Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.278
    Sted
    Holmestrand
    Det samme gjelder en del display for diverse funksjoner i biler. Eller bare hvis man har på solbriller så blir mange skjermer uleselige.
    Det solbrilleproblemet kan skyldes at brillen er polariserende. Piloter frarådes å bruke slike da de kan forstyrre lesing av instrumenter, skape problemer enkelte typer glass i vinduer, samt redusere refleksjoner fra andre fly.

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.708
    Sted
    Ein knaus
    Tilleggskomplikasjon for dei av oss som bruker bifokale glas i normalbrillene, men berre vanleg nærsyntglas i solbrillene.

Elles tykkjer eg grønt glas er best samla sett.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.440
    Sted
    Sølvbyen
    Det kommer vel også an på hvilken type solbriller man bruker.

Uten at jeg vet hvorfor så har jeg noen solbriller med blått glass jeg ikke kan bruke i bilen fordi jeg ikke ser HUD skikkelig.
    Det er mulig, jeg har bare solbriller med polariserte glass. Kanskje det er derfor.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    15.440
    Sted
    Sølvbyen
    Det solbrilleproblemet kan skyldes at brillen er polariserende. Piloter frarådes å bruke slike da de kan forstyrre lesing av instrumenter, skape problemer enkelte typer glass i vinduer, samt redusere refleksjoner fra andre fly.
    Ja, jeg svarte på innlegget til @noruego før jeg så innlegget ditt. Jeg har bare solbriller med polariserte glass, for jeg liker at jeg slipper å ta dem av når jeg kjører inn i tuneller. Også liker jeg å ha på solbriller noen ganger når det er overskyet også, så det er en fordel at de regulerer hvor mørke de er selv.

budda

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    219
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Det kommer vel også an på hvilken type solbriller man bruker.

Uten at jeg vet hvorfor så har jeg noen solbriller med blått glass jeg ikke kan bruke i bilen fordi jeg ikke ser HUD skikkelig.
    Hjelper det om du snur på hodet slik hunder gjør når de ikke forstår?Det finnes også i menyen en plass du kan dreie/regulere huden slik det blir bedre å se.

alipax

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Antall liker
    459
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Hjelper det om du snur på hodet slik hunder gjør når de ikke forstår?Det finnes også i menyen en plass du kan dreie/regulere huden slik det blir bedre å se.
    I min bil kan jeg ikke vrenge huden...så da kommer det vel an på hva slags hud man har...

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.278
    Sted
    Holmestrand
    Barnebarna har kjøpt seg SUP, så da tenkte den gamle vannsporteren (meg) at det kanskje hadde vært moro.
    Googler og finner en forhandler, som ikke nøler med å fortelle meg at på grunn av «internasjonale bransjestandarder» så (må?) måles SUP-bretts lengde i fot, og bredden i tommer, dette angivelig for å unngå internasjonale forviklinger…

Jeg gjentar:
    Norge har vært metrisk i 150 år.
    Bruk av alternative enheter for mål og vekt er tull og tøv, og burde både forbys og straffes!

Irriterende …

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn