Politikk, religion og samfunn Israels eksistens i fred med naboene, er det mulig?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    9.986
    Sted
    Holmestrand
    Det kan du seia. Det hadde eg også tenkt om eg sat i Vaktarrådet. Utanfrå tenkjer eg at dette verkeleg er siste regionen der alle trugar einannan med kjernefysisk avskrekking.

På hi sida krev det definitivt av Israel gjev slepp på The Samson option, og det krev igjen eit anna svar på spørsmålet tråden stiller enn det som ser ut til å vera konklusjonen.

Eg trur den amerikanske bombinga i natt var innanrikspolitisk og diplomatisk (vs Israel) motivert. Tida får visa om ho utretta noko som helst anna enn å gje Iran eit glimrande casus belli.

Den israelske strategien trur eg er i ferd med å feila, grovt.
    Den amerikanske også.

PUKK OG GRUS

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2020
    Antall liker
    653
    Sted
    Aarhus
    Donald ville vel vise at USA er tøffest og ikke Israel og ikke minst dominere nyhetsforsidene som egoet næres av. kan være at Iran allerede har Atomstridsmidler

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.729
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Donald ville vel vise at USA er tøffest og ikke Israel og ikke minst dominere nyhetsforsidene som egoet næres av.

Jeg tror det er nøyaktig grunnen til angrepet. Trump kunne ikke sitte stille å se på at Israel alene tok knekken på Iran.

kan være at Iran allerede har Atomstridsmidler

Det har jeg ikke sett en eneste troverdig kommentator hevde, kun et og annet sivilt talking head uten åpenbar dypere innsikt i materien.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.611
    Sted
    Bergen
    Yepp
    fullt på høyde med Sadams våpen som enda ligger i ørkenen en plass

cheney et al, trump, benji; samme teite ulla som lyver som en foss

vår tids vestlige gærne krigsherrer

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.729
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Så spørs det hvor lurt det nå er av regimet i Iran å angripe (eller forsøke å angripe, det virker som de seks missilene alle ble skutt ned*) USA i Qatar. At det er snakk om et halvt dusin missiler tilsier at arsenalet er rimelig tomt og Al Udeid er vel minst like godt beskyttet av NASAMS som Tel Aviv eller Jerusalem.

Regimet føler selvsagt at de er nødt til å svare på USAs angrep, men om mullahene har lyst til å overleve så er det kanskje ikke det mest formålstjenlige sjakktrekket.

* ser at Iran sier 1 missil traff basen, så da kan det bli i overkant spennende fremover. Har amerikanske liv gått heden så tror jeg Khamenei bør holde seg i bevegelse 25/7 i lang tid.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    3.611
    Sted
    Bergen
    Det er bare noen tiår for seint.
    Og det er jo på dette Europa komplett har bommet vedrørende israeljødene siden 1948.

Til tross for det israeljødene fremviser av dokumenter kart gamle bevis etc etc så vil altså ikke Europa tro på at israeljødene faktisk vil gjøre det de sier:
    Endre kartet i MØ for godt, aka
    bombe, rydde, sulte, drepe, ødelegge Gaza mm slik at det blir ubeboelig for Palestinerne
    deretter flytter jødene inn og lager en grande beach club trump style
    etablere et stor israel etter samme metodikk som i Gaza aka
    angripe alle land under påskudd av trusler; bomber, sulter dreper og deretter overtar jødene

Absolutt alle kostnadene er det andre som får plukke opp

100% likt det russerne gjør i Ukraina og sier de vil gjøre fra vladivostok til Lisboa

likeledes; vi tror det ikke før vi ser det, og knappest da

Billbob

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2011
    Antall liker
    717
    Krigsforbrytelser foregår hver dag, og den forbanna hyklerske Vesten sitter å ser på. I dag har det vært to nye massakre av mennesker som står i matkø. Minst 45-50 mennesker slaktet ned av terroristene mens dem venter på å få mat.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn