Det er mye blod og gørr der israeljødene ferdes
Det jeg til stadighet er forundret over er vesten, og kanskje spesielt Europas, alltid unisone støtte til israeljødene som medfører store konsekvenser tilbake til egen befolkning, og ihvertfall i disse dager. Er våre politikere kjøpt og betalt rett inn på bankkontoene av israeljødene?
1.
Konflikten i Midtøsten ser ut til å ha spredd seg til verdens største gassfelt. Konsekvensene for energiprisene kan være enorme, forklarer råvareanalytiker.
e24.no
Reuters: Iran vurderer å stenge Hormuz-stredet
Medlem av det iranske parlamentet sier til nyhetsbyrået Reuters at myndighetene i landet seriøst vurderer å stenge Hormusz-stredet for skipstrafikk.
Dette vil i så fall lamme den viktige oljeeksporten ut fra Persiabukten, og gi enorme rystelser i det globele oljemarkedet. Det vil særlig ramme Kina og India, som er de største importørene av olje fra Persiabukten.
Oljeprisen stengte på 74,4 dollar fatet for nordsjøolje da markedene stengte for helgen fredag kveld. Det er fem dollar mer enn torsdag kveld, før de første israelske angrepene mot Iran.
2.
Legg så til at usa, som nå fremstår som russervennlig og såvidt jeg vet ikke gir full, om noe, militær støtte til Ukraina, nå må fokusere mesteparten av sin militære tilgjengelig kampkraft, som ikke er opptatt av østens sol, til israeljødene og iran.
The Russian Sumy Offensive; The Golden Rule
substack.com
Edit
Med ein stadig forverra situasjon i Midtausten, står Donald Trump overfor eit stort diplomatisk dilemma.
www.nrk.no
Dette medfører en umiddelbart økt trussel mot Europa siden russland ikke viser noen tegn til å gi seg og det er langt igjen før de går tom for folk. Over tid vil dette føre frem overfor Ukraina som ikke har nok hverken folk eller våpen. Når du ikke har steiner tilgjengelig har du dårlige muligheter til å forsvare deg mot de som har steiner og sprettert.
Redd for antisemitisme og jødehat? You got it.
Du skal være rimelig sterk å troa for å få eget folk til og tro på israels definisjon av seg selv som et fredfullt demokrati og fortsette den unisone politiske, militære og økonomiske støtten til israeljødene.
Og ja, jeg prater om mer handling en rent prat i FN, det er rimelig bortkastede energi og skattepenger på dyre komiteer som ikke får til noe (ihvertfal i denne sammenhengen)
Vil du ha nazistene i eget land i posisjon så er det bare å kjøre på.
Politikerne har seg selv å takke for at jødehatet blomstrer, og jeg tror det vil holde seg langt utover vår generasjon. Dessverre rammer det alle jøder hvorhen de befinner seg i verden.
Og de som tror at det blir fred med muslimene bare israeljødene og trumpern viser militær makt og bomber et helt folkeslag bør nok lese seg litt opp og starte litt telling.