Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Liksomdialekt? Er det trøndersk du mener?
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Are er grei nok, det er Odin som jeg sliter med.
    Kanskje ikke uten grunn at brødrene Kristopher og Alexander Schau laget en parodi på en trønder som het Odin, og som hadde replikker som "mitt navn er Odin, og jeg har kommet fra himmelen for å slikke pikken din".

    Kan selvsagt være helt urelatert også for alt jeg vet.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå har jeg vel ikke hørt så mye seriøst fra Klaus Sonstad som fra Are Osen, - men Are og Odin er nå mest bubbel og vissvass etter min smak...
    Mulig større unger og ellers andre synes det er morsomt, men ikke i min bok, dessverre....
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.368
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Farmasøyter på apotek som har blitt drillet i å gi ekstra informasjon om bruk, bivirkninger osv. Dette begynte de med den gang Paracet og Ibux ble tillatt solgt i dagligvaren, dette representerer liksom merverdien i apotek. Så er det en del farmasøyter uten sosial kompetanse, som drar de innøvde reglene helt uavhengig av hvordan mottakeren responderer.

    Sist jeg var på apoteket for å hente ut en reseptbelagt medisin kom jeg direkte fra fastlegen. Hun hadde gitt klare instrukser på bruk av medisinen, og det hun sa sto nøye forklart på resepten og dermed på etiketten på medisinen. Tross det mente idioten som leverte ut at han burde lire av seg en standardfrase om medikamentet, som var helt i konflikt med fastlegens instruksjoner. :rolleyes:

    Jeg bruker apotek på nett så sant tiden tillater, og den eneste grunnen til det er nettopp dette.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.634
    Antall liker
    4.245
    Sted
    Bartistan
    Så er det en del *selgerjævler* uten sosial kompetanse, som drar de innøvde reglene helt uavhengig av hvordan mottakeren responderer.
    ... hvilket minner meg på de siste to dørbankerne jeg ikke greide å unngå - den ene skulle selge meg trådløse Telia-tjenester, den andre alarm eller hvafaen...
    Det første jeg sier når jeg omsider slipper til etter åpningstiraden er at jeg er totAlt uinteressert, en ryddig, klar og entydig melding IMHO.
    Feil. Den virker ikke. De droner på til de blir (verbalt) jagd ut av gårdsogbruksnummeret mitt.
    Og jeg ser ikke ut som om jeg har sett penger på TV engang :oops:
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    For så vidt enig, men det som irriterer meg ENORMT MYE MERE ER DE SOM PUTTER DRITEN I POSE, FOR SÅ LEGGE IGJEN POSEN! NOEN HENGER DEN TIL OG MED OPP I TRÆR OG BUSKER! 🤬
    Trengte ikke lang tid på å finne eksempel. 🤬
    I nærområdet tar gjerne med meg andres synder hjem, men muligheten til å få ut den der uten at den revner, gjør det til et ikke veldig fristende prosjekt. 1F078DC3-672A-4139-A59D-35C31A90C3C2.jpeg
     
    Sist redigert:

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Nå har jeg vel ikke hørt så mye seriøst fra Klaus Sonstad som fra Are Osen, - men Are og Odin er nå mest bubbel og vissvass etter min smak...
    Mulig større unger og ellers andre synes det er morsomt, men ikke i min bok, dessverre....
    Klaus Sonstad har seriøse programmer om språk. Veldig bra.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Kongerekka er som sagt også bra, selv om den kanskje er litt for moderne og kul i formen for veldig, veldig gamle mennesker som kaller andre for "store barn" og sånn. :sneaky:

     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ikke helt god timing. Har bestilt varmepumpe, og montøren skulle komme i ettermiddag. I formiddag fikk jeg melding fra Postnord om at pumpa ble sendt fra leverandøren I morges. Ikke heeelt optimalt bookingssystem 🤬

    Johan-Kr
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    YouTube'ere som bare prater og prater, uten å noengang komme til poenget. Jada. Jævli interessant å få en høyttaleromtale til å handle om baseball og annen sport. Fem og et halvt minutt før man nærmer seg topic for videoen.

     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Jeg så på det klippet mens jeg ventet på at risen skulle koke ferdig så jeg kunne spise den grønne thai-curryen min. Irritasjonsnivået kan ha blitt påvirket av et lettere lavt blodsukker. :whistle:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Men er det egentlig for mye forlangt at man lager et slags manus før man begir seg ut på en lang anmeldelse?
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Før i tida var den en hovedregel at alle videoer på internett måtte spoles ⅓ frem for å komme til poenget.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.952
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Tyskland.
    Digitalt tilbakestående som bare det..
    Faren gikk bort i helgen mens han var på besøk her i Norge og vi prøver å få ordnet det som må ordnes herifra.
    Når var det siste gang jeg sendte et faks?? Hvordan sender jeg et faks i dag, egentlig?
    Som om byråkratiet i seg selv rund det hele ikke er ille nok…
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Tyskland er muligens på vei tilbake til 600 tallet!

    Vel, dette beroende på oppsluttningen om "Die Grune" ( Får ikke lagt til prikkene over u for å få en y eller hva pokker det er. )

    En av miljømuppetene i Riksdagen foreslo i fullt alvor at Tyskland skulle innføre de Sharialover som ikke direkte stred mot grunnloven.

    Ut fra videoen var han muligens heller ikke innvandrer fra et muslimsk land. Går ut fra at han ikke har kontroll på kona si og vil ha hjelp av loven til å styre henne. Forsåvidt har jeg forståelse for synspunktet hvis det er det som ligger bak. Husvaranen er ikke lett å styre må innrømmes, men det enkleste er jo bare å si: "Det har jeg ment hele tiden, hva tok deg så lang tid?" Legger man personlig prestisje i
    uenighet med "den bedre halvdel" har man tapt!
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Tyskland.
    Digitalt tilbakestående som bare det..
    Faren gikk bort i helgen mens han var på besøk her i Norge og vi prøver å få ordnet det som må ordnes herifra.
    Når var det siste gang jeg sendte et faks?? Hvordan sender jeg et faks i dag, egentlig?
    Som om byråkratiet i seg selv rund det hele ikke er ille nok…
    Bruk efax til å sende.

    Johan-Kr
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.630
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Tyskland.
    Digitalt tilbakestående som bare det..
    Faren gikk bort i helgen mens han var på besøk her i Norge og vi prøver å få ordnet det som må ordnes herifra.
    Når var det siste gang jeg sendte et faks?? Hvordan sender jeg et faks i dag, egentlig?
    Som om byråkratiet i seg selv rund det hele ikke er ille nok…
    Legekontor og sykehus har faks. Jeg har nettverksfaks på jobben hvis det kniper?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Enhver karikering av trøndersk betraktes som er kompliment.
    Otto Jespersen er i særklasse der.

    Da MÅ det gjøres med stil og klasse! Det samme gjelder for øvrig harsellering med nord norske dialekter.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.226
    Antall liker
    267
    Tyskland er muligens på vei tilbake til 600 tallet!

    Vel, dette beroende på oppsluttningen om "Die Grune" ( Får ikke lagt til prikkene over u for å få en y eller hva pokker det er. )

    En av miljømuppetene i Riksdagen foreslo i fullt alvor at Tyskland skulle innføre de Sharialover som ikke direkte stred mot grunnloven.

    Ut fra videoen var han muligens heller ikke innvandrer fra et muslimsk land. Går ut fra at han ikke har kontroll på kona si og vil ha hjelp av loven til å styre henne. Forsåvidt har jeg forståelse for synspunktet hvis det er det som ligger bak. Husvaranen er ikke lett å styre må innrømmes, men det enkleste er jo bare å si: "Det har jeg ment hele tiden, hva tok deg så lang tid?" Legger man personlig prestisje i
    uenighet med "den bedre halvdel" har man tapt!
    ü
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Ja nemlig. Men hvordan får du laget den på et vanlig norsk tastatur når maskina går på Linux?
    Sikkert smidigere løsninger men du kan jo legge til tysk tastatur i innstillingene.

    Når du trenger "ü" skifter du til tysk tastatur og trykker på tasten for "å" på ditt norske.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Normal prosedyre: Ved siden av Å har du som regel en tast med to prikker på et vanlig norsk tastatur. Trykker du på denne først, og deretter u, får du ü. Trykker du på den og a, får du ä osv.

    Johan-kr
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn