Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    12.957
    Sted
    Oslo
    Jeg fikk beskjed, dengang det fortsatt het NSB, at toget fra Oslo til Trondheim var utsolgt. Jeg spurte da om det var mulig å få en billett til Røros , og så en billett derfra til Trondheim. Et par klikk på dataen og fikk beskjed om at det gikk fint.
    Stol aldri fullt og helt på salgs personalet, ofte vet kundene bedre.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    14.393
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Kom fra Spania for noen år siden... flyet inn til Oslo var noe forsinket, og i utgangspunktet ville vi ikke nådd Norwegian nordover... så viste det seg at flyet nordover var to timer forsinket, men det var null interesse hos de to trøtte, unge damene i Norwegianskranken til engang å gidde å se på saken...

realist

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    307
    Skjønner frustrasjonen, menTHansen har ved flere anledninger foreslått alternativer for meg, så det er nok litt tilfeldig hvem man møter, og om de har skrudd på hodet?
    Jeg vet nå i ettertid at jeg skulle ha spurt: Vet dere om noen andre? Men det gjorde jeg altså ikke, my bad?

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.765
    Pga min alder er og blir jeg en album mann. Derfor er det fryktelig irriterende når strømmetjenestene mottar mange nye remaster etc med mappen full av ræl som ble underkjent pga dårlig kvalitet den gang albumet opprinnelig ble produsert. Eller live innspillinger av de samme låtene med så dårlig kvalitet at det ikke kan brukes til dedikert utgivelse. Plutselig er spillelisten fylt med 23 spor hvor kun 9 av dem er det som skal skape den ønskede album-opplevelsen. Please pretty please, putt dette ekstramaterialet i egen spilleliste.

Joda jeg vet at noen kaller det merverdi og betaler 4500,- for en pappeske fult av slik dritt på vinyl sammen med en reprint av det egentlige albumet. Plater som trolig blir spilt en gang nettopp fordi det er undermål når en sammenligner med den offisielle utgivelsen.

Polka

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Antall liker
    4.656
    Torget vurderinger
    96
    Pga min alder er og blir jeg en album mann. Derfor er det fryktelig irriterende når strømmetjenestene mottar mange nye remaster etc med mappen full av ræl som ble underkjent pga dårlig kvalitet den gang albumet opprinnelig ble produsert. Eller live innspillinger av de samme låtene med så dårlig kvalitet at det ikke kan brukes til dedikert utgivelse. Plutselig er spillelisten fylt med 23 spor hvor kun 9 av dem er det som skal skape den ønskede album-opplevelsen. Please pretty please, putt dette ekstramaterialet i egen spilleliste.

Joda jeg vet at noen kaller det merverdi og betaler 4500,- for en pappeske fult av slik dritt på vinyl sammen med en reprint av det egentlige albumet. Plater som trolig blir spilt en gang nettopp fordi det er undermål når en sammenligner med den offisielle utgivelsen.
    Samlere og dedikerte fans synes det er spennende og interessant med demoer, ikke tidligere utgitte låter etc. Men det er jo gode grunner til at disse låtene har den statusen.
    Men jeg ser verdien for spesielt interesserte, og som er sulteforet med de samme 30-40 år gamle låtene. Favorittbandet har jo bare gitt ut skrammel de siste 20 år. 😄
    Alt for mange band og artister peaker med noen få album, deretter er det magert.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.765
    Ja vet. Men praksisen i dag vurderer jeg ødeleggende for kunstformen når ekstramaterialet ikke skilles fra slik som det kan gjøres med fysiske utgivelser.
    Samme som jeg heller ikke hadde brydd oss med å se 6 opptak etter hverandre av scene #76 i Dune fordi skuespillerne søker finne riktig rytme i dialog.

Det andre paradokset i en slik diskusjon er at ofte har ikke utøvende kunstnere mulighet til å være med å bestemme hva som skal publiseres. Gjøken som betalte for opptaket og/eller solgte rettighetene videre velger gjerne utgi opptak som artisten i verste fall skammer seg over.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    7.173
    Sted
    Market Snodsbury
    Samme som jeg heller ikke hadde brydd oss med å se 6 opptak etter hverandre av scene #76 i Dune fordi skuespillerne søker finne riktig rytme i dialog.
    Einig, samtidig som eg må vedgå at eg har fire-fem komplette sett med Ringen (og tilsvarande med ein heilt del anna i standardrepertoaret). Det er noko med at når ein kjenner eit verk godt, så vert alle variasjonar og alternativ interessante.

Men eg skjønar irritasjonen.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.247
    Sted
    Sølvbyen
    Vurderer forskjellige strømmetjenester, og ser at f.eks. Apple tv har det sånn at man ikke bare kan abonnere og få tilgang til tilgjengelig innhold, men at det også er innhold man må betale for i tillegg hvis man vil se. Det virker temmelig irriterende.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    4.765
    Vurderer forskjellige strømmetjenester, og ser at f.eks. Apple tv har det sånn at man ikke bare kan abonnere og få tilgang til tilgjengelig innhold, men at det også er innhold man må betale for i tillegg hvis man vil se. Det virker temmelig irriterende.
    Samme som man betaler inngangspenger på utested for å få lov å kjøpe drinker. Samme grunn til at vi ikke har TV2 sin strømmetjeneste som i praksis er en reklameportal for mersalg.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.247
    Sted
    Sølvbyen
    Samme som man betaler inngangspenger på utested for å få lov å kjøpe drinker. Samme grunn til at vi ikke har TV2 sin strømmetjeneste som i praksis er en reklameportal for mersalg.
    Ja, jeg hadde Disney+ gjennom TV2 en stund før jeg skjønte at det ikke var så smart og sa det opp. Vurderte Apple tv nå fordi jeg vil se Slow Horses, men det med ekstrabetaling for spesielt innhold ble kanskje litt for irriterende til at jeg gidder.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    11.066
    Sted
    Holmestrand
    Ja, jeg hadde Disney+ gjennom TV2 en stund før jeg skjønte at det ikke var så smart og sa det opp. Vurderte Apple tv nå fordi jeg vil se Slow Horses, men det med ekstrabetaling for spesielt innhold ble kanskje litt for irriterende til at jeg gidder.
    Vi har også planlagt en periode med eple-TV for å se sakte hester, må man betale ekstra for den?

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.247
    Sted
    Sølvbyen
    Vi har også planlagt en periode med eple-TV for å se sakte hester, må man betale ekstra for den?
    Ikke for den spesifikt tror jeg, men for mye av det andre innholdet som ligger der. Sånn jeg har skjønt det.

Vurderte egentlig å kjøpe AppleTV istedenfor Telia boksen også, for da kan jeg få doblet internethastigheten min samtidig.

berxter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Antall liker
    5.204
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Bak mur: https://www.adressa.no/nyheter/trondheim/i/Gy4KlQ/sprengstoff-funnet-i-midtbyen
    Hæ? 3-4 kveiler tjærelunte, et par-tre esker fenghette nr 8, noen esker .45 ACP, og et fåtall elektriske fenghetter.
    Og dette setter de i gang et storapparat for? Hva i heiteste? Er det ingen politifolk med grunnleggende kjennskap til denslags igjen?
    Ingen svettende Glynit, grøftmitt, sprengstaver, TNT-blokker, Ekstrasikritt...
    Rettnok er det nå mange år siden jeg leverte fra meg mitt militære sprengningssertifikat, men dette er da sikkerlig en overreaksjon.

Joda, jeg forstår. Sikkert er sikkert, og de har vel faste prosedyrer, men, det virker så j..la overdrevet for en gammel traver i akkurat det gamet.
    Og- selvsagt kan det være mer ... ustabil... masse de ikke har tatt bilde av, men de publiserer altså bilæt av ting som er fullstabilt og harmløst for noen som vet hva de ser.
    Forresten: Glynit var vel pulverisert, og svettet nok lite. Sett inn forskjellige varianter av Dynamit (t) istedet.

Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    16.247
    Sted
    Sølvbyen
    Jeg lar meg irritere litt over disse CD coverne i pappm istedenfor de gode, gamle i klar plast som står fint i hylla og som ikke utgjør noen slitasjefare når man tar platene ut og inn for avspilling. Legger ved et bilde hvor jeg ikke har redigert bort synlig rosa joggebukse for litt ekstra irritasjonspoeng.

Også at den lille merkelappen foran hvor det står informasjon om utgivelsen er satt på krympeplasten som man må ta av for å spille platen. Hadde kanskje vært en liten kuriositet å tatt vare på for senere, siden det står en liten beskrivelse på den. IMG_4609.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn