Israel i sin fulle rett

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Ja det er vel det minste en bør kunne forvente seg nå ;) .....

mvh
    Dagbladets karikatur er jo ufin, men flyter som en dupp i venstresidens hatrus mot Israel. Jyllandsposten derimot ble for tøff for frøknene.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    På tide Affa avløser deg nå BB! Du begynner å kopiere Affa. Det tyder på at du ikke har mere på lager. Det var lite ammo fra deg, men moro mens det varte. Du har ikke satt varige spor.

Du får slipe knivene bedre neste sesong! So long, vi har alle startet et sted!

:)

Vedlegg

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.493
    Du får slipe knivene bedre neste sesong!
    Tror du tresverdet blir bedre da?
    Har Affa ansatt denne mannen selv, eller er det via et vikarbyrå?

Vedlegg

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Tror du tresverdet blir bedre da?
    Har Affa ansatt denne mannen selv, eller er det via et vikarbyrå?
    Han har nok finni`n i nærområdet sitt i noen litt "eldre" rød mursteinshus, som er kjent for å ha huset slike, sikkert et gjenglemt eksemplar ;D
    Mvh.Hacke Hackespett

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    300

Vedlegg

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    I forbindelse med slike kontroversielle temaer (ja Komponenten, dette ER kontroversielt) slår det meg at det som oftest finnes helt ukritiske holdninger fra begge (eller ALLE) sider i debatten. Jeg opplever at denne gangen er det absolutt uttalt med størst tydelighet fra pro-Israel siden. Det som undrer meg er slett ikke at man forsvarer Israels eksistens eller rettigheter, den er nok lite kontroversiell i seg selv i denne del av verden, i det minste. Det som undrer meg mest er at pro-Israel (heretter pI) holdningene ser ut til å fjerne så å si all kritisk sans hos enkelte. Jeg vil, for å fjerne litt stress hos noen bare understreke at ingen her argumenterer for å benytte typisk sivile områder som "krigsbunkere", med all den gru dette fører med seg. Det er selvsagt ikke vanskelig å være enig med Egeland / Røde Kors i at dette ikke er noen god praksis. Dog er det et viktig poeng eller tre her. Hizbollah er ingen statsmakt, og har heller ingen slik infrastruktur. De har bygget seg opp ved hjelp av sterke økonomiske og politiske interesser fra flere land i regionen, og har etter hvert utviklet seg til et stort irritasjonsmoment for den Israelske regjering og folk. Det er meget forståelig at de (Israel) ønsker å handle i denne situasjonen.
    Med dette som bakteppe fremkaller det bekymring at det fra pI siden hevdes at på en måte er nå ALT lov. Ingen kritikk tillates før man blir hevdet av å være "mot oss, med de andre". Går det virkelig ikke an å se at alt IKKE er som det skal? Er det virkelig ikke LOV å spørsmålsstille hvor mange uskyldige som må dø før det er nok? Det dør 10 libanesere for hver israeler i konflikten, Israels politikk kan umulig være uten skyld! Mange her etterlyser politikere med mer enn en tanke i hode av gangen, men hvor er deres egen andre tanke?
    Sett at den norske stat fikk nok av A og B-gjengen i Oslo. Det er nok mange som håper på det, faktisk. Disse gjengene består av en broget multinasjonal sammensetning, og lever og driver sitt virke i de mer ghettolignende områder i Oslo. Kan da Politiet sette i gang å sprenge boligblokker dersom de bare sier fra først med en telefon eller et flyveblad? Alle vet jo at det er der de gjemmer seg, disse feigingene som ikke vil ut i gata og sloss med rene midler mot onkel Politi og Den Norske statsmakt.
    Greit nok, dette var selvsagt satt på spissen. Men tross alt ser vi i den pågående krig i Midtøsten en gjeng geriljasoldater mot en meget velsmurt krigsmaskin. Det paradoksale er at geriljasoldatene antar at jødenes kultur vil forhindre dem i å handle slik de selv ville gjort, og i motsetning til dem selv altså spare sivile i størst mulig grad. Naturlig nok ønsker også geriljasoldaten og overleve. Naturlig nok er han redd. Ergo gjemmer han seg der han tror seg relativt trygg, blant kvinner og barn. Vel, om de ikke har forstått det før, så skjønner de det vel nå. Israels regjering tar ikke slike smålige hensyn. De dreper de som måtte stå i veien. Uten at jeg tenker å hevde for mye om akkurat det, er det forstatt forstemmende for meg å se på denne ukritiske hyllesten de blir til del for denne type krigføring. Skylden kan i slike situasjoner ikke tilligge kun den ene part; det er en som gjemmer seg, det er en som dreper. Ingen av delene kan kalles brukbar politikk for noen som ønsker å fremstå med et minimum av sivilisert fremferd. Jeg synes i denne debatten (som i flere andre her) at pI-siden fremstår betydelig mer ukritisk i sine uttalelser enn sine motdebattanter. Det er åpenbart rasistiske og patroniserende uttalelser, samt meget patroniserende holdninger overfor motdebattanter. På motsatt side ser jeg lite slikt. Jeg har til gode å se noen hevde at "jøder er ondsinnede, og deres religion er ond" eller andre absurditeter. Dette dreier seg om det enkle prinsippet "rettferdighet". Vi er mange som synes å se noe som kan virke urettferdig  Dette bør man ikke karakteriseres for!

Mitt tips til Hizbollah er: Løp som faen. Dette står om livet.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Du glemmer flere viktige ting her. Hva er Hizbollahs "raison d'etre"? Jo, å slette Israel fra kartet. Hizbollah er en organisasjon oppbygget av shiamuslimer i Sør-Libanon (ikke palestinere). Shia-muslimene ser Iran som sin ledestjerne, religiøst og politisk. Mange observatører mener Hizbollah i temmelig stor grad styres av Iran. Irans målsetting er vel kjent for de fleste. Hizbollah sloss mot Israelerne da Israel okkuperte Sør-Libanon med målsetting å drive PLO vekk. Da Israel drev PLO ut av Libanon, fylte Hizbollah det maktmessige tomrommet som oppsto etter PLO, og ble Israels motpart. Den konflikten burde likevel være avsluttet i og med at Israel trakk seg ut fra Libanon for noen år siden. Fram til det siste hadde det da også vært relativ fred på grensen mellom Libanon og Israel. Libanon var imidlertid pålagt av FN å avvæpne Hizbollah, noe de overhodet ikke har lyktes med. Hizbollah som er ideologisk styrt av Iran, er ikke fornøyd med fred med Israel. Hizbollah vil, som Iran, fjerne Israel fra kartet. De ønsker en opptrapping av konfliktnivået. Derfor startet de nå med kidnappingsaksjoner og rakettangrep mot Israel. På samme måte som Hamas er ikke Hizbollah en organisasjon som ønsker fred for seg og sine, de ønsker krig mot Israel. Dette er vanskelig å forstå for oss Europeere, men ser en på hva lederne i disse organisasjonene uttrykker i intervjuer og organisasjonenes charter, så er det entydig klart at deres langsiktige mål er å fjerne Israel fra kartet. Deres handlinger kan neppe heller forstås på annen måte. På en slik bakgrunn er det soleklart at Israel må slå tilbake når de blir angrepet.

At du finner det forståelig at de nå angriper, virker på meg underlig, og sier vel mest om ditt forkvaklete og vridde syn på krig og fred:
    ...De har bygget seg opp ved hjelp av sterke økonomiske og politiske interesser fra flere land i regionen, og har etter hvert utviklet seg til et stort irritasjonsmoment for den Israelske regjering og folk. Det er meget forståelig at de ønsker å handle i denne situasjonen.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Bare for å unngå misforståelser vil jeg trådens deltagere beklage at jeg ikke besvarer BBKing innlegg. Basert på en del tidligere situasjoner har jeg valgt å avstå fra å argumentere direkte med ham.
    Generelt vil jeg igjen understreke at jeg aldri har argumenentert mot Israels rettigheter, kun mot deres metoder. De fleste lesekyndige har oppfattet dette.

Honkey

EDIT: ettersom jeg ser BB misforstår, vil jeg understreke for trådens lesekyndige at det jeg intellektuelt forstår er at ISRAEL ønsker å aksjonere mot Hizbollah i den nåværende situasjon.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Islam er terror i seg selv, ikke glem det!
    Dette er en påstand som du vil få de aller fleste av verdens alminnelige mennesker (fra alle religioner) mot deg på. Denne påstanden sier mye om deg, og ditt ståsted, ikke om muslimer.

Vedlegg

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Bare for å unngå misforståelser vil jeg trådens deltagere beklage at jeg ikke besvarer BBKing innlegg. Basert på en del tidligere situasjoner har jeg valgt å avstå fra å argumentere direkte med ham.
    Generelt vil jeg igjen understreke at jeg aldri har argumenentert mot Israels rettigheter, kun mot deres metoder. De fleste lesekyndige har oppfattet dette.

Honkey
    Du har min forståelse og støtte. Jeg har vurdert det samme ved flere anledninger. Som sagt før: jeg synes du er tålmodig her.

Vedlegg

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Nå går israel løs på FN-stasjoner også. De blir fornærmet når Annan reagerer på sitt milde og høflige vis.

Men blir vi overrasket mer?

Vedlegg

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Bevar din møydom du bolde ridder Honk

Honkey
    Jeg bør vel bare takke.

Du minner meg for øvrig litt om jomfrua som sier - æ vil ligg med dæ, men møydommen min får du aldri! Det går som kjent ikke an å være bare delvis jomfru!

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    EDIT: ettersom jeg ser BB misforstår, vil jeg understreke for trådens lesekyndige at det jeg intellektuelt forstår er at ISRAEL ønsker å aksjonere mot Hizbollah i den nåværende situasjon.

Fortreffelig! Da har du jo forstått det! Jeg undervurderte deg muligens litt.

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Israel disponerer et var verdens mest moderne våpenarsenal, og vet hvor de treffer. Hizbollah rakettene rekker kort og er lite treffsikre.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Til tross for at du har min sympati i store mengder i denne saken , Karl, er jeg redd jeg kan anbefale deg å gi opp.... :(
    Når man renner huet i veggen nok ganger finner man til slutt ut at det bare gjør vondt. :)

Honkey

karl

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Antall liker
    0
    Jepp, jeg skal gi meg noen dager nå. Nå tar jeg en tur til Køben, og der er det mye annet å tenke på enn rabiate debattanter (hvis de kan kalles noe så respektabelt)

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Israel disponerer et var verdens mest moderne våpenarsenal, og vet hvor de treffer. Hizbollah rakettene rekker kort og er lite treffsikre.

Men du synes det er greit at Hizbollah skyter i blinde?. Hva tror du egentlig Hizbollah ønsker å oppnå?

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.015
    Torget vurderinger
    1
    Nå går israel løs på FN-stasjoner også. De blir fornærmet når Annan reagerer på sitt milde og høflige vis.

Men blir vi overrasket mer?
    La meg bare få understreke at, Israelske soldater og spesielt israelsk artilleri har drept en stor andel av de 21 norske FN-soldatene vi hadde i UNIFIL styrkne fra 1978-1996 (mulig jeg husker et eller to år feil her).

2 eller tre av disse omkom pga. hjernehinnebetennelse, og noen i ulike ulykker. Ca. halvparten mener jeg i farta er blitt drept pga. stridshandlinger, hvor av israelske styrker har drept flere...

mvh.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.015
    Torget vurderinger
    1
    Re: Bevar din møydom du bolde ridder Honk

Jeg bør vel bare takke.

Du minner meg for øvrig litt om jomfrua som sier - æ vil ligg med dæ, men møydommen min får du aldri! Det går som kjent ikke an å være bare delvis jomfru!
    ...da har du lite erfaringer eller kunnskaper om biologi generelt, særlig tatt i betraktning at en del jenter gjør dette i ulike kulturer men har møydommen i behold...

mvh.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    At i det minste enkeltpersoner i IDF har drept FN-soldater med fullt overlegg er det ingen tvil om.

Som et eksempel kan jeg nevne episoden hvor Gorm Bjørnar Hagen ble drept. Patruljen ble beskutt med Flechettegranater fra en Merkava stridsvogn på et av de faste "ambush"-punktene oppe i siden av Litanidalen. Merkava er en stridsvogn som har begrenset manøvrerbarhet, men toppmoderne skyts. Flechette er en ammunisjonstype spesielt laget for å bekjempe infanteri. Bøssingen på denne ammunisjonstypen har innstøpt flere tusen små ståpiler med flatklemt "styrefjær", som lett trenger gjennom de fleste typer kroppspansring (utvilsomt gjelder dette de umoderne amerikanske vestene Norbatt brukte på den tiden).

Kort om noen av de operative forustetningene for hendelsen:

-Alle nattpatruljer i Norbatt gikk til faste punkter, eller langs faste ruter som ikke ble endret.
    -Alle patruljer i Norbatt ble gått i dagslys samme dag som nattpatruljen gikk ut.
    -Alle patruljer i Norbatt hadde kallesignaler på samband som tilsvarte navnet på det punktet eller den ruten de gikk.
    -All trafikk på Norbatts og kompanienes nett gikk i klartekst, og på frekvenser som var tildelt av IDF. Disse frekvensene ble bare byttet dersom de var ubrukelige på grunn av atmosfæriske forhold. Vårt kompaninett (Kp B) hadde samme frekvens i det halve året jeg var der.
    -IDF hadde en av verdens aller mest avanserte lytte- og jammestasjoner noen få mil unna.
    -Hvis noen i Norbatt prøvde å sende noe som i det hele tatt kunne mistenkes for å være kodet, ble nettet umiddelbart jammet og fullstendig blokkert.
    -Alle punktene var plassert slik at de kunne observere kjente infiltrasjonsruter brukt av "Armed Elements". Ingen av patruljepunktene var fysisk plassert på disse rutene. Avstanden var alle steder såpass stor at ild mot infiltrasjonsrutene ikke ville medføre stor fare for mannskapene på patruljepunktet.
    -At "Armed Elements" skulle gå over patruljepunktet er fullstendig usannsynlig. Dette fordi en slik fremrykningsrute ville innebære en fullstendig eksponert marsj over flere kilometer. De ville alstså vært lett synlig både for Norbatt og IDF.
    -Hovedskytset på stridsvogner er flatbanevåpen, hvilket innebærer at skytteren selv ser det han skyter på.
    -Den lyseblå vesten og den lyseblå hjelmen eller lua er lett gjenkjennelig. Dette gjelder også i mørket når man bruker nattbriller.
    -IDF er, og var, en velutrustet og velorganisert militærmakt. Å forklare gjentatte hendelser av denne typen med teknisk eller menneskelig svikt er idioti.

Ut fra disse forutsetningene slutter jeg at stridsvognens skytter med viten og vilje skjøt mot patruljen fra Norbatt med den hensikt å drepe soldatene. Den eneste rimelige tvil i denne saken handler om hvem, og eventuelt hvor mange, som var med om dette. At det dreide seg om et overlagt drap er hevet over enhver rimelig tvil.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Går det an å ha sympati med Israel lenger?

http://www.nettavisen.no/verden/article694028.ece
    Hei!
    Sympati med "staten" Israel er det mange år siden jeg mistet.
    Sympati med deler av befolkningen (bl-a- de som blir rammet av ødeleggelse,død og fordervelse) derimot, har jeg sympati for (på begge sider)
    Det finnes personer på begge sider, dessverre alt for få, som (om de var langt flere) kunne hatt muligheter for å påvirke til en vei ut av uføret.
    Det snakkes om "apekatter" (les muslimer), hva skal man si om disse typene med de lange flettene foran øra da, de er kanskje ikke fanatiske de? (svært mange av dem)
    Mvh.KW

Vedlegg

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Hei!
    Sympati med "staten" Israel er det mange år siden jeg mistet.
    Sympati med deler av befolkningen (bl-a- de som blir rammet av ødeleggelse,død og fordervelse) derimot, har jeg sympati for (på begge sider)
    Det finnes personer på begge sider, dessverre alt for få, som (om de var langt flere) kunne hatt muligheter for å påvirke til en vei ut av uføret.
    Det snakkes om "apekatter" (les muslimer), hva skal man si om disse typene med de lange flettene foran øra da, de er kanskje ikke fanatiske de? (svært mange av dem)
    Mvh.KW
    Det er de sikkert KW, men ikke begynn å tute med de ulvene der... For det første er de som føler trang til slike karakteristikker rimelig durkdrevne på usømmelig nettoppførsel, og for det andre fyrer vi bare oppunder deres... skal vi si glødende engasjement... ved å gå inn på deres linje.
    Den Israelske krigsmakten har (igjen) begått en forbrytelse, men våre motdebattanter kommer sannsynligvis til å fortsette sin komplett forblindede skyldfordeling. Israel må jo kunne forsvare seg.....
    Men nå er det natten. Det mest skremmende her er en smule torden. Lykkelig er den som ikke bor i Libanon eller Palestina.

Honkey

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg burde egentlig holde meg for god til dette, men...

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/midtosten/article1400388.ece

"Er det rart at vi reagerer på sånn telefonterror? Disse dustene av noen observatører ringte altså ti ganger på seks timer, bare for å mase, enda de visste at vi var opptatt".

IDF er ikke en U-landsarmè, de har K2IS-kapasiteter så det tyter ut av øra på dem.

Igjen: Akkurat hvem som gjorde dette med overlegg er uklart....

P.S. OP'en i Khiam har vel vært der siden 80-tallet.

Vedlegg

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Går det an å ha sympati med Israel lenger?

http://www.nettavisen.no/verden/article694028.ece
    Min sympati bare vokser,ikke pga det tragiske at 4 FN soldater er drept,men pga verdenssamfunnets reaksjon mot Israel.
    Folk er sååå klar for å ta denne gjengen,og det er helt på linje med hvordan jødene har blitt sett på helt siden Gud utvalgte de til sine egne.
    Israel er et sivilisert folkeferd og vil granske hva som har skjedd i denne situasjonen.Motstanderene er ikke sivilisert? , og kan ikke stilles til ansvar for sine drap? :eek:

Norge går en interesant tid i møte viss de fortsetter å fordømme Israel,det er jeg helt sikker på.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Vi vet at mange ting går galt i krig. FN har sjøl gjort noen av de største tabbene. Vi glemmer aldri Srebrenica hvor FNs beskyttelsesstyrke trakk seg stille og rolig ut og lot Radko Mladic avrette ca 8000 bosniske sivile gutter/menn. Vi glemmer heller ikke Rwanda hvor lederen for FN-styrkene i Øst-Afrika (Kofi Annan) holdt kjeft helt til det var for sent og flere hundre tusen tutsier ble drept av hutuene. Kom ikke trekkende med 4 FN-observatører. Hizbollah angriper fortsatt sivile boligområder i Israel med 10-15 rakettangrep hver dag. Den libanesiske gruppen Hizbollahs erklærte og langsiktige mål er å utslette Israel. Israel må naturligvis forsvare seg.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Det som også er veldig leit oppe i det hele er at konstellasjonen som fremkommer i sikkerhetsrådet bare blir så alt for tydelig. For Israel må altså IKKE kritiseres. Vi har nå et så å si samlet verdenssamfunn som har holdninger som går i retning av at det går litt over streken nå. Og vi har ett enkelt land som mener noe annet. Ergo er det det ene landet som bestemmer. Det er etter eget sigende verdens mest demokratiske land. Men psykologi er de dårlige på, i hvert fall. Kampen som føres skaper en utrygg verden, dessverre.
    I natt har Israel også bombet nødhjelpssendinger igjen.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    I natt har Israel også bombet nødhjelpssendinger igjen.

Honkey
    Jerusalem post melder at en lastebilkonvoy med ammunisjon ble bombet, 2 lastebilsjåfører drept. Altså ingen nødhjelpsending.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    PS: I fall det skal falle noen tungt for brystet at jeg holder visse sider av disse krigshandlingene i mot Israel, så vit at jeg i dypet av min sjel avskyr alt som har med krigføring å gjøre. Jeg har ingen sympati med Hizbollahs handlinger, jeg har ingen sympati med Irans krigshissende framferd, og blind terror er det verste av alt.
    Men vi forventer kanskje for mye av Israel midt i en heksegryte? Hvor lett er det i grunn å besinne seg når du ser skummende fiender over alt du snur deg? Jeg forstår nasjonen Israels fortvilte situasjon. Men jeg forstår også at de har deler av skylden for denne situasjonen selv. Og det handlingsmønster som nå brukes, fører ikke til et godt grunnlag for fredlig sameksistens. Israel vil vinne krigen og tape freden på denne måten.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Re: Bevar din møydom du bolde ridder Honk

...da har du lite erfaringer eller kunnskaper om biologi generelt, særlig tatt i betraktning at en del jenter gjør dette i ulike kulturer men har møydommen i behold...

mvh.
    Nåja, det skal vel godt gjøres så lenge en gjør det på gamlemåten.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    "Our soldiers prevail not by the strength of their weapons but by their sense of mission; by their consciousness of the justness of their cause, by a deep love for their country, and by their understanding of the heavy task laid upon them: to ensure the existence of our people in their homeland and to affirm, even at the cost of their lives, the right of the Jewish people to live their lives in their own state, free, independent and in peace."

Fredsprisvinner Yitzhak Rabin

TOHA

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.04.2004
    Antall liker
    0
    Jeg har egentlig ingen sympati med noen av partene i saken, men jeg må si jeg lar meg provosere av Israel.

Som Guds utvalgte folk og som ofre for Holocaust synes de å føle seg berettiget til å gjøre hva de vil, under stilltiende aksept fra USA og vesten.

Verdenssamfunnet burde kvitte seg med den dårlige samvittigheten fra 2. verdenskrig, og likestille Israel med ethvert annet land som stadig vekk bryter reglene for et sivilisert samfunn.

Mvh.

TOHA

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Som Guds utvalgte folk og som ofre for Holocaust synes de å føle seg berettiget til å gjøre hva de vil, under stilltiende aksept fra USA og vesten.

Mvh.

TOHA
    Rettelse: ...med aksept fra USA og vesten.
    USA er alene om å blindt forsvare det som nå foregår. Derved blir det skremmende åpenbart hvem det er som styrer agendaen på den politiske scene.

Honkey

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn