Nye BankID på mobilen - noe så krøkkete å få opp og bruke, og nå får jeg ikke brukt den gamle gode kodegeratoren, tilsynelatede 
Nye BankID på mobilen?Nye BankID på mobilen - noe så krøkkete å få opp og bruke, og nå får jeg ikke brukt den gamle gode kodegeratoren, tilsynelatede![]()
Du MÅ ha pass eller nasjonalt ID-kort for å aktivere BankID. Ingen vei rundt, hvis du ikke vil møte opp i banken da. Men du må fortsatt ha en eller annen form for ID. Førerkort feks.Litt usikker hva som skjer med bankid fremover når de krever pass eller nasjonal id for å identifisere seg...
Mange som faller av da
Brukte BankID appn på mobilen inntil ca et år siden men gikk tilbake til kodebrikken/kodegenerator. I det siste har banken min (BN Bank) begynt å mase at jeg må bruke mobilen så da oppdaterte jeg bankID på mobilen med masse styr om skanning av pass mm og nå føler jeg at den har tatt over styringa, og føler ikke dette er det spor sikrere... Selv er jeg bit fikler og tenker mange vil slite med denne BankID appn.Har aldri hørt om kodegeneretor jeg. Bankid er som det har vært på mobilen , var knot å få det opp for X år siden ,men siden har det funket, hva er problemet nå?er det smittsomt?
Hvis banken har noe kontor man kan møte opp på da.. det er ganske mange som ikke har pass eller nasjonal id, kult å bli låst ute fra samfunnet og pengene sine...Du MÅ ha pass eller nasjonalt ID-kort for å aktivere BankID. Ingen vei rundt, hvis du ikke vil møte opp i banken da. Men du må fortsatt ha en eller annen form for ID. Førerkort feks.
Kanskje ein del, men bankane har jo allereie stramma godt inn for å sikra at bankkto i utgangspunktet må legitimerast. Dessutan at ID-kortet etter kvart tek over for bankkort og førarkort som standard-legitimering.Litt usikker hva som skjer med bankid fremover når de krever pass eller nasjonal id for å identifisere seg...
Mange som faller av da
"BankID på mobil" er faset ut.Brukte BankID appn på mobilen inntil ca et år siden men gikk tilbake til kodebrikken/kodegenerator. I det siste har banken min (BN Bank) begynt å mase at jeg må bruke mobilen så da oppdaterte jeg bankID på mobilen med masse styr om skanning av pass mm og nå føler jeg at den har tatt over styringa, og føler ikke dette er det spor sikrere... Selv er jeg bit fikler og tenker mange vil slite med denne BankID appn.
Trodde problemet nå var at man sendte ut kodebrikker i posten og at dette var usikkert og at de ville ha folk til å bruke BankID på mobil ?
![]()
BankID kan miste høyeste sikkerhetsnivå
Bankene bak løsningen må vise at de har fikset problemet innen onsdag.e24.no
.... og hvorfor kan passet legitmere deg i 10år, mens nasjonalt ID-kort bare i 5år?Kanskje ein del, men bankane har jo allereie stramma godt inn for å sikra at bankkto i utgangspunktet må legitimerast. Dessutan at ID-kortet etter kvart tek over for bankkort og førarkort som standard-legitimering.
Eg tykkjer nasjonalt ID-kort jamt er ein god idé, men det kunne godt vore litt billigare, og eg lurer på om det å fornya kvart femte år kjem til å verta mykje styr.
Klar over at appn heter BankID. Det har den vel altid hett, og den jeg har brukt. På mobil beskriver bare at jeg kjører appen på mobilen. For morro skyld ser jeg at jeg og kan kjører appen på nettbrettet mitt. Da blir det vel " BankID på Lenovo nettbrett""BankID på mobil" er faset ut.
Det er BankID som gjelder.
BankID kjører på mobilen men heter ikke "BankID på mobil" i motsetning til "BankID på mobil" ...
![]()
Skal altså ikke kommuisere med noen født i dette årtusen?Har nettopp kjøpt meg "dumb" phone.
Kun samtaler og SMS
På kvitteringen stod det "Senior phone"
Funker fint for meg