Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Dårlig løsning - karosserireparasjoner er dyrt.

    Johan-Kr
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg har sikkert mast om dette før, men er det ikke på høy tid at det jævla "Tid for hjem" blir flyttet over på TV Vest eller noe lignende! De har knapt vært en 10 minutters busstur unna Bergen sentrum med det bedritne programmet!
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    3.810
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Hvorfor må alle bruke disse idiotiske (helst svarte 🙄) hansker når de lager mat idag?

    Er de for lat til å vaske seg på fingrene? Redd at hele verden ser skitten under neglene?
    En må vaske hendene like ofte med hansker på enn uten. Det blir ikke mer hygienisk hvis en bruker samme hanskene hele dagen på kjøkkenet og ingen kan fortelle meg at de skifter hansker etter hver arbeidstrinn.
    Det finns faktisk forskning på at folk vasker hendene mindre når de bruker hansker.
    Tok noen kokker underveis som gikk med samme hanskene hele dagen, til og med på do når de glemte seg bort…

    Like ille med kokker som står og leker med mobilen på kjøkkenet. Klart, en vasker seg på fingrene når en har vært på dassen, men hva med mobilen? 😎

    Brukes det hansker fordi det er ekkelt å ta på råvarene? Det er MAT for guds skyld!

    Når en skal håndtere varmt så hjelper engangshansker bare litt, helt i starten. Når vi la opp 3-400 varme retter til en lunsj eller middag så var det noen som brukte flere lag med engangshansker. Problemet at der blir nesten verre med varmen etter hvert da varmen samler seg i hanskene og de ikke kjøler seg ned like raskt som kun 1 lag eller helt uten….

    Det er litt forståelig at noen bruker hansker når en håndterer sterke råvarer eller noe som farger veldig.
    Men en blir ikke automatisk proff når en bruker hansker og maten blir heller ikke bedre.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvorfor må alle bruke disse idiotiske (helst svarte 🙄) hansker når de lager mat idag?

    Er de for lat til å vaske seg på fingrene? Redd at hele verden ser skitten under neglene?
    En må vaske hendene like ofte med hansker på enn uten. Det blir ikke mer hygienisk hvis en bruker samme hanskene hele dagen på kjøkkenet og ingen kan fortelle meg at de skifter hansker etter hver arbeidstrinn.
    Det finns faktisk forskning på at folk vasker hendene mindre når de bruker hansker.
    Tok noen kokker underveis som gikk med samme hanskene hele dagen, til og med på do når de glemte seg bort…

    Like ille med kokker som står og leker med mobilen på kjøkkenet. Klart, en vasker seg på fingrene når en har vært på dassen, men hva med mobilen? 😎

    Brukes det hansker fordi det er ekkelt å ta på råvarene? Det er MAT for guds skyld!

    Når en skal håndtere varmt så hjelper engangshansker bare litt, helt i starten. Når vi la opp 3-400 varme retter til en lunsj eller middag så var det noen som brukte flere lag med engangshansker. Problemet at der blir nesten verre med varmen etter hvert da varmen samler seg i hanskene og de ikke kjøler seg ned like raskt som kun 1 lag eller helt uten….

    Det er litt forståelig at noen bruker hansker når en håndterer sterke råvarer eller noe som farger veldig.
    Men en blir ikke automatisk proff når en bruker hansker og maten blir heller ikke bedre.
    Og ingen bruker hodeplagg når de kokkelerer lenger. Det var helt vanlig før. Synes nesten det er verre.

    3002BE8E-FC40-4750-83A3-248D40706154.jpeg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Folk med så kjipe livsanskuelser at absolutt alt bare handler om tall og statistikk.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.105
    Antall liker
    3.216
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje ikke så mye irriterer meg, men heller oppgitt over alle som er langt over midten av veien i uoversiktlige venstresvinger. Det er bilismens svar på russisk rulett.

    Her forbi er veien såpass smal at den ikke har gul midtlinje, ikke det at den er veldig smal, men ikke over foreskrevne minst 6 meter. Nå om vinteren når det er sporsnø undres jeg ofte hvilken retning bilen som har laget sporene i snøen har kjørt. På relativt rette strekninger er det like ofte at det kjøres på venstre side som høyre siden av midten i forhold til min kjøreretning. Kommer man til høyresving holdes det greit til høyre, men kommer man til en uoversiktlig venstresving så holdes det jammen meg godt til venstre også. Har vedkommende kjørt samme retning som meg eller den andre veien? Ikke bedre på sommerføre, ofte møter man biler som ligger godt over midten av veien i uoversiktlige venstresvinger. Det trenger forøvrig ikke å være uoversiktlig heller, ikke så lenge siden møtte jeg en bil på et mer eller mindre rettstrekke med en relativt skarp knekk midt på strekke, hvor det er godt oversiktlig, og vanlig å holde innersving når ingen kommer i mot. Den gang kom jeg imot, midt på dagen i godt lys og hadde til og med en bak meg. Da jeg så møtende begynte å ta svingen alt for tidlig til at vi begge kunne passere trygt, hogg jeg i bremsene og klemte bilen så nærme rekkverket som jeg turte og stod nesten still da møtende sjåfør passerte helt uforstyrret over at det stod to biler klemt inntil rekkverket. Da var det mindre enn én meter klaring mellom møtende bil og rekkverket hvor jeg skulle ha vært om jeg ikke hadde stoppet nesten helt opp.

    Har ingenting imot at man kutter svingene så lenge det er oversiktlig og ingen kommer imot, men for #¤"& &%¤ &%¤#"= ikke gjør det når det er uoversiktlig!!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det har gått inflasjon i disse nettartiklene der man må scrolle nedover og det dukker opp små felt med tekst med et bilde i bakgrunnen. Hva gjør dette så mye bedre enn en vanlig artikkel
    Her er eksempel (innholdet er ikke saken):

     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.019
    Antall liker
    4.363
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Skravling i musikk-program på TV & radio.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.117
    Antall liker
    7.744
    Sted
    Oslo
    Det har gått inflasjon i disse nettartiklene der man må scrolle nedover og det dukker opp små felt med tekst med et bilde i bakgrunnen. Hva gjør dette så mye bedre enn en vanlig artikkel
    Her er eksempel (innholdet er ikke saken):

    Irriteter meg grønn over å måtte scrolle over intet sigende bilder for å kunne lese en setning.
    Vitner om manglende respekt for leserne.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.105
    Antall liker
    3.216
    Torget vurderinger
    1
    Det har gått inflasjon i disse nettartiklene der man må scrolle nedover og det dukker opp små felt med tekst med et bilde i bakgrunnen. Hva gjør dette så mye bedre enn en vanlig artikkel
    Her er eksempel (innholdet er ikke saken):

    Jeg tenker at hvis nettstedet gjør det tungvint for meg å lese en artikkel, så vil de egentlig ikke at jeg skal lese, så jeg tar hintet fort og går videre. Det være slik som over, eller om det masse reklame som gjør at teksten hopper rundt, eller det er masse pop-up med dritt, så tenker jeg til h...... med det, det er andre artikler og nettsteder å finne. Hvis flere gjør det samme, så vil de se det på analyseverktøyet sitt at slike artikler blir raskt gått videre fra og ikke lest.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg tenker at hvis nettstedet gjør det tungvint for meg å lese en artikkel, så vil de egentlig ikke at jeg skal lese, så jeg tar hintet fort og går videre. Det være slik som over, eller om det masse reklame som gjør at teksten hopper rundt, eller det er masse pop-up med dritt, så tenker jeg til h...... med det, det er andre artikler og nettsteder å finne. Hvis flere gjør det samme, så vil de se det på analyseverktøyet sitt at slike artikler blir raskt gått videre fra og ikke lest.
    Men du kommer likevel på clickcounteren
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.105
    Antall liker
    3.216
    Torget vurderinger
    1
    Men du kommer likevel på clickcounteren
    Jo, men det vises at man er innom artikkelen bare noen sekunder. Da bør det ringe en bjelle hos nettstedet at slike artikler ikke blir lest.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.316
    Antall liker
    83.408
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jo, men det vises at man er innom artikkelen bare noen sekunder. Da bør det ringe en bjelle hos nettstedet at slike artikler ikke blir lest.
    Jeg aner ikke om det er noen tidsteller på hvor lenge man er innom en artikkel, men uansett en uting disse scrolleartiklene. Jeg går videre uten å lese dem
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Nabo i blokka som totalrenoverer leiligheten, inkludert langvarig boring i betong. :mad:

    Kanalen der vann og avløp går, ender i boden min i kjelleren. Den kanalen er ikke tett, slik at når ovenstående nabo borer, så går alt støvet nedover i kanalen og – ut i boden min. ALT er dekket av fint murstøv. Sommerhjul, campingutstyr, verktøy, frittstående luftkjøler m.m. Her er det bare å leie seg en industristøvsuger og sette i gang. :mad::mad::mad:
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.909
    Antall liker
    11.297
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Høres da mest ut som at pålagt branntetting mellom boenheter ikke er på plass... er vel også egentlig naboen som skal forestå rengjøring...
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.500
    Antall liker
    6.873
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Det minste som bør kunne kreves er at naboen pålegges å teipe opp plast for midlertidig støvtetting. Det er bare å gå til styret i blokka å klage...
    En rull med byggtape og noe plast er en pølse i slaktetida i et byggeprosjekt.

    Men brodern (Aurora) har et poeng i forhold til branntetting. Hvis det gjøres inngrep som lager hull i branncelle, så er det krav om byggesøknad, og når kanalen ikke er tett mellom etasjene, så må det branntettes (i prinsippet fuges med firebond e.l.) i alle gjennomføringer som går inn i kanalen.

    Johan-Kr
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    ......................................................................
    ................................................................................

    Men brodern (Aurora) har et poeng i forhold til branntetting. Hvis det gjøres inngrep som lager hull i branncelle, så er det krav om byggesøknad, og når kanalen ikke er tett mellom etasjene, så må det branntettes (i prinsippet fuges med firebond e.l.) i alle gjennomføringer som går inn i kanalen.

    Johan-Kr
    Nå må du ta tingene i riktig rekkefølge her! Slike saker avgjøres av de som etterforsker brannen og som skal finne ut hvorfor den spredde seg. Deretter skal "Noen" legge seg helt flat og se på sine rutiner!

    Å gjennomføre branntetting FØR barnnen er selvsagt helt feil!
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.015
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Folk som snakker høyt, og da mener jeg høyt, i telefonen på offentlig sted.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Folk som snakker høyt, og da mener jeg høyt, i telefonen på offentlig sted.
    Eller bare snakker i telefonen lavt, hvis det er på offentlig sted. Eller venteværelset hos legen.

    Eller bare snakker jævla høyt, period.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Hva med Nissan Leaf?
    Møkkabil!! Rart at de selger så godt???

    Har aldri kjørt en riktignok, men den er ikke plagsomt pen, og har vel noe kort rekkevidde.
    Og selv med det utseende er det nok tvilsomt at den vil kunne oppnå samme kultstatus som Trabant?

    Det eneste "positive" man kan si om både Leaf og alle andre el-biler er
    at de med dagens størmpriser må være nærmest det ultimate statussymbol, du har råd til å lade bilen med dagens strømpriser!
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.106
    Antall liker
    9.411
    Møkkabil!! Rart at de selger så godt???

    Har aldri kjørt en riktignok, men den er ikke plagsomt pen, og har vel noe kort rekkevidde.
    Og selv med det utseende er det nok tvilsomt at den vil kunne oppnå samme kultstatus som Trabant?

    Det eneste "positive" man kan si om både Leaf og alle andre el-biler er
    at de med dagens størmpriser må være nærmest det ultimate statussymbol, du har råd til å lade bilen med dagens strømpriser!
    Det mest trasige med Leaf er at det er et kjøretøy med svært få feil. Det er irriterende, det.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.515
    Antall liker
    7.850
    Torget vurderinger
    0
    Det mest trasige med Leaf er at det er et kjøretøy med svært få feil. Det er irriterende, det.
    Nemlig!! Tragisk driftssikkerhet, rett og slett kjedelig.

    For en som har gått "gradene" fra SAAB V4 via 99 med Lucas el system og 9000 til engelsk bil fortsatt med Lucas og V8 er det helt uaktuellt å kjøre noe slik som man vet kommer fram uten et eneste problem og "roadside stop"! Nei det for holde med Skoda for nuftige folk! Den begynner nå å bli så gammel at det har blitt litt mere spennende på langtur! :love:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Møkkabil!! Rart at de selger så godt???

    Har aldri kjørt en riktignok, men den er ikke plagsomt pen, og har vel noe kort rekkevidde.
    Og selv med det utseende er det nok tvilsomt at den vil kunne oppnå samme kultstatus som Trabant?

    Det eneste "positive" man kan si om både Leaf og alle andre el-biler er
    at de med dagens størmpriser må være nærmest det ultimate statussymbol, du har råd til å lade bilen med dagens strømpriser!
    Ja, jeg kan ikke noe for det, men den trigger meg på en måte jeg ikke kan forklare, bare med sin blotte eksistens. Jeg ønsker ellers å være et tolerant og raust menneske som har empati og forståelse for ulike livssyn og valg, men akkurat der stopper det litt opp for meg.

    Jeg tenker at folk som ser en Nissan Leaf og tenker at "ja, en sånn vil jeg ha!" kanskje er helt ok, fine mennesker. Men kanskje de ikke har så mye ute i trafikken å gjøre? Det er jo som regel alltid kø bak dem, når man ser en ute på veien.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn