Så i påvente på et sett passende blokker ala JC1 dukket opp, så ble de kjøpt inn en Parasound HCA- 3500 for å teste den. Jeg liker Parasound sine greier så en slik var jo unsett gøy å teste.
Det er en skikkelig kul sak av en amp, den er bare en så fet 90 talls amp at du kan nesten ikke la være å eie en slik en gang i livet…
Det ble en lang kjøretur for å hente Bergen-Sandefjord-Bergen i et renn

.
Den bydde på noe enormt med futt.. den trakterer 9.2 helt supert alene uten å blunke, leverer solid strøm og futt i massevis. Den har et veldig til angrep i bassen og god kontroll der.
Det jeg merket er at den lurer av litt effekt både her og der som gjør at toppen lider litt. Den bli også alt for skarp og for lite raffinert i toppen til at jeg kan ha den som eneste amp til 9.2. Litt skuffet ble jeg nok da den var så betydelig mindre eget til å levere hifi kvalitet enn sine mindre slektninger i Parasound sortimentet fra den tiden.
Så i påvente på et sett passende blokker ala JC1 osv så ble de kjøpt inn en Parasound HCA- 3500 som er en skikkelig kul sak av en amp. Den er bare så fet 90 talls amp at du kan nesten ikke la være å eie en slik en gang i livet…
Den bydde på enormt med futt.. den trakterer 9.2 helt supert uten å blunke, leverer strøm og futt i massevis.
Men den åpner opp for hva som bor i bunn av 9.2 og hvor veldig stort de evner å spille og gav det jeg i grunnen ønsket å finne. Men den tok også det jeg allerede var fornøyd med.
Så etter å gå tilbake til Bladelius så ble det gjort et nytt forsøk med HCA-3500 på bassdelen på 9.2 og en mindre HCA-2003 (som i teorien er en trekanals 2200) på toppen. Disse er jo kjent for å by på svært gode lydmessige kvaliteter og være god hi-fi og "hige-end til pølse pris".
Det var en god kombo og samen ble disse et meget oppegående forsterkeritil 9.2’ne.
Litt klønete med to stereo amper og dobbelt opp med kabling er det jo, men lyden er ikke noe å si på.
Det er unsett bare på veien til det som skal bli så jan leve med det. Duker opp et sett JC1 nå på Finn men da selvsagt i sølv.. og langt borte og bra høy pris så hadde håpet på noen i svart.
Har begynt å se litt på Hegel H30 som en kandidat også, da i et par og som monoblokker. Jeg er ikke så kjent med Hegel sin lyd og slikt, men prestanda på de ser jo meget bra ut.
Tung og god er de også og da har jeg litt automatisk troen..