Ja så var det disse muslimene da...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    de dømte sikkert etter utseendet til foreldrene. kanskje de ikke likte moralistiske, selvrettferdige og prektige nordmenn fra grisgrendte strøk?
    fordommer, kalles det.
    sånt ulumskhet kan slå begge veier, det, baby.
    Nei det er klart, når man går rundt med en diger plakat om at man er moralistisk, selvrettferdig og prektig nordmann fra grisgrendt strøk, så kan man ikke vente annet.

    Jeg har ellers aldri sagt noe om at jeg følte meg forulempet. Jeg ble verken såret, sint, sur, provosert eller noe annet, bare litt forundret, for jeg forstod rett og slett ikke hva de lette etter. De brukte et apparat jeg aldri før har sett ( og jeg har faktisk reist en del) med en slags klut frempå som de førte over sekken. Og som også nevnt, det var en veldig liten og tynn sekk, med lite innhold, så det de lette etter må ha vært lite.

    Selvsagt er jeg klar over at terrorister ikke skyr noen midler og glatt bruker barn om nødvendig. Og jeg så på tv i går at man kunne bruke flytende sprengstoff, så det kan jo være noe slikt de lette etter, men om dette faktisk er mulig, så kan jeg ikke fatte at man uten problem kan ta med seg drikke om bord i flyene. Og med tanke på det å bringe om bord en flaske sprit, i glassflaske, som både kan brenne og knuses og brukes som våpen er det enda merkeligere, men her er nok økonomien det viktigste.



    Kan du utdype hva som gjør meg til moralist Joaqiun? Har du ingen moral eller verdier, finnes det ikke forskjell på rett og galt? Kan man ikke være imot noe, både for sin egen del og andres uten å være moralist?
    Og, hva med dine egne fordommer? Hva er det med nordmenn fra grisgrendte strøk, hva er det som gjør at du trekker dette frem i denne debatten? Om det kan berolige deg på noen måte så har jeg bodd i en stor by i nærmere 25 år, jeg valgte faktisk selv å flytte ut i de grisgrendte strøk, og verst av alt jeg trives her. Her har man alt man trenger og mer til, man her tilgang på fjell, skog og sjø innen 1 km. avstand, man bor mye bedre enn i byen, mye mer hus for pengene, og mye mer penger til overs. Vi har ikke kaffebar, bare kafe’, men nå drikker jeg ikke kaffe så det plager ikke meg. Vi har innlagt både vann og strøm, så det er faktisk ganske så sivilisert. Og om behovet skulle dukke opp tar det ikke mange timene å reise til Oslo, så da får jeg jo tilgang på både opera og hva nå denne byen ellers har å by på ( men nå liker jeg ikke opera heller) så jeg lider ingen nød.


    Jeg vil ellers anbefale deg , som et eksperiment, å stå opp av sengen med den andre foten først i morgen. Kan ikke garantere noe, men det er i alle fall verdt et forsøk…



    Når det gjelder de 72 jomfruene. Vel svigermødre er en ting. Men står det noe om hvor gamle disse damene er og hvordan de ser ut? Det er kanskje en grunn til at de faktisk er jomfuer...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Ja da flyttet det inn en ny nabo her, og hun er åpenbart muslim. Hun virket hyggelig, så jeg hjalp henne med å bære opp kofferter og slikt opp i etasjen over meg.


    Mvh.
     

    Vedlegg

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Det er sånn de driver, bjornh. De later som de er hyggelige, for å avlede oppmerksomheten. Men de ER IKKE hyggelige! De er slemme, onde og plagsomme. Siden hun er kvinne er hun dessuten omskåret, og undertrykt i TILLEGG til å være ondsinnet og farlig.

    Honkey
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Så å invitere henne med ut på middag er "out of the question"?


    Mvh.
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Så å invitere henne med ut på middag er "out of the question"?


    Mvh.
    Ja fytti! Og så blir'e garantert ikke no' på deg heller! Typpisk Musschlimer; får deg til å tro at de er pene og greier. De er da ikke pene! De har bart. Og skjegg. Og praktiserer så langt fra intimbarbering, nieda, den eneste gangen de har no skarpt nedi der er når'em blir skamfert med et sløvt barrberbla'. Styr unna, de bruker sprengstoffbelte i stedet for BH.

    Honkey
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Ja og så hadde hun sånne fine brune øyne da...


    Mvh.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Så å invitere henne med ut på middag er "out of the question"?


    Mvh.
    Du må bare be henne ut, men pass deg for brødre, fedre (ja, hun har vel sikkert bare en) onkler og fettere.
    Og du må regne med å måtte konvertere...
    Men hun er helt sikkert kjekk og grei, det tviler jeg ikke på, får bare håpe hun er blant dem som får bestemme litt selv. Skal hun bo der alene? Ville gjerne sjekket ut det først.. ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Husk på: nå er hun i Tromsø. Tar brødrene hennes flyet hit fra Oslo, står jeg og brødrene og søskenbarna MINE klare med slagtre, brekkjern, hagler og lappekniver.

    You are in my country now. Don't fuck with my family. Or my reindeers.


    Mvh.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Husk på: nå er hun i Tromsø. Tar brødrene hennes flyet hit fra Oslo, står jeg og brødrene og søskenbarna MINE klare med slagtre, brekkjern, hagler og lappekniver.

    You are in my country now. Don't fuck with my family. Or my reindeers.


    Mvh.
    Ok, det hjelper nok litt på. Men på den annen side, det er mulig at hun har større familie enn du har... I alle fall flere fettere. ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Ok, det hjelper nok litt på. Men på den annen side, det er mulig at hun har større familie enn du har... I alle fall flere fettere.  ;)
    Jeg er ikke så sikker på det.... -totalt har jeg 16 onkler og tanter (nå trekker jeg fra ektefeller) og ca. 40 søskenbarn (også kjent som "fettere" og "kusiner") i tillegg til mine egne brødre. Utover det også en del 3-menninger osv.

    Nei, det tror jeg faktisk ikke.


    Mvh.
     

    Vedlegg

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Jeg er ikke så sikker på det.... -totalt har jeg 16 onkler og tanter (nå trekker jeg fra ektefeller) og ca. 40 søskenbarn (også kjent som "fettere" og "kusiner") i tillegg til mine egne brødre. Utover det også en del 3-menninger osv.

    Nei, det tror jeg faktisk ikke.


    Mvh.
    Vel da er det jo bare å trø til, hva nøler du etter...? :D
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Jeg er ikke så sikker på det.... -totalt har jeg 16 onkler og tanter (nå trekker jeg fra ektefeller) og ca. 40 søskenbarn (også kjent som "fettere" og "kusiner") i tillegg til mine egne brødre. Utover det også en del 3-menninger osv.
    Det reker noen unger i Siljan og Skien som ligner litt på deg også.....Artig jobb du hadde på Kikuthytta? ;D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.549
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje datteren din hadde matpakke med brunost?
    brunost ser ut som C4 i en røntgen maskin ;D

    Prøv å ta med en marsipangris gjennom sikkerhetskontrollen ! ;D
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.549
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Don't fuck with my family. Or my reindeers.

    Mvh.
    Neida jeg har ikke "fucka" med reindyra dine. Og slett ikke alle sammen, bare "lånt" et par, sånn til middagsbruk ! Tjuvslakta rein smake nå best da ! ;D Til nød kan man ta imot en rein eller to hvis man er sikker så at giveren får erstaning for at ulv, bjørn, jerv eller ørna har "tatt" dyret! ::) ;D
     

    Vedlegg

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.549
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er ikke så sikker på det.... -totalt har jeg 16 onkler og tanter (nå trekker jeg fra ektefeller) og ca. 40 søskenbarn (også kjent som "fettere" og "kusiner") i tillegg til mine egne brødre. Utover det også en del 3-menninger osv.

    Nei, det tror jeg faktisk ikke.


    Mvh.

    Er det rart at et gjennomsnittlig bryllup i Tana, Porsanger, Karasjok eller Kautokeino består av minimum 450 gjester ? ???
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Det reker noen unger i Siljan og Skien som ligner litt på deg også.....Artig jobb du hadde på Kikuthytta?   ;D
    Ja du kan tro! Kikut var som å være hjemme. Ikke så værst jobben jeg hadde på Kobberhaugen heller.

    Mvh.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Neida jeg har ikke "fucka" med reindyra dine. Og slett ikke alle sammen, bare "lånt" et par, sånn til middagsbruk ! Tjuvslakta rein smake nå best da !  ;D  Til nød kan man ta imot en rein eller to hvis man er sikker så at giveren får erstaning for at ulv, bjørn, jerv eller ørna har "tatt" dyret!  ::) ;D
    Ja kanskje jeg treffer deg neste gang på fjellet ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Er det rart at et gjennomsnittlig bryllup i Tana, Porsanger, Karasjok eller Kautokeino består av minimum 450 gjester ?  ???
    Rundt om har man godt om bygdehus da, så det skal egentlig ikke være et problem med å få lokaler som rommer såpass. En same-bataljon eller to er kjekt å ha.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg vet ikke hvordan det er med deg, bjorhn, men selv foretrekker jeg en muslimsk jente med dunbart og 140 morderiske fettere fremfor en trangsynt drittkjerring fra bygdenorge - any time.
     

    Vedlegg

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Broren min er gift med en fra midtøsten, som han møtte i området for en del år tilbake.

    Bart kan fjernes. Og 140 morderiske fettere....tja de er vel ikke så ille når man har snakket med svigerfar himself, vanligvis.
     

    Vedlegg

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    jeg vet ikke hvordan det er med deg, bjorhn, men selv foretrekker jeg en muslimsk jente med dunbart og 140 morderiske fettere fremfor en trangsynt drittkjerring fra bygdenorge - any time.

    ;D ;D

    ...tidlig oppe, men feil fot i dag og...
    Jaja... Selv fordrar jeg ikke sure og grinete mannfolk. Du og jeg kunne blitt et radarpar... :D
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.549
    Antall liker
    7.873
    Torget vurderinger
    0
    jeg vet ikke hvordan det er med deg, bjorhn, men selv foretrekker jeg en muslimsk jente med dunbart og 140 morderiske fettere fremfor en trangsynt drittkjerring fra bygdenorge - any time.

    Er redd hun antakelig ikke ville ha hatt deg, helt uavhengig av hva du ville ! Og ville hun hadde hun nok ikke fått lov av pappa ! Muslimske jenter gifter seg ikke med kristne menn !
     

    Vedlegg

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Ta dere tid til disse to:

    http://www.nytid.no/index.php?sk=&id=956

    og

    http://www.nytid.no/index.php?sk=&id=987

    Sånne folk som Nina Dessau trenger vi flere av!!

    Honkey
    Vel nå har jeg omsider fått lest gjennom disse linkene dine Honkey, selv om jeg ikke har lest igjennom alle underlinkene i tekstene. Men jeg finner det jo faktisk ganske betenkelig det disse imamene sier. Om skillsmisse og forhold i Norge, det er jo løgn det de sier, alle nordmenn skiller seg ikke, eller lever usømmelig, selv etter muslimsk tankegang. Og muslimene selv, de er da langt fra fremmed for skilsmisse, tvert i mot er det, i alle fall for menn, lett å skille seg, og de kan at på til ta seg flere koner, på en gang, hvor mye mer moralsk er nå det, selv de mest umoralske nordmenn driver det sjelden så langt.
    Og hva skjer om man som nordmann sier at han bare vil gifte seg med en kristen, er det like akseptabelt som når en muslim bare kan gifte seg med en muslim?
    Denne Jeanette som det her er snakk om, jeg antar at det er denne damen, som som ung opplevde å bli giftet bort med tvang, voldtatt ( ja nå heter det vel ikke det i disse ekteskapene) fikk et barn og klarte å rømme tilbake til Norge. Hun stod frem på TV i Norge i sommer, lykkelig gift med sin norske kjæreste, men må leve i skjul for sin familie som er ute etter henne.

    http://www.rights.no/hrs_skrib_gen/arkiv/hrs_65.60_051221_119.htm

    Jeg forstår hovedbudskapet Honkey, media skaper “skrekkbilder” i begge retninger, “de” (muslimene i Norge) oppfatter oss som veldig umoralske på grunn av den enorme sex-fokuseringen vi ser i media, som gir et feil bilde av nordmenn, ene og alene fordi avisene vet hva som selger. På den annen side skapes et feilaktig bilde av muslimene, fordi media fokuserer på det gale de gjør, og vi får inntrykk av at “alle” er sånn. Dette er jeg heller ikke helt enig i, media har i mange år heller prøvd å skjule fakta om gjerningsmannens opprinnelse etter mitt syn, har kanskje sett en endring nå nylig, men ikke da dette ble skrevet.(2003)
    Det hun ønsker er dialog og ikke konfrontasjon sånn som jeg oppfatter henne, jo da vel og bra det, men det har vært prøvd, lenge. Nå er det vel rundt 40 år siden de første pakistanerne begynte å komme, de har hatt veldig lang tid på seg til å tilpasse seg det norske samfunnet, men sannheten er dessverre at mange i veldig stor grad ikke er integrert, det kan også se ut som de ikke ønsker å integreres, da de stadig henter nye ektefeller fra sitt hjemland.
    Som Jeanette sier:

    ”Da min mor kom til Norge for ca 30 år siden, gikk hun vestlig kledd og jobbet. I dag er hun hjemmeværende og ikler seg tradisjonelle klær og slør. Jeg frykter at i årene som kommer vil de kvinnefiendtlige kreftene få enda sterkere grep om majoriteten av muslimske jenter og kvinner i Norge. Derfor trenger vi å få faktiske forhold på bordet, ikke propaganda. ”


    Hvor mange jenter skal vi ofre mens vi venter på omvendelsen Honkey? Skal vi ha et a-lag og et b-lag av kvinner i landet, hvor vi godtar at de på b-laget ikke lever etter de samme lovene som oss på a-laget? Og mens vi venter kommer det stadig nye innvandrere til landet, med de samme gamle meningene. Nei jeg synes tvert i mot at vi må fokusere enda mer på dette, og stille mer krav. Vi har ingenting å tape på det, i mine øyne, det er vel det som heter å ta det onde ved roten.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.583
    Antall liker
    7.133
    Hvor mange jenter skal vi ofre mens vi venter på omvendelsen Honkey? Skal vi ha et a-lag og et b-lag av kvinner i landet, hvor vi godtar at de på b-laget ikke lever etter de samme lovene som oss på a-laget? Og mens vi venter kommer det stadig nye innvandrere til landet, med de samme gamle meningene. Nei jeg synes tvert i mot at vi må fokusere enda mer på dette, og stille mer krav. Vi har ingenting å tape på det, i mine øyne, det er vel det som heter å ta det onde ved roten.
    Her er vi faktisk på (samme) nett, Komponenten!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Samtidig sliter vi med våre "egne religiøse" kristenfundamentalister. Jaja.

    Konemishandling, konedrap, ja...det er ikke noe vi nordmenn er dårlige på, for å si det sånn.


    Mvh.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Hehe. Samtidig sliter vi med våre "egne religiøse" kristenfundamentalister. Jaja.

    Konemishandling, konedrap, ja...det er ikke noe vi nordmenn er dårlige på, for å si det sånn.


    Mvh.

    ??
    kjenner du til eksempler på konedrap og konemishandling i kristne miljøer? Systematisk og med grunnlag i religionen? Den undertrykkingen man kan finne av kvinner i enkelte kristne miljøer er bare en bagatell i forhold til hva man snakker om her; æresdrap, tvangsekteskap, omskjæring og å bli holdt som en fange i sitt eget hjem.. Om du tenker på heksebrenning,så ble det slutt på det for noen år siden, om du tenker på norske mishandlede kvinner så finnes selvsagt de, men at de har noen tilknytting til kristne miljø, vel det var i alle fall nytt for meg.
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Komponenten, du veit at vi er DØNN enige i betraktningene rundt dette med kvinnefrigjøring. Kronikkforfatteren tar dog opp mange flere sider ved pressens dekning av hva den generelle "utlending" bedriver i dette land, og hvordan vi ser på det. Og ikke minst hvordan vi blir påvirket til å se på det.
    Det du sier om at pressen har holdt det skjult at evt kriminelle handlinger er begått av en "utlending" er for det første diametralt motsatt av hvordan jeg oppfatter det, samt at det er faktisk feil, noe også Nina Dessau viser til i sine kronikker.
    Det at det faktisk finnes kristne miljøer der kvinner er meget undertrykt i Norge er, som du sier, en ren bagatell i forhold til den generelle stilling kvinner har i muslimske miljøer. Det er i denne sakens sammenheng allikevel et par interessante poenger:
    1. De muslimske kvinnene selv sier de har et liv der de IKKE er utsatt for en del press den vestlige kvinne er, og som sådan er ikke dette svart / hvitt.
    2. De sier de ikke ønsker å få seg pådyttet en typisk "norsk" kvinnerolle; de vil utvikle dette sin egen vei og med eget tempo. Dette poenget finnner jeg faktisk meget prisverdig, det tjener ikke deres sak at vi pådytter dem KUN vår virkelighet. Det kan ligge ting i deres kultur og historie som gjør at de rent faktisk ØNSKER en noe annen rolle enn den typisk vestlige kvinne. Det viktigste i saken er likeVERD, ikke nødvendigvis unriformering, for å bruke det uttrykket.

    Honkey
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Komponenten, du veit at vi er DØNN enige i betraktningene rundt dette med kvinnefrigjøring. Kronikkforfatteren tar dog opp mange flere sider ved pressens dekning av hva den generelle "utlending" bedriver i dette land, og hvordan vi ser på det. Og ikke minst hvordan vi blir påvirket til å se på det.
    Det du sier om at pressen har holdt det skjult at evt kriminelle handlinger er begått av en "utlending" er for det første diametralt motsatt av hvordan jeg oppfatter det, samt at det er faktisk feil, noe også Nina Dessau viser til i sine kronikker.
    Det at det faktisk finnes kristne miljøer der kvinner er meget undertrykt i Norge er, som du sier, en ren bagatell i forhold til den generelle stilling kvinner har i muslimske miljøer. Det er i denne sakens sammenheng allikevel et par interessante poenger:
    1. De muslimske kvinnene selv sier de har et liv der de IKKE er utsatt for en del press den vestlige kvinne er, og som sådan er ikke dette svart / hvitt.
    2. De sier de ikke ønsker å få seg pådyttet en typisk "norsk" kvinnerolle; de vil utvikle dette sin egen vei og med eget tempo. Dette poenget finnner jeg faktisk meget prisverdig, det tjener ikke deres sak at vi pådytter dem KUN vår virkelighet. Det kan ligge ting i deres kultur og historie som gjør at de rent faktisk ØNSKER en noe annen rolle enn den typisk vestlige kvinne. Det viktigste i saken er likeVERD, ikke nødvendigvis unriformering, for å bruke det uttrykket.

    Honkey
    1. Dette er ikke nødvendigvis rett, du kan jo lese denne:

    http://www.rights.no/int_gen/ungdom/article_20.50_010301_103.htm

    eller dette:

    "Necla Kelek er en av de få som selv slapp unna bortgifting i opprinnelseslandet. Hvorfor? Hun innfridde ikke det tyrkiske skjønnhetsidealet. Hennes nese var ”for stor”. Kelek er en av de fremst pådriverne for lovendringer i Tyskland som kan løfte muslimske jenter og kvinner inn i demokratiet og menneskerettigheter."

    fra øverst på hrs i dag: http://www.rights.no/


    De er definitivt utsatt for press, men kanskje med motsatt fortegn enn norske kvinner. Mens norske kvinner kan oppleve sex-press, opplever muslimske det motsatte, de har overhodet ingen frihet der, og regnes som verdiløse om de ikke er jomfruer.

    2 Hvem er "DE"? Har disse kvinnene bare en mening, er det ikke like ille å høre på de som hevder dette, som på de som hrs representerer? Selvsagt kan man finne mektige kvinner, ofte litt eldre, i disse miljøene som hevder dette, det er jo dette de er opplært til, men om ikke ALLE får et individuelt reelt valg her, så blir det feil.
    Og det gjør de ikke i dag, for vi våger ikke å gå inn i disse miljøene og kreve dette.
    Det er ellers helt vanlig at de som lever kuet og mishandlet ikke selv ser dette eller er i stand til å bryte ut av dette. Mange mishandlede kvinner i Norge ender gang på gang opp med en ny "drittsekk", tror du de egentlig ønsker dette?


    Og hvorfor skal pressen holde skjult en persons bakgrunn i en kriminalssak, om ikke for å fordekke sannheten? Han i Sverige som drepte sine koner, trengte de forresten å si at han ver pastor? Trenger de å nevne at en lege har drept sin kone? Når det blir et helt tydelig mønster er det i alle fall viktig å få det frem.
     

    Honkey_Chateau

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Innlegg
    1.991
    Antall liker
    0
    Hva angår kvinnesynet er vi nok enige, jeg har ingen intensjoner om å argumentere mot det du her hevder.

    Om pressen:
    Problemet oppstår dersom dekningen blir så ensidig at befolkningen ender med å TRO at den generelle innvandrer f.eks. er betydelig mer kriminell enn den generelle etniske nordmann. Dette synet er allerede innarbeidet, til tross for at det er faktisk feil. Krimstatistikkene viser en marginal forskjell.
    Dersom alt som hadde stått om pastorer var at de drepte damer ville det etter hvert festet seg en idé om at dette var et slags personlighetstrekk hos pastorer. Eksempelvis har det vært så mye negativt (og nødvendig!) fokus på mishandling av smågutter i den Katolske kirke at man langsomt begynner å se på de katolske prester med en viss skepsis.... Jeg håper og tror at majoriteten av dem er gode menn(esker), uten sære tilbøyeligheter.


    Årsakene til at noen finner seg drittsekker i tur og orden har jeg et visst innsyn i; psykologi er spennende. Hørt om Stockholmsyndromet, forresten? Der viste man hvor ekstremt det kan bli i løpet av få dager. Det er en lignende mekanisme som ligger bak enkelte kvinners gjentatte bommerter.

    Honkey
     

    karl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    1.192
    Antall liker
    0
    Jeg har ikke hørt om stockholmsyndromet.
     

    Komponenten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    6
    Hva angår kvinnesynet er vi nok enige, jeg har ingen intensjoner om å argumentere mot det du her hevder.

    Om pressen:
    Problemet oppstår dersom dekningen blir så ensidig at befolkningen ender med å TRO at den generelle innvandrer f.eks. er betydelig mer kriminell enn den generelle etniske nordmann. Dette synet er allerede innarbeidet, til tross for at det er faktisk feil. Krimstatistikkene viser en marginal forskjell.
    Dersom alt som hadde stått om pastorer var at de drepte damer ville det etter hvert festet seg en idé om at dette var et slags personlighetstrekk hos pastorer. Eksempelvis har det vært så mye negativt (og nødvendig!) fokus på mishandling av smågutter i den Katolske kirke at man langsomt begynner å se på de katolske prester med en viss skepsis.... Jeg håper og tror at majoriteten av dem er gode menn(esker), uten sære tilbøyeligheter.


    Årsakene til at noen finner seg drittsekker i tur og orden har jeg et visst innsyn i; psykologi er spennende. Hørt om Stockholmsyndromet, forresten? Der viste man hvor ekstremt det kan bli i løpet av få dager. Det er en lignende mekanisme som ligger bak enkelte kvinners gjentatte bommerter.

    Honkey
    Angående det siste: Ja det er nettopp det som er problemet, kan man tro på muslimske kvinner som hevder de vil ha det sånn, med dette i bakhodet? Og den gale, gale mannen i Sverige som pinte og plaget sin stesønn til døde, og hadde mishandlet og plaget kvinner før, han får nå frierbrev fra diverse kvinner, det er aldeles ufattelig.

    Det er vel ikke rett å hevde at det ikke er forskjeller heller:
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article190018.ece

    http://oslopuls.no/nyheter/article1310595.ece

    Man skal selvsagt ikke gjøre problemet større enn det er, det er jeg enig i, men man er heller ikke tjent med å bagatellisere det. Da er det mye viktigere å finne årsaken til problemet og prøve å rette opp skjevheten. Og er årsaken religion eller kultur så må vi også da våge å ta fatt i problemet, og ikke la oss kneble hver gang noen roper litt høyt: rasist.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.966
    Antall liker
    8.276
    Torget vurderinger
    1
    ??
    kjenner du til eksempler på konedrap og konemishandling i kristne miljøer? Systematisk og med grunnlag i religionen? Den undertrykkingen man kan finne av kvinner i enkelte kristne miljøer er bare en bagatell i forhold til hva man snakker om her; æresdrap, tvangsekteskap, omskjæring og å bli holdt som en fange i sitt eget hjem.. Om du tenker på heksebrenning,så ble det slutt på det for noen år siden, om du tenker på norske mishandlede kvinner så finnes selvsagt de, men at de har noen tilknytting til kristne miljø, vel det var i alle fall nytt for meg.
    Det er ingenting som tilsier at det ikke foregår konemishandling i kristne miljøer. Kvinneundertrykking er nok ikke uvanlig i flere av dem, men det avhenger kanskje litt av hva man definerer som diskriminerende praksis.

    Tvangsekteskap...ja...det kan jo flere slags ekteskap. Noen kulturer/religioner har praksis der foreldre og familie velger ektefeller (hinduismen eksempelvis). Det er en type klassifisering av tvangsekteskap. Litt mer på sidelinjen og ikke helt i henhold til den vanlige oppfatningen av Tvangsekteskap er når man blir tvunget til å bli værende i ekteskap, altså nektes adgang til skilsmisse. Da er det også snakk om tvang. Dette er svært vanlig i de kristne miljøer og kanskje særlig i de mer evangeliske og de vi oppfatter som "kristenfundamentalister".

    Jeg ser poenget ditt, Komponenten, men som mange andre ting, er fenomener mer subtile enn at det er så ekstremt som heksebrenning og liknende. Guds vilje finnes i mange former og miljøer, og vi vet at samfunnet inneholder en god porsjon alkoholisme, diskrimering, diverse overgrep osv. Jeg vil på ingen måte være med på å friskmelde kristne sekter generelt siden de stadig er i stand til å oppvise nye overgrep.

    Vi ser stadig i media og i rettsvesenet at det foregår skaer og ting i de kristne miljøer som har vært tiet i hjel, og seksuelle overgrep ser ut til å være minst like vanlig der som ellers i samfunnet, og mye av den skjules og får lov til å foregå av medlemmene. Ingenting kan få meg til å tro at andre overgrep som konemishandling ol. ikke er vanlige og utbredte fenomener. Men media er vel mer interessert i seksuelle overgrep mot mindreårige generelt, enn konemishandling, og dette er vel også en grunn til at fenomenet ikke omtales så mye. Men vi vet at forekomsten av vold og voldtekter mot kvinner og barn er utbrdt i norske hjem, og ikke bare nødvendigvis hos f.eks. kristne.

    Omskjæring av kvinner foregår ikke i hele den islamske verden. Derimot er det vanlig å omskjære gutter.
    ¨

    Mvh.

    Mvh.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn