Strøm relatert Isotek vs ansuz

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke hva poenget ditt her er.
    Skal prøve å forklare slik jeg har oppfattet det.
    Strømkontaktene i et rom er koblet i serie, kobler du på flere støyete trafoer her begrenser ikke det strømmen videre til neste kontakt.
    Kobler du strømrens i en kontakt tar den til seg støyen eller utligner støyen, men strømmen går like ubegrenset til neste kontakt.
    Bor du i et hus fra omtrent krigens dager var takpunktet samlepunkt for alle stikk i rommet, men siste 30 årene har vel stikk blitt koblet i serie?
    Verden er større enn strømmen på hytta di.
    @larsmartin ..... Nå må du slutte å skrive, gå på skolebenken og få lært, hva du taler om. Klart, du ikke "får noe till", når du er så
    fundamentalt feiloppfattet i emnene, du driver med herinne. Basic electronics, strøm, ohms lov, for å nevne noen stykker.
    Det er ikke nokk å bare tro, du vet, da det tydeligt fremgår...... at du vet IKKE.
    I beste mening
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Du bruker litt feil betegnelser - og prater i "enlinjeskjema".
    Tror jeg har funnet konklusjon som kanskje tilfredsstiller alle og ingen misforståelser kan oppstå.

    Kablene er koblet i pararell.
    Selve stikkontaktene er satt opp i serie.

    Da er vi kanskje enig alle mann og filtrene som er utgangspunket kan diskuteres.
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.264
    Antall liker
    6.402
    Sted
    Under stjernene
    Nettverkskabler ala dagens Ethernet kobles ikke sammen i det hele tatt. De kobles til en switch, som isolerer de galvanisk fra hverandre.

    Har videregående kurs i lefsebaking, så forventer en viss respekt her.
    Hva med søndagsskole?🤭
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.119
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Tror jeg har funnet konklusjon som kanskje tilfredsstiller alle og ingen misforståelser kan oppstå.

    Kablene er koblet i pararell.
    Selve stikkontaktene er satt opp i serie.

    Da er vi kanskje enig alle mann og filtrene som er utgangspunket kan diskuteres.
    Siden kontaktene er i rekkefølge på veggen kan man kanskje si serie rent muntlig, men det er problematisk da seriekobling er et konkret begrep innen elektronikk og stikkontaktene er ikke seriekoblet sett fra et elektronikk perspektiv.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Men da tror jeg vi alle har forstått hverandre..
    Med andre strøm oppsettet er isovolt koblet inn først hvor N og L går inn går gjennom trafo og ut på andre siden, videre til genesis hvor N og L går inn og ut til 2 stk nye «kurser»
    Da er vi vel enig at strømmen er koblet i serie frem til de siste 2 stk kursene?
    Eller hva syncrolux?

    Dette kan ta dynamikk, men tilbake til poenget. Ansuz kan ikke det, hvertfall liten grad.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    20.143
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Men da tror jeg vi alle har forstått hverandre..
    Med andre strøm oppsettet er isovolt koblet inn først hvor N og L går inn går gjennom trafo og ut på andre siden, videre til genesis hvor N og L går inn og ut til 2 stk nye «kurser»
    Da er vi vel enig at strømmen er koblet i serie frem til de siste 2 stk kursene?
    Eller hva syncrolux?

    Dette kan ta dynamikk, men tilbake til poenget. Ansuz kan ikke det, hvertfall liten grad.
    @larsmartin
    Er ikke så bra på å tegne, men gjør et forsøk.
    Slik jeg oppfatter det, du si´r er det sånn??

    L1000072.JPG


    Komponentene i Isotek filtret sitter i serie (spoler)og parallel (kondisser),..... dette er definisjon på et filter.
    Anzus distribuerer strømmen.
    Det, Anzus gjør, er akkurat det samme som støpslene dine i veggen gjør i utgangspunkt. Ingen tvil om at kvalitet på støpsel og
    kabler i Anzus´en er i topp. Men det er jo bare et extra led i strømtilførsel, hvorenn lite tabet måtte være, så er det et tap.
    Og når det ovenikjøpet er et tap i 100.000+ klassen, da gråter jeg bare over, at noen har så mange penger, at de kan kaste dem
    ut på 100.000+ kr. tull. Dette er slett og rett ........ finner ikke ord 😭
     
    Sist redigert:
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Men da tror jeg vi alle har forstått hverandre..
    Med andre strøm oppsettet er isovolt koblet inn først hvor N og L går inn går gjennom trafo og ut på andre siden, videre til genesis hvor N og L går inn og ut til 2 stk nye «kurser»
    Da er vi vel enig at strømmen er koblet i serie frem til de siste 2 stk kursene?
    Eller hva syncrolux?

    Dette kan ta dynamikk, men tilbake til poenget. Ansuz kan ikke det, hvertfall liten grad.
    Anzus kan i alle fall ta penga dine. De er gode til det også tydeligvis.

    Men du - all denne innsatsen din - hvordan vet du om du har et problem i utgangspunket? Og hvordan vet du om et evt problem har blitt løst? Da mener jeg om det kan dokumenteres og etterprøves, og ikke synses om.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.435
    Antall liker
    35.248
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Dette begynner å bli gøy - og det er fredag. Jeg må kjøpe meg popcorn.
    popcorn-gif-8.gif
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.245
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    En del kverulering her, legmannspråk og elektrisk språk matcher ikke helt.
    Tegningen Til Larsmartin forklarer hva han mener med serie( selv om det teknisk er i paralell) kabelen med 2 paralelle ledere er koblet fra ett punkt/uttak til det neste. Dvs de er på samme kurs, men apparatene er elektrisk sett alltid i parallell og fødes fra L og N på kursen( les 2-lederkabelen) det kommer fra. Det er slik en elektriker enkelt kan sette opp en stikkontakt til uten å hente et nytt lederpar helt fra sikringsskapet. Det Larsmartin kaller paralell er å lage en forgrening med 2-lederkabalen fra ett felles punkt. Hadde utgangspunktet for forgreningen vært sikringsskapet hadde man kalt det 2 ulike kurser. Men går det fra samme» takboks «er det bare en forgrening på samme kurs.

    Støy og forstyrrelser inn og ut av apparat forplanter seg lettest til nærmeste nabo på samme lederpar/kurs. Dermed vil et enkelt støyfilter (kondensator isoplug etc) og hjelpe også naboapparatene på samme strømskinne og til og med en annen kontakt på samme kurs. Det kan også hjelpe mer å sette noen strømfilter ved støykilden framfor ved apparatet som skal bruke strømmen. Dvs sette et filter på kontakten til lysdimmeren har større effekt enn å sette det på hifidingsens kontakt.
    Dette er ikke noe jeg tror eller syns, det stemmer både med litteratur og nettstøymålinger på mitt eget nett.
    Men problemet mitt er at det ikke betyr en dritt for lyden og ikke slår ut på målinger ut av lydsiden på mine apparater .
    All nettstøy stoppes i praksis av mine apparaters ordinære strømforsyning .

    Ellers vil jeg bare nevne at folk som har truffet Larsmartin forteller meg at han er en helt særdeles trivelig og positiv kar , la oss ikke endre det med unødvendig kverulering,
     
    Sist redigert:

    MrSpock

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    5.251
    Antall liker
    5.985
    Parallellkoblede lamper i serie 😁



     
    L

    larsmartin

    Gjest
    @larsmartin
    Er ikke så bra på å tegne, men gjør et forsøk.
    Slik jeg oppfatter det, du si´r er det sånn??

    Vis vedlegget 834640

    Komponentene i Isotek filtret sitter i serie (spoler)og parallel (kondisser),..... dette er definisjon på et filter.
    Anzus distribuerer strømmen.
    Det, Anzus gjør, er akkurat det samme som støpslene dine i veggen gjør i utgangspunkt. Ingen tvil om at kvalitet på støpsel og
    kabler i Anzus´en er i topp. Men det er jo bare et extra led i strømtilførsel, hvorenn lite tabet måtte være, så er det et tap.
    Og når det ovenikjøpet er et tap i 100.000+ klassen, da gråter jeg bare over, at noen har så mange penger, at de kan kaste dem
    ut på 100.000+ kr. tull. Dette er slett og rett ........ finner ikke ord 😭
    Det er riktig, slik jeg har forstått de er koblet. Er selvsagt alltid 2 ledninger i pararell, men det er merkelig å dra det frem, det er selvfølgelig strøm i anlegget.
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Skjønner ikke elektrospråket ditt. Det er enestående.
    Om du fortsatt ikke har forstått forskjellen på filtrene får du prøve å lese på hjemmesiden til produsenten. Men tviler på du forstår noe av det om du ikke forstår noe av tråden her..
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.729
    Antall liker
    21.591
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    🤭

    Jeg har forstått såpass at highendstrømmens veier er uransakelige og at Ståle Krapyl ler hele veien til banken. Kunnskapsløshet seriekoplet med bunnløs betalingsevne og alt er fantastisk så lenge det ikke kan etterprøves eller forklares slik at det holder vann for folk med peiling.
     
    Sist redigert:

    Ask4me22

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.06.2016
    Innlegg
    566
    Antall liker
    672
    Om du fortsatt ikke har forstått forskjellen på filtrene får du prøve å lese på hjemmesiden til produsenten. Men tviler på du forstår noe av det om du ikke forstår noe av tråden her..
    Har du en link til de spesifikke produktene du nevner i begynnelsen av tråden?
    Hadde vært interessant å lese litt mer dyptgående rundt oppbyggning, dokumenterte målinger for hvor mye og hvilke frekvens spekter som behandles i slike filtere.

    Linker og info jeg har funnet til nå angående Ansuz har blandt annet beskrevet bruk av Tesla coil

    1658515426353.png

    min forståelse av hva en tesla coil er er mer i retning av dette , så det må jo være feilinfo.
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.245
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Omtrent samme effekt som en Isotek Venus eller Polaris altså, eller kanskje mindre , den har ikke overspenningsvern en gang
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Har du en link til de spesifikke produktene du nevner i begynnelsen av tråden?
    Hadde vært interessant å lese litt mer dyptgående rundt oppbyggning, dokumenterte målinger for hvor mye og hvilke frekvens spekter som behandles i slike filtere.
    Genesis gjør mye mer med strømmen(regenerer), men effekten er større med ansuz selvom den hvertfall hos meg var negativ.

    Tester en genesis er det vanskeligere å høre forskjell pga den beholder friskheten og bare fjerner ubehaget. Tester en et ansuz filter i den prisklassen og den dyreste ansuz switchen er det rart om en ikke hører noe er forskjell, om den er negativ eller positiv får en vurdere selv.

    Ansuz filter

    Isotek filter
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.245
    Antall liker
    9.478
    Torget vurderinger
    2
    Vel Isoteken gjør i allefall noe fysisk med strømmen, mens Ansuz er bare vås
     
    L

    larsmartin

    Gjest
    Vel Isoteken gjør i allefall noe fysisk med strømmen, mens Ansuz er bare vås
    Ja, genesis gjør mye med strømmen så kan en diskutere seg ihjel om det har betydning for lyden..

    Men i mine ører er effekt av ansuz enorm og mye lettere hørbart.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.454
    Antall liker
    9.745
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Uansett hva disse jævla boksene måtte gjøre eller ikke gjøre med både strøm og lyd er det for meg fullstendig ubegripelig at ikke absolutt alle setter foten ned når de ser prislappen. Hva skulle liksom forsvare 210.000 kroner for det her? :rolleyes:
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn