kanskje vi heller skal se litt i vår egen verden hva vi gjør med småpiker. Kler dem opp som sexbomber fra de er 5 år, kjøper sminke, stringtruser og BH til dem i 7 års alder? Forer dem med p-piller fra før de får mensturasjon? Fordi foreldrene (les mødrene) "ikke kan kontrollere hva de til enhver tid gjør". Alt dette istedefor å betrakte dem som barn, og respektere dem for akkurat det. Når man respekterer barna for det de er må man også vise det ved å kontrollere deres liv, eller skal vi heller si beskytte, til de er i stand til det selv.
    Respekt for andre og anderledeshet er snart et tema som er borte.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Det var de fleste tyskere før krigen også, det er bevegelsen som må stoppes før det er for sent.
    Ser mye felles i den hysteriske muslimskrekken dere står for som sovjetskrekken AKP hadde på 70tallet. De var overbevist om at den sovjetiske innvasjonen kunne komme hvem dag som helst. Lufta gikk da også ut av hele partiet når sovjet ble oppløst.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Nei, kjære vene. Tukling med barn tolererer jeg ikke. Men min tanke er om barn er barn lenger nå enn for 1400 år siden? Og om barn er barn lenger i Norge enn i svareste Afrika?
    Og en annen ting, innebærer disse ekteskapene sex? Hvis intensjonen til mannen er å passe på barnet til hun blir voksen og så leve som et ektepar?
    Kanskje vi heller skal se litt i vår egen verden hva vi gjør med småpiker. Kler dem opp som sexbomber fra de er 5 år, kjøper sminke, stringtruser og BH til dem i 7 års alder? Forer dem med p-piller fra før de får mensturasjon? Fordi foreldrene (les mødrene) "ikke kan kontrollere hva de til enhver tid gjør". Alt dette istedefor å betrakte dem som barn, og respektere dem for akkurat det. Når man respekterer barna for det de er må man også vise det ved å kontrollere deres liv, eller skal vi heller si beskytte, til de er i stand til det selv.
    Respekt for andre og anderledeshet er snart et tema som er borte.

Tror faktisk det går motsatt vei, at man modnes før enn tidligere, men uansett er det ikke nødvendigvis noen sammenheng mellom mental og fysisk modning.

Så vidt jeg har lest og hørt så innebærer det i alle fall ofte sex ja, de er jo så hysterisk på dette med jomfruer at de risikerer jo ikke å vente for lenge, da kan man jo risikere at en annen kommer på banen.. men selvsagt kan det være forskjeller også her. Problemet er som jeg nevnte at for pedofile så er dette en gavepakke, vi ser jo hvor utbredt det er i vårt samfunn, liten grunn til å tro at det er mindre andre steder.

Ellers er jeg enig angående det siste du skriver. Man ser snart ikke forskjell på en på 10, 20 eller 40, er man barn skal man kle seg som en voksen så tidlig som mulig og er man voksen skal man barbere seg fra topp til tå så man snart sliter med å se forskjell på voksne og barn, det er sykt spør du meg. Tror kanskje du smurte litt godt på, men jeg er enig i at det er sex-press på unge jenter fra samfunnet som jeg overhodet ikke liker. Det kommer inn alle veier, media, bladene de leser, mote, osv. Du må tro jeg ser mørkt på det som har tre stykker som skal gjennom dette.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.674
    Du må tro jeg ser mørkt på det som har tre stykker som skal gjennom dette.
    ;D ;D Off-topic. Trøst deg med at det i de aller, aller fleste tilfeller går bra. Men dere (kvinner) er et sant helvete å ha med å gjøre i alderen 14-18 år ;D Jeg ble 20 år eldre i løpet av de 4 årene, men jentungen (nå 23 år) greide seg bra hun.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    ;D ;D Off-topic. Trøst deg med at det i de aller, aller fleste tilfeller går bra. Men dere (kvinner) er et sant helvete å ha med å gjøre i alderen 14-18 år ;D Jeg ble 20 år eldre i løpet av de 4 årene, men jentungen (nå 23 år) greide seg bra hun.
    ;D ;D

Trodde vi var et sant helvete fra vi var født og "all the way" jeg, kjekt å høre at det er noe forbigående...

Har noen gode år å se frem til forstår jeg.. Jaja, får trøste meg med at husets herre kanskje vil komme til å slite enda mer, han har tross alt 4... ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Det gjør overhodet ikke saken noe bedre at dette skjer i slike miljøer og. Når man skal tvinge mennesker inn i unaturlige levemåter så skjer slikt, men det kan overhodet ikke forsvares og skal i alle fall ikke skjules.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    De som tror på Muhammed er:
    - Pedofile
    - Voldelige
    - Intolerante
    - Truende
    - Ikke tilpasningdyktige
    - Kvinnefiendlige
    - Trygdemisbrukere
    - Taxisjåfører

Dersom den generelle befolkning i verden så på meg for å ha slike, eller lignende egenskaper basert på det faktum at Vigrid er fryktelige i sine holdninger, ville jeg virkelig blitt bekymret. Det som bekymrer meg nå er at jeg som ikke-muslim skal måtte oppleve at mange av mine motdebattanter begår denne grusomme feilkoblingen uten å poengtere at dette faktisk kun angjelder et lite mindretall. Man sier f.eks. at Vigrid kan bygge sykehus fordi noen som tror på Allah har gjort det; det er et grusomt spark under beltestedet, og vitner om et menneskesyn jeg finner avskyelig.
    Jeg gidder kort sagt ikke diskutere på slike premisser. Det er en gruppe her som ser ut til å være ute etter å hekte ei bjelle på alle med tendenser til gebrokkent språk eller brun farge, i den kullsvarte overbevisning at det er et generelt problem der disse er de onde og "vi" de gode.
    Denne form for debatt sliter jeg virkelig med å akseptere. Gruppetenking er for sauer.

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Det gjorde de ikke heller. Aftenposten hadde et oppslag lørdag 30.09 i morgenutgaven (s. 13).
    Det var da enda godt. Fikk ikke med meg den.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Ja så var det disse kristne da...

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/01/478355.html

Religion er i stand til å gjøre det utroligste med svake sjeler. Det ser neste ut som en dårlig spøk.

Honkey

Hva mener du med ”disse kristne”, tenker du her på alle de kristne eller en liten gruppe ekstremister?
    Du tar ikke poenget du heller Honkey. Du reagerer mer på kritikken av islam, enn det som foregår innen islam. Du tar ikke inn over deg at vi ikke kan kritisere det verste ved islam uten å krenke religionen og den elskede profeten deres.
    Og det å dra frem brune ansikter er bare direkte smakløst. Hva med de muslimske jentene som jeg forsvarer, hvilken farge har deres ansikt? Det som er mest grumsete i disse debattene er beskyldninger om rasisme når noen prøver å kritisere islam, det er et forsøk på å kneble sine motstandere. Jeg tar overhodet ikke inn over meg denne typen argumentasjon, hudfargen er helt uten betydning og det vet du godt. Mener du at man ikke kan kritisere handlinger begått av noen med annen hudfarge, mot andre med samme hudfarge, så er det faktisk dette som er rasisme, for da ser du på denne gruppen mennesker som så ynkelige, eller dumme eller hjelpeløse at de må beskyttes for kritikk.
    Vigrid bør kanskje heller ikke kritiseres? Denne gruppen består vel foruten noen få idealister mest av en gruppe tapere og mobbeofre som ser en sjanse til å ta litt igjen i samlet flokk. De fleste her er også bare helt vanlige mennesker, men i flokk kan de bli farlige. De må ikke få for mye makt med sine forkvaklede meninger, men jeg tviler ikke på at som mennesker er de kjekke sympatiske og snille gutter og jenter som stort sett ikke gjør en katt fortred. En drepte en gutt for noen år siden, men vil tro det var et anfall av forvirring og galskap, ikke noe som kan knyttes opp mot nasisme eller rasisme, bare en tilfeldighet.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn