Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Nå er det nok av ille ting rundt til at vi trenger å dra etnisitet og religion inn i det.
    Forresten er rettsaken i gang mot den norske Hulken som var full på karaoke bar og kom med noen upassende bemerkninger til dørvakta,
    uten å kjenne saken godt, rasistiske rasshøl irriterer meg, men og at det ikke er takhøyde for noen fynd ord, full eller ei.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Normal prosedyre: Ved siden av Å har du som regel en tast med to prikker på et vanlig norsk tastatur. Trykker du på denne først, og deretter u, får du ü. Trykker du på den og a, får du ä osv.

    Johan-kr
    Det funker i Windows, men ikke i Linux. Gjør jeg det du sier får jeg følgende: ¨U
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.831
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Nå begynner jeg å bli passe irritert over det norske systemet rundt dødsfall, osv.
    Nå gikk faren bort snart en uke siden. Vi har ikke lykkes med å få noen form for dødsattest eller en bekreftelse fra det offentlige at han er død.
    Han er tysk statsborger og til alt det offentlige, forsikringer, osv trenger vi et offisielt dokument. De i Tyskland ler av oss hvis vi kommer med en håndskreven lapp.
    Som det ser ut nå ble det ikke meldt inn noen steder og en blir sendt fra Helse Fonna til sykehuset til ambulansen, til legesenteret, begravelsesbyrået har ikke peiling og tingretten sier at det ikke er deres bord siden det dreier seg om en utenlandsk statsborger.
    (noe som ikke helt stemmer i følge lovdata
    https://lovdata.no/dokument/INS/forskrift/1984-12-10-3584/KAPITTEL_3-8#KAPITTEL_3-8 ) men de har heller ikke mottatt melding fra noen etater.
    Så nå må vi ringe rundt, finne legen som var med ambulansen og rulle det opp derifra. Men legevakten legesenteret sender oss frem og tilbake. Ingen ser seg ansvarlig for noe. 🤯☹👎
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.831
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Det var ikke registrert noe på D-nummeret hans når hun fra tingretten sjekket på folkeregisteret.
    Men jeg skal prøve å få kontakt med UDI, takk.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.980
    Antall liker
    3.831
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    En begynner å bli en smule desperat når en må ty til Hifisentralen for å få innspill til hvordan dette kan løses… 😅
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.512
    Antall liker
    6.907
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det var ikke registrert noe på D-nummeret hans når hun fra tingretten sjekket på folkeregisteret.
    Men jeg skal prøve å få kontakt med UDI, takk.
    Ok - hvis han hadde D-nummer skal legen som konstaterte dødsfallet sende inn digital dødsmelding. Første tanke er da å ta kontakt med legevaktsentralen. Om de sender deg på rundreise, prøv å ringe Helsetilsynet, for da høres det ut som at det er noen som ikke har fulgt prosedyrene. https://www.helsetilsynet.no/

    Johan-Kr
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Gulesider.no. Får ikke logget inn med bank-id for å redigere opplysninger, og de svarer ikke på henvendelser via sitt eget kontaktskjema. (n)😡🤬💩☠🖕🖕🖕
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.114
    Snødekke på veiene over fjellet og jeg har sommerdekk på bilen, hva gjør jeg? Jo jeg kjører likevel.

    – Det stod biler over hele fjellet i går kveld. Biler på sommerdekk som kjørte av vegen eller stoppa for å få hjelp ned fra fjellet, sier Dag Risløv hos Førde Bilberging.

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.387
    Antall liker
    83.894
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Irriterer meg over denne heseblesende reporteren til NRK fra Russland, som høres ut som han akkurat har løpt marathon før reportasjen. I tillegg den andre reporteren som sperrer oppøyne og øyenbryn når har snakker. Mister helt innholdet og venter bare på når han hever øyenbrynene 🙃

    Husker ikke navnet på noen av dem
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.226
    Antall liker
    4.850
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Det funker i Windows, men ikke i Linux. Gjør jeg det du sier får jeg følgende: ¨U
    "i Linux" kan være så mangt. På min Linux Mint KDE installasjon füngerer det aldeles ütmerket, men det bürde det også gjøre ünder andre distroer. Har dü sjekket at dü har riktige innstillinger i tastatüroppsettet ditt?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.117
    Antall liker
    9.429
    "i Linux" kan være så mangt. På min Linux Mint KDE installasjon füngerer det aldeles ütmerket, men det bürde det også gjøre ünder andre distroer. Har dü sjekket at dü har riktige innstillinger i tastaroppsettet ditt?
    :D
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.272
    Antall liker
    9.114
    Irriterer meg over denne heseblesende reporteren til NRK fra Russland, som høres ut som han akkurat har løpt marathon før reportasjen.

    Husker ikke navnet på noen av dem
    Mulig jeg blingser men er det ikke Gro Holm som er i russland? Hun er da god.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Morten Jentoft kan bli litt slitsom ja. Gro Holm er bra! 👍🏻
    Glemmer aldri Gro Holm dengang det var flykapring på Gardermoen og Nrk hadde problemer m bilde link.
    Hun var vel ikke klar over at mikken var på og live, og utbrøt:
    Skal jeg snakke uten bilde eller..
    Men ellers en oppegående og dyktig journalist!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    "i Linux" kan være så mangt. På min Linux Mint KDE installasjon füngerer det aldeles ütmerket, men det bürde det også gjøre ünder andre distroer. Har dü sjekket at dü har riktige innstillinger i tastatüroppsettet ditt?
    Ja det virket i Mint, men nå har jeg MX19.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.525
    Antall liker
    7.854
    Torget vurderinger
    0
    Gro Holm minner meg om en Halloweendukke de har på Europris, minner veldig om henne!
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Enhver karikering av trøndersk betraktes som er kompliment.
    Otto Jespersen er i særklasse der.
    Karikering og tull med dialekter er veldig veldig morsomt synes jeg. De som ikke synes det er nok mer hårsåre enn de vil innrømme...? KLM, Otto jespersen, Ylvis, Bård og Harald og mange flere har gjort mye morsomt her.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.710
    Torget vurderinger
    96
    Nå er det nok av ille ting rundt til at vi trenger å dra etnisitet og religion inn i det.
    Forresten er rettsaken i gang mot den norske Hulken som var full på karaoke bar og kom med noen upassende bemerkninger til dørvakta,
    uten å kjenne saken godt, rasistiske rasshøl irriterer meg, men og at det ikke er takhøyde for noen fynd ord, full eller ei.
    Dømt for å si neger. Totalt håpløst. Han oppførtse seg som en idiot, ja, men det skjer hver eneste helg på utesteder. Sikkert verre ting enn det der.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.560
    Antall liker
    7.087
    Øyhh, kødder faen ikke med Morten Jentoft!

    66 år og fortsatt løpende rundt med tung skuddsikker vest og mikrofon på fronten.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.351
    Antall liker
    10.981
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    sitter og jobber, mens kona ser på tv i bakgrunnen: reklame - du velger ikke smaken, smaken velger deg!
    tror det må være det mest irriterende meningsløse utsagnet jeg har hørt på svært lenge:mad:
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    sitter og jobber, mens kona ser på tv i bakgrunnen: reklame - du velger ikke smaken, smaken velger deg!
    tror det må være det mest irriterende meningsløse utsagnet jeg har hørt på svært lenge:mad:
    Om ikke våre komikere hadde blitt så tannlause og redde for å krenke, kunne mye vært spilt på fx du velger ikke baken.....
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.815
    Antall liker
    5.464
    Sted
    Holmestrand
    Nå er det nok av ille ting rundt til at vi trenger å dra etnisitet og religion inn i det.
    Forresten er rettsaken i gang mot den norske Hulken som var full på karaoke bar og kom med noen upassende bemerkninger til dørvakta,
    uten å kjenne saken godt, rasistiske rasshøl irriterer meg, men og at det ikke er takhøyde for noen fynd ord, full eller ei.
    Jeg liker heller ikke rasisme, men indignerte dørvakter og politifolk sliter jeg litt med å ta på alvor.
    Og ja, som indignerte så er dørvakter og politifolk litt i samme liga.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Jeg liker heller ikke rasisme, men indignerte dørvakter og politifolk sliter jeg litt med å ta på alvor.
    Og ja, som indignerte så er dørvakter og politifolk litt i samme liga.
    Den ligaen er nok litt større.
    Men kanskje litt mindre rasisme, litt mindre indignert og litt mindre krenka kunne vært bra?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn