Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.799
    Sted
    Oslo
    Hm.. skal vi ha lovforbud mot all selvpåført toskeskap tror jeg det blir nokså utrivelig her til lands...
    Folk må få påføre seg selv så mye toskeskap de vil, men ikke påfør meg det!
    Noe i likhet med at jeg ikke er imot at musikk utøves offentlig,
    så lenge den innøves privat.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå virker det som du påberoper deg retten til å oppsøke fyrverkeri, for så å klage på muligheten for at du kan bli skadet.
    På den annen side er jeg faktisk helt enig at det bedrives utrolig mye idioti rundt fyrverkeri..
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.475
    Antall liker
    9.812
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Selvpåført er nå en ting, men fyrverkeri går utover uskyldig tredjepart. Spesielt dyr, men også dessverre mennesker av og til.

    Om vi skulle gitt grønt lys til at alle skulle kunne gjøre så mye dumt de ville måtte vi si farvel til påbud om motorsykkelhjelm, sikkerhetsbelte, flytevest osv. Omtrent som Texas. :sneaky:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Selvpåført er nå en ting, men fyrverkeri går utover uskyldig tredjepart. Spesielt dyr, men også dessverre mennesker av og til.

    Om vi skulle gitt grønt lys til at alle skulle kunne gjøre så mye dumt de ville måtte vi si farvel til påbud om motorsykkelhjelm, sikkerhetsbelte, flytevest osv. Omtrent som Texas. :sneaky:

    Mange slike påbud burde blitt nullet! Ser det kun som fordelaktig om andelen "dumme" personer i landet ble rykket ut ab genpoolen!

    De smarte fortsetter å kjøre motorsykkel med hjelm, de dumme dropper det! Genialt! Hadde vi bare vært sikkre på at de døde og ikke ble eiggende som grønnsker å belaste sosialbudsjettet!

    Når det gjelder dyrs redsel for fyrverkeri er jeg ikke 100% overbevist. Tamme dyr har en tendens til å føle eiers redsel for ulike ting og reagere på dette. Har sett ville dyr på skytebane som overhodet ikke lar seg skremme av hverken skuddsmell eller signalpatroner, så??

    Men jeg er åpen for at det kan sies å være galskap rent økonomisk.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.475
    Antall liker
    9.812
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Det er lov å mene at Darwin's lov skal få gjelde, og tenke at gen-poolen står sterkere tilbake etterpå. Jeg tenker at et blikk eller to til steder hvor "alt" er lov tilsier at det ikke virker helt sånn, men det er min mening.

    Dyr er ulikt utstyrt, akkurat som oss. Noen lar seg skremme, andre ikke. Jeg er heldig og har en hund som ikke lar seg affisere det minste av hverken fyrverkeri, tordenvær eller skudd. En kompis av meg leverte sin 5 år gamle labrador på kennel i går kveld, og hentet i dag kun for å få hunden langt vekk fra alt av fyrverkeri. Sommerhalvåret er en utfordring også, det minste tordenskrall skremmer.

    Kan jo forsåvidt hevde at skuddredde hunder ikke burde brukes i avl, i en del sammenheng gir det mening. Men at de hundene som faktisk er redde skal måtte lide for at vi skal svi av noen tusenlapper i fylla, det syns jeg er vanskelig å forsvare.

    Selv om Darwin gjerne tar et liv eller i det minste et øye med i samme slengen. :sneaky:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    "Svi av tusenlapper i fylla" skal vi IKKE gjøre!!

    Alkohol og fyrverkeri er absolut FY FY FY!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Redde dyr gjelder vel ikke bare hunder heller da.

    I tillegg tar det liv av en haug med fugler.

    Er jo helt meningsløst og kan jo ikke sammenlignes med å kjøre motorsykkel uten hjelm.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.156
    Antall liker
    7.799
    Sted
    Oslo
    Ikke bare sport journalister som går seg bort i det norske språket.
    Hørte nettopp Heidi Weng, som skal knyte fingrene for at alt går bra og at hun ikke får Corona
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Hva f.... er det med han der som er på radioen for tiden og gauler 'there must be something in the water'?
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Hva f.... er det med han der som er på radioen for tiden og gauler 'there must be something in the water'?
    Det er bare en av disse artistene som er litt for fulle av patos. Bare vent til han synger duett med en likesinnet.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er bare en av disse artistene som er litt for fulle av patos. Bare vent til han synger duett med en likesinnet.
    Det er ikke bare det derre jævla "patoset" hans, det er også at sangen er så hinsides helt ute ræva dårlig. Det er en sånn sang som får meg til å tenke at "ja, nå har musikkbransjen virkelig gått rett til helvete i åpen båt, og det er ingenting vi kan gjøre med det". Vet ikke hva som gjør det egentlig. Den kommer altfor ofte på en liten radio som står i nærheten noen ganger, og det er like jævlig å høre på hver gang.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    Det er ikke bare det derre jævla "patoset" hans, det er også at sangen er så hinsides helt ute ræva dårlig. Det er en sånn sang som får meg til å tenke at "ja, nå har musikkbransjen virkelig gått rett til helvete i åpen båt, og det er ingenting vi kan gjøre med det". Vet ikke hva som gjør det egentlig. Den kommer altfor ofte på en liten radio som står i nærheten noen ganger, og det er like jævlig å høre på hver gang.
    P4? Bytt kanal.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    P4? Bytt kanal.
    Det er ikke min radio. Men det er egentlig mest bare selve sangens eksistens og at den faktisk blir spilt så ofte i all sin jævlighet som plager meg hver gang den kommer på. Det føles på en måte som en direkte hån og fornærmelse mot min ulastelige smak og følelse for kvalitet.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Hva er greien med denne viftingen med armer og hender når man er med på en diskusjon på TV? Noen av dem ser jo ut som en vindmølle. Det grenser jo til komisk noen ganger når viftingen ikke er synkron med meningen men det er forstyrrende og irriterende. Mener at dette er noe som er blitt værre i de siste, Er det kursene som er forandret? Kan de ikke bare la kjeften gjøre jobben?
     
    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.386
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Den stereotype kunstige og tilsynelatende obligatoriske rollebestetningen i "alle" nye norske tv-produksjoner, uansett program-kategori.
    1 stk homofil
    1 stk melaninrik
    1 stk psykisk lidelse fortid
    1 stk kjendis osv
    Merkelappene henges langt utenpå, helt imot "paragrafens" egentlige hensikt. Hvermansen referer da lett til merkelappen, ikke deltakerens navn.
    Like "smart" som kjønnskvotering. La folk representere deres hensiktsmessige kvalifikasjoner i forhold til programinnholdet (jakt, sport, dans, hobby etc).
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Jeg tror du tar feil... stort sett må jo alle være "kjendiser" - det spiller ingen rolle hva de er eller ble "kjent" for.. jo mer virkelighetsfjernt, jo bedre...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.354
    Sted
    Trondheim
    Ja, man må nok være kjendis for å være med på TV for tiden.
    Det som er morsomt med kjendisene er når de begynner å klage på at de ikke får gå i fred og at de ikke har privatliv lenger. Stakkar - kanskje de bør revurdere sin kjendisstatus?

    Jeg har helt sluttet å se på TV og ikke leser jeg disse kjendisbladene, så jeg aner ikke hvem disse folka er. Det tar jeg rimelig lett for de har jo ikke noe å fare med uansett.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.725
    Antall liker
    9.354
    Sted
    Trondheim
    Fra Dagsavisen (TV og kjendiser):

    "Niklas Baarli om Farmen: – Å sitte tålmodig og høre på idioter er en egen evne"

    Baarli er så vidt jeg har forstått programleder for Farmen?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    "Kan sendes for kjøpers risiko"
    Fra torget.

    Hva er meningen med dette utsagnet? Dersom det oppstår skade dekkes det av transportøren. Det er avsender som må reklamere for å få dekket skaden. Posten dekker inntil 10 000kr. Andre transportører dekker hele verdien også over 10 000kr...
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.015
    Fra Dagsavisen (TV og kjendiser):

    "Niklas Baarli om Farmen: – Å sitte tålmodig og høre på idioter er en egen evne"

    Baarli er så vidt jeg har forstått programleder for Farmen?

    Nei, han er deltager.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    "Kan sendes for kjøpers risiko"
    Fra torget.

    Hva er meningen med dette utsagnet? Dersom det oppstår skade dekkes det av transportøren. Det er avsender som må reklamere for å få dekket skaden. Posten dekker inntil 10 000kr. Andre transportører dekker hele verdien også over 10 000kr...
    Har du noengang (som avsender) prøvd?
    Postens """kundeservice""" er noe en kan irritere seg over....lenge.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Har du noengang (som avsender) prøvd?
    Postens """kundeservice""" er noe en kan irritere seg over....lenge.
    Ja. To ganger. De knakk en Ancient Audio CD-spiller i to (bokstavelig talt)!
    De klarte å riste de fleste skruene ut av en Pioneer PD-95 (20kg) CD-spiller - tannhjulene i skuffemekanismen var knekt og laseren lå og slang inne i spilleren. Gudene vet hvordan de klarte dette.
    Begge spillerne var pakket i original embalasje.
    Fikk begge erstattet.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Intrum (Lindorff) trekker seg som sponsor fordi de ikke vil assosieres med banditter. ha ha 😂

    Et gigaselskap som lever fett av å gi folk skyhøye gebyrer fordi de ligger etter med en regning.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.539
    Antall liker
    3.724
    Torget vurderinger
    96
    Min kone lærer seg norsk, nå har hun begynt med Jahn Teigen... Optimist, synges halvsurt på gebrokkent norsk. Sjarmerende, irriterende og ironisk på en gang.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.487
    Antall liker
    84.310
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Folk som ikke skjønner at de er en fare for seg selv og andre når de holder mobiltelefonen som en brødskive og babler i vei mens de kjører bil i 4 gir i 40 km/t i 80 sone.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ah, kom på noe. Folk som bare vasser ut i fotgjengerfelt uten en gang å se etter om bilene stopper.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Ah, kom på noe. Folk som bare vasser ut i fotgjengerfelt uten en gang å se etter om bilene stopper.
    Trøsten får være at de ikke irriterer så veldig mange ganger før de slitter med slikt tullball!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn