Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.878
    Torget vurderinger
    0
    Selvsagt, men etter inspeksjon ser mitt ut akkurat ut som da jeg fikk det.
    Og det er vesentlig mer enn 5 årsiden ...

Og det varer sånn omtrent evig …
    Og er også ID uten at det går ut på dato -
    Skjønner ikke hvordan dette henger sammen.
    Tenkte mere i retning av at enkelte "mister" det når en morsk UP mann ber om å få det.

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    4.273
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Egentlig ikke en irritasjon, mer noe litt underholdende: Forumdeltakere som signerer foruminnlegg som om de var brev.

Med beste hilsen
    H. Stoteles

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    4.273
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0

Schibsted gir abonnenter et liksom-valg: Enten la schibsted få bruke abonnentenes persondata til å lage tilpasset reklame, eller betal ekstra for å slippe.

Dette er "ikkje eit grep me tar fordi me ynsker det, men fordi me ser oss nøydde til det", sier selskapet. Noe som betyr: Dette er løsningen som lar abonnentene ta støyten og ikke oss, så da liker vi den best.

Anbefaler alle i hele verden å bruke adblock i en eller annen form.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    16.949
    Torget vurderinger
    2

Schibsted gir abonnenter et liksom-valg: Enten la schibsted få bruke abonnentenes persondata til å lage tilpasset reklame, eller betal ekstra for å slippe.

Dette er "ikkje eit grep me tar fordi me ynsker det, men fordi me ser oss nøydde til det", sier selskapet. Noe som betyr: Dette er løsningen som lar abonnentene ta støyten og ikke oss, så da liker vi den best.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.591

Faktisk kan man ikke effektivt sperre for Shitsted da dem veldig effektivt sprer innhold over mange servere. Kona kjøper abonnement på BT og kan dele dette med 1 person. Jeg forsøkte registrere meg men det er tilnærmet umulig å få det til å fungere uten selektiv blokkering som hele tiden må oppdateres. Så jeg plaget deres support over et par uker, men kastet inn hånklet og ba dem slette kontoen min.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    18.442
    Sted
    Sølvbyen
    Tror jeg har sagt det før, så kanskje det hjalp fordi jeg ikke ser det like mye lenger, men folk som skriver "hører fra deg" i e-poster og meldinger. "Nei", tenker jeg da. "Det bestemmer ikke du", tenker jeg.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.252
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    løvetann...
    vakre når de blomstrer, men et herk når de sprer frø. lufta er full av hvite dotter

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.289
    Helt korrekt.
    Noe mine døtre har påpekt.
    Jeg mener fortsatt at litt vennlighet og høflighet er på sin plass.
    Jeg gjør vel det samme, men bare når jeg ikke er sikker på om mottaker av SMS vet hvem jeg er.

Fra yngre kolleger har jeg hørt det blir oppfattet på grensen til passiv aggressivt å underskrive med mvh navn i en SMS til eksempelvis folk på jobben som rimeligvis vet hvem meldingen kom fra.

Samme unge kolleger sier de tar det som et sikkert ‘bessfar-tegn’ når avsender har overdreven bruk av hermetegn, mer enn ett utropstegn i en melding, langt mindre to eller flere etter hverandre, eller legger til en latter emoji etter hver skrøne…

Du vet du begynner å bli gammel, eller i det minste middelaldrene, når ungdommen tilbyr veiledning i skikk og bruk, men glad jeg har kolleger i alle aldre, fra 25 til 65.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    8.899
    Sted
    Au recherche du futur perdu
    eller legger til en latter emoji etter hver skrøne
    Eg har stille og roleg forklart ungdomen i kåken at eg brukte, og slutta å bruka, trebokstavs-forkortingar og smilefjes lenge før eg trefte mor deira.

Dei siste åra har eg teke meg sjølv i år leggja på litt slikt til andre i foreldregenerasjonen for ikkje å verka som ein surpomp.

Kva betyr den apekatten som held seg for augo?

Irrgjenger

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2026
    Antall liker
    629
    Sted
    Oslo
    Apekatten er vel i utgangspunktet fra et sett av tre. De to siste holder seg henholdsvis for ører og munn. See no evil, hear no evil, speak no evil. Omerta.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    9.289
    Eg har stille og roleg forklart ungdomen i kåken at eg brukte, og slutta å bruka, trebokstavs-forkortingar og smilefjes lenge før eg trefte mor deira.

Dei siste åra har eg teke meg sjølv i år leggja på litt slikt til andre i foreldregenerasjonen for ikkje å verka som ein surpomp.

Kva betyr den apekatten som held seg for augo?
    Litt i lesebrilleland etter hvert, så lurte jeg en stund på den emojien med tilsynelatende utstående hjernesvulst på venstre side (🫡), ikke minst når sendt av personer langt eldre enn meg.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn