iGrans Mikrokosmos

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.505
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    EPS2

Var innom en snartur i dag før vi skulle andre steder. @Chalshus beskriver Montana slik jeg også kjenner og opplever de.
    Ærlige høyttalere som gjengir det du forer de med uten noe fra eller til. Altså avhenger mye av elektronikken og rommet.
    De responderer godt på alt du gjør foran dem i kjeden - og de krever at man jobber med plassering.

EPS2 er vel ikke noe særlig annerledes i så måte. Til de som tror dette er gamle utdaterte greier kan jeg berolige dere
    med at nei , dette spiller veldig bra. Har det egentlig skjedd så mye på den fronten de siste årene da?
    Noe av det som spilte virkelig bra i Wien var visstnok et høyttalersystem fra 1929 .

Vi rakk å høre kjapt gjennom både litt klassisk, jazz og rock - og de overgikk mine forventninger faktisk.
    Skal ikke komme med noe lang utredning etter såpass liten tid , men dette låt meget overbevisende på
    flere parametere. Klangen i klaver, trommer og andre instrumenter. Dynamikk , perspektiv osv.-
    alt gjengitt veldig presist og riktig med både ro og full kontroll.

Vi spilte mest digitalt , men satte på en Beethoven skive på vinyl til slutt - og dæven ,
    det var en påminnelse hvor bra den vinylriggen er . Eier kan bare kose seg utover høsten her altså.
    Gleder meg til en lengere lytteøkt med medbrakte kjente referanser.

🎶 🎶 🎶

eps2.jpg

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    6.932
    Sted
    Makrokosmos
    Gratulerer med gedigne apekister ! 😉🙊
    Virker som et konservativt valg (?)
    Håper de får schwung på Mahler &co.🙂

Men dette har du kontroll på så lenge du beholder Dynaudio. Dynaudio er vel både en nyere høyttaler og mer moderne konstruksjon. (?)
    Jeg vet ikke om det er så konservativt egentlig, utifra at jeg ønsket meg noe velkonstruert. At det ble disse høyttalerne er mye grunnet dems ordentlige konstruksjon i kabinettene og tanken bak en mer massiv høyttalere, hvilket de er med sine 68kg/st, samt med gode komponenter i delefilteret.

Så er det noen ting jeg tenker er interessant i å finne ut av. Om alt er så mye bedre bare fordi det er såkalt modernere eller nyprodusert. Hvordan rommet mitt fungerer og responderer med en større høyttalere. Og hva jeg får mer av lydmessig, og eventuelt mindre av kontra Dynaudio C20.

Tror man lett kan lures å tenke at alt som er litt eldre høres vintage og orange gulvteppe ut, noe gjør det men ikke alt.
    Så tror nok dette kan overraske litt, også meg hittil :).

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn