Så i påvente på et sett passende monoblokker ala JC1 dukket opp, så ble de kjøpt inn en Parasound HCA- 3500 for å teste den. Jeg liker Parasound sine greier så en slik var jo unsett gøy å teste.
Det er en skikkelig kul sak, det er bare en så fet diger 90-talls amp at du kan nesten ikke la være å eie en slik en gang i livet…
Det ble en lang kjøretur for å hente Bergen-Sandefjord-Bergen i et renn

.
Den bydde på noe helt enormt med futt.. den trakterer 9.2’ne supert helt alene uten å blunke. Går ikke tom for krefter og leverer solid strøm i massevis. Den har et veldig angrep i bassen og meget god kontroll der.
Det jeg merket er at den lurer av litt effekt både her og der som gjør at toppen til tider lider litt. Den bli også alt for skarp og for lite raffinert i toppen til at jeg kan ha den som eneste amp til 9.2. Litt skuffet ble jeg nok da den var så betydelig mindre egnet til å levere hifi kvalitet, enn sine mindre slektninger i Parasound sortimentet fra den tiden.
Men den åpner opp for hva som bor i bunn av 9.2 og hvor veldig stort de evner å spille.
Det gav det ekstra jeg i grunnen ønsket å finne, men den tok også bort litt av det jeg allerede var fornøyd med.
Så det ble å gå tilbake til Bladelius igjen. Men det ble gjort et nytt forsøk med HCA-3500 på bassdelen på 9.2 og en mindre HCA-2003 (som i teorien er en trekanals 2200) på toppen. Disse er jo kjent for å by på svært gode lydmessige kvaliteter og for å være god hi-fi og "hige-end til pølse pris".
Det var en veldig god kombo og samen ble det et meget oppegående forsterkerier 9.2’ne.
Litt klønete med to stereo amper og dobbelt opp med kabling er det jo, men lyden er ikke noe å si på.
Det er uansett bare "på veien" til det som skal bli så jeg kan leve med det. Det dukket jo opp et sett JC1 på Finn nå, men da selvsagt i sølv og langt borte. Litt høy pris hadde de også, men hadde håpet på et sett i svart.
Har begynt å se litt på Hegel H30 som en kandidat også, og da i par og til å bruke som monoblokker. Jeg er ikke så kjent med Hegel sin lyd men prestanda på de ser jo meget bra ut.
Tung og god er de også og da har jeg litt automatisk troen.