Polariserte solbriller er ikke bra for lesing på display..
|
Det solbrilleproblemet kan skyldes at brillen er polariserende. Piloter frarådes å bruke slike da de kan forstyrre lesing av instrumenter, skape problemer enkelte typer glass i vinduer, samt redusere refleksjoner fra andre fly.Det samme gjelder en del display for diverse funksjoner i biler. Eller bare hvis man har på solbriller så blir mange skjermer uleselige.
Det er mulig, jeg har bare solbriller med polariserte glass. Kanskje det er derfor.Det kommer vel også an på hvilken type solbriller man bruker.
Uten at jeg vet hvorfor så har jeg noen solbriller med blått glass jeg ikke kan bruke i bilen fordi jeg ikke ser HUD skikkelig.
Ja, jeg svarte på innlegget til @noruego før jeg så innlegget ditt. Jeg har bare solbriller med polariserte glass, for jeg liker at jeg slipper å ta dem av når jeg kjører inn i tuneller. Også liker jeg å ha på solbriller noen ganger når det er overskyet også, så det er en fordel at de regulerer hvor mørke de er selv.Det solbrilleproblemet kan skyldes at brillen er polariserende. Piloter frarådes å bruke slike da de kan forstyrre lesing av instrumenter, skape problemer enkelte typer glass i vinduer, samt redusere refleksjoner fra andre fly.
Hjelper det om du snur på hodet slik hunder gjør når de ikke forstår?Det finnes også i menyen en plass du kan dreie/regulere huden slik det blir bedre å se.Det kommer vel også an på hvilken type solbriller man bruker.
Uten at jeg vet hvorfor så har jeg noen solbriller med blått glass jeg ikke kan bruke i bilen fordi jeg ikke ser HUD skikkelig.
I min bil kan jeg ikke vrenge huden...så da kommer det vel an på hva slags hud man har...Hjelper det om du snur på hodet slik hunder gjør når de ikke forstår?Det finnes også i menyen en plass du kan dreie/regulere huden slik det blir bedre å se.
Jeg har flesket til med bifokale solbriller. Ingen vei tilbake heretter.Tilleggskomplikasjon for dei av oss som bruker bifokale glas i normalbrillene, men berre vanleg nærsyntglas i solbrillene.
Elles tykkjer eg grønt glas er best samla sett.