Diverse Irritasjonstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.815
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Folk som kaster søppel alle andre steder enn der det skal kastes. Lurer på hvordan det ser ut hjemme hos dem
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.815
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    Tannbørsteinnpakning
    Enda verre er det med disse plastinnpakningene der hele kanten rundt er ruglete og man gjerne må bruke saks for å få åpnet pakken. De har gjerne slike innpakninger hos Clas Ohlson, Biltema osv.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Folk som kaster søppel alle andre steder enn der det skal kastes. Lurer på hvordan det ser ut hjemme hos dem
    I min ungdom var det et slagord som gikk igjen: "Hold Norge rent!"

    Og selvsagt ble det modifisert av rampen: "Hold Norge rent, sleng søpla i Sverige!"
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    I min ungdom var det et slagord som gikk igjen: "Hold Norge rent!"

    Og selvsagt ble det modifisert av rampen: "Hold Norge rent, sleng søpla i Sverige!"
    Eller "Hold Norge rent, følg en svenske til grensen"

    (Fy deg, Pink 🤭 )
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.979
    Antall liker
    81.815
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96
    I min ungdom var det et slagord som gikk igjen: "Hold Norge rent!"

    Og selvsagt ble det modifisert av rampen: "Hold Norge rent, sleng søpla i Sverige!"
    Jeg husker det slagordet, men det var en verre variant også, men den kan jeg ikke ta nå lenger, da blir jeg stemplet som rasist
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Enda verre er det med disse plastinnpakningene der hele kanten rundt er ruglete og man gjerne må bruke saks for å få åpnet pakken. De har gjerne slike innpakninger hos Clas Ohlson, Biltema osv.
    Det beste er når denne innpaknings metoden blir brukt på sakser… Så man må over til naboen å låne saks får å åpne den..
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    At forbrenningen blir lavere med alderen. Selv om jeg bare har kraftig benbygning og ikke er tjukk, så merkes det.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.455
    Antall liker
    7.793
    Torget vurderinger
    0
    Folkeaksjonen mot Sverige (Svensker) ble jo "adoptert av 9-timen på radio også. Folk kunne ringe inn og melde seg inn i som medlemmer. Flere tusen meldte seg inn.

    Det hele toppet seg da den finske ambassadøren til Oslo møtte som gjest i studio og kollektivt meldte inn 6 millioner finlendere! :love:

    Da reagerte den svenske utenriksministeren og kom med noen sure oppstøt rettet mot Finland. Hans finske kollega kontret elegant med å offentlig si noe i denne duren: "Sverige og Finland er begge nøytrale land, men vi er nøytrale på ulik måte. Finland forsøker å være like mye venn med alle andre land, men Sverige er nøytrale med å være like mye uvenn med alle andre land!:ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.311
    Som en finne sa til meg, Jeg misunner svenskene deres gode naboer.
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Sånn i det store og det hele er jo Posten det beste alternativet. Sammenligent med f.eks. Postnord eller DHL er det jo en fryd. MEN, Posten er så pain in the ass når noe ankommer fra utlandet.

    Jeg fikk melding om pakke på vei i appen i dag, og det kom opp et beløp for mva og gebyr. Jeg logget på nettsiden, og tok fatt i chatboten (som tydeligvis er eneste alternativ nå...) og ble etter mye om og men koblet til et menneske. Som etter litt undersøkelser bekreftet at avsender hadde påført VOEC-nr og at mva allerede var betalt. Vedkommende skulle sørge for at jeg fikk ut pakken uten å betale noe.

    Så jeg tropper opp på min lokale post-i-butikk og blir avkrevd moms og gebyr. :mad: Og selvsagt har alle unntatt chatboten gått hjem for dagen, og jeg må ta kontakt på nytt i morgen.

    :mad::devilish:
     

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    4.265
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    tredobling... Avisen skriver at en bedrift har tredoblet resultatet.
    Når jeg leser nærmere viser det seg at det dreier seg om 3 x omsetningen.... grrrrr...
    Dobling har vi lært at er 2x
    Tredobling er dobling 3 ganger altså 2^3 = 8X
    Dersom man tviholder på tredobling skal være 3X, skal da dobling skrives 2-dobling ??? :mad:
     

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.285
    Antall liker
    9.369
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Bruktbilselgere. :mad:

    Men bra for de lokale verkstedene, da går turen dit når det er tid for service i stedet for til merkeverkstedet som først tenkt.
     

    realist

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.226
    Antall liker
    267
    Norsk Tipping.
    Umulig å logge inn verken med mobil eller kortleser. Køøø på telefonsupport...
    Vil man inn likevel, så er det bare å klikke på "Ny kunde", og vips,
    så kan man logge inn med bank-id. Da får man ganske
    raskt vite at man er kunde fra før, og man kan gjøre ærendet sitt.
    Lurer på hvem som styrer it- systemene der? Innloggingsproblemene har vart noen dager nå...
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.508
    Antall liker
    862
    Torget vurderinger
    1
    Norsk Tipping.
    Umulig å logge inn verken med mobil eller kortleser. Køøø på telefonsupport...
    Vil man inn likevel, så er det bare å klikke på "Ny kunde", og vips,
    så kan man logge inn med bank-id. Da får man ganske
    raskt vite at man er kunde fra før, og man kan gjøre ærendet sitt.
    Lurer på hvem som styrer it- systemene der? Innloggingsproblemene har vart noen dager nå...
    Slett appen og installer på nytt.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Vita hjertegod smør eller hva det heter, som er så mykt at det bokstavelig talt renner av kniven før man får det på brødskiva, selv om det kommer rett fra kjøleskapet.
     

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    2.003
    Vita hjertegod smør eller hva det heter, som er så mykt at det bokstavelig talt renner av kniven før man får det på brødskiva, selv om det kommer rett fra kjøleskapet.
    Da tror jeg du har det litt for varmt i kjøleskapet. 🥵
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.633
    Sted
    Oslo
    Vita hjertegod smør eller hva det heter, som er så mykt at det bokstavelig talt renner av kniven før man får det på brødskiva, selv om det kommer rett fra kjøleskapet.
    MEIERISMØR Gutten min, eller det min bestemor alltid omtalte som godt smør!.
    Alt annet kan du ikke engang få gratis av meg, for det kjøper jeg aldri.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.633
    Sted
    Oslo
    Bilprodusenter som bruker samme modell navn i generasjon etter generasjon, og skryter av hvor mange de har solgt av den modellen,
    selv om generasjon a og x ikke har mere felles enn 4 hjul og navnet.
    Så, der fikk jeg rykka hodet opp fra Russland tåke tråden!
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.474
    Antall liker
    6.793
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    MEIERISMØR Gutten min, eller det min bestemor alltid omtalte som godt smør!.
    Alt annet kan du ikke engang få gratis av meg, for det kjøper jeg aldri.
    Stort sett alle de forskjellige "sunnere" smørvariantene har problemer med konsistens - enten for mykt eller for hardt i kjøleskapstemperatur, og er de for harde i kjøleskapstemperatur, så blir de oftest tilnærmet flytende i romtemperatur.

    (Meierismør på sin side må en oppbevare i romtemperatur hvis en skal få det på brødskiva på et sivilisert vis. Å bruke ostehøvel på smøret blir litt drøyt :D)

    Johan-Kr
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Folk som kaller forskjellige margarin-varianter for ''smør'' :cautious:
    Du har rett. Jeg legger meg flat, og vil heretter bare referere til det som "et mer hjertevennlig og kaloriredusert alternativ til å ha på brødskiva" så jeg unngår å støte noen. :)

    1646238021111.png
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    ^Det står jo i reklameteksten at Vita er et alternativ til brødskiven?
    Sant, men for å ikke vekke mer kverulering enn nødvendig spesifiserer jeg like gjerne først som sist at det er et produkt til å ha på brødskiva. Så jeg ikke krenker noen igjen. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    ....eller så kanskje jeg bare fortsetter å kalle det SMØR, vel vitende om at det evner å irritere en eller annen pedant. :)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.633
    Sted
    Oslo
    ....eller så kanskje jeg bare fortsetter å kalle det SMØR, vel vitende om at det evner å irritere en eller annen pedant. :)
    I motsetning til godt smør, så kan det jo smøres rett fra kjøleskapet, det skal du ha. Men godt er det ikke
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    I motsetning til godt smør, så kan det jo smøres rett fra kjøleskapet, det skal du ha. Men godt er det ikke
    Syns det smaker helt greit, jeg. Og som du sier. Det er ganske nærliggende å kalle et produkt ment for å smøres på brødskiva, som smør, for... smør.

    Hadde nesten ikke drømt om at jeg skulle klare å irritere noen med det engang. :)
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.032
    Antall liker
    7.633
    Sted
    Oslo
    Syns det smaker helt greit, jeg. Og som du sier. Det er ganske nærliggende å kalle et produkt ment for å smøres på brødskiva, som smør, for... smør.

    Hadde nesten ikke drømt om at jeg skulle klare å irritere noen med det engang. :)
    Det er jo det vi har denne tråden til. Dyrke våre uskyldige irritasjoner, ikke bare kommentere krig og fred og Putin og sånn!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn