Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Jeg var i kontakt med et forsikringsselskap i forrige uke og rett etter jeg hadde lagt på, kommer en automatisk telefonsamtale med x antall spørsmål. Etter å ha handlet på nett, kommer det mail etter noen dager om hva jeg mener om produktet. Etter å ha bestilt en pizza fra Peppes i går, får jeg x antall spørsmål på sms om pizzaen osv osv. Det får jaggu være bra at jeg gidder å handle hos dem, enn å måtte stå skolerett og svare for hver eneste handel og tlfsamtale jeg foretar meg. Jævxx irriterende! 😤
    Jeg bruker svare på disse om de finnes et felt for 'Annet' hvor jeg skriver hvordan de kan bli bedre ved rett og slett slutte plage med slike undersøkelser.

    Man ser ofte at når serviceprodukter outsources eller er med i franchiskjeder slike undersøkelser benyttes som QC. Dessverre alt for ofte med spørsmål direkte koblet til bruk i markedsføring.

    De benyttes også til bonusordninger for servicepersonell. Noe jeg selv fikk smake på da medarbeider hos en VW forhandler ringte meg harnisk og lurte på hva han hadde gjort meg. Klagen min var egentlig at verkstedet bevist bondefanget meg med å gi en lav pris på oppdrag for så ringe med beskjed at oppdraget koster 4x mer enn avtalt grunnet blahh blah.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.348
    Antall liker
    10.975
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hvis de vil ha mine konsulenttjenester får de betale for det pleier jeg å si/skrive.
    Men det verste er all purringen om du ikke svarer på sånne "vurdering av brukeropplevelser". Omtrent på nivå med "svar nå, og unngå inkasso", som om jeg skylder de en vurdering, etter å ha fått lov til å benytte meg av deres varer eller tjenester..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har lurt litt på om de undersøkelsene blir sendt ut når de føler at det var en god samtale med en fornøyd kunde, og ikke alltid hvis det er noe man er misfornøyd og klager på.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Har lurt litt på om de undersøkelsene blir sendt ut når de føler at det var en god samtale med en fornøyd kunde, og ikke alltid hvis det er noe man er misfornøyd og klager på.
    :) Mindre bedrifter kan nok gjøre det ja. Men de undersøkelsene som jeg best kjenner fra tidligere arbeidsplass var optimalisert til å kun stille spørsmål bedriften vet de skåret bra på. Det er litt psykoligi med her da undersøkelsen får kunden til å på nytt fokusere på det posetive.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.451
    Antall liker
    9.738
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Tror ikke det er så ofte den man snakker med på telefonen kan styre akkurat det. Unntaket jeg har vært borti er undersøkelse som skjer umiddelbart etter samtale, som forutsetter at konsulenten/selgeren legger på først. Har sett en del tilfeller hvor man holder og holder i påvente av at kunden skal legge på først, og på den måten unngå en dårlig score.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    :) Mindre bedrifter kan nok gjøre det ja. Men de undersøkelsene som jeg best kjenner fra tidligere arbeidsplass var optimalisert til å kun stille spørsmål bedriften vet de skåret bra på. Det er litt psykoligi med her da undersøkelsen får kunden til å på nytt fokusere på det posetive.
    Jeg tenkte spesifikt på DnB når jeg skrev det faktisk. Men på den annen side satt jeg halvannen time i telefonen for å få snakke med Telia kundeservice i forrige uke, før det ble brutt. Fikk allikevel en SMS hvor jeg ble bedt om å vurdere opplevelsen fra 0 til 10. Vet ikke om det lønte seg for dem, for å si det sånn.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Men på den annen side satt jeg halvannen time i telefonen for å få snakke med Telia kundeservice i forrige uke,
    Telia ja... sukk .( Jeg ble satt som nummer 84 i køen på deres chat som ikke kunne ta imot min oppsigelse via roboten eler epost. Innen det ble min tur var jeg ikke lenger med maskinen. Neste forsøk fikk jeg nummer 62. Heller ikke denne gangen var jeg ved maskinen når de endelig kom til meg.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Telia ja... sukk .( Jeg ble satt som nummer 84 i køen på deres chat som ikke kunne ta imot min oppsigelse via roboten eler epost. Innen det ble min tur var jeg ikke lenger med maskinen. Neste forsøk fikk jeg nummer 62. Heller ikke denne gangen var jeg ved maskinen når de endelig kom til meg.
    Systemet deres er helt 100% håpløst, men skal sies at når jeg først har fått tak i noen så har de vært hjelpsomme og hyggelige. I dag fikk jeg endelig tv i leiligheten etter å ha flyttet inn i sommer. 😅 Borettslaget har en kollektiv avtale, og jeg fikk først feil tv-boks tre ganger før jeg endelig fikk den som virket nå i dag. Så de har laget en kollektiv avtale med utstyr som ikke funker til bruken, men satset kanskje på at alle ville oppgradere til en bedre boks og betale ekstra for det allikevel?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Systemet deres er helt 100% håpløst, men skal sies at når jeg først har fått tak i noen så har de vært hjelpsomme og hyggelige. I dag fikk jeg endelig tv i leiligheten etter å ha flyttet inn i sommer. 😅 Borettslaget har en kollektiv avtale, og jeg fikk først feil tv-boks tre ganger før jeg endelig fikk den som virket nå i dag. Så de har laget en kollektiv avtale med utstyr som ikke funker til bruken, men satset kanskje på at alle ville oppgradere til en bedre boks og betale ekstra for det allikevel?
    Telia her også, i BRL. Samme opplevelser som dere. Samt oppdateringer ved nettutfall er veldig dårlig på interwebben.
    De må helt klart skjerpe seg. Har fiber og kan bytte leverandør, men de har uslåelige priser på nett/TV pakke her jeg bor.
    Bruker ATV og Telia Play jeg da Bambi. Men Telia appen er ikke den beste, og lider under høy trafikk, ift.når jeg bruker native apper fra de som faktisk har sendingene originalt. Som NRK appen under Fotball VM.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Telia her også, i BRL. Samme opplevelser som dere. Samt oppdateringer ved nettutfall er veldig dårlig på interwebben.
    De må helt klart skjerpe seg. Har fiber og kan bytte leverandør, men de har uslåelige priser på nett/TV pakke her jeg bor.
    Bruker ATV og Telia Play jeg da Bambi. Men Telia appen er ikke den beste, og lider under høy trafikk, ift.når jeg bruker native apper fra de som faktisk har sendingene originalt. Som NRK appen under Fotball VM.
    Helt uaktuelt for meg å bytte leverandør siden alt er innbakt i fellesutgiftene, og jeg egentlig har klart meg helt fint med NRK og YouTube appene som er installert i selve tv'en min fra før.
    Men syns det er veldig merkelig at boksen som fulgte med var Telia box Micro når den ikke fungerte med vanlig kablet internett. Nå fikk jeg den vanlige Telia boksen isteden, og den funker helt problemfritt.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Det er noe sært med Google-TV boksen Telia leverer. F.eks. kan vi ikke spille av Netflix via deres utstyr. Selv om abonnement er betalt av dem må vi bruke app i TV'n. Som egentlig fungerer bedre, men likevel ikke bra gitt de tar leie for TV boksen.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Har ikke prøvd Netflix, men vurderte det. Kanskje de ikke er helt ferdig med å tweake utstyret sitt enda, siden det er så mye som ikke fungerer helt som det skal.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Om Telia:

    De har et kontaktskjema (e-post) som åpner etter at den idiotiske chat-en og umulige telefonkontakten stenger. Vent til etter kl 20 og send dem heller en e-post.

    Jeg har vært i kontakt med Telia siden mars i år, da tofaktorløsningen for å logge inn på Min side ikke fungerte. Den fungerte fortsatt ikke i september, så jeg tok kontakt med dem da. De skjønte ikke hvorfor det ikke fungerte, de sa de skulle eskalere det "til IT", de slettet brukeren min og opprettet den på nytt, uten at noe av dette løste problemet. Hver gang jeg åpnet saken igjen etter 1-2 uker møtte jeg enten en ny person som ikke kjente saken og ikke hadde lesekompetanse til å forstå historikken, eller den samme personen som sist som heller ikke hadde lesekompetanse til å forstå historikken. Hver gang skulle de gjøre så godt de kunne for å få tofaktorløsningen til å fungere, og ingenting skjedde.

    Det gikk bare noen dager mellom siste melding fra dem, der de sa at de ikke var helt sikre på hva feilen kunne være, til at Telia endret hele tofaktorløsningen sin til noe som fungerte for meg. Jeg sitter med inntrykk om at ingen vet noen ting og heller ikke snakker sammen.

    Da Telia kjøpte Chess, fikk jeg melding på mobilen om at "nå blir alt mye bedre". Da Telia kjøpte Get, fikk jeg mail om at "nå blir alt mye bedre". Det er ingenting som har blitt bedre. I beste fall får jeg det samme som jeg fikk før.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Dessverre har borettslaget vurdert det som den beste løsningen, så det er en for god avtale til å velge noe annet. Men sånn sett, siden det er ganske billig, får jeg kanskje (faktisk) det jeg betaler for.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Om Telia:

    De har et kontaktskjema (e-post) som åpner etter at den idiotiske chat-en og umulige telefonkontakten stenger. Vent til etter kl 20 og send dem heller en e-post.

    Jeg har vært i kontakt med Telia siden mars i år, da tofaktorløsningen for å logge inn på Min side ikke fungerte. Den fungerte fortsatt ikke i september, så jeg tok kontakt med dem da. De skjønte ikke hvorfor det ikke fungerte, de sa de skulle eskalere det "til IT", de slettet brukeren min og opprettet den på nytt, uten at noe av dette løste problemet. Hver gang jeg åpnet saken igjen etter 1-2 uker møtte jeg enten en ny person som ikke kjente saken og ikke hadde lesekompetanse til å forstå historikken, eller den samme personen som sist som heller ikke hadde lesekompetanse til å forstå historikken. Hver gang skulle de gjøre så godt de kunne for å få tofaktorløsningen til å fungere, og ingenting skjedde.

    Det gikk bare noen dager mellom siste melding fra dem, der de sa at de ikke var helt sikre på hva feilen kunne være, til at Telia endret hele tofaktorløsningen sin til noe som fungerte for meg. Jeg sitter med inntrykk om at ingen vet noen ting og heller ikke snakker sammen.

    Da Telia kjøpte Chess, fikk jeg melding på mobilen om at "nå blir alt mye bedre". Da Telia kjøpte Get, fikk jeg mail om at "nå blir alt mye bedre". Det er ingenting som har blitt bedre. I beste fall får jeg det samme som jeg fikk før.
    Når de kjøpte Chess byttet jeg fra Chess til Chilimobil.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511
    Om Telia: De har et kontaktskjema (e-post) som åpner etter at den idiotiske chat-en og umulige telefonkontakten stenger. Vent til etter kl 20 og send dem heller en e-post.
    Takker, bra tips!
    du være kunde hos Telia?
    Vel, selger fra Telia lovet være 1200,- rimeligere pr år for samme tjeneste som Altibox og Telenor fiber.
    Faktum er at ikke en eneste regning fra dem har vært korrekt i henhold til avtale med selger.

    Telia med sin utstrakte bruk av outsourching har jo null kontroll på prduktene sine. Installsjon var outsourchet til et firma som igjen outsourchet til lokale aktører. Som hadde absolutt null opplæring eller peiling på produktene de installerte eller hvordan de fungerer teknologisk.
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.049
    Antall liker
    2.511

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.451
    Antall liker
    9.738
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Forkortelser for absolutt alt mulig. Amerikanerne er spesielt ille. På jobb er det såpass at selskapet har publisert et eget oppslagsverk på intranettet slik at vi alle kan søke i forkortelser vi ikke kjenner, et lite encyclopedia of abbrevations. Company specific.

    Kunne brått vist seg mer effektivt å faktisk skrive ordene helt ut.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.135
    Antall liker
    7.766
    Sted
    Oslo
    Forkortelser for absolutt alt mulig. Amerikanerne er spesielt ille. På jobb er det såpass at selskapet har publisert et eget oppslagsverk på intranettet slik at vi alle kan søke i forkortelser vi ikke kjenner, et lite encyclopedia of abbrevations. Company specific.

    Kunne brått vist seg mer effektivt å faktisk skrive ordene helt ut.
    Btw LoL
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.934
    Antall liker
    587
    Forkortelser for absolutt alt mulig. Amerikanerne er spesielt ille. På jobb er det såpass at selskapet har publisert et eget oppslagsverk på intranettet slik at vi alle kan søke i forkortelser vi ikke kjenner, et lite encyclopedia of abbrevations. Company specific.

    Kunne brått vist seg mer effektivt å faktisk skrive ordene helt ut.
    Jeg husker et møte der en av innlederne skrev på tavla og forkortet fredag til fr.dag
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.170
    Antall liker
    693
    Torget vurderinger
    1
    Ad krenkesamfunnet. Føler med redaktøren i BørsXtra. Det er pekefinger og kommentarer på alt og alle. Skal noe til for at man hisser seg opp over en reklamesnutt fra Orkla om Grandiosa og attpåtil få den stoppet.

    "TØYS: Redaktøren må bare litt på siden rage litt om galskapen i dagens krenkesamfunn.

    Orkla fikk laget en humoristisk reklame om en influenser som fløy fra Sverige til Oslo for å få kjøpt seg Grandiosa. #ektekjærlighet. Men også her dukker det opp folk som blir krenket ettersom dette er både dårlig for miljøet og slemt gjort i en tid hvor mange ellers har dårlig råd. Og selvsagt kommer media med en "kommunikasjonsrådgiver" som reagerer sterkt og kaller dette «hjernedødt».

    Orkla beklager/legger seg flat og stanser reklamen. Nå er redaktøren ganske klar på hvem som er hjernedød i denne saken og det hadde vært ønskelig at Orkla avfeide "de krenkede" med et ønske om at de fikk seg humoristisk sans til jul. Da hadde redaktøren i ren støtte kjøpt Grandiosa i dag, og kanskje Orkla-aksjer :)"

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.380
    Antall liker
    83.841
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Forkortelser for absolutt alt mulig. Amerikanerne er spesielt ille. På jobb er det såpass at selskapet har publisert et eget oppslagsverk på intranettet slik at vi alle kan søke i forkortelser vi ikke kjenner, et lite encyclopedia of abbrevations. Company specific.

    Kunne brått vist seg mer effektivt å faktisk skrive ordene helt ut.
    LOL
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.752
    Torget vurderinger
    23
    Den helsikes jazzifiseringen av julelåter som pågår nå, særlig på Jazzradioen. Radbrekking av Rudolf, Prøysen & internasjonale julestandarder, Hrmf!! :mad: :mad:

    Mvh
    Sluk1
    Gretten middelaldrende gammel elitistisk trangsynt gubbe
    Certified Jazz Snob
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.853
    Torget vurderinger
    0
    Den helsikes jazzifiseringen av julelåter som pågår nå, særlig på Jazzradioen. Radbrekking av Rudolf, Prøysen & internasjonale julestandarder, Hrmf!! :mad: :mad:

    Mvh
    Sluk1
    Gretten middelaldrende gammel elitistisk trangsynt gubbe
    Certified Jazz Snob

    Spesiellt en ung dame som har satt sitt eget preg på Prøysens "Julekveldsvise" - (Nå har vi vaska golvet).
    Montro om det kan være Simone Eriksrud?? Får spader hver gang den spilles i radio!
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.500
    Antall liker
    102.752
    Torget vurderinger
    23
    " Skulle ha vøri straffbart" - en sang som Prøysen burde ha skrevet!! 😆 😆
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    3.225
    Torget vurderinger
    1
    Bilannonser på finn.no fra forhandlere som bruker 10 000 ord på klipp og lim-skryt av seg selv og bare bruker et par linjer med intetsigende fjas om bilen i annonsen. 🤬
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.380
    Antall liker
    83.841
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er det så viktig å vite hva Hvermansen tjener? En gang i året skal man tjene mest mulig, en gang i året skal man tjene minst mulig. Og media dekker alt fullt ut. Til og med denne botoxbloggedama. Jævla irriterende!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.380
    Antall liker
    83.841
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvorfor skal vi nærmest gå mann av huse i desember for å hjelpe andre som kanskje ikke har det så bra. Hvorfor er ikke innsatsen der i februar eller i oktober, da kulda fortsatt råder eller resten av året for den sakens skyld.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.135
    Antall liker
    7.766
    Sted
    Oslo
    Veit ikke om det er irritasjon, men litt søtt.
    Nå som alle medier både navngir og har bilde av tiltalte i Birgitte Tengs saken, så tviholder NRK på å omtale ham som NN
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn