Forsterkere Integrert forsterkere.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    171
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    En liten tråd når det gjelder valg av integrert forsterkere, hvem av disse innehar den beste kvalitet og lydsignatur, plukket ut fem stk i det øverste sjiktet. Det er kjekt og se hva folket mener ;) Hvordan vill disse stå seg mot todelte løsninger ?
    1003366audu.jpg
    1004663const.jpg
    MA12000 Front Top USB.jpg
    WEB_Image_Audio_Research_VSi75__VT_Integrated_Amp__vsi75_kt150-582741152.png
    e800.png
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.031
    Antall liker
    7.630
    Sted
    Oslo
    Er selv glad i rør. Og med integrert slipper du mye å bale med.
    Har selv hatt Unison S6 I ca15 år, og er gla i den.
    Men en what's best liste avhenger av så mange parametre at det er en håpløs diskusjon.
    Som husbyggere sier:
    Det er først når du bygger ditt tredje hus, du begynner å bli fornøyd
     

    Bjørnendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    171
    Antall liker
    355
    Sted
    Karmøy
    Er selv glad i rør. Og med integrert slipper du mye å bale med.
    Har selv hatt Unison S6 I ca15 år, og er gla i den.
    Men en what's best liste avhenger av så mange parametre at det er en håpløs diskusjon.
    Som husbyggere sier:
    Det er først når du bygger ditt tredje hus, du begynner å bli fornøyd
    Jeg bruker selv en todelt løsning, Kjører Audio Research og det er jeg fornøyd med, men det begynne og komme noen flotte råskinn av noen integrert forsterkere.
     

    Heipådeg

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.06.2016
    Innlegg
    226
    Antall liker
    178
    En liten tråd når det gjelder valg av integrert forsterkere, hvem av disse innehar den beste kvalitet og lydsignatur, plukket ut fem stk i det øverste sjiktet. Det er kjekt og se hva folket mener ;) Hvordan vill disse stå seg mot todelte løsninger
    Dine SF trenger "juling" for å yte maks. Har selv hatt den største int. Accuphase en gang , 4xx eller eller annet og har hørt mye på dyre ARprodukter. Begge oppfatter jeg som overpriset ifht til lyd/pris ytelse. Prøv en sint Gryphon ,alt. at du sjekker ut Coda, begge bør være mulig å få prøvd om leverandør er i godlune, noe de bør være :cool::D
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Om det er i dette prissjiktet du tenker å handle ville jeg tatt med Plinius Haito på listen også.
    Har hatt Plinius tidligere å de leverer varene, å om muligheten byr seg kommer jeg til å handle fra dem igjen.
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Luxman L-595A SE, jeg er svært glad i min, og jeg har Sf (legg merke til at Sonus faber selv bruker liten f ;) )
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Tror mer og mer på integrert alt sammen - DAC/pre/amp - så mange måter man lett går feil med dårlig resultat. Tror også mer og mer på at man bør bli kjent med produsenten - produsentens idealer i form av deres egen "yrkesstolthet" som nettopp produsent av noe som skal ivererta musikkinteressen hos kjøperen - fremfor konserner kun styrt av pengene det gir.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    Dine SF trenger "juling" for å yte maks. Har selv hatt den største int. Accuphase en gang , 4xx eller eller annet og har hørt mye på dyre ARprodukter. Begge oppfatter jeg som overpriset ifht til lyd/pris ytelse. Prøv en sint Gryphon ,alt. at du sjekker ut Coda, begge bør være mulig å få prøvd om leverandør er i godlune, noe de bør være :cool::D
    Synes at Accuphase genereelt er lidt bamsede lydmæssigt.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Tror mer og mer på integrert alt sammen - DAC/pre/amp - så mange måter man lett går feil med dårlig resultat. Tror også mer og mer på at man bør bli kjent med produsenten - produsentens idealer i form av deres egen "yrkesstolthet" som nettopp produsent av noe som skal ivererta musikkinteressen hos kjøperen - fremfor konserner kun styrt av pengene det gir.
    En god integrert kan være løsningen, men ville hatt dac/streamer separat. Skjer så mye der løpende, greit å ha på utsiden.
    Alternativ slutttrinn og det andre samlet i en enhet
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    I disse prisklassene er dumt å ikke ha med Hegel H590 på listen. Godt utstyrt og stålkontroll på alt av høyttalere.
    Så er det virkelig høyttalerne du ønsker å høre signaturen av og ikke elektronikken, så har du svaret.
    skjelden jeg har hørt en forsterker med så mye Dynamikk og Detaljer.
    HiFi klubben har jo returrett også om det ikke skulle falle i smak.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Her spørs det vel om ikke iallefall fem nordiske- for ikke å snakke om et utall britiske- toppkandidater er glemt…Hegel, Gryphon, Bladelius, Densen, Vitus…alle har. ASR er et annet tysk alternativ..Samler man dog alt i en enhet, er det fortsatt sånn at kompromissene kan være mer enn tydelige. Og den letteste feil å rette på, er som kjent den som ikke eksisterer i utgangspunktet. Som med multidiskmaskiner: Det perfekte eksisterer ikke..ikke i en enkelt boks😎 Jo flere funksjoner, desto flere kompromisser. Og livet er for kort til at kompromisser skal ha plass der..Noe noen ytterst få produsenter virkelig har tatt til etterretning. Men kvaliteten koster som alltid. I de høyere- og mest kompetitive prisklassene er det heller ikke sikkert at det lønner seg å integrere for best lyd. Den finnes som regel i flerboksløsninger.Integrert er nemlig også et annet ord for nedskalert..Men velg riktig, og integrert blir beste løsning for svært mange. Med god grunn. Se bare et lite hakk sør-, øst- eller vestover fra Norge, så finner du fort kroneksempler der, imo…Vi skandinaver er bortskjemt med alternativer fra egen portefølje, og i en liten kartsirkel med sentrum i Oslo og radius utafor kysten av Irland bygges 90% av verdens beste forsterkeri😎 ..
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.288
    Torget vurderinger
    2
    Skal det høre en altiett må DSP være inkludert for min del. Det er vel Lyngdorf sin er nærmest innenfor rekkevidde av betalbar pris
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.172
    Antall liker
    34.558
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Electrocompaniet ECI 6 MKII får også mye skryt, men det ansees jo som billigprodukt kontra mye annet her.
     

    reand

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.12.2013
    Innlegg
    291
    Antall liker
    226
    Torget vurderinger
    2
    Har gode erfaringer med følgende, B.M.C , Coda, Pass Lab Klasse A og Sugden Masterclass Klasse A
    Den derre Pass Lab Int25 er en nydelig fosterker. Maken til byggekvalitet/kvalitetsfølelse…Bør absolutt vurderes om man har noen forholdsvis lettdrevne kvalitetshøyttalere.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.393
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Mange amper som er testet på mine sonus faber amati. Gryphone,Luxman McIntosh,EC med PrimaLuna preamp.
    audio recearch,Accuphase klasse A sett,Conrad johnson. Accuphase E-480 som jeg har nå med RIAA kortet får meg ikke til å savne noe av det😁.
     

    Rofl

    Medlem
    Ble medlem
    31.01.2012
    Innlegg
    19
    Antall liker
    7
    Tja, altså jeg kjøper til en realistisk pris om du vil selge. Skjønner du ikke kommer med en gibortpris, men hva hadde latt den gå for? Du kan gjerne sende meg en sms på 41561944 siden jeg ikke er her inne så ofte. Mvh
     

    ynot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    2.386
    Antall liker
    1.473
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tja, altså jeg kjøper til en realistisk pris om du vil selge. Skjønner du ikke kommer med en gibortpris, men hva hadde latt den gå for? Du kan gjerne sende meg en sms på 41561944 siden jeg ikke er her inne så ofte. Mvh
    Nei, summen må nok være svært høy, for jeg er svært fornøyd :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Kjøp og salg gjøres på bruktbørsen. Bruk evt. pm for dialog.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn